Lapsi ei hyväksy isänsä apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mira

Vieras
Antakaas hyviä neuvoja. Mitä pitää aamulla tehdä, kun 3 vuotias lapsi saa raivarin, että isä ei saa auttaa aamutoimissa? Seuraavaksi saa raivarin isä, jonka jälkeen minä menen sitten pelastamaan mitä pelastettavissa on, jotta aikataulut pitäisivät edes jotenkin.

Olen yrittänyt puhua miehelleni, että huutaminen on vain toimintamalli, jota lapsi seuraa. Mutta silti joka aamu mieheni vetää pultit aamutoimissa. Itse yritän olla puuttumatta niihin, mutta kun muutenkin jo kaikki hoitovastuu on minulla, olisi mukavaa, että edes jokin pieni juttu menisi nappiin miesten kesken.

no pitäisköhän sitä hoitovastuuta näin ensialkuun vähän jakaa enempi sinne isän suuntaan? että lapsi oppii luottamaan niissä asioissa myös isäänsä?

Lähde käyttämään vaikka koiraa ulkona siksi aikaa kun miehet hoitavat aamutoimet. Jos teillä siis sellaista on. Tai mene suihkuun ja pistä korvat kiinni ja anna heidän selvityä keskenään.

Ongelma vaan on se, että mies menettää hermonsa täysin ja heittää hanskat tiskiin, kun lapsi ei ole "yhteistoiminnallinen". Koskaan ei ole lyönyt lasta, mutta lähellä on ollut.

Yhteistyössä