Lapsettomuushoitojen aloitus? Kysymyksiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja betsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

betsy

Uusi jäsen
14.05.2015
16
2
3
Heippa kaikille!

Meillä olisi edessä lapsettomuustutkimukset/hoidot. Olen nyt tammikuusta asti odottanut pääsyä julkiselle puolelle ja aina tuntuu olevan jotakin mikä pidentää entisestään jonotusaikaa. Meiltä on tähän mennessä otettu vasta perusverikokeet ja spermanäyte. Ilmeisesti pääsemme vasta syys- tai lokakuussa vastaanotolle.

Tuskastuimme täysin tähän odotteluun ja ajattelimme mennä yksityiselle. Meille heräsi muutamia kysymyksiä hoidoista. Olisin tosi kiitollinen, jos joku voisi vastailla omia kokemuksiaan. Kiitos :).

1. Mitä klinikkaa tai lääkäriä suosittelisitte Helsingissä?

2. Miten kesäisin yleensä yksityisellä tutkimukset ja hoidot sujuvat? Onnistuvatko lomien takia?

3. Kuinka joustavia he ovat aikojen suhteen, siis jos vaikka kierron takia pitäisi juuri tiettynä päivänä päästä johonkin kokeeseen tai hoitoon, eikä aikoja ole?

4. Ilmeiseti yksityisellä puolella tehdyt IVF hoidot syövät julkisella puolella tehtäviä?

5. Voimmeko kesän ajan käydä yksityisellä ja pysyä silti jonossa julkisella ja mennä syksyllä mahdollisesti sinne?

6. Kuinka kauan suurinpiirtein yksityisellä menee tutkimuksiin aikaa ennen kuin pääsee aloittamaan mahdolliset hoidot?

7. Kuinka paljon tulee piilokuluja hoidoista vai sisältävätkö hinnat yleensä kaiken tarvittavan?

1. Kävimme hoidoissa Väestöliiton klinikalla. Tehtiin kaksi IVF-hoitoa. Toisen tuoresiirrosta tuloksena kaksoset. Tulosten, hoidon laadun ja henkilökunnan osaamisen puolesta suosittelen paikkaa lämpimästi.
2. Ko. klinikalla ei (muistaakseni) ollut hoitotaukoa kesällä. Tosin omat hoitoni eivät koskaan kesään ajoittuneetkaan.
3. Sunnuntai oli ainoa päivä, jolloin siirtoja ei tehty. Muuten aikoja kyllä järjestyi aina tarpeen mukaan.
4.-5. En tiedä: menimme suoraan yksityiselle.
6. Riippuu eniten siitä, mikä on lapsettomuuden syy eli paljonko tarvitaan tutkimuksia ja toimenpiteitä ennen hoitojen aloittamista. Ja tietenkin siitä, mitä hoitoja aletaan tehdä. Meillä syy oli tiedossa hoitoon hakeutuessamme ja ensimmäinen IVF tehtiin muistaakseni heti suunnittelukäynnistä seuraavaan kiertoon.
7. Ylimääräisiä kuluja syntyi ultrakäynneistä. IVF-hoidossa (ja tietty kaikissa muissakin, mutta minulla kokemusta vain IVF:stä) oikea ajoitus on kaikki kaikessa ja munasarjojen tilannetta jouduttiin tsekkaamaan jopa päivä kerrallaan.

Onnea hoitoihin!

Tiedän, että kehon hormonitasapaino jos ei ole kunnossa, se vaikuttaa myös lapsettomuuteen ja moneen muuhun asiaan kehossamme.
Kuulin myös, että eräs henkilö, oli saanut lapsen sen jälkeen kun oli tehnyt "kehon putsauskuurin". En tiedä tehoaako se kaikille, mutta hänelle se oli tehonnut.

Kerron kyllä lisää, mikäli kiinnostaa. Tiedän tuon "putsausjutun". Itse olen sen käynyt läpi ihan muussa tarkoituksessa. Nyt on energiaa ja väsymys on tiessään, kolesteroliarvot tipahtivat, närästys ja vatsavaivat loppuivat, kynnet ja iho voivat hyvin, levottomat jalat ovat muisto vain ja kaiken kukkuraksi bonuksena tippui myös kiloja.

lailacahi@gmail.com

Yhteistyössä