Lapsettomuusklinikat Hgissä

• Viestiketjun aloittaja vaikea valinta
  • Ensimmäinen viesti
me on siirrytty perustutkimusten (kierronkartoitus, spermatesti jne.) jälkeen yksityiselle ja on käyty Felicitaksessa. Ihan hyvä palvelu, rahaa tietty kuluu paljon enemmän, mutta aikoja saa hyvin ja ei joudu jonottamaan. Vähän tietty kauhistuttaa jos joudutaan jatkamaan rankempiin = kalliimpiin hoitoihin että mistä rahat saadaan kokoon...

Hei,
olemme hoidossa Felicitaksessa, ja eka ivf-hoito takana.
Voin suositella paikkaa lämpimästi!
Ensimmäisellä käynnillä lääkäri kyseli meiltä mm. lapsettomuuden kestosta (kuinka kauan on luomusti yritetty), onko muita sairauksia yms. yleisluonteista. Olin jo varautunut pahempaankin kuulusteluun meidän seksielämästä yms., mutta onneksi mitään sellaista ei ollut.
Sitten minulle suoritettiin ultraäänitutkimus emättimen kautta, jossa lääkäri tarkasti munasarjojen ja kohdun tilanteen.
Meistä molemmista otettiin verinäytteet, erinäisten tulehdusten poissulkemiseksi, joka on ilmeisesti lakisääteistä (mm.HIV, hepatiitti..).
Muuta ei ensimmäisellä käynnillä tehty, lääkäri laittoi lähetteen laboratorioon, jossa seuraavan kuukautiskierron tiettyinä päivinä minusta otettiin verinäytteitä hormonitoiminnan kartoittamiseksi (muistaakseni yhteensä 3 kertaa), lisäksi minulle suoritettiin ssg-tutkimus (munatorvien aukiolo), miehestäni tutkittiin siemennestenäyte, jonka hän kotona otti, ja toimitti laboratorioon.
Kun kaikki nämä tutkimukset oli tehty, varattiin meille kontrolliaika, jolloin lääkäri kävi läpi tulokset, ja suositteli meille sopivaa hoitomuotoa (joka oli heti ivf-icsi, miehen huonojen siittiöiden ja minun kohonneen fsh-arvon takia).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.12.2006 klo 17:34 vaikea valinta kirjoitti:
Me saatiin nyt aika Väestöliittoon, tosin vasta kahden kuukauden päähän, mikä vähän harmittaa. Saa nähdä sitten, onko hyvä valinta.

Lääkäri on Sofia Hietanen. Onko hänestä kokemuksia? Mua vähän kummastuttaa se, että monilla lääkäreillä on gynekologisen endokrinologian erityispätevyys, mikä kuulostaa varsin pätevältä, mutta tällä meidän lääkärillä on "hallinnon erityispätevyys". Mikä ihme se on ja mitä me hyödytään siitä lapsettomuuden tutkimuksissa ja hoidoissa...? Varsin kummallista... :/
Hän on ulkomaalainen, puhuu hieman heikosti Suomea. Siis ihan ymmärrettävästi kyllä totta kai. Hiljainen ja melko vähäpuheinen. Koulutuksesta en tiedä, mutta osaa varmasti hommansa.

Felicitas
Lämpimästi suosittelen Felicitasta! :heart:

Henkilökunta siellä aivan mahtavaa, hoitoihin pääsee heti ja homma lähtee vauhdilla eteenpäin!

Meitä hoitava lääkäri Tiina Hakala-Ala-Pietilä on tosi hyvä, erittäin ammattitaitoinen ja kerrassaan loistava!!! Hinta on tietysti korkeampi, mutta olemme ainakin mieheni kanssa miettineet, että tähän vauva-projektiin haluamme satsata ja henkisesti olisi ollut liian raskasta meille odottaa vuosi julkiselle puolelle saadakseen vaihtelevantasoista hoitoa.

Felicitaksen hoitotulokset ovat myös tosi hyviä, kun hoidot suunnitellaan yksilöllisesti ja tarkasti.

vaikea valinta
Kiitos kaikille vastanneille! Oon saanu tosi paljon vinkkejä.

Me valittiin lopulta Felicitas, kun odotusaika oli lyhyin. Ollaan oltu Olkinuoralla ja ei olisi parempaa lääkäriä voinut tulla vastaan! Ammattitaitoisen oloinen ja kuitenkin todella empaattinen. Kierron kartoitus on vielä kesken, miehen sperma on tutkittu ja mun munatorvet. Hormoniverikokeiden tulokset sitten määrittelevät sen, mitä hoitoja meille suositellaan. Lääkäri tosin muistutti, että luomumenetelmää ei pidä tässä odottelun aikana unohtaa tai väheksyä... ;) Rahaa palaa, mutta vielä ei oo tarvinnut nostaa lainaa... :whistle:

Nostanpa tämän keskustelu, kun varmasti nyt syksyn tullen moni näillä sivuilla uusi pähkäilee näidenkin asioiden kanssa.

