Lapsettomuusklinikat Hgissä

• Viestiketjun aloittaja vaikea valinta
  • Ensimmäinen viesti
vaikea valinta
Hei vaan!

Tässä mietiskelemme, että mille klinikalle kannattaisi hakeutua Helsingissä, kun niitä on aika monta.. Onko joku ollut niin tyytyväinen omaan valintaansa, että voisi suositella sitä muillekin? Felicitas, Fertinova, Diacor, Väestöliitto, onkohan vielä muitakin..? Ja onko kyseisellä klinikalla ollut joku erityisen mukava ja asiantunteva lääkäri? Tai onko ikäviä kokemuksia, lääkäreitä joita kannattaisi välttää?

Mä oon ihan rikki tän lapsettomuusasian kanssa ja se on niin herkkä ja vaikea asia, että haluaisin jonkun todella ymmärtäväisen ja empaattisen lääkärin.. Mulla on yks ikävä gynekokemus nuoruudesta ja sen jälkeen oon ollu vähä säikky. Nykyinen gynekin on ihan ok, mutta ei mikään empaattisuuden huippu.. :\|

Nea
Me käydään Fertinovassa ja oonkin täällä palstoilla liputtanut sen puolestaB) Pitää tietenkin ottaa huomioon, että tämän lisäks mulla on vaan aika huonoa kokemusta julkiselta meidän omalta paikkakunnalta.

Mutta siis Fertinova: Pieni kodikas paikka, jossa aikoja saa hyvin. Ensimmäistä aikaa piti odottaa n. 1,5 kk mutta sitte hommaan päästiin heti. Ja muutenkin hoidot etenee hyvin, kuitenkin asiakkaan ehdoilla. Hoitoja ei tyrkytetä, mutta päätöksiäsi tuetaan...

Meillä lääkärinä Niklas Simberg, joka on todella ihana, huumorintajuinen ja sympaattinen ihminen...osaa ottaa tän asian todellakin oikeella tavalla :heart:
Toinenki lääkäri Annika on kyllä hyvä, en ainakaan ole kuullu mitään huonoa ja olen hänet tavannut!

Mulla itellä on ollu aina oikeastaan epämiellyttäviä (siis kivuliaita) kokemuksia noi gynekäynnit, mutta tuolla kaikki on menny hyvin. Edes inseminaatio ei niklaksen hoidossa tuntunut missään (ei siis todellakaan missään), kun toisella lääkärillä tuntu jonkun verran. Hän on siis ainakin juuri oikea lääkäri munlaiselle ihmiselle..tietysti ollaan kaikki erilaisia .

Kannattaa ottaa yhteyttä klinikkaan ja käydä katsomassa..ainakin fertinovassa on ensikäynti maksuton, ja siellä kuitenkin päästään jo hoitoja miettimään ja suunnittelemaan. Tää lapsettomuusasia on niin iso, että ei sitä kannata liian kauan yksin miettiä.

Tsemppiä siihen mihin ikinä päädytkään :flower:

-Nea :heart:

vaikea valinta
Kiitos Nea vastauksesta! Kuulostaa hyvältä. Olisko muilla kommentteja tästä tai muista klinikoista? Onhan ne kaikki varmaan hyviä, mutta kommentit silti kiinnostaa.

Moikka,

Ollaan Felicitaksen asiakkaita ja pelkkää hyvää on vaan sanottavana. Klinikkana ei välttämättä halvimmasta päästä, mutta hoidot ovat olleet todella asianmukaiset, samoin lääkäri. Parasta on, että sama lääkäri pysyy ensi käynnistä lähtien eli ei tarvitse useammalle lääkärille samoja asioita selvitellä.
Meillä hoitavan lääkärinä on ollut Tuija Foudila, äärimmäisen asiallinen ja sympaattinen =)
Hoidoissa ollaan oltu jo yli vuosi, nyt ensimmäinen ivf tuotti plussan ja nyt odotellaankin, että pienokainen pysyy kyydissä loppuun asti.

Voin vain siis lämpimästi suositella, mutta kuten sanottu, kannattaa varata aika ja käydä itse katsomassa tilanne. Ajan Felicitakseen saa aika nopeastikin, me saimme viikossa ja sitten se oli menoa =)

Tsemppistä,
Sannis

Täällä myös yksi Fertinovan/Niklaksen suosittelija! Aivan mahtava lääkäri ja muukin henkilökunta. Me kyllästyttiin odottelemaan julkisella puolella, kun asiat ei tuntunu edistyvän ja päädyttiin yksityiselle. Todellakin kannatti, johan alkoi tapahtumaan!! :heart: :wave:

Moikka !

Täälläkin yksi Fertinovan kannattaja ! Koko henkilökunta on tosi mukavaa, ja aikoja sain mukavasti.
Nyt siirryttiin kunnalliselle puolelle, naistenklinikalle, tosin emme sinne päätyneet vaan väestöliittoon.

