Hei,
olemme hoidossa Felicitaksessa, ja eka ivf-hoito takana.
Voin suositella paikkaa lämpimästi!
Ensimmäisellä käynnillä lääkäri kyseli meiltä mm. lapsettomuuden kestosta (kuinka kauan on luomusti yritetty), onko muita sairauksia yms. yleisluonteista. Olin jo varautunut pahempaankin kuulusteluun meidän seksielämästä yms., mutta onneksi mitään sellaista ei ollut.
Sitten minulle suoritettiin ultraäänitutkimus emättimen kautta, jossa lääkäri tarkasti munasarjojen ja kohdun tilanteen.
Meistä molemmista otettiin verinäytteet, erinäisten tulehdusten poissulkemiseksi, joka on ilmeisesti lakisääteistä (mm.HIV, hepatiitti..).
Muuta ei ensimmäisellä käynnillä tehty, lääkäri laittoi lähetteen laboratorioon, jossa seuraavan kuukautiskierron tiettyinä päivinä minusta otettiin verinäytteitä hormonitoiminnan kartoittamiseksi (muistaakseni yhteensä 3 kertaa), lisäksi minulle suoritettiin ssg-tutkimus (munatorvien aukiolo), miehestäni tutkittiin siemennestenäyte, jonka hän kotona otti, ja toimitti laboratorioon.
Kun kaikki nämä tutkimukset oli tehty, varattiin meille kontrolliaika, jolloin lääkäri kävi läpi tulokset, ja suositteli meille sopivaa hoitomuotoa (joka oli heti ivf-icsi, miehen huonojen siittiöiden ja minun kohonneen fsh-arvon takia).