Lapsettomuushoitojen 2012 ja 2013 vauvaantuneet =)

Nämä vauvapuolen ketjut tapaavat aina hiljentyä nopeasti. Näin kävi esikoisenkin aikaan :/

Ihanaa joulunaikaa kaikille pikkuisille ja vanhemmille :heart:

Meillä menee hyvin. Pienempi on 7kk ikäinen, iloinen ja kovaääninen touhottaja. Vielä ei ryömi ja hyvä niin, jos näin saa sanoa :D
Kiinteitä on maisteltu nyt kuukauden verran ja pikkuisen alkaa jotain upota. Hedelmäsoseet menee tosi hyvin alas, kasvikset vähän huonommin. Riisipuurokin kelpaa, kun siihen laittaa riittävästi hedelmää :LOL:
Imetän yhä ja yöllä syödään enää kerran tai ei ollenkaan. Viime yönä sain vauvan unet jatkumaan pari kertaa pelkällä tutilla. Aamulla klo7 otin viereen syömään ja nukuttiin vielä pari tuntia.

Mitä muille kuuluu? =)
 
Hei vaan kaikille. Toivottavasti joulu meni kaikilla hyvin. Täällä arki on alkanut hiukka helpottamaan,kun ollaan päästy refluksioireiluista eroon vähitellen,sekä vaikuttaisi,että maitoproteiinikaan ei aiheuta enää tytylle yölevottomuutta,joten pystyn jälleen juomaan maitoa ja syömään juustoa jee;). Muuten täällä edelleenkin ollaan hanakasti rinnalla ja yölläkin syödään vieläkin se 3-4kertaa. Aamuyöstä useamminkin,kun haetaan lisää unta. Tuttia ei meillä edelleenkään suostuta syömään. Ehkä joskus harvoin autossa,mutta muuten ei. Samoten tuttipulloista ollaan testattu kaikki mahdolliset mitä vain suomesta löytyy,mutta ei kelpaa,joten hiukka on ollut haasteellista saada tyttö ruokittua,kun mulla on ollut pakollisia menoja. Kiinteitä syödään hyvin huonosti. Lähinnä mikä maistuu ja syö on aamupuuro hedelmäsoseella ja tätäkin siis vasta vajaan viikon verran. Hedelmäsoseita ja kasvissoseita ollaan syöty kuukauden päivät lähinnä lusikallinen siellä täällä. Muuten ei uppoa kuin rinta. No eihän täällä toki olla vasta kuin 5kk,joten ehtiihän tuota oppia.
Voin kyllä sanoa,että ellen nukkuisi tyttönen vieressä saattaisin olla jo väsymyksestä sekasin mutta onneksi näin olen välttynyt pahemmilta yöheräilyiltä,kun tissin saa näin nopeaa suuhun ja ei tarvitse nousta hakemaan tyttöä sängystä jne.Yöunille mennään 21-22.00 ja aamulla herätään n.8-9.00.,mutta tosiaan syödään,usein.

Päiväunet meillä nukutaan edelleen tosi huonosti. Käytännössä ehkä kolmet sellaset 30-60minsan pätkät. Mutta tähänki olen 5kk aikana tottunut. Ja uskon,että jossain vaiheessa näihinki uniin tulee parempaa rytmiä. Niin kuin esikoisellakin aikoinaan.

Meillä ollaan erittäin aktiivisia liikkumaan. Mahalleen ollaan käännytty ja useampi viikko,ja kovasti yritetään liikkua. Peppu nousee ja eaim.sitterissä punkaa istualleen. Niin ja varpaat ollaan pistetty suuhun jo yli kuukauden verran. Neuvolassakin ihmetteluvät tätä 4kk iässä. Näyttää olevan kova kiire. Aivan on eri sorttia,kuin esikoinen aikoinaan.

Mustakin olis kiva kuulla muidenki kuulumisia.

