Lapsi ei saanut tänään aamupalaa koska menimme myöhässä tarhaan.

• Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti
.
Siis myöhässä sen takia koska auto hajosi matkalla. Soitin kyllä heti pk:hon ja kerroin syyn miksi myöhästymme, oli siis tarkoitus että menemme kahdeksaksi sinne. No, onneksi äitini sitten pääsi tulemaan ja menin sitten äitini kyydillä töihin ja lapsi hoitoon. Olimme vähän yli puoli 9 hoidossa, ja sanoin että olisiko mitenkään mahdollista että lapsi saisi edes jotain syödä, kun ei ole syönyt mitään tänään. Eipä ollut mahdollisuutta. Onneksi sentään kunnon ruoka oli 11. Onko tämä ihan yleinen käytäntö pk:ssa että jos myöhästyy itsestään riippumattomista syistä niin sitten ei tipu ymmärrystä eikä varsinkaan ruokaa nälkäiselle lapselle?

"äiti"
täytyy myöntää että aika erikoista, en vois kuvitella että kummassakaan meidän lasten päiväkodeista tehtäis noin että ei sais edes leipäpalaa ja maitoa.

oikeastiko ne sanoi että ei onnistu mitenkään? kuinka mikään ihminen voi jättää lapsen ruokkimatta, olla nälässä, muka ammattilainen vielä :(

"Tiina"
Siis myöhässä sen takia koska auto hajosi matkalla. Soitin kyllä heti pk:hon ja kerroin syyn miksi myöhästymme, oli siis tarkoitus että menemme kahdeksaksi sinne. No, onneksi äitini sitten pääsi tulemaan ja menin sitten äitini kyydillä töihin ja lapsi hoitoon. Olimme vähän yli puoli 9 hoidossa, ja sanoin että olisiko mitenkään mahdollista että lapsi saisi edes jotain syödä, kun ei ole syönyt mitään tänään. Eipä ollut mahdollisuutta. Onneksi sentään kunnon ruoka oli 11. Onko tämä ihan yleinen käytäntö pk:ssa että jos myöhästyy itsestään riippumattomista syistä niin sitten ei tipu ymmärrystä eikä varsinkaan ruokaa nälkäiselle lapselle?
Meidän päiväkodissa olisi varmasti laitettu ruokaa sivuun lapselle, jos ajoissa tiedossa myöhästyminen ja sen syy...uskomatonta, etteivät voineet joustaa...olisiko siinä syy ollut se, etteivät voineet tietää mihin aikaan olisitte olleet paikalla. Jos ajattelivat, että vasta klo 10, niin sitten ymmärrän, etteivät laittaneet sivuun.

voivoi
Minusta tämä on kiinni vain ja ainoastaan siitä, onko henkilökunnalla ahven poikittain takapuolessa heti aamusta alkaen vai ei. Kyse on kuitenkin lapsesta ja jos sitä lapsiparkaa siinä ajatellaan, niin varmasti löytyy joku pieni syötävä, jonka voi helposti ja nopeasti antaa. Itse en edes haluaisi hoidella nälkäistä ja mahdollisesti kiukkuista lasta lounaaseen asti. Eihän se lapsen vika ole, jos auto hajoaa.

*
No kyl nyt luulis että tossa tilanteessa annettais vaikka leipä tai hedelmä, jos ei puuroa uskalleta enää antaa. Olit kuitenkin ajoissa soittanutkin tilanteesta. No toisaalta säännöt ovat sääntöjä ja jotkut noudattavat niitä joka tilanteessa.

No kyl ois pitäny laittaa sivuun kun kerran soitit heti ja tiesivät. Jollei lautasta voinu jättää ni ainakin mukin ja leipää. Ainakaan itse hoitajana en kyylää sääntöjä pilkuntarkkaan vaan katon tilannetta.

000
Aloitusviestissä lukee "auto hajosi matkalle" niin joku tollo kerkeää jo kysyä mikset antanut ruokaa lapselle.... Voisiko lukea ne viestit vaikka kahteen kertaan että sisäistäisi asian eikä kysyisi tyhmiä kysymyksiä?

