Lapsi 4v pelkää lähes hysteerisesti ukkosta... mikä neuvoksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?????

Vieras
Vuosi sitten ei pelännyt yhtään, mutta tänä vuonna oli ukkonen jyrissyt ja salama iskenyt kovaa kun olivat päiväkodissa pihalla, niin siitä se sitten alkoi. Ei auta mitkään selittelyt jne.. heti kun näkyy tummia pilviä pelkää hysteerisenä että ukkonen taas tulee... jos tuulee kovasti, kyselee että ei kai vaan tule ukkosta.

Ohimeneväähän tämäkin kai lienee, mutta olisiko kellään antaa tähän vinkkejä joilla voisi yrittää päästä tästä pelosta pois...

Meillä oli tuo vaihe myös lapsen kanssa, se kesti yhden kesän. Jos oltiin kotona sisätiloissa kun ukkosti niin oli ihan mahoton itku ja sylissä piti olla.

Jossain vaiheessa hoksasimme, että lähdimme ajamaan autolla aina ukkosella kun oli mahdollista. Autossa ei kuulu jyrinä samalla tavalla varsinkin jos on radio vielä päällä. Sitten vielä ihastelimme ääneen, että kato miten hienon näköinen on kun salama iskee ja valo välähtää. Kerroin myös pojalle mistä ukkonen johtuu ja juttelimme muutenkin asiasta. Taisi olla silloin suunnitteen tuon 4v meilläkin poika.

Itsekin olen aina pelännyt ukkosta, varsinkin lapsena. Äidilläni olikin tapana lukea minulle ukkosella kirjoja sängyssä, peittojen alla "turvassa". Muistan, että se rauhoitti kovasti ja ukkoseen alkoi liittyä myös positiivisia assosiaatioita.

[QUOTE="mä";23923081]olen kai tosi lällyäiti, mutta meillä on sopimus, että kun kovasti ukkostaa, niin saa Ville Vallattoman. Nykyisin tykätään ukkosesta:)[/QUOTE]

Aika kiva idea :) Täytyykin tätä testata, meillä ainakin jätski on niin kova juttu, että luulisi sen edes vähän lieventävän asiaa..

Yhteistyössä