Sannuliinu ja tytteli 5kkja 2päivää
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää Joulun jälkeistä aikaa täältäkin:)Kiva lukea teidän kuulumisia!Meidän neidille puhkesi 2 hammasta alas jouluna.Ihmettelin levottomia öitä mutta en sit osannut yhdistää että se jo hampaita tekisi.Nyt onkin sit ilmeisesti ottanut niitä öitä takasin kun on nukkunut 12 putkeen monena yönä.Voi että ne kaks pikkutalttaa on kyllä söpön näköset;)Ja kaluaa kyllä ihan kaiken mitä käsiinsä saa!Edelleenkään meilläkään ei ryömitä mutta sivusuunnassa ja akselinsa ympäri kääntyilee ja kurkottelee tavaroita taidokkaasti:)Seisoo tosi tukevasti käsistä pidettäessä eli kai se sit lähtee suoraan kävelemään ja jättää ryömimiset väliim=DSyöttötuoli olis tässä hankintalistalla,sitterissä syömisestä ei tahdo enää tulla mitään,kun ei pysy yhtään paikoillaan:)6 kk neuvolamitat oli 7450 g ja 65 cm mutta on kyllä venähtänyt äkkiä,68 vaattetkin alkaa olla jo aika kippanoita.Tammikuussa jatkuu taas meidän muskarit,kiva nähdä mitä taitoja muille on joulutauolla tullut.Osa varmaan kiitää jo kovaa vauhtia eteenpäin:)

Nii ja mulla on kauhee vauvakuume jo:eek:.En olis uskonut että näin kovin iskee mutta isäntä vaatii vielä taivuttelua:)

Hyvää ja Ihanaa tulevaan vuotta 2014 kaikille!!

Inkkunen ja typykkä 6,5 kk
 
Viimeksi muokattu:
Terppa!

Meillä menee aika samalleen kuin Sannuliinulla, liikkumisineen ja pätkä päiväunineen. Tosin en esikoisenkaan ajoilta odottanut että tyyppi vetelisi mitään 4h unia ;). Nii, ainoa vaan ettei kiinteitä oo aloitettu eikä aloiteta kuin lähempänä 6kk. Eli kuukausi vielä mennään maidolla. Toistaiseksi riittää ok. Kasvaa ja pissaa ja kakkaa.
Meillä on nyt välillä imetys haastavaa, tyyppi ei malta päivisin ja sitten nälkä kasvaa liian suureksi ja helposti kiukkuaa kun ei heru tarpeeksi nopeasti. Sitten reissussa pää pyörii ja närppii vaan. Öisin syö joskus harvoin, kerran tai kaks ja joskus roikkuisi läpi yön. Esikoisen ajoilta vaan muistan ettei kiinteiden aloituksella ollut ainakaan meillä mitään eroa öihin. Nyt tuntuu että öihin on tullu hulinaa muuten vaan, liikkuminen ja hampaat alkaneet kai vaivata.

Harmi että tää on näin hiljainen ketju. Olis mukava lukea mitä jengille kuuluu. Esikoisen aikaan vauvaketju taas oli aktiivinen. Jengi päivitti juttuja lähes päivittäin.

Onko täällä muita jotka menee vielä imetyksellä?

Mukavaa talvenjatkoa. Jospa sitä luntakin tulis :)
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää tätä vuotta kaikille!

Meillä menee ihan hyvin... Neiti oppi uuden vuoden kunniaksi kääntymään selältä mahalleen ja ai että sitä tehdään koko aika :) Välillä jää käsi alle ja sekös harmittaa! Edelleen parasta elämässä on isot veljet, varsinkin tuo esikoinen, hälle jaksetaan nauraa ja hymyillä, nuorempi veljeksistä on tästä vähän katkera, mutta hällä yleensä on kiirus ;) Yöt on alkaneet sujua ihan ok, n klo 22 mennään iltaunille ja heräillään n klo 8-9, toki välillä herätään syömään, yleensä n 2-3 kertaa yössä. Eka pätkä nukutaan omassa sängyssä ja ekan syötön jälkeen jää mun viereen nukkumaan (kun yleensä mä nukahdan ;) ) Päivällä nukkuu yhdet pitkät päikkärit n 3-4tuntia ja 2-4 kertaa pikkupäikkärit n ½tuntia... Edelleen mennään pelkällä maidolla, mun maidolla, mistä mä oon erittäin onnellinen <3, kun aluksi oli vaikeuksia sen kanssa... Mut tässä mä oon vaan miettiny, et millonkas aloitetaan kiinteet, kun tuo keskimmäinen on allerginen (maito ja muna todella pahat, plus muutama muu) ja nyt on kuulemma uudet suositukset et mitä aik alottaa (4kk) kiinteet sen vähempi tulis allergioita (meillä keskimmäinen kyllä reagoi syntymästään saakka...), mut vielä mennään pelkällä maidolla ainakin tän kuun loppuun... katsellaan nyt sitten mitä ens kerralla neuvolassa sanotaan...