"hoitotäti"
[QUOTE="hoitotäti";22895820]jos auto hajoo vaikka tienpäälle? ei mulla ainakaan oo autossa mitään hätävararuokaa...

ei todellakaan musta ole normaali käytäntö tossa tilanteessa! pitäis joustaa.[/QUOTE]

niin ja jatkan vielä, että mä itse työssäni vertaan paljon omaa olemista lasten olemiseen. esim.tässä tapauksessa et olispa kiva olla töissä nälkäisenä pari tuntia? mä en ainakaan jaksais.
musta lapsille hoitopäivä on raskaudeltaan kun aikuisen työpäivä, jos ei itse jaksa vaikka 10h työpäiviä, miten voi olettaa lapsen jaksavan 10h hoitopäivät? jos ei itse jaksa ilman ruokaa, miten voi olettaa lapsen jaksavan? jne..
"hoida lapsia niinkuin toivoisit omaasi hoidettavan" sillä pääsee pitkälle, amen :)

Ei siitä kuule tulisi mitään jos kaikki lapset joittenkin syitten takia söisi päiväkodissa miten sattuu. Kun on noinkin selkeet ajat milloin aamupala on niin kannattasko sit ottaa sitä evästä mukaan sinne autoon vaikkapa ... ja yhen kerran jos tollasta sattuu ni se lapsi siihen kuole.

"MÄvaan"
[QUOTE="hoitotäti";22895869]niin ja jatkan vielä, että mä itse työssäni vertaan paljon omaa olemista lasten olemiseen. esim.tässä tapauksessa et olispa kiva olla töissä nälkäisenä pari tuntia? mä en ainakaan jaksais.
musta lapsille hoitopäivä on raskaudeltaan kun aikuisen työpäivä, jos ei itse jaksa vaikka 10h työpäiviä, miten voi olettaa lapsen jaksavan 10h hoitopäivät? jos ei itse jaksa ilman ruokaa, miten voi olettaa lapsen jaksavan? jne..
"hoida lapsia niinkuin toivoisit omaasi hoidettavan" sillä pääsee pitkälle, amen :)[/QUOTE]

Et jaksaisi edes yhtä päivää ilman syömistä, siis muutamaa tuntia. No jopas oot ....

minä teen kuule fyysisesti raskasta työtä ja kahvikupillisilla mennään joskus kuus - seittemänkin tuntia putkeen että ei se nyt luulis maailmaa kaatavan JOS JOSKUS JOUTUU VÄHÄN AIKAA SITÄ RUOKAA OOTTELEMAAN

Turhaa narinaa, päiväkoti toimi oikein. Jos ei ruoka-aikana ole paikalla nin olkoon ilman, reilua vai mitä? Luuletteko te perk*e, että siellä on palkattuna joku, jolla on aikaa päivystää ja syöttää myöhässä tulevat? :headwall:

Saraldo
Päiväkodissa pitäis kyllä aina olla jotain välipala-aineksia, vaikka itse ruoka ja aamupalatkin tulisivat jostain muualta. Ja aina olisi voinut jättää vaikka jotain leipää tms syrjään.

bud
Olen pk:n kannalla, sillä mietipäs, jos ja kun jotkut muutkin mattimyöhäiset naukuvat lapsilleen sitä aamupalaa, niin eihän siitä pian mitään tulisi, kun yhdelle antaa, niin kohta täytyy muillekin antaa. Harmi lapsellesi, mutta ei se siihen yhteen kertaan kuole. Säännöistä ei ole hyvä lipsua, muuten ei homma toimi. Siinä vaiheessa ollaan jo muissa hommissa, kun on aamupalat syöty. Ei siinä voi yhtä alkaa yksityisesti ruokkimaan.

voivoi
Turhaa narinaa, päiväkoti toimi oikein. Jos ei ruoka-aikana ole paikalla nin olkoon ilman, reilua vai mitä? Luuletteko te perk*e, että siellä on palkattuna joku, jolla on aikaa päivystää ja syöttää myöhässä tulevat? :headwall:
Pikkasen empatiaa soisi olevan lasten kanssa työtä tekevillä nimenomaan lasta kohtaan. Sit jos äiti on niin sählä, että turveltaa kerta toisensa jälkeen ja myöhästyy milloin milläkin syyllä, niin sit ymmärrän, ettei jousteta. Siellä on palkattuna ammattilaisia, joiden pitäisi osata ajatella lapsen vinkkelistä. Niin ja olen koulutukseltani lto, vaikken ko. hommia enää teekään. Kun osaisi tehdä aina niin toiselle, kuin haluaisi itselleen tehtävän.

Yhteistyössä