Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="Pikkuperho, post: 27678562, member: 59575"]</p><p>Täällä on käyty mielenkiintoista keskustelua ja pakko itsekin osallistua.</p><p></p><p>Itse olen aika vankasti sitä mieltä, että lapsettomuutta tai ei, niin ne negatiiviset tunteetkin on hyvä näyttää. On mielestäni vaarallistakin pyrkiä jatkuvasti ajattelemaan, että no tätä minä halusinkin ja se on vaan kestettävä ja hymyiltävä, vaikka olo olisi tosi kurja. Eri asia sitten, jos oikeasti on semmoinen olo, että ei tee mieli valittaa, niin eihän toki tarvikaan. Mutta musta odotusaikana ja ETENKIN vauvan synnyttyä lapsettomien olisi tärkeää muistaa, että mikään superäiti ei tarvitse olla. Vaikka lasta on odotettu ja toivottu vuosia, niin on ihan normaalia tuntea joskus myös negatiivisia tunteita. Se vauva on vaan niin järkyttävän iso muutos. Saati, jos se arki ei olekaan niin helppoa, vauvalla on koliikkia tai muuta. Omista tunteista saa ja pitää puhua, pitää myös uskaltaa avata suunsa vaikkapa neuvolassa, jos tuntuu, että asiat ovat ylivoimaisia. Väsymys voi saada seinät kaatumaan päälle hyvin helposti.</p><p></p><p>Itse sain helpon vauvan. Se nukkui alusta asti pitkiä yöunia, yösyötöt olivat ihan minimissä ja oli muutenkin aina kaikinpuolin tyytyväinen vauva. Silti olin joskus niin väsynyt, että ajattelin yön pimeinä tunteita kakkavellivaippaa vaihtaessani, että tätäkö mä olen vuosikaudet odottanut. Sanoin tuon joskus ääneen kavereillenikin ja lisäsin, että tuntuu kuin ei olisi oikeutta valittaa, kun toisilla on OIKEITA huolia vauvansa kanssa ja meidän oma on suhteellisen helppo ja sitä on tietoisesti tekemällä tehty vuosia. Kaverit onneksi ymmärsivät ja sanoivat, että mulla on ihan yhtäläinen oikeus olla väsynyt ja purkaa sitä, kuin kellä tahansa muulla äidillä.</p><p></p><p>Jatkuva "turhasta" valitus on tietty asia erikseen ja mittasuhteet pitää mielestäni olla. Jos joku valittelee, kun ei pääse baariin joka viikko tai edes kerran kuussa kuten ennen, niin silloin multa ei yleensä kamalasti sympatiaa heru. Mutta jos joku kokee olevansa ihan loppu, niin kyllä mä kuuntelen ja koitan auttaa parhaani mukaan, oli se vauva saatu alulle sitten sormia napsauttamalla tai kalliilla hoidoilla. Äidin ei tarvitse olla äidille susi.</p><p></p><p>Itse olen myös huomannut tuon, että lapsen saanut lapsettomuudesta kärsinyt on vähän eri asemassa kuin totaalilapsettomat. Mutta mä tavallaan ymmärrän sen, monet antaisivat vaikka toisen kätensä, että saisivat sen ensimmäisen lapsen ja tuntuu varmasti epäreilulta, että joku pääsee jo yrittämään tai odottamaan kakkosta. </p><p>En ole koskaan tuominnut sekundaarisia tai toista/kolmatta lastaan toivovia, vaikka itsellä ei aikoinaan ollut sitä yhtäkään. Tiesin jotenkin jo silloin, että jos yhden lapsen saan joskus, niin haluan toisenkin ja tulen suremaan sitä, jos en toista saa. En silti kokenut olevani kiittämätön. Minusta lapsettomilla on myös oikeus toivoa tiettyä lapsimäärää, vaikkakin toki kaikilla on ensisijainen halu saada edes se yksi lapsi. Ja olin tuota mieltä jo siis ennen esikoisen odotustani, eli totaalilapsettomana.