Plussaa ei kuitenkaan Fertinovan hoidoilla meille tullut.

T:maariaa :heart:

vaikea valinta
Kiitos taas kaikille kommenteista!

Me saatiin eilen kirje julkisen puolen sairaalasta, että ovat vastaanottaneet lääkärin lähetteen lapsettomuustutkimuksiin. Ajattelin kysäistä sieltä jonojen pituudeseta. Yksityiselle silti menisin mieluummin, kun lääkäri pysyisi samana eikä koko homma tuntuisi niin arpapeliltä. Mutta kun se yksityinen on niin kallis... :eek:

Maariaa, onko tellä jo kokemusta Väestöliitosta? Entä vieras, kauan ehditte olla julkisen jonossa ennen kuin kyllästyitte odottamaan?

Ja edelleen kiinnostuneena seuraan, jos muillakin on kommentteja yksityisklinikoista Hgissä!

Kävin ekaks yksityisellä (yleislääkärillä) joka kirjotteli clomeja..ja siinä meni lähemmäksi vuosi (ehkäisyn pois jättämisestä), kun päästiin lähetteellä julkiselle puolelle. Sitten taas meni syksystä seuraavaan kesään, että ei tapahtunu muuta kun aukiolotutkimus, laparoskopia ja lisää clomeja kesäksi. Elokuussa tuli kirje, että lokakuussa ois suunnittelukäynti ja taas jotain kevyempää hoitoa varten..että nähdään miten munasarjat reagoi puregoniin. Sitten vaan tuli sellai olo, et käydään kokeilemassa yksityisellä ja jossei onnistu niin odotellaan sitten sitä julkisen puolen aikaa...Ja yksityisellä päästiin heti alottamaan IVF/ICSI meneillään olevaan kiertoon. Tuoresiirto ei tärpänny, mutta ensimmäinen PAS sitten toi kauan toivotun plussan. Eikä haittaa yhtään vaikka meni enemmän rahaa, kun mitä julkisella ois menny. :) Kaikenkaikkiaan meni 3 vuotta, vaikka hakeuduin lääkäriin jo n. puolen vuoden päästä ehkäisyn pois jättämisestä..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 11:31 vaikea valinta kirjoitti:
Me saatiin eilen kirje julkisen puolen sairaalasta, että ovat vastaanottaneet lääkärin lähetteen lapsettomuustutkimuksiin.

Miten pitkään teillä meni, että saitte kirjeen? Minulla on se tilanne, että lääkäri lupasi tehdä lähetteen Naistenklinikalle marraskuun lopussa. Olen jo kirjettä odotellut, mutta menee varmaan ensi vuoteen..

Heippa !

Mä kävin tk:ssa ja laittoivat lähetteen naistenklikalle marraskuussa -05 ja kirje tuli, meille oli varattu aika maaliskuulle -06 naistenklikalle.
Jonne emme päässeet, matkan takia ikävä kyllä näin jälkikäteen ajateltuna.
Olisi saatu tämä homma vähän aikaisemmin rullaamaan.
Sain ajan kesäkuulle -06 jolloin kävimme naistenklikalla ja sain ohjeet ilmoitella marras-joulukuun menkoista sinne päin.
Nyt suunnittelu käynti väestöliitossa vielä ennen joulua, tammikussa hoidot sitten varmaan alkaa.

T:maariaa
:wave:

Meillä hoidot väestöliitossa,eikä oo ollu valittamista. Lääkärimme on ollut todella ihana ja hoidot sujuneet hyvin. Huomenna oon menossa sinne raskaustestiin, joka toivon mukaan ja kotitestien perusteella on plus.

vaikea valinta
Tää ketju oli jo pudonnu toiselle sivulle. Yritän elvyttää vielä keskustelua, ku mua kiinnostaa aihe edelleen. Ehkä muitakin?

Me ollaan edetty asiassa sen verran, että soitin tänään Väestöliittoon ja kyselin kaikenlaista. Ensimmäinen vapaa vastaanottoaika on vasta helmikuussa. Eli jonot on ainakin siellä kovat. Parhaassa tapauksessa päästään julkiselle tota ennen..

Täällä oli yhdellä muistaakseni kokemusta Felicitaksesta, onko muita? Se näyttää olevan vähän kalliimpi ku noi muut. Väestöliitostakin oli hyvää sanottavaa? Ja Fertinovaan on moni tyytyväinen.

Aihe on ajankohtainen minullekin. Kiitos tiedosta, että Väestöliitossa saisi ajan suunnittelukäynnille helmikuulle. Jos olet yhteydessä muille klinikoille, niin olisi mukava kuulla jonotilanteesta. Luin joltain aiemmalta kirjoittajalta, että yksityisellekin voi joutua jonottamaan ekaa aikaa, mutta sen jälkeen alkaisi tapahtua vauhdilla..

Diacorin lapsettomuusklinikalla käytiin tutkimuksissa. Suosittelen!

