Lapsi ei saanut mennä päiväkotiin..IL:ssä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
En oikein ymmärrä mitä äiti valittaa että lapselta evättiin pääsy pk:iin kun hän itse sairasti sikainfluenssaa. Samassa tekstissä oli että lapsella oli lievä kuume ja nivelsärkyä. Haloo, lapsellakin on oikeus sairastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En oikein ymmärrä mitä äiti valittaa että lapselta evättiin pääsy pk:iin kun hän itse sairasti sikainfluenssaa. Samassa tekstissä oli että lapsella oli lievä kuume ja nivelsärkyä. Haloo, lapsellakin on oikeus sairastaa.

Ei mitään asiaa päiväkotiin. Pitäisihän tuo nyt jo omakin järki sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Niinpä. Pitäisihän se olla aivan selvä asia kuten sekin että siellä kaupassakaan ei mennä käymään kipeänä, levittämään tautia eteenpäin .
Mutta onhan täälläkin palstalla ollut jo pilvin pimein kirjoituksia kuinka meillä ei ainakaan mikään eristys onnistuisi kun pitää käydä kaupassa ja lapsien pitää päästä hoitoon ja leikkiin kavereiden kanssa :headwall:
Ja voisin lyödä vetoa et ihan samat ihmiset nostaa metelin siitä kun joku muu ei ole tajunnut jo viikoa ennen sairastumistaan mennä karanteeniin ja pysyä pois ihmisten ilmoilta. :headwall:
Se on kun ajatusmaailmassa on vain: minä, minä, minä, minä!

Mutta pitäähän sitä syödä vaikka on sikalenssu,ei meillä ainakaan ole ketään joka meille ruuat toisi,ite ne ois haettava vai sanonko lapsille et nyt paastotaan muutama päivä?

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Niinpä...

kaupassa käynti ei oo kovin paha juttu vaikka tauti on päällä (jos kovin yskittää tai nokka vuotaa, niin voi laittaa suojan naamalle). Kädet voi pestä ennen lähtöä ja käsidesiä lotrata jos niistellä tarvii reissusssa.

Mutta se, että kipeää lasta olisi työntämässä hoitoon on aivan käsittämätöntä. Muutoinkin koko juttu oli omituinen: lapsi saisi tulla hoitoon kun esikoulu alkaa joulukuussa? Missä päin se silloin alkaisi?

No sen ymmärrän, etteivät lievästi kuumeista lasta ota hoitoon.
Sitä en ymmärrä jos eivät ottaisi tervettä lasta hoitoon sillä perusteella, että äiti on sairas.
Enkä ymmärrä sitäkään, että eskari alkaisi joulukuussa ja muutenkaan, että eristys kestäisi joulukuulle...

Sairastuneen lähipiiriä ei tarvitse eristää, jos heillä ei ole oireita. Mutta lapsella oli kuumetta ja nivelkipuja ja ne ovat sikainfluenssan oireita. Tuo sikainfluenssahan nimenomaan tulee suurimmalle osalle hyvin lievänä. Päiväkoti teki ihan oikein, kun ei päästänyt lasta hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja ja mitä:
Miten niin esikoulu alkaa vasta joulukuussa? Kuten tuossa linkissä oli.

Tätä mäkin mietin, et olisko painovirhe paholainen. Joulukuuhun asti lyöty karanteeni toki on jo kohtuuton minusta.

Tottahan se on, ett yksinhuoltajalla on rankkaa silloin kun sairstaa. Yksin kun aki pitää pyörittää siitä huolimatta. Mutta hassua siitä on minusta yhteiskuntaa tai jotain muuta tahoa syyttää, sekin puoli kuuluu tähän vanhemmuteen. Elämässä ei asiat mene aina niinkuin tahtois ja yllättäin voipi olla lapsilauman kanssa yksin. Tämä on se riski minkä me jokainen vanhempi otamme.

Tämä maailma on mennyt niin mahottoman itsekkääksi. Minä ja minun elämä on niin ja niin rankkaa ja minä vasta olen kokenutkin kovia asioita, ei tuo mitään, mutta kun minä jne..

Toivottavasti tässä maassa on enemmistö sellaisia vanhempia, jotka ymmärtää pitää ne sairastavat lapset kotona. Se voi olla tosiaan ihan lievänä sillä omalla lapsella, mutta samassa päiväkodissa se voi iskeä jollekin toiselle lapselle pahemmin. Jos lapsella on kurkku kipeä ja hengitystieoireita, mahdollisesti lievääkin lämpöä ja paikat särkee, niin ehdottomasti kotona! Nuha ei kuulu influenssan oireisiin, joten pienessä nuhassa voi sen puolesta mennä päiväkotiin.

Miten sitten kun päiväkodin henkilökunta sairastuu, jos hyvin käy niin kaikki samaan aikaan pois. Mielestäni lapset viedään usein hoitoon sillä perusteella että ei ole kuumetta. Mutta voin kyllä omalla kohdalla sanoa että jään pois töistä ilman kuumetta jos olo on huono, mutta lapsille sitä ei useinkaan suoda.