</p><p></p><p>Haluaisin vielä toivotella uudet tervetulleiksi minunkin puolestani. Sydämelliset onnittelut kaikille plussista :heart:</p><p><strong>TanZZZkun</strong> tarinaa olen myös seurannut huolissani taustalla ja toivon sydämeni pohjasta, että kaikki on ultrassa hyvin. Vuodin itsekin tässä odotuksessa ihan kirkasta verta ja jotain pieniä riekaleitakin, mutta silti kaikki oli hyvin. En koskaan ole uskonut (omalla kohdallani) noihin harmittomiin vuotoihin, kun mulla ei sellaisia ole ollut, mutta kerrankin kävi näin.</p><p></p><p>PP ja pikkuinen rv 19 :heart:</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Pikkuperho, post: 27678562, member: 59575"] Täällä on käyty mielenkiintoista keskustelua ja pakko itsekin osallistua. Itse olen aika vankasti sitä mieltä, että lapsettomuutta tai ei, niin ne negatiiviset tunteetkin on hyvä näyttää. On mielestäni vaarallistakin pyrkiä jatkuvasti ajattelemaan, että no tätä minä halusinkin ja se on vaan kestettävä ja hymyiltävä, vaikka olo olisi tosi kurja. Eri asia sitten, jos oikeasti on semmoinen olo, että ei tee mieli valittaa, niin eihän toki tarvikaan. Mutta musta odotusaikana ja ETENKIN vauvan synnyttyä lapsettomien olisi tärkeää muistaa, että mikään superäiti ei tarvitse olla. Vaikka lasta on odotettu ja toivottu vuosia, niin on ihan normaalia tuntea joskus myös negatiivisia tunteita. Se vauva on vaan niin järkyttävän iso muutos. Saati, jos se arki ei olekaan niin helppoa, vauvalla on koliikkia tai muuta. Omista tunteista saa ja pitää puhua, pitää myös uskaltaa avata suunsa vaikkapa neuvolassa, jos tuntuu, että asiat ovat ylivoimaisia. Väsymys voi saada seinät kaatumaan päälle hyvin helposti. Itse sain helpon vauvan. Se nukkui alusta asti pitkiä yöunia, yösyötöt olivat ihan minimissä ja oli muutenkin aina kaikinpuolin tyytyväinen vauva. Silti olin joskus niin väsynyt, että ajattelin yön pimeinä tunteita kakkavellivaippaa vaihtaessani, että tätäkö mä olen vuosikaudet odottanut. Sanoin tuon joskus ääneen kavereillenikin ja lisäsin, että tuntuu kuin ei olisi oikeutta valittaa, kun toisilla on OIKEITA huolia vauvansa kanssa ja meidän oma on suhteellisen helppo ja sitä on tietoisesti tekemällä tehty vuosia. Kaverit onneksi ymmärsivät ja sanoivat, että mulla on ihan yhtäläinen oikeus olla väsynyt ja purkaa sitä, kuin kellä tahansa muulla äidillä. Jatkuva "turhasta" valitus on tietty asia erikseen ja mittasuhteet pitää mielestäni olla. Jos joku valittelee, kun ei pääse baariin joka viikko tai edes kerran kuussa kuten ennen, niin silloin multa ei yleensä kamalasti sympatiaa heru. Mutta jos joku kokee olevansa ihan loppu, niin kyllä mä kuuntelen ja koitan auttaa parhaani mukaan, oli se vauva saatu alulle sitten sormia napsauttamalla tai kalliilla hoidoilla. Äidin ei tarvitse olla äidille susi. Itse olen myös huomannut tuon, että lapsen saanut lapsettomuudesta kärsinyt on vähän eri asemassa kuin totaalilapsettomat. Mutta mä tavallaan ymmärrän sen, monet antaisivat vaikka toisen kätensä, että saisivat sen ensimmäisen lapsen ja tuntuu varmasti epäreilulta, että joku pääsee jo yrittämään tai odottamaan kakkosta. En ole koskaan tuominnut sekundaarisia tai toista/kolmatta lastaan toivovia, vaikka