Lääkäri Kari Ratsula (Naisten tautien erikois) on musta ihan omaa luokkaansa. Mä pidin hänestä paljon. Ei ollut liian empaattinen eikä jokaiseen mun itkuun kiinnittänyt huomiota. Antoi mun itsekseen nyyhkiä, kun musta siltä tuntui. Mulla olis vastaanottokäynnit mennyt vaan parkuessa, jos olisin saanut lääkäriltä vielä lohtusanoja tms. Olis tutkimukset jääneet tekemättä. Hyvä tyyli!

Meillä maksoi tutkimukset noin 600 euroa (tästä summasta on jo vähennetty Kelan korvaukset) ja oli noin kuukaudessa ohi. Eli meillä tutkittiin mun kierto, että kaikki on normaalia. Ultrattiin noin 4 kertaa kierron aikana. Mun labrat ja munajohtimet, että on auki. Miehen sperma. Ei muistaakseni muuta...

Ajan sai aina oikeelle kiertopäivälle ja palvelu muutenkin oli musta hyvää.Jäi hyvä mieli ja asioidaan siellä jatkossakin, jos on tarvis. Toisin sanoen meistä ei löytynyt kummastakaan mitään vikaa, mutta inseminaatiohoidot aloitetaan, jos ei kesään mennessä ole tärpännyt.

Suosittelen lämpimästi!

vaikea valinta
Me saatiin nyt aika Väestöliittoon, tosin vasta kahden kuukauden päähän, mikä vähän harmittaa. Saa nähdä sitten, onko hyvä valinta.

Lääkäri on Sofia Hietanen. Onko hänestä kokemuksia? Mua vähän kummastuttaa se, että monilla lääkäreillä on gynekologisen endokrinologian erityispätevyys, mikä kuulostaa varsin pätevältä, mutta tällä meidän lääkärillä on "hallinnon erityispätevyys". Mikä ihme se on ja mitä me hyödytään siitä lapsettomuuden tutkimuksissa ja hoidoissa...? Varsin kummallista... :/

Diacor rulettaa. Tykkään kans siitä asiallisesta, ei ylimakeesta, tyylistä. Hoidot rullaa vauhdilla eteenpäin. Huhtikuussa tutkimuksiin, sitten kolme inssiä, marraskuussa eka ivf ja tuoresiirrosta plussa. Nyt rv7.

Heippa !

Kävin ke Sofia Hietasen vastaanotolla, minusta oli ihan asiallinen lääkäri.
Ei mikään yli empaattinen, mutta kertoi kaikkia asiat ihan ok !

Piikittely aloitetaan seuraavista täti vaivoista !

T:maaria :heart:

Me käytiin felicitaksella ja lääkärinä myös T. Foudila, aivan ihana ihminen.
Meille tehtiin 4 x IVF, ja tulos nukkuu tuossa vaunuissa.
Rahaa paloi mutta palvelu oli niin hyvää että kannatti käydä. (Jatkettiin siellä myös raskaudenseurantaa)

hei. siellä on tosi mahtavia lääkäreitä. eräs ystäväni on käynyt t.olkinuoralla ja kehui hirveesti. myös muut ovat saaneet kehuja. ammattimeininkiä.itse käyn m.tuomi-nikulalla ja tosi ammattitaitoinen. vielä ei ole tärpännyt ja hoitoja tehty jo ivf 3kpl... mutta vielä yritetään.

Me kävimme hoidoissa Felicitaksessa ja lääkärinä A.Koskimies. Hänestä ei ole kuin positiivista sanottavaa. Olen myös kerran käynyt t.Foudilalla ja hakala- ala-pietilällä sekä kurunmäellä. JOs pitäis valita kenelle en menis niin varmaan se olis kurunmäki...

Hei

Meillä on aika loppukuusta felicitas-Klinikalle ja lääkäri oli OLkinuora nimeltään.
Mitäs pitäisi nyt odottaa ja mitä ensimmäisellä tutkimus kerralla tehdään, aikaa käskettiin varata tunti ja mies mukaan.
Minkälaista laskua sieltä sitten pitäisi odotella?
Toisaalta ei sillä rahalla ole niin väliä, kunhan saisi apua.
Varmasti on tapaus kohtaista tutkimuksien ja vikojen mukaan.
Määräävätkö helposti lääkkeitä ihan vaan tukemaan yritystä jos ei vikaa löydy?
Muutakin saa kertoa ks. Klinikasta ja lapsettomuus tutkimus prosessista yleensä , yv:tä saa myös laittaa.

Kiitos paljon kaikille!

Kiitos paljon vastanneille! :)

Mielelläni myös minä kuulisin Felicitaksesta lisää ja alkukäynnistä. Vielä ei meillä ole aikaa varattuna minnekään, mutta tod.näk. Felicitakseen tullaan tässä piakkoin päätymään.

Kati

Yhteistyössä