Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

Kiitos kiitos kaikille!! =) Meillä aikaistui eräpäivä yhdellä päivällä kun kiekosta katsottiin. Laskurit antoi tuon 1.11 mutta lääkäri laittoi nyt sitten 31.10, joka on äitini syntymäpäivä.

Mä en ole ehtinyt koko päivänä koneelle kun ultran jälkeen piti mennä tenttiin ja sitten on ollut koko päivän menoa kun mun äiti pohjanmaalta pysähtyi tässä matkalla Helsinkiin ja anoppilastakin vasta kotiuduttiin.. Appiukko oli hakenut ison suklaakakun, jolla sitten juhlistettiin uutista!
Onhan tämä hassua ja outoa. Ihanaa mutta pelottavaa.
Eihän se tenttikään tietenkään mennyt läpi.. Kädet tärisi ja lääkelaskujen suorittaminen ei ollut ihan päällimmäisenä mielessä.

Oli tosi ihanaa kun kaikki Väestöliitossa oli niin mukana meidän ultrakuulumisissa. Lääkärit ja hoitajat kävivät onnittelemassa ja pääsin oman lääkärin halaukseen. :)

Kummallisia käytännön asioita on tullut mieleen kuten, että meidän ulko-ovi on liian kapea tuplavaunuille..


Helba: Sulla on tänään rv4+3

Tervetuloa Babylonia ja Joanna!! :wave:

Anteeksi.. Mä olen vielä jotenkin sekaisin... B)

Raita... :heart: :heart:
Paita... :heart: :heart:
 
Tervetuloa Babylonia ja Joanna!! :wave:
Kivaa kun lista kasvaa.

Mites Amelia ja Kulti? Teillä oli eilen ultrat? Miten meni?

muoks* uuups! Mä huomasin että elämänperhonen puuttuu listasta.
Voisitko Raitis vielä lisätä tuohon ylläolevaan.
 
Huomenta tytöt!
Unohdin eilen kommentoida noita Raitiksen uutisia! Wautsi wau, mahtaa olla toooosi hieno fiilis!!! Oikein paljon onnea!!!

Tuohon listaan voisi muuten laittaa myös sen mun ultrapäivän, vaikka tuntuu, että siihen on vielä pieni ikuisuus, eli se on 25.3. Jospa saisi sitten yhtä hyviä uutisia kuin Raitis... Meilläkin nimittäin siirrettiin kaksi alkiota...
 
Kiitos Raitapaita nuista päivistä! B)

Tein eilen pari raskaustestiä kun en usko että oon raskaana. Ei ole MITÄÄN tuntemuksia. Eli pikkasen epäuskossa eletään. Onnellisia ollaan, mutta varuillaan.
Kohta töihin.
 
Joanna78 kyseli lääkityksestä, itselläni luget jatkuu vko:lle 12 ja zumenonit voin lopettaa viikolla 10 eli ens viikolla. Kiitos raitapaita listasta mulle voi laitta tayssin synnäriksi. Hyvää naistenpäivää kaikille :flower:
 
Moi!
Kiitos kun olitte minutkin laittaneet listaan, mutta tosiaan mulla siihen hoitokohtaan voi laittaa luomu (2IVF). Kävin ultrassa ja kyllä siellä 1 pienen pieni papu oli, jolla sydänsykki kovaa. MUTTA kovin todennäköisenä piti lääkäri keskenmenoa, koska ihan sama juttu toistui kun kerran jo on käynyt - sikiö oli pieni 6,2 mm, viikkoja piti nyt olla jo 7+5. Sikiö sinällään vastasi kuutta viikkoa. Ja samat tarinat oli silloin kun kerran aiemmin olin raskaana 2006 - silloin sikiö kuoli 8 viikkoisena ja tuli ulos vko11....No tämän estämiseksi tukihoidoksi aloitettiin nyt luget. Toivottavasti se auttaisi...
Juteltiin muuten, että synarela jota käytin viime kierrossa pas:n takia(jota ei sitten päästy tekemään, kun molemmat alkiot kuolivat) saattaa tosiaan joissakin tapauksessa edistää seuraavan kierron luomuraskautumista. Mulla kaikki ivf-hoidot tehtiin orgalutranin avulla, eli lyhyellä kaavalla.
OIREITA mulla on - en ole koskaan elämässäni ollut näin veto pois. Kuvottava olo 24 h, ja sellaisia nippailuja alavatsassa. Ja mikään ei maistu.
 
