Lapsi ei hyväksy ettei tänä vuonna joulua vietetä

• Viestiketjun aloittaja "Kevättuuli"
  • Ensimmäinen viesti
mkie
[QUOTE="Kevättuuli";25262132]muutamaan pieneen juttuun olis rahaa (100e) mutta ajattelin jouluruokia silläkin ostaa. Joululahjatoive ei ollut sieltä halvimmasta päästä...[/QUOTE]

Mitä sellaista se 5v toivoo, jota ei 100eurolla saa?? :O

Oma 4,5v halusi Autot pussilakanan ja saman sarjan jonkun autoradan (ovh joku 65e, mutta oli toys'r'us myymälässä 29e), eli yhteensä reilu 60e.
Ja eskarilainen toivoi käsikonsolia ja seki irtosi parin pelin kanssa satasella....

"minä"
[QUOTE="vieras";25262180]Perjantaina tulee lapsilisät.ostat sillä omalla satkulla ruokaa ja lapsilisillä lapselle muutaman paketin.Sillä 100e saa jo paljon kaikenlaista..[/QUOTE]

100 euroa oli meidän lasten lahjabudjetti per lapsi. Ja sillä todellakin sai vaikka mitä.

5 v voi toivoa vaikka mitä kalliita juttuja, mutta ilahtunee vähemmästäkin. Jos toivoo esim. Legoja, niin ei lahjan tarvitse olla sarjan kallein paketti, vaan pari halpaakin tuo varmaan ilon lapselle...ja jos ei tuo niin sanoisin että jossain on menty pieleen.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja "vieras"

Perjantaina tulee lapsilisät.ostat sillä omalla satkulla ruokaa ja lapsilisillä lapselle muutaman paketin.Sillä 100e saa jo paljon kaikenlaista..
100 euroa oli meidän lasten lahjabudjetti per lapsi. Ja sillä todellakin sai vaikka mitä.

Niin oli minullakin neljälle lapselle n.100e per pää mutta menikin vain 240e ja kaikki sain mitä tarvitsin.Isoissa marketeissa myyvät edellisen joulun juttuja tosi edullisesti.Esim yksi auto maksoi viime jouluna 90e ja nyt oli 20e :D

"..."
Tyttölapselle voi ostaa esim. askartelupaketin (kartonkia,koristeita,tarroja jne), jonkun kivan pelin esim muistipelin, lasten dvd:n, puuhakirjan ja vaikka jotain kimallekyniä, prinsessa-astioita... ainakin meidän tyttö on ikionnellinen kaikesta tuollaisesta.

Pojalle vaikka legopaketti, joku autolelu, lasten työkaluja, dvd:n jne...

100 eurolla saa kyllä tuon ikäiselle vaikka ja mitä ostettua.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
"essi"
Siis multa meni ihan ohi, minkä takia se joulu pitää lapselta perua? jos ruokaa kuitenkin ostatte, niin eikö samalla rahalla voi ostaa jouluisia ruokia? Lapsi on saamassa lahjoja ainakin muutaman. ja varmaan teillä jonkin sortin koristeita on aikaisemmilta vuosilta?
Miksi se siis pitää perua?

Ksns
Miksi sä olet noin pienelle mennyt höpöttämään että joulua ei tule vaikka kumminkin tulee mummilta ainakin lahja ja ruoat ym? News flash: se =joulu.

Äläkää rahahuolillanne lasta uuvuttako. Ei noin pienen tarvitse edes tietää, että "olisit saanut 10 lahjaa mutta kun mulla oli tää käsileikkaus ni et saa kuin yhden".

14v.
En mäkään hyväksyisi ettei joulua ole vaikka mikä olisi :D Ja oon sentään 9 vuotta vanhempi kuin 5v.

Selitä jouluna(laittakaa nyt edes jotain koristeita ja ruokaa!) lapsellesi että nyt on vähän paha tilanne että sen takia sitten ei tule sitä suurinta toivetta vaan jotain pienempää, ehkä myöhemmin sitten se isompi lahja, esim. synttärinä? :)

Älkää nyt herran tähden pilatko viisivuotiaan lapsen joulua!