Muutenkin meille kuuluu hyvää, mies sai vakkaripaikan :cool: tai no nyt on viel koeaika menossa, mut maaliskuun puolivälin jälkeen menee tää kämppä myyntiin (JOS mies saa sen paikan/vakinaistetaan...) ja sen jälkeen päästään etsimään sitä unelmien TALOA <3 Tää kun alkaa kohta oleen pieni meille... ja vähän vaarallinen... Pelätään sitä päivää, kun/jos nuo naapurin rakit hyökkää lasten päälle... :/ (koiramme päälle toinen hyökkäs ja raateli koiramme, toki koiramme on tällä hetkellä kunnossa, mut me emme...) Mutta eka täytyy vaan oottaa... kärsivällisesti... :kieh:

Kiva olisi kuulla muidenkin kuulumisia <3

tiggeri ja typy 3,5kk
 
Voi kun Tiggeri kuulostaa hyvältä tuo Unelmatalo:)Vähän samat suunnitelmat täällä,asuntomme on ollut myynnissä jo jonkun aikaa ja ei malteta oottaa että päästäs tästä eroon ja voitais oikeasti alkaa etsiä isompaa.Toivottavasti kevät nyt vauhdittaisi kauppaa,toiveena olisi että päästäisiin ensi kesäksi uuteen kotiin.Välillä aika stressaavaa kun näyttöjä on ollut joka viikonloppu,enää ei oikein jaksais siivoillakaan...:/

Hampaiden pesusta:Nyt ollaan lähinnä annettu neudin tutustua hammasharjaan ja saanut sitä leikilllään järsiä mutta kuinka itse harjaus pitäisi aloittaa,onko kellään vinkkejä?Lähinnä onhelmana on se että itse kun yrittää harjaa laittaa tytön suuhun niin napsauttaa suun tiukasti kiinni:)

Päikkäreitä täällä nukutaan vielä kolmet.Joskus menee neljännetkin jos satutaan olemaan autolla liikenteessä.

Mun piti tällä viikolla ilmotella työnantajalle koska aion palata,näillä näkymin menen takaisin syyskuussa.Tuntuu että siihen ei oo kun hetki.Saa nähdä vieläkö ajatukset muuttuu,toisaalta haluaisin olla tytön kanssa kotona mutta ei olla mitään miljonäärejä joten taitaa talous sanella aika paljon tässä asiassa:/Onneksi saa ainakin ensi kesän vielä kuitenkin olla kotona:)
 
Inkkunen, mä aion olla kotona niin pitkään kun neiti täyttää kolme, tai näin on ainakin tarkoitus... Neiti kun jää viimeiseksi, niin haluan nauttia tästä ajasta loppuun asti. Ja siitäkin syystä meinaan jäädä kotiin, että meidän keskimmäinenkin aloittaa koulun ja saa käydä ekan luokan rauhassa, ilman paniikkia ettei kotoa löydy ketään ;) Talous ei meillä ole mitään huippuluokkaa (ns keskivertopalkkaa vähemmän saa mies palkkaa...) mutta aiotaan sinnitellä vähäisillä tuloilla kuitenkin... ei se kuitenkaan ole kuin hetki pitkässä ajanjuoksussa ;) (ja ainahan mä voin tehä keikkaa, jos siltä tuntuu ;) oon siis hoitoalalla, sen takia onnistuu tuo keikan tekeminen...)

tiggeri ja typy 3,5kk (edelleen :D )
 
Vaikka Tiggeri ilmottelin sen syyskuun niin voin kyllä jo varmaksi sanoa että sillon en vielä takaisin mene,jos ainakin tän vuoden olis pois:)Täällä opittiin ryömimään toissapäivänä!Kyynerpäillä hilaa itseään eteenpäin eli enää ei voi valvomatta jättää...