Sanokaa vaan jos on lisättäviä asioita listaan niin saadaan siihen kaikkien osalta tärkeät tiedot näkyviin. =)

Ja kiitokset onnitteluista! Kaveri antoi mulle tänään neljät äitiyshousut ja olin ihan, että "mutta kun siis enhän mä näillä mitään tee..." Siis sitä ei vaan vielä tajua, että kohta se maha kasvaa muutakin kuin läskiä.. :D
Luin muuten jostain monikkoperhesivuilta, että jos imetys ei onnistu niin tuttipulloja pitää olla jopa n.40-50 kpl!! :eek:

Ota Joanna tuplauutiset niin päästään vertailemaan olotiloja ihan tosissaan!!

Ja Helba.. Mullakaan ei ole mitään oireita!! Ei kipuja, ei pahoinvointia.. Kylmä tosin on koko ajan, että se kai sitten luetaan oireeksi. =)

Mehän voidaan Mari osua yhtä aikaa laitokselle!! ;)
En jotenkin usko, että olisin niitä kaksosodottajia, jotka venyttää raskauden 42+ viikoille.. Ja jos Viivavaatteet on yhtään mun luonnetta perimässä niin ovat sen verran hätäisiä kavereita ettei mun tarvi turhan pitkään kärvistellä.. :D

Elämänperhoselle ja pikkutoukalle toivon kovasti jaksamista ja kasvua. Älä luovuta etukäteen!! Jospa kaikki menisi nyt hyvin. :hug:
 
Ihanaa raitapaitainen! Onnea ja tervetuloa joukkoon odottamaan kaksosia!

Kiitos kysymästä Kuunkulta! Ultrassa meni enemmän kuin hyvin!

Me käytiin tosiaankin viime torstaina ultrassa ja siellä näkyi toinen 9mm ja toinen 10mm pikkuinen. Sykkeet olivat voimakkaat ja kaikki oli hyvin. Lääkäri kirjoitti meidät ulos klinikalta ja sanoi että meistä tulee nyt ihan "normaaleja" odottajia...Tuntui todella mukavalta sukea ovi tonne ahdistusklinikalle missä on enintään huonoja muistoja, kipuja ja pettymyksiä. Tilasin heti neuvola-ajan ja sain tiistai-aamuksi. Viralliseksi LA tuli 23.10. :heart:

Vointi on parantunut huomattavasti akupessuurin jälkeen. Nyt on käytössä myös magneettinen hoitoranneke joka auttaa poistamaan kuonaaineita kehosta ja vähentää pahaa oloa. Mahakin on nyt ruvennut kasvamaan kun olen pystynyt syömään taas.

Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............TAYS

19.10
heidh....................1.PAS....................TYKS

20.10
geri.......................... 1. IVF................. UÄ 4.3 Felicitas Lpr / EKKS

21.10
Bea........................ 3. IVF .............. UÄ 10.3

23.10
Amelia................... 2. ICSI, 3. PAS.........kaksoset...........TYKS

28.10
Ulpulummukka......... 2. IVF/ICSI ......UÄ

31.10
Raitapaitainen.......1.IVF.........UÄ 19.3 kaksoset / TAYS

MARRASKUU


4.11
löllykkä...................1. ICSI...............

6.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI....UÄ 13.3

10.11
Joanna...................2.IVF, 1.PAS......UÄ 25.3

Ilman laskettua aikaa



Kaneli-07.............. 1. PAS

Kulti...................... 1.IVF UÄ 6.3 ...............KSKS

marimilla...............

helba....................1. IVF

Babylonia77..........1.IVF..........................NKL

elämänperhonen.....Luomu...(2.IVF)........................

