Lapsi 1v3kk lyö toisia lapsia. Miten tämän saa loppumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2 lasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2 lasta

Vieras
Olin ystäväni luona kylässä lapseni 1v3kk kanssa. Ja tämä ystäväni lapsi 1v7kk löi ihan yhtäkkiä minun lastani nyrkillä.

Tämän jälkeen lapseni on alkanut tehdä samoin muille saman ikäsille kavereilleen. Leikkivät nätisti, kunnes yhtäkkiä lapseni lyö syyttä suotta. Lyömisen jälkeen jää katsomaan miten toinen reagoi. No tottakai toinen alkaa itkemään. Minun lapseni katsoo ihmeissään mikä sille tuli.

Olen kieltänyt, sanonut että niin ei saa tehdä, se ottaa kipeää. Olen näyttänyt että täytyy vain nätisti silittää/halia.
No kyllä hän silittää ja halii ystäviään, näyttää sillä tavalla tykkäämistä, mutta ihan puun takaa kesken leikkien tuo lyöminen tulee.

Rajojen kokeilua varmasti ja tuolta erään ystäväni lapselta opittua, mutta erittäin ikävä tapa kun en voi kylässä muutakuin vahtia lapseni vieressä ettei löisi toisia.

Kokeneet, miten tuon tavan saisi nopeaa pois, vai odotanko vain että vaihe menee ohi?

Ensinnäkin aika naurettavaa syyttää kaverisi lasta, että "opetti" lapsellesi tämän tavan.

Mene aina saman tien väliin ja kiellä tiukasti lastasi. Ei tarvitse kovin pitkiä selityksiä. Kyllä ne pikku hiljaa oppii.

Enhän minä syytäkkään, vaan totesin että siitä se alkoi kun häntä motattiin, hänkin alkoi lyömään. Ottavathan nuo mallia toisistaan. Olen aina mennyt väliin ja kieltänyt. Sitä tässä nyt pähkäilinkin että saako tuota loppumaan vai meneekö vaan itellään ohi.

Joo, ei meillä ainakaan opi mitään... Ikää on jo 3v. Sanoo kyllä olevansa kiltisti ja samantien ku näkee jollain jotain mitä haluaa menee repimään kädestä ja lyö huutaa ja vaikka mitä kunnes saa lelun.

Eikä auta kiellot, arestit, paikalta poistamiset yms. Kun toinen alkaa itkemään niin antaa lelun takasi ja pyytää kauniisti anteeksi ja saman tien sit seuraavan uhrin kimppuun... Toivon tässä, että jos se ikä tois sitä älliä ja helpottais tempperamenttiä, mut pelkään pahoin, että tuosta kasvaa koulun pahin kiusaaja...

Yhteistyössä