Itkeekö teillä vauvat unissaan?Meillä tyttö saa hillittömiä itkukohtauksia,sillä on silmät auki mutta ilmeisesti kuitenkin unessa.Eikä rauhoitu jos ottaa syliin vaan sängyssä täytyy paijailla jne että nukahtaa.Joskus saattaa itku loppua kyllä itsestäänkin parin minuutin kuluttua.Yleensä näitä tapahtuu n pari tuntia nukkumaanmenon jälkeen.Liittyyköhän tääkin jotenkin hampaiden tuloon?

Ihanaa kun vihdoin tuli talvi!Vaikka vauvalle saa pyntätä kerroksen jos toisenkin on ulkoilukin miljoona kertaa kivempaa kun harmaassa vesisateessa:)Jos päästäis testaamaan joulupukilta saatua pulkkaakin kohta:)
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei kaikille pitkästä aikaa. Meidän poikakin jo 4 kk. Maailman ihanin ja komein vauva =) poika on ollut alusta asti kova syömään ja kasvattamaan itseään. Painoa tähän asti kertyynyt 9,5 kg. Tykkää nukkua ja hymyillä. Nukkuukin nykyään päivällä yleensä kahdet 3-4 tunnin päiväunet. Yö unille menee siinä 20 aikaan ja herää 7. No yöhön sisältyy valitettavasti "muutamia" syöttöjä. Itseäni ei se vielä hirveästi haittaa kun poju nukkuu vieressä ja imetys on niin helppoa, nukahdan monesti itsekkin kesken kaiken. Tuttia tai tuttipulloa ei suostu syömään mutta toisaalta ei ole ollut tilanteitakaan mihin niitä tarvitsisi. Nukahtaa kiltisti päivä sekä yöunille. Maitoa tulee sen verran hyvin että täysimetyksellä mennään vielä. Poika on kaikinpuolin leppoisa tapaus ja tietää ettei turhasta kannata hätkähtää. Ihan täysi vastakohta esikoiselle.

Ihana lukea teidän kuulumisia.

Poikaansa täysin rakastunut Meriann ja pullukka
 
Laittelenpas tännekin kuulumisia :) Meillä pieni mies täytti viime viikolla jo huimat 8kk <3 Painoa 7700g ja pituutta 67,7 cm eli jättiläisiä täällä ei edelleenkään olla ;) Aika vaan katoaa! Vauvavauva-ajasta tuntuu olevan hurjan pitkä aika...Meillä opittiin vuoden vaihteessa ryömimään ja vauhti alkaa olla päivä päivältä hurjempi :D Arki sujuu meillä varsin mallikkaasti, vaikka yöt ovat olleet todella katkonaisia sieltä 4kk iästä lähtien. Yhessä vaiheessa taidettiin mennä ihan muutaman tunnin unilla ja vielä nykyisinkin 3h tunnin unet putkeen on harvinaistakin harvinaisempia. Ehkäpä kuitenkin ollaan parempaa suuntaan menossa :) (Joskin odotamme kauhulla niitä hampaita kun meidän äijällä ei ole vielä yhtään sellaista puhjennut ;) ) Nukkuminen ei nyt muutenkaan tunnu olevan meillä mitään lempipuuhaa, pienestä lähtien poitsu on nukkunut päivällä aikalailla tarkalleen 3x45min. Nyt ennen joulua oli pienen pätkän vain kaksilla päikyillä ja silloin saattoi nukkua jopa 2x2h. Nyt jostakin syystä ollaan palattu taas tuohon tuttuun alkuperäiseen rytmiin. Eihän siinä muuten, mutta päivisin ns. oma-aika on joskus kortilla. Toki elämä on helpottunut nyt pojan kasvettua kun voi tehdä näitä kodinhoidollisia juttuja yhdessä pojan kanssa :)