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VALS= Valkeakosken aluesairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus


Lisäilin uutta tietoa tohon listaan...katsotaan miten onnistuu....Korjatkaa te viksuimmat jos tarvii...


Amelia ja masuasukit :heart: 7+4
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............TAYS

19.10
heidh....................1.PAS....................TYKS

20.10
geri.......................... 1. IVF................. UÄ 4.3 Felicitas Lpr / EKKS

21.10
Bea........................ 3. IVF .............. UÄ 10.3

23.10
Amelia.......... 2. ICSI, 3.PAS.......kaksoset................TYKS

28.10
Ulpulummukka......... 2. IVF/ICSI ......UÄ

31.10
Raitapaitainen.......1.IVF.........UÄ 19.3 kaksoset / TAYS

MARRASKUU


4.11
löllykkä...................1. ICSI...............

6.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI....UÄ 13.3

10.11
Joanna...................2.IVF, 1.PAS......UÄ 25.3

Ilman laskettua aikaa

Kaneli-07.............. 1. PAS

Kulti...................... 1.IVF UÄ 6.3 ...............KSKS

marimilla...............

helba....................1. IVF

Babylonia77..........1.IVF..........................NKL

elämänperhonen.....Luomu...(2.IVF)........................

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VALS= Valkeakosken aluesairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

 
Amelialta ihania ultrakuulumisia. :heart: :heart:

Täällä on jo kaksi tuplaodottajaa ja lisää on ehkä tulossa, kun seuraaville ensimmäiseen ultraan menijöille tulee varmistus onko siirretyistä kahdesta alkiosta jopa molemmat kiinnittyneet. :)

Täälläkään ei mitään ihmeempiä oireita ja välillä "unohtaa" raskauden ja tuntuu ihan normaalilta. Kysyin jo mieheltä, et olenkohan mä edes raskaana, kun tuntuu ihan normaalilta? Tarkoitan nyt jos ois pahoinvointia ni sitä ei varmasti unohtais. Oottelen koko ajan, että koska se pahoinvointi alkaa, kun olen aina jotenkin ajatellut kun oma äiti oli aina niin kipeä raskauksista, että mulla on taatusti sama juttu. Pelottaa kans tämä oireettomuus. Mutta voihan se raskauspahoinvointi alkaa vasta myöhemminkin ja nyt pitäis vaan vielä nauttia tästä suden nälästä kun vielä voi ja syödä vähän varastoon :p
Väsymys on kyllä kova ja tulen helposti kiukkuiseksi.
Torstain ultraa jännittäen...

T: Kuunkulta rv 5+3
 
Emmätie pääsenkö torstain ultraan ollenkaan :'(
Housuihin lorahti paljon jotain valkovuodon ja veren sekoitusta kait... Semmost vaaleenrusehtavankellertävää. Ihan ihme väristä, enemmänkin sellaista kellertävää. Vielä ei ainakaan ole alkanut tulla sellaista menkkoja edeltävän väristä, mutta koko ajan tässä kyttään.
Vatsassakin on sellaista menkkamaista jomotusta ja selässä. Eikä! Ei saa olla... Tähänkö tää nyt sit lopahti ihan jo alkuunsa :'(
 
Ihania uutisia Amelialla :flower:

Täällähän nyt on jo tuplasti tuplaodottajia, wau!!! Täällä ei myöskään ihmeempiä oireita: mahassa on välillä semmosta outoa painon tunnetta ja varsinkin iltaisin paleltaa ja ehkä myös vähä tavallista enemmän väsyttää. Taidankin mennä tästä nukkumaan saman tien... Huomenna saankin sitte rv 5 rikki!