"Kevättuuli"
[QUOTE="vieras";25262028]Ette vietä mitenkään vai lapsi ei saa lahjoja? Jos lapsi saa edes jotain paketteja mummilta ja muuten teette edes hiukan joulua (ruokaa, koristeita), niin sekin on paljon. Mutta jos ei mitään tehdä joulun eteen ja lapsi sitä odottaa, niin se on aika julmaa.[/QUOTE]

mummilta saa vähän jotain ihan pientä. Ei hänenkään takuu eläkkeellä paljon ostella. Hän on itse sairas ihminen selkäranka reumansa takia (minun äiti). Miehen puolelta taas vanhemmat eivät ole elossa (auto-onnettomuus, joka vei molemmat) . Meillä kummallakaan ei ole siskoja eikä veljiä. Ystäviä tosin on mutta heillä omia jouluperinteitä joten heitä emme häiritse. Koristeita vain muutama laitettu. Levätä on käsketty joten ei tässä juuri mitään pysty tekemään. Mies ei autoa saa ajaa kahteen kuukauteen koska istumakielto päällä. Vain kävellä ja maata saa. Tilannetta tällä palstalla ei näytä tajuavan kovin moni. Kovissa kivuissa tuskin teistä moni pystyisi edes tähän mihin itse olen pysynyt. Hyvää joulua teille joille se tulee olemaan hyvä.

[QUOTE="Kevättuuli";25262544]mummilta saa vähän jotain ihan pientä. Ei hänenkään takuu eläkkeellä paljon ostella. Hän on itse sairas ihminen selkäranka reumansa takia (minun äiti). Miehen puolelta taas vanhemmat eivät ole elossa (auto-onnettomuus, joka vei molemmat) . Meillä kummallakaan ei ole siskoja eikä veljiä. Ystäviä tosin on mutta heillä omia jouluperinteitä joten heitä emme häiritse. Koristeita vain muutama laitettu. Levätä on käsketty joten ei tässä juuri mitään pysty tekemään. Mies ei autoa saa ajaa kahteen kuukauteen koska istumakielto päällä. Vain kävellä ja maata saa. Tilannetta tällä palstalla ei näytä tajuavan kovin moni. Kovissa kivuissa tuskin teistä moni pystyisi edes tähän mihin itse olen pysynyt. Hyvää joulua teille joille se tulee olemaan hyvä.[/QUOTE]

Kyllä mä toivoisin, että ystäväni häiritsis mua, jos olis tuollaisessa tilanteessa kuin te. Voisin käydä laittamassa koristeita paikoilleen, hakea jouluruokia kaupasta ja vaikka ostaa lahjan lapselle. Ja päinvastoin myös.

Ei kai niiden lahjojen tarvi niin isoja olla. Jotain pientä ja mummon paketit. Muuten ostat niitä ruokia mitä voitte tehdä yhdessä, koristella kotia. Poltella kynttilöitä ja viettää aikaa yhdessä.

Jos jotain positiivista yrittää löytää niin ilmeisesti molemmat vanhemmat ovat sairaslomilla jonkinkin aikaa, eli hyödyntää tuota siihen rentoon yhdessäoloon ja joulunrauhaan, kun ei tarvi kenenkään lähteä töihin kesken joulun jne.

"Kevättuuli"
[QUOTE="...";25262285]Tyttölapselle voi ostaa esim. askartelupaketin (kartonkia,koristeita,tarroja jne), jonkun kivan pelin esim muistipelin, lasten dvd:n, puuhakirjan ja vaikka jotain kimallekyniä, prinsessa-astioita... ainakin meidän tyttö on ikionnellinen kaikesta tuollaisesta.

Pojalle vaikka legopaketti, joku autolelu, lasten työkaluja, dvd:n jne...

100 eurolla saa kyllä tuon ikäiselle vaikka ja mitä ostettua.[/QUOTE]

siitä satasesta pitää ostaa ruoka myös. Tuo puuhakirja tms. kuulostais hyvälle:) Meillä oli tarkoitus Lapin joulua lähteä viettämään. Olimme viimevuonna ja tyttö tykkäsi poroajelusta yms kovasti. Matka oli kaikkine majoituksineen alustavasti varattu mutta perua piti. Siellä olisi kaikki ruuat yms. Ollut valmiina. Jouluohjelmat ja kaikki. Lapsille mukavaa puuhaa yms. Että harmittaa lapsen puolesta. Ehkä ensijouluna sitten...

[QUOTE="Kevättuuli";25262132]muutamaan pieneen juttuun olis rahaa (100e) mutta ajattelin jouluruokia silläkin ostaa. Joululahjatoive ei ollut sieltä halvimmasta päästä...[/QUOTE]

Joulu=joku tietty lahja

"totuus on"
Joulu tulee jokaiselle, tahtoi sitä itse tai ei mutta se tulee kuitenkin.
Joulu on tunne sydämessä ei ostetuissa lahjoissa.
Joulu ei ole tavarahelvetti kaupoissa eikä lehtien maailma sivuilla.
Joulu on rakkauden ja uudesti syntymisen, anteeksiannon ja ilon juhla ja niitä ei voi rahalla ostaa maailman kalleimmastakaan kaupasta. Joulu on kaikkea sitä hyvää, mitä 364 päivää vuodessa ei ole suurimmalla osalla väestöä....

