Lapsi 4v. tuli itkien leikkipuistosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24097894]Tarvitseeko 4v. opetella jo yksinoloa...ei tulis itelleni mieleenkään

t. 4-vuotiaan pojan äiti[/QUOTE]

Tarvitsee!!! Helkutti se laps muuten itkee aina, kun menen illalla ystäväni luokse ja siis jää hoitajan kanssa kotiin! Nyt on vähän reipastunut.

Me treenailemme yksinoloa puistossa niin, että äiti istuu paikoillaan ja lapsi saa mennä itsekseen puiston alueella, miten haluaa..mullakin 4v.

Missäköhän kaupungissa tämä tapahtui..?

Lapsi oppii tästä oikein hyvin, että kaikkein tärkeintä on ettei äiti menetä kasvojaan 7-10-vuotiaiden edessä, mutta ei se mitään jos ne kiusaa, kyllä äiti sitten vähän myöhemmin tulee turvaksi ottamalla syliin.

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
HAHAHAHAHAAHHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAA :laugh:

Olkoonkin provo mutta siis olen edelleen sitä mieltä, ettei kaikille tulisi lapsia siunaantua... ihan pimeetä porukkaa :D

Jos mun lasta kiusataan, niin aivan taatusti AIKUISENA puutun siihen, enkä kyyki jossain piilossa ettei kukaan vaan minua näe!!!!

Edelleen: :laugh:

Viimeksi muokattu:
Tää on kyllä vitsikkäin aloitus aikoihin. Vois kyllä vähän revetä, jos näkis puskissa lymyävän mamman siellä kurkkimassa, ettei pikkupojat vaan nää. Olihan tää provo?

Mä oon kaikkien muiden kanssa samaa mieltä, paitsi ap:n.

Munkin lapsella oli 4-vuotiaana kamala tarrautumisvaihe ja kyllä mä jouduin sille sanomaan, että älä roiku. Kyllä siihen puhe tepsi, ei tarvinnu jättää yksin minnekään itsenäisyyttä harjoittelemaan. Jos haluaa, että lapsi leikkii "yksin" niin senhän voi toteuttaa vaikka omassa kodissa omassa huoneessa.

Tollasiin äidissä eroon olemisiin ei auta muuta kun se harjoittelu pienissä pätkissä jonkun turvallisen hoitajan kanssa. Ei siis yksin. Ja varmaan se koti on paras paikka sille harjottelulle, kun on lapselle tuttu paikka.

:O....:O....:O....:headwall:...*murahtelee kiukkuisena: kaikenlaisille sitä lapsia sitten siunaantuukin*

Onneksi olkoon valitsemallasi urallasi, parahin ap. Näemmä varmaan jatkossa, mikäli samanlailla "kasvatat ja koulit" rakkaintasi, terapiaistunnoilla :wave: rakentamassa lapsellesi itseluottamuksen perustaa, omanarvontuntoa sekä itsensähyväksymistä - kun ei näine heikkouksineen sinulle kelpaa, vaan olet häntä vasta neljävuotiaana sysäämässä sylistäsi pois...

Lastensuojelusta hyvää päivää: 4-vuotiaan paikka ei ole puistossa ilman aikuisen seuraa.

Mutta totta vie nuo vanhemmat lapset käyttäytyivät huonosti, tosin ihan normaalisti. Niin kuin nyt tuon ikäiset usein käyttäytyvät kun aikuisen silmä välttää. Juurikin siksi 4-vuotias on liian nuori oleman puistossa ilman valvontaa.

[QUOTE="Äiti";24099049]Lastensuojelusta hyvää päivää: 4-vuotiaan paikka ei ole puistossa ilman aikuisen seuraa.

Mutta totta vie nuo vanhemmat lapset käyttäytyivät huonosti, tosin ihan normaalisti. Niin kuin nyt tuon ikäiset usein käyttäytyvät kun aikuisen silmä välttää. Juurikin siksi 4-vuotias on liian nuori oleman puistossa ilman valvontaa.[/QUOTE]

Olin lasteen näköyhteydessä. Hän ei ollut yksin!

Seuraavan kerran kun haluat opettaa lapsellesi yksinoloa vastaavalla tavalla niin tee lapsellesi palvelus ja katso että siellä leikkipuistossa on samaan aikaa joku muu vanhempi paikalla.
Hän varmasti puuttuisi tilanteeseen jos lastasi kiusataan ja lapsellasi olisi varmmasti turvallisempi olo, tietäen yhden tasapainoisen ja tunne-elämältään terveen aikuisen olevan lähettyvillä.
Ja sinä voit rauhassa jatkaa aidan alla makoilua.

Meillä ei vielä 4-vuotiaat ole olleet yksin pihalla. Sen ikäiset tarvitsevat valvovaa aikuista! Ei päiväkodeissakaan jätetä 4-vuotiaita pihalle keskenään leikkimään :/
Äitinä sinun kuuluu puolustaa lastasi, jos näet kiusaamista! Lapset tarvitsevat sen palautteen mielellään heti tapahtuneen jälkeen-nyt tarkoitan siis kiusaajia. Sinun olisi pitänyt aikuisena puuttua peliin: "Hei, mitäs te teette? Ei noin saa tehdä! Nyt tulette pyytämään anteeksi ja lupaatte ettei tämä toistu..." Ja jäädä paikalle katsomaan, että leikit sujuvat kaikkien kannalta hyvin. Tarvittaessa- jos isommat livahtavat pihalta- voi heidän kotiovelleenkin mennä rimpauttamaan ovikelloa ja sopia asiat heidän vanhempien läsnäollessa, mutta ei puskassa piileksien.

Minusta ap:n kirjoitustyyli muistuttaa sitä yhtä ammattivalittajaa (mies ei anna rahaa, ei saanut harjoittelupaikkaa, lapsi adoptiossa johon mies ei anna pitää yhteyttä..)

Kauheeta tollanen kiusaaminen. Vanhempien pitäis opettaa lapsillensa ettei toisia saa kiusata. Mutta en kyllä laittais 4 vuotiasta yksin puistoon, ja kyllä niiden kiusaajien vanhemmille pitäisi kertoa tapahtuneesta.