Alkuperäinen kirjoittaja nöf nöf:
Miten sitten kun päiväkodin henkilökunta sairastuu, jos hyvin käy niin kaikki samaan aikaan pois. Mielestäni lapset viedään usein hoitoon sillä perusteella että ei ole kuumetta. Mutta voin kyllä omalla kohdalla sanoa että jään pois töistä ilman kuumetta jos olo on huono, mutta lapsille sitä ei useinkaan suoda.

Kyllä minäkin jään pois töistä jos olo todella huono mutta kovin herkästi en jää koska se sijaisen saaminen on melkoisen työlästä. Esim jos hetkeä ennen yövuoron alkua sairastuu on iltavuorolaiset lirissä kun kaiken kiireen keskellä pitää sitten vielä yrittää metsästää se sijainen. Ja mitä tulee alkuperäiseen aiheeseen kovin on herkästi ko rouva ottanut nokkiinsa, pitäisi nyt järjenkin sanoa jos lapsella kuumetta ja nivelkipuja ja itsellä sikaflunssa niin silloin ei lasta sinne hoitoon viedä.

No, lapsi on kuvan tekstin mukaan 5v, ja tod. näk. täyttää joulukuussa 6v. Joten tämä järjenjättiläinen, yh-äiti luulee, että tytöllä alkaa eskari vasta joulukuussa.

Päiväkodissa ovat sanoneet, että sitten kun eskari alkaa, eli elokuun puoli välissä.

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:

Kyllä minäkin jään pois töistä jos olo todella huono mutta kovin herkästi en jää koska se sijaisen saaminen on melkoisen työlästä. Esim jos hetkeä ennen yövuoron alkua sairastuu on iltavuorolaiset lirissä kun kaiken kiireen keskellä pitää sitten vielä yrittää metsästää se sijainen. Ja mitä tulee alkuperäiseen aiheeseen kovin on herkästi ko rouva ottanut nokkiinsa, pitäisi nyt järjenkin sanoa jos lapsella kuumetta ja nivelkipuja ja itsellä sikaflunssa niin silloin ei lasta sinne hoitoon viedä.[/quote]

No jos tekstissä ei painovirhettä ollut, niin siinä luki että hoitoon pääsis vasta joulukuussa :xmas: kyllä ottaisin itsekin jo nokkiini moisessa tilanteessa

Tekstissä luki esikoulun alkaessa- joulukuussa. Toimittaja on kirjoittanut, mitä äiti on sanonut. Voin vannoa, että päiväkodissa on puhuttu vain eskarin alkamisesta. Äidin lisäys tuo joulukuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Toivottavasti tässä maassa on enemmistö sellaisia vanhempia, jotka ymmärtää pitää ne sairastavat lapset kotona. Se voi olla tosiaan ihan lievänä sillä omalla lapsella, mutta samassa päiväkodissa se voi iskeä jollekin toiselle lapselle pahemmin. Jos lapsella on kurkku kipeä ja hengitystieoireita, mahdollisesti lievääkin lämpöä ja paikat särkee, niin ehdottomasti kotona! Nuha ei kuulu influenssan oireisiin, joten pienessä nuhassa voi sen puolesta mennä päiväkotiin.

Toivottavasti.
Toivottavasti tämän palstan väki ei edusta tasaista leikkausta koko maan väestä. :o
Jos edustaa niin ollaan pulassa. :(

Miksi on niin vaikea tajuta että vaikka meidän nico-petteri ei ole riskiryhmässä niin sen päiväkoti ryhmän jannicalla on sydäntauti ja sille H1N1 influenssa saattaakin olla tappava tai vie sairaalan teho-osastolle hengityslaitteeseen joita ehkä on vapaana tai sitten ei.

Jos koko päiväkodin väki olisi syystä tai toisesta pois, niin silloin mun käsittääkseni toisista päiväkodeista tulee paikkaajat, edes yksi ihminen. Ja kaikille vanhemmille soitettais ja kysyttäis, että voiko tulla hakemaan lapsen pois. Meille on kerran sattunut niin, että päiväkodista oli tosi monta hoitajaa samalla kertaa sairaana. Mä olin itse saikkarilla kotona leikkauksen jälkeen, mutta lapsi päiväkodissa. He tiesivät mun olevan kotona ja kysyivät, olisko mun mahdollista tulla hakemaan tyttö kotiin. Varmistivat kyllä vielä, että olenko sen verran hyvässä kunnossa, että kykenen hänen kanssaan olemaan.

Toivottavasti omien hoitolasten vanhemmat ovat niitä viisaita vanhempia. Itse ajattelin laittaa kotiin tiukat säännöt tuon sikainfluensan sairastelun kanssa. Sitä ei tarvitse tarkoituksella tulla meille tartuttamaan. Erityisesti siksi olen tarkka, koska meidän perheessä on kaksi riskiryhmään kuuluvaa!

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Toivottavasti omien hoitolasten vanhemmat ovat niitä viisaita vanhempia. Itse ajattelin laittaa kotiin tiukat säännöt tuon sikainfluensan sairastelun kanssa. Sitä ei tarvitse tarkoituksella tulla meille tartuttamaan. Erityisesti siksi olen tarkka, koska meidän perheessä on kaksi riskiryhmään kuuluvaa!

Hyvä! Teet heti selväksi, että jos on vähänkin oireita, et ota hoitoon. Ja nimenomaan kannattaa mainita vielä siitä, että osa lapsista tosiaan kuuluu riskiryhmään.

Yhteistyössä