[QUOTE="Kevättuuli";25262635]siitä satasesta pitää ostaa ruoka myös. Tuo puuhakirja tms. kuulostais hyvälle:) Meillä oli tarkoitus Lapin joulua lähteä viettämään. Olimme viimevuonna ja tyttö tykkäsi poroajelusta yms kovasti. Matka oli kaikkine majoituksineen alustavasti varattu mutta perua piti. Siellä olisi kaikki ruuat yms. Ollut valmiina. Jouluohjelmat ja kaikki. Lapsille mukavaa puuhaa yms. Että harmittaa lapsen puolesta. Ehkä ensijouluna sitten...[/QUOTE]

Nyt ymmärrän. Voi harmi, että teidän suunnitelmat peruuntuivat.

"Kevättuuli"
[QUOTE="totuus on";25262646]Joulu tulee jokaiselle, tahtoi sitä itse tai ei mutta se tulee kuitenkin.
Joulu on tunne sydämessä ei ostetuissa lahjoissa.
Joulu ei ole tavarahelvetti kaupoissa eikä lehtien maailma sivuilla.
Joulu on rakkauden ja uudesti syntymisen, anteeksiannon ja ilon juhla ja niitä ei voi rahalla ostaa maailman kalleimmastakaan kaupasta. Joulu on kaikkea sitä hyvää, mitä 364 päivää vuodessa ei ole suurimmalla osalla väestöä....[/QUOTE]

tästä tykkäsin

Mä ainakin saisin meidän rupuisesta pikku siwasta jo monen monta lahjaa joista tyttö hirnuis onnesta! Esim. Prinsessa/muumi-lehti, franklin-hertta-pikkukirja, smurffi-pehmoja, joku pieni karkki juttu, askrtelutarvikkeita(tusseja,vihkoja,penaali), hius-juttuja ja joku koru. Näihin menis max 30e!

"vieras"
Mun mielestä on oikeesti aika hemmetin karua ilmoittaa lapselle, että tänä vuonna ei tule joulua. Aina ei ole rahaa eikä mahdollisuuksia järkätä sitä unelmien joulua, mutta silloin sitä vietetään sen mukaan kuin pystyy!

Jos ei ole juurikaan rahaa ostaa lahjoja, niin osta jokunen pieni juttu. Sen verran kun 5-vuotiaita tunnen, niin ne lahjapaketit ja yllätykset on aina kivoja, ja vaikkei sieltä avautuisikaan mitään kallista, niin kivaa on varmasti. Osta jotain askartelujuttuja, jotain karkkia parilla eurolla, pieni lelu tai kaksi. Ei mene montaa kymppiä! Asunto kun siivotaan ja muutama koriste ja kynttilä laitetaan ja vaikka joulumusiikkia soimaan, niin johan alkaa tuntua joululta. Yhdessä odotatte innolla joulua, ja sitten kun se koittaa, iloitsette siitä mitä teillä on: toistenne seurasta, rauhasta ja vapaista päivistä! Jouluruokien ei tarvi maksaa paljoa. Ei ton ikäinen lapsi edes kykene arvioimaan, paljonko niihin sapuskoihin on laitettu rahaa. Jotain hyvää ja yksinkertaista ruokaa. Konvehtirasia. Jos pystyt palstailemaan, pystyt varmasti leipomaan vaikka joulutorttuja. Kyllä siitä joulu tulee!

Itse muuten toivoin koko lapsuuteni lahjaa, jota en koskaan voinut saada: kissaa tai koiraa. Se oli aina hartain toiveeni ja vaikka tiesin etten karvaista lemmikkiä saisi, niin joka ainoa joulu aina teini-ikään saakka elättelin toivonkipinää, että ehkä tänä jouluna sittenkin... Ja siitä huolimatta, että se ainokainen toive ei ikinä toteutunut (allergiaa perheessä...), muistan vielä nykyäänkin lapsuuden joulut todella onnellisena, idyllisenä ja ihanana aikana. Ei siinä ollut kyse siitä, toteutuuko kaikki mahdolliset ja mahdottomat toiveet, eikä materiasta muutenkaan, vaan siitä joulun taiasta jonka vain lapsi varmaan voi kokea, siitä odotuksesta ja siitä kuinka vanhemmillani oli kaikki aika maailmassa vain minua varten jouluna. Siitä kuinka heräsi aamulla ja sai syödä kalenterin viimeisen suklaan, katsoa Lumiukon yhdessä isän ja äidin kanssa, jotka ei yleensä ikinä katsoneet piirrettyjä kanssani. Siitä kuinka äiti pelasi jouluna lautapelejä vaikka yleensä vihasi niitä. Ja siitä kuinka isä otti minut mukaan valitsemaan kuusta. Siitä kun soitettiin joulupuhelut mummolaan. Siitä kun käytiin joulusaunassa koko perheen kanssa. Kuusen ja jouluruokien tuoksusta. Siitä kun kynttilät paloi hämärässä ja ulkona satoi lunta. Siitä kun sai kerrankin syödä mahan täyteen karkkia. :D Ei se ole mikään syy peruuttaa joulua ettette tänä vuonna saa tasan sitä mitä haluatte - keskittykää tänä vuonna yksinkertaisiin asioihin ja nauttikaa siitä että teillä on toisenne.

