Lapsi 11kk ja uhma

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Minä kans luulin, että meidän pojalla oli 10-12 kuisena jo uhma, mutta ei, se oma tahto vain alkoi löytyä. Nyt olen kauhulla katsonut naapurien 2,5 veetä ja 3 veetä, ja olen onnellinen kun lapseni on vasta näin pieni ja oma tahtokin vielä aika pieni verrattuna noihin 3 veeläisiin. :D
 
niin...
uhma ja uhma....
5 lasta ja en vieläkään käyttäis tuota sanaa.
minkälainen se lapsi ois, jos ei koskaan kokeilis rajojaan?!
ja siihen ei ole yhtä oikeaa ikää...
jotkut kokeilee enemmän, jotkut ei ollenkaan.
tai ainakaan sitä ei pahemmin huomaa :)
 
mama
Kiva, että kaikilla on noin helpot lapset :)

Totta kai uhmaiän oikea nimi on tahtoikä, ja lapsen kuuluu koetella rajojaan. Jos joku on hankkinut vielä sen 5. lapsen niin ehkä sitä kunnon uhmaa ei ole sitten koettu?

Meillä on itseasiassa helpottanut iän myötä. Just tuossa 11kk lapsi saattoi kirkua tunnin sitä ettei saanut haluamaansa. Lapset on erilaisia.
 
mama
Kiva, että kaikilla on noin helpot lapset :)

Totta kai uhmaiän oikea nimi on tahtoikä, ja lapsen kuuluu koetella rajojaan. Jos joku on hankkinut vielä sen 5. lapsen niin ehkä sitä kunnon uhmaa ei ole sitten koettu?

Meillä on itseasiassa helpottanut iän myötä. Just tuossa 11kk lapsi saattoi kirkua tunnin sitä ettei saanut haluamaansa. Lapset on erilaisia.
 
kk
oma tahto alkaa herätä ensimmäisiä kertoja tossa iässä. mulla on sentään 3 lasta ja nuorimmaisen tahto kun heräs niin käytin tytön ihan lääkärilläkin kun sai aivan tajuttomia raivareita. nyt vajaa 4v ja uhma päällä, mutta tän kanssa pärjää jo kun puhetta ymmärtää. tsemitys!
 
mama
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Porvoosta.... ei mennyt läpi. Ei kukaan usko, että joku luulisi, että 11kk ikäisellä on uhma. Kaikki tietävät, että ns. uhma alkaa vasta sitten isompana. :)
Miten noita lapsia tehdään, jotka ei saa järjettömiä tahtoraivareita 11 kuisina??? :eek: Mun on ollut paljon helpompi sietaa 3veen uhmaa, lapsi oli vaikeampi "vauvana" kun ei saanut tahtoaan läpi.
 

Yhteistyössä