lapsi asumaan äidille vai isälle, tässä tapauksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Miehellä on lapsia kaksi ennestään. Toinen asuu sijoitettuna, autistinen/kehitysvammainen ja toinen asuu mummollaan, on kouluikäinen.

Lasten äiti aikanaan halusi lapset pois, koska ei jaksa, tekee tyhjiä lupauksia edelleen lapsille.
Nyt on äiti lupaillut vanhemmalle lapselle, että jos tulisi äidin luo asumaan.
Miten on, kannattaisiko miehen antaa suostumusta vai ennemmin ottaa lapsi meille asumaan?
Siis tämä ei ole varmaa, mutta tälläinen tilanne voi hyvinkin tulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Jos äidillä on nyt asiat kunnossa ja halua, toki hänelle mahdollisuus yrittää.

Samaa mieltä.

Että sillä ei mitään merkitystä, että antaa edelleen tyhjiä lupauksia ja lapsia ei kovin usein edes näe. Nuorempaa, tätä kehitysvammaista, ei edes kerran kuukaudessa näe, ei koskaan ota luokseen. Ainoastaan meillä sisarukset näkevät toisiaan.

Miksi ihmeessä lapsi ei sitten asu isällään, vaan mummollaan? Eipä tuossa ole isäkään yhtään sen parempi kuin äitikään. Molemmat on hylänneet omat lapsensa. Mun mielestä kummankaan ei tarttis ottaa lasta taas heittopussikseen, lapsella on varmasti miljoona kertaa paremmat oltavat mummollaan.

Mitä lapsi ITSE haluaa? Paikkakunnan vaihto, mummon, äidin ja kavereiden jättäminen kuulostaa aika rankalta, jos lapsi ei näitä itse halua. Voi olla vaiketa ajat tiedossa teidän perheessä...

Itse antaisin äidille mahdollisuuden. Ehkä lapsi voisi viettää äidin luona ensin viikonloppuja ja vähitellen pidentää tapaamisia, kunnes joskus tulevaisuudessa asuukin siellä kokonaan, JOS haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä lapsi ITSE haluaa? Paikkakunnan vaihto, mummon, äidin ja kavereiden jättäminen kuulostaa aika rankalta, jos lapsi ei näitä itse halua. Voi olla vaiketa ajat tiedossa teidän perheessä...

Itse antaisin äidille mahdollisuuden. Ehkä lapsi voisi viettää äidin luona ensin viikonloppuja ja vähitellen pidentää tapaamisia, kunnes joskus tulevaisuudessa asuukin siellä kokonaan, JOS haluaa.

siis viereinen paikkakunta, jossa me kuitenkin käydään päivittäis. Tyttö on muutaman kerran sanonut että haluaisi muuttaa meille ja nyt intoilee äidin luo muutosta

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Miksi ihmeessä lapsi ei sitten asu isällään, vaan mummollaan? Eipä tuossa ole isäkään yhtään sen parempi kuin äitikään. Molemmat on hylänneet omat lapsensa. Mun mielestä kummankaan ei tarttis ottaa lasta taas heittopussikseen, lapsella on varmasti miljoona kertaa paremmat oltavat mummollaan.

Mä odotin esikoista kun kysyttiin otetaanko vanhempi lapsi meille. Mies kieltäytyi, koska ajatteli mua, mä kuitenkin odotin sitä esikoista, oltiin juuri muutettu ja asunto oli liian pieni, että oltaisi voitu ottaa. Kun itse asiasta sain tietää, sanoin että olisi voitu ottaa, mutta oli jo editty sopia että mummolle menee.

Alkuperäinen kirjoittaja Daahlia:
Miksi nämä lapset eivät nyt asu teillä ja onko heidän nyt välttämättä muutettava jompaankumpaan?

Ei välttämättä, tästä asiasta vasta kuulin ja voi olla että muutto tulisi jossain vaiheessa vastaan tai sitten ei. Mummon jaksamista mä vähän kyseenalaistan, tekee pitkiä päiviä töissä ja ma-la ja sairastaa vielä reumaa.

ja siis on kyse ainoastaan tästä vanhemmasta lapsesta, nuorempi, kehitysvammainen asuu sijoitettuna, koska tarvitsee niin paljon apua jokapäiväisissä asioissa ja häntä on helpompi auttaa siellä.

mitä mieltä mummo on? mä olisin sitä mieltä et pysys mummollaan.. tai sit jos muuttaa äidille/isälle, ni sit kans on ja pysyy siellä, eikä ole kuukauden päästä taas muuttamassa!!

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
mitä mieltä mummo on? mä olisin sitä mieltä et pysys mummollaan.. tai sit jos muuttaa äidille/isälle, ni sit kans on ja pysyy siellä, eikä ole kuukauden päästä taas muuttamassa!!

Meillä ei ole miehen kanssa tapana lapsia heitellä paikasta toiseen. Meillä on selkeät säännöt ja selkeät sopimukset myös lasten tapaamisista, joita sitten toki tarpeen tullen muutellaan. Meillä on miehen kanssa kaksi yhteistä lasta, molemmat alle 3v.