Nimimerkillä ensimmäinen joulu ilman rakasta äitiä.

"Kevättuuli"
Jos leikattu käsi ei estä palstailua, niin se ei myöskään estä joulun järkkäämistä.
näpyttely koneella on eri asia. Sitä pystyy yhden käden varassa tekemään toisin kuin leipomaan ja valmistamaan ruuat alusta loppuun itse. Ei kuule ole asia ihan noin yksinkertainen. Nyt leikkauksen jälkeen olo heikko hb:n arvo 90 jota korjaillaan rautalisän kera. Lisäksi tulehdus jyllää (arvot reilu 250) ja nyt syödään lääkettä. Laita tässä joulu kotona lapselle. Just just. Parhaani sentään yritin laittamalla eilen koristeita. Tänä jouluna katsellaan leffoja ja ollaan takkatulen äärellä. Lahjoja emme oikeastaan koskaan ole ostaneet vaan olemme tehneet matkoja. Nyt on tyytyminen tytön tähän. Ikävä kyllä. Joku tuossa kirjoitti että on karua ilmoittaa lapselle että emme joulua vietä. Olisiko pitänyt valehdella että tottakai vietetään. Meillä puhutaan asiat suoraan ja heti niin kuin ne ovat.

[QUOTE="Kevättuuli";25267963]näpyttely koneella on eri asia. Sitä pystyy yhden käden varassa tekemään toisin kuin leipomaan ja valmistamaan ruuat alusta loppuun itse. Ei kuule ole asia ihan noin yksinkertainen. Nyt leikkauksen jälkeen olo heikko hb:n arvo 90 jota korjaillaan rautalisän kera. Lisäksi tulehdus jyllää (arvot reilu 250) ja nyt syödään lääkettä. Laita tässä joulu kotona lapselle. Just just. Parhaani sentään yritin laittamalla eilen koristeita. Tänä jouluna katsellaan leffoja ja ollaan takkatulen äärellä. Lahjoja emme oikeastaan koskaan ole ostaneet vaan olemme tehneet matkoja. Nyt on tyytyminen tytön tähän. Ikävä kyllä. Joku tuossa kirjoitti että on karua ilmoittaa lapselle että emme joulua vietä. Olisiko pitänyt valehdella että tottakai vietetään. Meillä puhutaan asiat suoraan ja heti niin kuin ne ovat.[/QUOTE]
Kyllä se joulu kuule tulee ilman leipomisiakin ja ruuan laittamista itse. Jos haluaa sen lapselleen tarjota. Kaupasta valmispipareita ja ruokaa, lapselle pari pakettia. Matkalle ette nyt pääse mutta lapselle olisi voinut sanoa että vietämme joulun kotona, sen sijaan että sanoo ettei joulua vietetä lainkaan...

Jos yksikätinen tulehduspotilas jaksaa palstailla, niin uskoisin hänen jaksavan tilata myös muksulle jonkun paketin netistä (tai hakea sen kaupasta, samalla kun ruokaostoksetkin) ja virittää pari koristetta. Johan 5 v lapsi osaa olla koristeluissa isona apunakin :)

Jos joulu vaatisi leipomiset ja ruuan tekemiset itse alusta loppuun, niin meidän perheessä ei siinä tapauksessa olisi koskaan vietetty joulua...

"abc"
Hae kaupasta laatikot valmiina ja kinkku uuniin. Ei maksa paljoa ja siinä on jo jouluruokaa.
Uunilohi vielä uuniin tai graavilohta vähän jos kalasta pidätte. Pääset helpolla, jotain ruokaa kaupasta joudut kuitenkin hakemaan. Tosiaan puuhakirjan, pikkuauton tms. saa tosi halvalla tai vähällä rahalla. Ja nyt monessa paikassa jo lelut alessa.

Yhteistyössä