Joanna 4+6
 
Heippa kaikille! :flower:

Siitä on mennyt monta päivää, kun olen ehtinyt tänne palstailemaan...
Töissä ollut tosi raskasta, ja kun olen päässyt kotiin, väsy on ollut niin kova, että on vain halunnut lepäillä.. Myös kuvotus ollut jo mukana jonkin aikaa. Ei ainakaan pääse paino nousemaan, kun ei pysty eikä tee mieli oikein mitään syödä..
Mutta ultrakuulumisia..
Olin sis ultrassa 6.3. ja mikä ihaninta, yksi pieni alku siellä oli n.11mm kokoinen. Näin kuinka pienellä sydän heilui kuvassa, ääntä ei tästä laitteesta valitettavasti kuulunut.. :heart: :heart: Kyllä siinä silmät kostui liikutuksesta... Sanoinkin hoitajalle ja lääkärille, että toivottavasti ei tarvisi heitä enää näissä lapsettomuusmerkeissä nähdä!! :flower: Virallinen laskettuaika olisi nyt 23.10 kuten Ameliallakin :hug:

Kuunkulta, toivon niin kovasti, että nämä oireesi olisivat vain asiaan kuuluvia raskausoireita. Monellahan tulee ruskehtavaa vuotoa eikä se ole ollut kuitenkaan merkki keskenmenosta. Uskotaan vahvasti siihen! Itsellänikin on ollut vieläkin alamahassa menkkamaista tunnetta, viimeksi 6.3. uä-päivänä ajattelin, että näinköhän tässä kävi?!? Meillä on se pelko niin herkässä monien pettymysten jälkeen... :( Alaselkäkivut kuuluvat monella myös asiaan. Ollaan kuunkulta hengessä mukana!:hug: :heart:

Ja vielä tervetuloa uusille. Ihana,että meidän plussaneiden lukumäärä kasvaa... :flower: :flower:

Kulti ja toukka 7+4
 
Kuunkulta olisiko sulla nyt jos et olisi raskaana niin menkkojen aika? Nimittäin niin multa kysyttiin silloin kun tytön odotusaikana vuotoa tuli. Ensin ruskeaa sitten ihan kirkasta verta. Mulla vaan ei ollut silloin menkkojen aika vaan ihan omia aikojaan rupes tiputtelemaan. Sanoivat ensin kun vuoto oli ruskeaa että tulee vanhaa menkkavuotoa pois. Sitten kun muutui kirkkaaksi vereksi niin meinasivat että voi olla että toinen alkio poistuu kun silloin siirrettiin kaksi passissa.

Raitis Onnea tuplista.

Olen ollu niin väsyny ettei ole jaksanu koneelle tulla. Tekis vaan mieli nukkua kokoajan. Rinnat kosketus arat, kasvaneet ja massu kasvanu mielettömästi. Tänään käytiin kummipojan synttäreillä niin sen äiti katto mua hetken ja tuumasi että milloinkas teille vauva saapuu.... Ja viikkojakaan ole vielä edes kuutta... Siinä mietittiinkin että meillä molemmilla on kohtu kallistunut taaksepäin ja molemmilla on raskaudet ruvennu näkyyn jo ensimmäisillä viikoilla. Olisikohan tuolla osuutta tuohon asiaan. Ei auta kun lähtee taas nukkuun jotta jaksaa aamulla ja nousta tytön kans ja josko vaikka kerkeis nukkuu vielä päikkärit ennenkuin lähtee iltaan töihin.

T. Löllykkä ja haamu
 
Amelia onnea tuplista :flower: . Raitis, näin voi hyvinkin käydä et synnärillä tavataan kunhan nyt sinne asti pääsemme. Olen sellainen mulle heti kaikki tänne, haluaisin jo ison mahan ja tuntea vauvan liikkeet ym....... Mutta oikein hyvää maanantaita kaikille !
 
Ei alkanut sitten onneksi vielä tulemaan verta. Toivottavasti päästiin nyt pelkällä säikähdyksellä.
En tiedä mitä ihme vuotoa oli, mut se loppui sitten onneksi lyhyeen ja ne kivutkin helpohti.
Ihan kuin ois pikkuinen viestinyt äidin hätääntymiseen antamalla sitten kunnon raskausoireita taas, kun heräsin yöllä taas niin kamalaan näläntunteeseen, että ei siinä auttanut muu kuin mennä jääkaapille ja tuli tämä uusi himo: suolakurkut!