Mä meinasinkin sitä että pitäiskö miehen sitten olla suostumatta jos lapsen muuttoa äidilleen ehdotetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mä odotin esikoista kun kysyttiin otetaanko vanhempi lapsi meille. Mies kieltäytyi, koska ajatteli mua, mä kuitenkin odotin sitä esikoista, oltiin juuri muutettu ja asunto oli liian pieni, että oltaisi voitu ottaa. Kun itse asiasta sain tietää, sanoin että olisi voitu ottaa, mutta oli jo editty sopia että mummolle menee.

Seli seli. Eli kun tullaan raskaaksi, just on muutettu ja asuntokin on pieni niin siinä on hyvät syyt hylätä oma lapsensa?
Mä en IKINÄ voisi olla tuollaisen miehen kanssa, joka pystyy tuolla tavoin hylkäämään omat lapsensa. En IKINÄ!

Alkuperäinen kirjoittaja Pthyi:

Seli seli. Eli kun tullaan raskaaksi, just on muutettu ja asuntokin on pieni niin siinä on hyvät syyt hylätä oma lapsensa?
Mä en IKINÄ voisi olla tuollaisen miehen kanssa, joka pystyy tuolla tavoin hylkäämään omat lapsensa. En IKINÄ!
peesi..

[quote="."]Miksi ihmeessä lapsi ei sitten asu isällään, vaan mummollaan? Eipä tuossa ole isäkään yhtään sen parempi kuin äitikään. Molemmat on hylänneet omat lapsensa. Mun mielestä kummankaan ei tarttis ottaa lasta taas heittopussikseen, lapsella on varmasti miljoona kertaa paremmat oltavat mummollaan. [/quote]

Just tää sama tuli mieleen!

Miks isän pitäs se lapsi just sillon haluta kun äiti on halukas ja saanut omat asiat kuntoon.

Miten hylkää? En nyt ymmärrä. Mies oli jo erossa lapsistaan, kun lapset asuivat äitinsä luona, sieltä vaan muutti mummolleen vanhempi lapsi. Vanhempi ihan halusikin mummolle sillon. Pappa kun oli kaikki kaikessa.

Ja tollasen miehen kanssa sä olet tehnyt lapsia? :o

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
[quote="."]Miksi ihmeessä lapsi ei sitten asu isällään, vaan mummollaan? Eipä tuossa ole isäkään yhtään sen parempi kuin äitikään. Molemmat on hylänneet omat lapsensa. Mun mielestä kummankaan ei tarttis ottaa lasta taas heittopussikseen, lapsella on varmasti miljoona kertaa paremmat oltavat mummollaan.

Miks isän pitäs se lapsi just sillon haluta kun äiti on halukas ja saanut omat asiat kuntoon. [/quote]

Mä en ymmärrä sitä että miten äiti on saanut asiansa kuntoon? Jos lapselle antaa tyhjiä lupauksia ja harvoin näkee? Äiti on ollut sairaalassa, kielsi lasta soittamasta kenellekään, kun oksensi ja oli maha kipeä ja lapsi ei lopulta äitiään saanut edes sohvalta hereille. Lopulta kun äiti heräsi, ei saanut kenellekään soittaa. Lopulta lapsi soitti tädilleen ja täti soitti ambulanssin.

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
[quote="."]Miksi ihmeessä lapsi ei sitten asu isällään, vaan mummollaan? Eipä tuossa ole isäkään yhtään sen parempi kuin äitikään. Molemmat on hylänneet omat lapsensa. Mun mielestä kummankaan ei tarttis ottaa lasta taas heittopussikseen, lapsella on varmasti miljoona kertaa paremmat oltavat mummollaan.

Miks isän pitäs se lapsi just sillon haluta kun äiti on halukas ja saanut omat asiat kuntoon. [/quote]

Joskus se isäkään ei saa lastaan takaisin :/ Kaverilla on ensimmäinen lapsi jonkun alkkisnaisen kanssa ja mies oli itsekin vähän siihen suuntaan menevä aikoinaan ja lapsi sijoitettiin naisen vanhempien luokse.
Nykyään tämä mies on ihan normaali talliainen, kahden muunkin lapsen isä, parisuhteessa, töissä ja on oma asunto. Mies haki lapsen huoltajuutta parisen vuotta sitten mutta ei onnistunut :/

Miten hylkää? En nyt ymmärrä. Mies oli jo erossa lapsistaan, kun lapset asuivat äitinsä luona, sieltä vaan muutti mummolleen vanhempi lapsi. Vanhempi ihan halusikin mummolle sillon. Pappa kun oli kaikki kaikessa.

Normaalisti tuollaisissa tapauksissa ne lapset muuttavat sitten isälleen, ei mummolleen tai muille sukulaisille. Isä on siis kieltäytynyt ottamasta lasta luokseen eli hylännyt lapsensa. Ei ne lapset niin vain muuta mummoilleen tms, kyllä siihen vaaditaan molempien huoltajien suostumus.

Yhteistyössä