Lapsi aloitti pk:n äiti jatkuvasti kipeänä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Atshii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Atshii"

Vieras
Hei!

Tyttö aloitti päiväkodin alkuvuodesta ja siitä lähtien olen minä, äiti ollut vähän väliä flunssassa. Tyttökin on useamman flunssan sairastanut, mutta lievänä ja toipunut nopeasti. En ole koskaan ollut näin sairas, tuntuu että voimat eivät ehdi palautua entisestäkään taudista kun on jo kurkku kipeänä ja uusi flunssa nurkan takana.

Verikokeet (mm. mykoplasmat) otettu ja ok. Ei pitäisi olla homeongelmaa töissä tai kotona. Onko muilla ollut vastaavaa, että äiti sairastelee kun lapsi aloittaa hoidon? Tietysti unettomat yötkin ovat varmasti vieneet vastustuskykyä..

Mulla oli, mutta olin myös raskaana silloin.
Tein plussatestin samana päivänä, kun esikoinen aloitti hoidon vuosi sitten. Olin ollut pitkään kotona ja kesän alussa palasin töihin. Sairastelin siitä lähtien noin kuukauden välein jonkun flunssan ja kun lapsi aloitti päiväkodin syksyllä, niin sain tasaiseen tahtiin kerran kuussa flunssan. Oli se herkkua siinä kaiken raskausvaivan ohella.. Lapsi itse sai vain pari lievää flunssaa ilman kuumetta.

Kyllähän lapsia hoitavat äidit ne taudit helposti lapselta nappaa, etenkin, jos on esikoinen kyseessä. Onneksi sekä lapsen että äidin vastustuskyky hiljalleen paranee ja taudit vähenee.

Joo, en mä ennen lapsia pystynyt kuvittelemaan, kuinka paljon sitä ITSE sairastelee pikkulapsiaikana.

Kyllä.

Lapsi aloitti reilu vuosi sitten päiväkodin enkä koskaan ennen ole ollut niin useasti ja niin kipeä kuin nyt vuoden aikana. Samoin mieheni.

Nyt on alkanut pikku hiljaa helpottamaan. Oli kyllä noloa aina soitella töihin vuoronperään että nyt on lapsi kipeä ja nyt on äiti kipeä. Mutta minkäs teet. Eipä ne taudit lupaa kysy kun iskevät päälle.

Mutta nyt ovat huomattavasti vähentyneet

Onko työssäsi muita altistavia tekijöitä? Tapaatko paljon ihmisiä? Syötkö monipuolisesti vai juotko töissä vain kahvia? Onko töissä muita sisäilmaongelmia (muovimattoja, kemikaaleja, lasikuitua tms)?

Kiitos vastauksista. Tyttö on tosiaan esikoisemme. Jotenkin lohduttavaa kuulla etten ole ainut. Olen töissä kaupan alalla, ja ihmisten parissa työtäni teen, joten kyllähän sieltäkin pöpöt tarttuu. Varmaan sekin vaikuttaa, kun olin ensimmäisen vuoden lapsen kanssa kotona, eikä sairasteltu. Nyt ihmisten ilmoille siirtyessä sitten oikein urakalla. Tuntuu vaan niin raskaalta arjen pyörittäminen puolikuntoisena ja noloa tosiaan aina soitella töihin sairaslomistaan.

[QUOTE="Atshii";28905537]ihmisten parissa työtäni teen, joten kyllähän sieltäkin pöpöt tarttuu. Varmaan sekin vaikuttaa, kun olin ensimmäisen vuoden lapsen kanssa kotona, eikä sairasteltu. Nyt ihmisten ilmoille siirtyessä sitten oikein urakalla. Tuntuu vaan niin raskaalta arjen pyörittäminen puolikuntoisena ja noloa tosiaan aina soitella töihin sairaslomistaan.[/QUOTE]

Kuulostaa niin tutulle.
Itse aloitin työt 3kk ennen kuin lapsi meni edes hoitoon ja sairastuin jo sinä aikana pari kertaa. Olen ravintola-alalla töissä ja ekaa kertaa yli kymmeneen vuoteen noin pitkän pätkän poissa töistä (1,5 vuotta). Kotonaollessa mekään ei sairasteltu, lapsella ei ollut vissiin yhtäkään räkätautia edes, vaikka oltiin jatkuvasti tekemisissä muiden lasten kanssa.
Tarhauran alku ei onneksi lasta kuormittanut niin kovasti kuin minua. Pari lievää flunssaa ja pääsiäisenä yksi oksennustauti.

Yhteistyössä