Kiitti teille ihanille tsempeistä! Voi kun ois jo torstai ja pääsis sinne ultraan!

T: Kuunkulta ja ahmatti 5+4
 
Hyvä Kuunkulta, että selvisit vain säikähdyksellä! Jospa se oli vain harmitonta vuotoa!

Tänään oli aamulla töissä lievää huimausta ja päänsärkyä, mutta siinäpä ne mun raskausoireet tällä erää... Niitä odotellessa...

Joanna 5+0
 
Täällä on V-käyrä katossa. Autosta loppui bensa kesken matkan, puhelin hajos, vituttaa, huono olo ja oksettaa.

Nyt on neljättä päivää oksetusolo vai pahentunu, tämä ei vissiin lopu ollenkaan. Plaah. Kaikki ruoka oksettaa, jano olis koko ajan. Eilen meinas taju mennä ku oksetti niin kauheasti enkä ollu pystyny syömään. Sitte tuoremehua ja mehujäitä lipittelin.... Huoh...

Torstaina aamulla nähtäis että montako kytiläistä on matkassa. TOivottavasti vain yksi...
voih...

Mun on naiset pakko nyt purkaa ajatuksia joita ei saisi olla kun tähän asti on päästy ja kauan yritetty... Mua pelottaa! mä en tiedä mitä tehdä, vaikka ajatus on kamala, niin mä mietin koko ajan että kesken menee ja torstaina ei löydy sykettä ja pitää tehdä kaavinta. Mä en tiedä enää haluanko olla raskaana tai saada lasta. Tai siis haluan mutta on niin ihmeellinen olo... Isäntä käyttäytyy niinkuin pahainen kakara ja jouduin olemaan yksin melkein kolme päivää ku mies remus kavereittensa kans. Itkien sille huusin sunnuntaiaamulla klo 6 kun se kotiutui baarireissulta että mä en halua tätä lasta ja mä teen abortin. Mä en halua olla yksin. Mäkin haluaisin mennä viipottaa baarissa kavereitten kans mutta ei ne pyydä mua edes mukaan. Yksin sitte hautoa kotona kaikkia ajatuksia ja mieskin vielä menee maailmalla. Kuskiksi kyllä kelpaan mutta ei baariin kaveriksi. Kun en enää juo enkä polta. Sitte tää paha olo ja väsymys yhdessä vielä lisää mun paniikkia. Mä en teidä mitä tehdä. Vaikka mä tiedän haluavani tän lapsen niin musta tuntuu etten kykene tähän. plaah...

Olipas siinä paatosta.

Onnea Raittis TUPLISTA!!!! :eek: :heart: :flower:

T. Ulpis ja kyplookki.
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............TAYS

19.10
heidh....................1.PAS....................TYKS

20.10
geri.......................... 1. IVF................. 2. UÄ 25.3 ................ EKKS

21.10
Bea........................ 3. IVF .............. UÄ 10.3

23.10
Amelia.......... 2. ICSI, 3.PAS.......kaksoset................TYKS

28.10
Ulpulummukka......... 2. IVF/ICSI ......UÄ

31.10
Raitapaitainen.......1.IVF.........UÄ 19.3 kaksoset / TAYS

MARRASKUU


4.11
löllykkä...................1. ICSI...............

6.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI....UÄ 13.3

10.11
Joanna...................2.IVF, 1.PAS......UÄ 25.3

Ilman laskettua aikaa

Kaneli-07.............. 1. PAS

Kulti...................... 1.IVF UÄ 6.3 ...............KSKS

marimilla...............

helba....................1. IVF

Babylonia77..........1.IVF..........................NKL

elämänperhonen.....Luomu...(2.IVF)........................