Itse uskon, että kaikki lapsettomuushoitoja antavat klinikat ovat hyviä, mutta tietenkin kemia-asiat ja suhtautuminen asian hoitoon varmaan vaikuttaa.

Itse käyn Diacorilla (Kari Ratsula), jossa olen saanut hyvää ja asiantuntevaa palvelua. Lääkäri ei ole "liian" empaattinen ja suhtaudu minuun kuin maailman ainoaan lapsettomuudesta kärsivään vaan on asiallinen, melko lyhytsanainen ja rivien välistä aika huumorintajuinenkin. Sairaanhoitajat ovat sitten hoitaneet sen empatia puolen. Tämä sopii minulle paremmin kuin hyvin, sillä jos mua kohtaan ollaan liian empaattinen ja reagoi mun neuroottisuuteen ja herkkyyteen, niin sitten ei kyllä päästä puusta pitkälle.

Olen vuosia käynyt Diacorilla gynellä (Markku Aho) ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen ja mulla on siellä kaksi kertaa tehty laparoskopiakin. Joten siirtyminen lapsettomuusklinikan asiakkaaksi sujui jouhevasti ja luonnollisesti. Ja kaikki on sujunut nopeasti ilman odotteluita. Heinäkuun lopulla kävin ekassa ultrassa ja viime viikolla eli kuukausi siitä tehtiin jo eka inssi.... ja nyt sitten vaan odotellaan ja jännäillään tuloksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Vuokko-75:
Nostanpa tämän keskustelu, kun varmasti nyt syksyn tullen moni näillä sivuilla uusi pähkäilee näidenkin asioiden kanssa.

Itse uskon, että kaikki lapsettomuushoitoja antavat klinikat ovat hyviä, mutta tietenkin kemia-asiat ja suhtautuminen asian hoitoon varmaan vaikuttaa.

Itse käyn Diacorilla (Kari Ratsula), jossa olen saanut hyvää ja asiantuntevaa palvelua. Lääkäri ei ole "liian" empaattinen ja suhtaudu minuun kuin maailman ainoaan lapsettomuudesta kärsivään vaan on asiallinen, melko lyhytsanainen ja rivien välistä aika huumorintajuinenkin. Sairaanhoitajat ovat sitten hoitaneet sen empatia puolen. Tämä sopii minulle paremmin kuin hyvin, sillä jos mua kohtaan ollaan liian empaattinen ja reagoi mun neuroottisuuteen ja herkkyyteen, niin sitten ei kyllä päästä puusta pitkälle.
Moi!
Itse aikoinani kävimme Diacorilla ja Kari Ratsulalla. Pidimme lääkäristä todella paljon ja koko muustakin hoitohenkilökunnasta. Aina sai kysymyksiinsä vastaukset, jotka ymmärsi myös siinä mielentilassa.
Nyt jos olisin valitsemassa lapsettomuusklinikkaa, niin ehdottomasti valitsisin Diacorin.
Me saimme IVF:llä ihanan pojan ja kahden vuoden ikäerolla luomusti yllätystytön.

Olimme kaksi vuotta Helsingin Fertinovan asikkaina. Alku oli lupaava, mutta sitten jotain tapahtui. Lääkärit vaihtuivat lähes joka hoitokerta, vastaanotossa oleva nainen oli kerta kerran jälkeen tylympi ja asioiden hoitaminen puhelimessakin oli todella epäystävällistä (hoitajien kanssa). Kun olimme palaamassa toisen lapsen toiveissa sinne uudelleen keväällä 2014, huomasimme suurimman osan lääkäreistä vaihtuneen ja tämä ihana Niklaskin oli vaihtanut lääkäriasemaa. Vaikka meille luvattiin kaksi vuotta sitten, että hoidot jatkuvat siitä mihin jäimme, (ei uusia psykolgin vastaanottoka, alkukäyntejä ym), ei näin ollutkaan. Jouduimme käymään ensikäynnin uudelleen, jossa vain täytettiin paperit (180€) ja psykologillekin olisi täytynyt mennä, vaikka kerroimme voivamme oikein hyvin,emmekä kokeneet käyntiä tarpeelliseksi. Vastaanoton nainen ei edes tervehtinyt ja oli yhä kuin myrkyn niellyt ja hoitajakin vain tiuski. Vaihdoimme klinikkaa. Edes tämän kerrottua me puhelimessa, heitä ei kiinnostamut syyt, vaan pelkkä tyly ilmoitus, "aikanne on peruttu, hei hei."
Kun pyöritään näinkin herkkien ja intiimien asioiden äärellä, toivoisi hellävaraista ja huomaavaista käytöstä. Edelline. Hoitorupemamme, kunnes lapsemme saatiin alule, maksoi reilusti toistakymmentä tuhatta euroa. Tällä hinnalla luulisi saavan edes ystävällistä kohtelua. Emme suosittele Helsingin Fertinovaa! Mukavat tuntemamme lääkärit ovat siirtyneet Helsingin Dextraan.

Yhteistyössä