Jos nukkuminen on välillä ollut meillä se kompastuskivi niin syöminen on sen sijaan sujunut :D Mehän aloteltiin kiinteitä varovasti jo silloin päälle 3kk iässä ja poika on nykyisin ihan hurja syömään :) Miten pieneen ihmiseen mahtuukin niin paljon ruokaa! Kaurapuuro on ihan ykkösherkku ja oikeestaan kaikki menee mitä tarjotaan, ruusunmarja ei oo lemppari mutta söi sitäkin kuitenkin kun kokeilin ;) Mähän osittaisimetin siitä 1,5kk iästä lähtien ja meidän perheessä se toimi tosi hyvin :) Nyt himppua vaille 7kk iässä poitsu päätti itse ettei enää syö tissiä. Itse sitä hetken harmittelin, kun olisin vielä imetystä halunnut jatkaa mutta toisaalta nyt päätös oli pojan oma joten eipähän tarvitse stressata sitten jossakin vaiheessa siitä vierottamisesta. Vierottamisesta puheen ollen tutti tuli meillä kuvioihin yllättäen 4kk iässä ja on kyllä pelastanut monessa tilanteessa. Jos nuo yöt nyt vähän helpottuisi niin voisi edes kuvitella tutista vierottamista.

Töihin en minä ole palaamassa tämän vuoden puolella (korkeentaan käyn syksyllä kk kun kun mies pitää isäkuukautensa). Oon töissä päiväkodissa niin meikeläisen arki on kotona paljon helpompaa yhden muksun kanssa kun töissä parinkymmenen :D Ja toisaalta en raski vielä omaani viedä hoitoon. Jos tämä nyt jääkin meidän ainokaiseksi niin pitää nauttia tästä mahdollisimman pitkään, vaikka taloudellisesti ei siihen yhteiskunta järin kannustakaan. Perheenlisäyshän on ollut meille tervetullut pojan syntymästä lähtien. Nyt kierto kierron jälkeen se vähäinenkin usko luomuplussaan hiipuu :/ Ei taideta kuulua siihen joukkoon joka ei enää tarvitse lapsettomuushoitoja.

Kiva muuten lukea täälläkin kuulumisia! Pitäisi kirjoitella useammin mutta arki on usein niin hektistä ettei kerkiä kuin vaan käydä täällä katsomassa onko muut kirjoittaneet.
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa. Ajattelin vähän päivitellä meiän kuulumisia näin 7kk iän kynnyksellä. Painoa meiän pienellä pirpanalla oli 6kk neuvolassa n.7200g ja pituutta 65,5cm. Joten isoja täällä ei olla,vaikka syntyikin yli nelikiloisena ja alussa kasvu oli hurjaa ennen kuin refluksi iski todenteolla päälle. No siitäkin onneksi ollaan päästy eroon ja omalla tasaisella miinuskäyrällä nyt kasvetaan.

Kiinteitä meillä ollaan alettu nyt viimeisen viikon aikana syömään ihan kiitettävästi ja ollaan päästy 5 kiinteänaterian rytmiin,vaikkakin edelleen imetän sen 3kertaa aamun ja illan välillä plus sitten ennen nukkumaan menoa vielä yleensä tankkas 1-2kertaa ennen pidempää unipätkää, yöunille mennään siinä 19.00-20.00 välillä ja nykyisin pienen unikoulun myötä syö 1-2 kertaa. Yleensä siinä puolen yön paikkeilla ja sitten viiden tienoilla. Vielä en ole jaksanut alkaa näitä kouluttamaan pois,kun olen tähän tyytyväinen meidän monen kuukauden tissillä säätämisen jälkeen. Niin ja ihme tapahtui,nykyisin huolii yöllä tutin,joka osittain helpotti juurikin näitä öitä,kun ei enää pidä minua tuttina.

