Lapsi 1v8kk, juo yön aikana LITRAN maitoa

Oli tuossa vajaan viikon mahataudissa. Ennen sitä ei yöllä juonut mitään. Nyt on jo 3 päivä ollut terve.
Mutta mahataudin aikana jo lapsi lopetti mehun juomisen, ei siis suostu juomaan kuin pillimehua. Nyt vaan juo maitoa...ikinä ennen ei ole näin paljoa juonut. Juo varmastikin lähes 2 litraa päivässä + litran yöllä..
 
Non compos mentis
Tuli vaan mieleeni, että:

"Viruses that cause diarrhoea and vomiting may also trigger diabetes in children with a particular genetic make-up."

http://www.newscientist.com/article/dn16712-viral-infection-may-prime-some-people-for-diabetes.html

Siis, tietyillä lapsilla mahatautia aiheuttavat virukset voivat laukaista diabeteksen. Lisääntynyt juominen on yksi diabeteksen oire.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Tuliko mehun jäkeen oksennus?
Mulla ainakin oli lapsena semmsota että jos jonkin ruuan tai juoman jälkeen tuli oksennus niin mä en suostunut koskemaan koko ruoka-aineeseen aikoihin.
Jäi se 'maku'. :$
No tätä mä vähän epäilinkin tuon mehun suhteen. Mutta kuitenkin tuo maidon juonnin määrä on niin hurja. Heti mahataudin jälkeen alkanu.
Mehua ei ole myöskään koskaan juonu noin paljon
 
Voithan sä vaikka soittaa neuvolaan ja kysäistä, tai tk näin viikonloppuna että mitä mieltä ovat.

Mä voisin luulla että elimistö tasaa tuota taudin jälkeistä olotilaa jos kesti useita päiviä.
Ei välttämättä kiinteämpi ruoka vielä maistu.

Mutta kaikenkaikkiaan en mä yöllä oikein kovasti antaisi, ne hampaat..... ja muutenkin. Yöllä nukutaan.

Ja tiedän 'hankalien' nukkujien äitinä että nää on sanoja vaan :whistle:
 
Vaikka maito onkin terveellistä tulee muistaa, että kohtuus kaikessa. Ei ole tervettä alle kaksi vuotiaan juoda maitoa 3 litraa päivässä, hän saa ylenmäärin esimerkiksi kalsiumia. Tarjoa öisin vain vettä, vaikka huutaisi. Annatko hänelle myöhemmin aina karkkia kun hän huutaa? Äläkä päivälläkää tarjoa maitoa yli litraa. Ravintoaineiden liikasaanti voi olla yhtä vaarallista kuin vajaaravitsemus. Liika maidonjuonti voi aiheutaa lapselle anemiaa.
Lisäksi liika kalsiumin saanti on yhdistetty esimerkiksi eturauhassyövän kehittymiseen, joka ei nyt ehkä ole ajankohtaista tuon ikäisen kannalta, mutta jos koko lapsuuden ja nuoruudenkin antaisit juoda maitoa kohtuuttomasti. Rajansa kaikella.
 
vieras
Meilläkin on jostain syystä 1v9kk nyt halunnut kahtenayönä syödä rintaa ihan hullumaisesti yöllä. En tiedä miksi. Ensin meinasin, että en todellakaan anna mutta huusi kuin olisi päätä sahattu irti niin oli lopulta pakko. Lähinnä senkin takia, kun asutaan paritalossa ja meinasin että ne luulee seinän takana tiäs mitä kun se mukelo huusi niin hulluna. Kipeä ei ol ollut.
 
hoi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meilläkin on jostain syystä 1v9kk nyt halunnut kahtenayönä syödä rintaa ihan hullumaisesti yöllä. En tiedä miksi. Ensin meinasin, että en todellakaan anna mutta huusi kuin olisi päätä sahattu irti niin oli lopulta pakko. Lähinnä senkin takia, kun asutaan paritalossa ja meinasin että ne luulee seinän takana tiäs mitä kun se mukelo huusi niin hulluna. Kipeä ei ol ollut.
just, eli aattelet mitä muut teistä aattelee :D joskus ne lapset vaan huutaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja hoi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meilläkin on jostain syystä 1v9kk nyt halunnut kahtenayönä syödä rintaa ihan hullumaisesti yöllä. En tiedä miksi. Ensin meinasin, että en todellakaan anna mutta huusi kuin olisi päätä sahattu irti niin oli lopulta pakko. Lähinnä senkin takia, kun asutaan paritalossa ja meinasin että ne luulee seinän takana tiäs mitä kun se mukelo huusi niin hulluna. Kipeä ei ol ollut.
just, eli aattelet mitä muut teistä aattelee :D joskus ne lapset vaan huutaa...
No kyllä mä ainakin tuppaan sit antaa kun olen pitkään sitä lasta kuunnellut...siis tunnin itkua ja sit kiukuttelua vielä sen jälkeen toisen tunnin. Ja varsinkin jos itse on väsynyt ja haluaisi nukkua.
 
Ehkäpä mä ens viikolla soittelen neuvolaan sit...katsoo mitä siellä sanoo.
Tosin nyt tyttö tyytyi kun annoin mehua pulloon, vaikka ei sitä juo, niin toistaiseksi tyytyi siihen...harvinaista koska olen yrittänyt tätä myös aiemmin ja yöllä eikä ole mennyt läpi
 
what
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Ehkäpä mä ens viikolla soittelen neuvolaan sit...katsoo mitä siellä sanoo.
Tosin nyt tyttö tyytyi kun annoin mehua pulloon, vaikka ei sitä juo, niin toistaiseksi tyytyi siihen...harvinaista koska olen yrittänyt tätä myös aiemmin ja yöllä eikä ole mennyt läpi
miksi ton ikäiselle pitää mehua edes juottaa...käsitin ettei enää ole siis mahataudissa????
 
Alkuperäinen kirjoittaja what:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Ehkäpä mä ens viikolla soittelen neuvolaan sit...katsoo mitä siellä sanoo.
Tosin nyt tyttö tyytyi kun annoin mehua pulloon, vaikka ei sitä juo, niin toistaiseksi tyytyi siihen...harvinaista koska olen yrittänyt tätä myös aiemmin ja yöllä eikä ole mennyt läpi
miksi ton ikäiselle pitää mehua edes juottaa...käsitin ettei enää ole siis mahataudissa????
Mitä pahaa siinä on että juo? Siskonsa juo ja mikä tappelu tulee jos ei saa kaikkea samaa mitä sisko. Ja meillä siis mummon tekemää mehua, jossa EI sokeria.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Onko väsynyt?

Kannattais kenties mennä mittauttaa ne sokerit.

Meillä puhkes pojalle enteron jälkeen diabetes, se on yksi suuremmista diabeteksen "puhkeuttajista".
(Hitsin hieno sanaväännös taas)
Ei se kovinkaan väsynyt ole, riehuu illallakin siskonsa kans normaalisti. Jos mä maanantaina soitan neuvolaan
 

Yhteistyössä