Lapsi ei olisi halunnut tulla yökylästä kotiin. Onko muilla ollut vastaavaa kokemusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kakkaolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kakkaolo

Vieras
Melkein kolme vuotias tyttöni oli ekaa kertaa yötä mummolassa, mummon tuotua lapsen kotiin hän ei olis halunnu tulla sisälle eikä halunnu olla mun seurassa. Aika pian rauhottu ja on nyt ihan oma itsensä. Minä sen sijaan murehdin (lapsen kehityksestä luettuani) onko lapseni ja hänen lapsuutensa ja sitä kautta tulevaisuus pilalla??

Kertooko tämä turvattomasta kiintymyssuhteesta vai mistä? Jos kertoo niin voiko sitä enää korjata?

Eikö kukaan muu sitten usko noihin kiintymyssuhdemalleihin? Tuo eron jälkeen näkeminen ja miten siihen reagoi kertoo juuri siitä suhteesta....
kerronpa sinulle oman kokemuksen. kun olin lapsi, olin erittäin kiintynyt siskooni, ja aina oli hirvee itku ja hammastenkiristys, kun hänen luotaan piti lähteä kotiin. silti rakastin äitini ylikaiken ja olin häneen täysillä kiintynyt. niin myös sinun lapsesi on kiintynyt sinuun

Niin tuttua, niin tuttua. Meidän neiti teki tuota jatkuvasti oltuaan mummollaan.

Kun menin hakemaan niin ensimmäisenä vastassa oli kiukku, " äiti miksi sä tulit jo".
Samoin kuin viedessäni hänet tuli aika pian kysymys, " etkö sä äiti jo lähde pois". Ei mulle tullut mieleenikään että kysymyksessä olisi jotain vikaa meidän kahden kiintymyssuhteessa.

Päin vastoin, mä olin ja olen huippuonnellinen siitä että lapsellani on muitakin aikuisia joista hän pitää ja paljon. Näillä ympärillään olevilla rakastavilla ihmisillä on suuri merkitys lapsen kehityksen kannalta ja mä olen onnellinen että neiti osaa ja voi laajentaa sitä piiriä myös sen ydinperheen ulkopuolelle.

Anna lapsesi pitää mummostaan ja ole huolestumatta, kyllä meillä ainakin ihan normaalisti kulkee sanat "äiti mä rakastan sua valtavasti"

Yhteistyössä