Päiväunet nukutaan kolmet sellaiset 30-1,5h. Yleensä kyllä melkein poikkeuksetta ne jää siihen 40minsaan per päikkäri. Niihin on onneksi kuitenkin vihdoinkin tullut rytmi.

Liikkuminen, täällä ei vielä ryömitä eteenpäin. Muuten kyllä pyöritään ja hyöritään joka suuntaan ja kieritään. Istutaan hyvin tuetta ja halutaan koko ajan seisoa ja siitä pitäisi kävelyttää. Lattiallakin kun leikkii,niin aina punkaa istualtaan seisomaan ja haluaa aina näin kävellen edetä lelulta toiselle. Tämä on mun selälle aika rankkaa. Saas nähdä milloin täällä kävellään itse tukea vasten,kun liian kova on mun mielestä kiire tytöllä.

Muuten täällä päivät sujuu hyvin erittäin iloisen ja touhukkaan tytön kera. Vauvakuume on edelleenkin kova,mutta luomuplussaa ei ole täälläkään näkynyt,vaikka toisaalta imetän,edelleen eikä kuukautisiakaan ole vieläkään tullut,joten tuskimpa plussaisinkaan kovin helposti. Mulla vaan ikä jo painaa,joten ehkäpä tämä jäi meidän viimeiseksi. Syksyllä ois näillä näkyvin tarkoitus palata töihin,ja en ole ainakaan suunnitellut enään sen jälkeen lapsia hankkivan,joten vielä on tovi aikaa luomuihmeelle. Hoitoihin ei olla lähdössä enää,vaikka pakkaseen jäikin neljä alkiota.

Siinäpä tärkeimmät täältä. Kirjoitelkaahan muutkin kuulumisia.

Sannuliinu ja tytteli ja 10 päivää vajaa 7kk.
 
Viimeksi muokattu:
Kiva lukea kuulumisia pitkästä aikaa. Pitää itsekin aktivoitua :D

Vauva ei ole enää kauaa vauva, kohta tulee 9kk täyteen. Ryömimään oppi vasta hetki sitten ja tuskin kovin kiireellä lähtee liikkeelle, jos on samanlainen hidas tuumailija kuin isompi versionsa.
Pari viikkoa sitten painoi 8kg ja pituutta on vähän yli 70cm. Kasvaa aika tasaisesti nollakäyrällä, vaikka pariin kuukauteen ei ole tullut painoa kuin kolmesataa grammaa.

Yöt muuttuivat lähes kokonaisiksi joskus joulun aikoihin. Välillä herää itkemään yöllä, mutta siitä selvitään yleensä tutin laittamisella. Syö kerran noin viiden aikaan ja sitten nukutaan vielä noin kahdeksaan. Vauva nukkuisi monesti pidempään aamulla, mutta koska isompi herää, niin ei siinä metelissä nuku kyllä sitten kukaan muukaan.

Kiinteitä menee neljä kertaa päivässä. Yleensä syö aika hyvin. Imetän yhä, mutta imetyskertojen määrä on vähentynyt. Vauva alkoi terottaa kahta pientä hammastaan mun rintaan, jos tarjosin väärään aikaan, niin olen sitten ottanut rinnalle harvemmin ja toimii, ei pure enää. Silti veikkaisin, että kaikki nukutussyötöt mukaan laskettuina imetän ehkä noin 7-8 kertaa päivässä.

Pikkuinen on alkanut matkia sanoja, kuulostaa aika hauskalta :heart: Äitiä hokee myös, mutta en ole yhtään varma tarkoittaako minua vai onko se vaan hauska sana hoettavaksi. Tunnistaa selvästi jo muutaman sanan, koska osaa kohdistaa katseensa juuri sinne mihin pitää, kun kysyn, että "missä xxxx?".