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VALS= Valkeakosken aluesairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus


 
Ihania ultrauutisia Amelia ja Kulti :heart: :heart:

Kuunkulta - toivottavasti vuoto on loppunut, vaikka se mitä todennäisimmin onkin ihan vaaratonta. Säikyttelee vaan tietysti... Mutta ei oo enää montaa päivää ultraan!

Elämänperhonen, toistelen muiden sanomisia - toivoa on vielä vaikka kuinka! Toivotaan, että tukilääkitys olis just se ratkaiseva. Milloin olet menossa seuraavan kerran kontrolliin?

Ulpulummukka - pelokkuus ja panikointi kuulostaa ihan tutulta. Tosi kurjaa, jos tässä stressaavassa tilanteessa joutuu lisäks törmäyskurssille miehen kanssa... :/ Voisko tuo hänenkin käytöksensä johtua jonkinlaisesta jännityksestä? Teilläkin on pitkät hoidot takana, ehkä onnistuminen ja sen mukanaan tuomat toiveet ja pelot laittaa jotenkin päätä sekaisin miehilläkin. Mutta ihan aiheesta hermostuit - niin olis varmaan jokainen tehny.. Miekin muista olleeni tosi rikki ennen ar-ultraa, mutta torstaina kun asiat selviää (ja kaikki on varmasti hyvin), ajatuksetkin varmaan rauhottuvat. Tsemppiä sinne!

Kovasti onnea myös uusille Babylonialle ja Joannalle - tervetuloa :flower:

(.) tänään oli ensimmäinen neuvola. Terkka oli mukava ja hyvät fiilikset jäi, laskettu aika 20.10. Verikoetulokset saan ensi käynnillä, pissa oli puhdas ja hb 144. Verenpaineet oli matalat, kuten miulla yleensäkin 104/66 - eli terkan mukaan salmiakki- ja lakurajoitus ei koske miuta :D Oon lueskellut tuolla lokakuun pinossa, että näillä viikoilla ei vielä neuvolan laitteilla kuuluisi mitään, mutta terkka kysyi haluanko testata - tottakai!. Äänet ei kuuluneet (pienet viikot), mutta sieltähän se syke löytyi :heart: , lukema oli 158. Ihana tunne se vaan on :)

Se neuvolasta saatava vau-kirja on muuten tosi kiva! Mielestäni kivempi ja nykyaikasempi, kuin tuo ostamani kirja (Odotusajan 280 päivää). Ainut tietysti on että siinä on välissä mainossivuja, mutta haitanneeko tuo. Muutenkin tuli kunnon nivaska luettavaa, pitää lähteä tutustumaan.

geri 8+0
 
Bea
Hyviä uutisia minullakin eli tänään ultrassa näkyi yksi köllijä ja sydänääni ja pituuskin ihan paikallaan =) Nyt sitten tämä juttu konkretisoitui ja pari kuvaakin saatiin mukaan vaikka eipä tuosta oliosta paljoa vielä selkoa ota. Huomenna on mullakin neuvola ja odotan "innolla" mitä infoa saan sieltä mukaan.
Oloni on tänään (kummasti) parempi kuin 2.5 viikkoon ja jopa olen saanut alas vähän kiinteääkin ruokaa...Uskon edelleen että 2 alkiota mulla ehkä kiinnittyi koska veriarvo oli n. tuplasti korkeampi kuin sen hetken normaali raja-arvo . Tämä ns. vahvempi asukki jaksoi sentään sinnitellä ja toinen alkioista on sitten matkan aikana tippunut kyydistä. Jännä juttu ettei mulla oikeastaan ole ollut minkäänlaista vuotoa mutta niinkin kuulema saatta käydä ettei edes huomaa kun toinen alkiosta "luovuttaa".

Olemme jokatapauksessa äärettömän onnellisia että yksi on matkassa =) laskettu aikani on 22.10 ja sairaalana NKL, jos joku fiksumpi jaksaa päivittää listaa...

Bea
 

Yhteistyössä