Vauvakuume vaivaa ajoittain, mutta ajatus on kyllä sen suuntainen, että ei vielä. Meillä oli tämä nykyinen ikäero vähän yli kaksi vuotta ja pakko myöntää, että viime kesänä mietin monen monta kertaa, että olisiko kolme vuotta ollut sittenkin parempi :stick: Ikää minulla on sen verran ettei nyt ihan viittä vuotta voi odotella. Varsinkin, kun nämä hoitokuviot ovat aina enemmän kuin epävarmoja, mutta ehkä reilun vuoden tai puolentoista kuluttua voisi alkaa ajatella PASsia.

Isomman uhma on välillä laantunut ja välillä pahentunut, mutta ihan hyvin me ollaan silti pärjätty näin jälkikäteen ajateltuna.
On ihanaa, kun vauvan voi laittaa hyvillä mielin hetkeksi isomman huoneeseen leikkimään, kun vaan turvaa lattian ensin, eli tarkistaa ettei ole mitään liian pieniä leluja saatavilla. Isompi tietää kyllä mitä pikkuiselle ei saa antaa ja tulee joka kerta kysymään minulta, että "äiti, saako tämän antaa?" :D Saa tehtyä kotitöitä tai ruokaa nykyään paremmin. Aiemmin oli vaihe, että vauva ei viihtynyt yhtään lattialla yksin.

Nyt on käsillä taas hoitopaikkojen hakemiset, ensi kuussa pitää jättää "anomukset" sisään. Haen molemmille paikkaa samaan ryhmään, jossa on kyllä tilaa ja syksyllä vapautuu vielä lisää. Olen vielä vuoden kotona, mutta keikkatöitä teen jatkossa välillä, ainakin kesällä. Syksyllä sitten mahdollisuuksien mukaan vähän lisätienestiä. Tavallaan odotan innolla kesää, töitä ja aikuista seuraa, mutta toisaalta.. on tämä kotonaolokin ihan kivaa. Vaikka joskus tylsistyttääkin nämä ainaiset rutiinit, aamupesut, puurot, ruuanlaitot, kauppareissut, blaablaablaa. Yhden lapsen ollessa vauva oli niin helppoa vaan lähteä ex-tempore mihin vaan. Nyt vaatii kamalaa suunnittelua ja kahta kiloa lounaita, välipaloja, vaippoja, varavaatteita ja päiväunistressejä yhteen pieneen kyläilyyn :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!Kiva lukea taas muidenkin arjesta:)Jos tässä taas vähän päivittäisi omiakin kuulumisia.8 kk neuvolassa pari viikkoa sitten mitat 8,5 kg ja 67 cm.Ryömimällä edelleen mennään vaikka kovasti harjoitellaan konttausasentoa,istutaan tukevasti itse mutta vielä ei pääse itse istumaan.Pari päivää sitten oppi taputtamaan ja nyt sit taputetaan nonstop=DRuokaa menee vaihtelevasti,välillä lounaan ja päivällisen kanssa aika sirkusta,neiti kyn tykkäis vaan vedellä makeita ja maissinaksuja;)Sormiruokailua on harjoteltu ja osaa jo kätevästi poimia esim herneitä suuhunsa,herkkua on hedelmät ja varsinkin appelsiini ja banaani.

Päikkäreitä nukkuu kahdet,aamupäivällä lyhyemmät n tunnin ja iltapäivällä sit pidemmät 1,5-2 tuntia.Yöt menee vaihtelevasti,ehkä 3 yötä viikossa menee niin ettei herää koko yönä.Nyt on alkanut aamusta heräämään ihan selkeästi aikaisemmin,vaikuttaakohan aamujen valoisuus?Yöunille menee n 20.30 ja herää 7-8.

Asiaa on kovasti ja välillä ihan kuulostaa kuin sanoisi äitiäiti mut ei varmaan ainakaan tarkoituksella:) ihanan iloinen ja aurinkoinen tytteli on.Innolla ootan kevään etenemistä että päästään puistoileen ja hiekkalaatikkoleikeille:)

Aurinkoista kevään jatkoa kaikille!

Inkkunen ja typy 8,5 kk
 

Yhteistyössä