itsellä ei aikoinaan ollut sitä yhtäkään. Tiesin jotenkin jo silloin, että jos yhden lapsen saan joskus, niin haluan toisenkin ja tulen suremaan sitä, jos en toista saa. En silti kokenut olevani kiittämätön. Minusta lapsettomilla on myös oikeus toivoa tiettyä lapsimäärää, vaikkakin toki kaikilla on ensisijainen halu saada edes se yksi lapsi. Ja olin tuota mieltä jo siis ennen esikoisen odotustani, eli totaalilapsettomana. Haluaisin vielä toivotella uudet tervetulleiksi minunkin puolestani. Sydämelliset onnittelut kaikille plussista :heart: [B]TanZZZkun[/B] tarinaa olen myös seurannut huolissani taustalla ja toivon sydämeni pohjasta, että kaikki on ultrassa hyvin. Vuodin itsekin tässä odotuksessa ihan kirkasta verta ja jotain pieniä riekaleitakin, mutta silti kaikki oli hyvin. En koskaan ole uskonut (omalla kohdallani) noihin harmittomiin vuotoihin, kun mulla ei sellaisia ole ollut, mutta kerrankin kävi näin. PP ja pikkuinen rv 19 :heart: [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta kirjainta on sanassa KIRAHVI?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Kauanko sinulla säilyisi poikaystävä joka suuttuu kun et voi tavata häntä muutamaan päivään?
Tänään 12:35
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Katariina Sourin hyvä kirjoitus kohukirjan suomentajalle
Tänään 12:34
vierailija
4 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Porissa soitettiin rumpuja
Tänään 11:50
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Ja niin jatkuu valehtelu: -Trump väitti Meksikon luvanneen sulkea rajansa – presidentti kiiruhti kiistämään tuon valheen. On se DT sekopää 😤
Tänään 11:27
vierailija
4 Viestiä
Aihe vapaa
5.
”Rahvas rakastaa äidinkieltään, esivalta ja eliitti näyttävät pirullista esimerkkiä kielenvaihdossa”
Tänään 11:24
vierailija
4 Viestiä
Aihe vapaa
6.
"Ter.roristijärjestö HAMASilla on ollut salaisia asevarastoja ympäri Eurooppaa – neljä epäiltyä pidätetty Saksassa ja Hollannissa"
Tänään 11:23
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Vasemmisto uhkaa mellakoilla itsenäisyyspäivänä, voidaanko sukupuolivähemmistöjen ja juutalaisten turvallisuus taata?
Tänään 11:09
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Relaatio 1070
Tänään 10:42
vierailija
6 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
"Helsinkiläinen koulu jakoi äidinkielen tunnilla härskin seksikirjan oppilaille luettavaksi – ”Hinkkausseksiä”, ”Kuinka k****n saa syvälle suuhun”"
Started by vierailija
Maanantai klo 15:28
Luettu: 1K
Aihe vapaa
2.
Suomessako ei korruptiota? Opetushallitus tilaa kieltenopetusta käsittelevän selvityksen RKP-taustaiselta ajatushautomolta, ja yllätys yllätys...
Started by vierailija
Sunnuntai klo 23:37
Luettu: 767
Aihe vapaa
3.
Relaatio 1071
Started by vierailija
Tiistai klo 12:45
Luettu: 701
Aihe vapaa
4.
Kauppalehti: Pääkirjoitus - OrpoPurran arvonlisäverojen nosto on osoittautumassa virheeksi
Started by vierailija
Sunnuntai klo 22:58
Luettu: 649
Aihe vapaa
5.
”Ilkeät kielet kertovat, ettei Sanna Marin muun muassa tervehtinyt loppuaikoinaan kollegoitaan eduskunnassa.” -No nehän on rehellisiä, ei ilkeitä!
Started by vierailija
Maanantai klo 11:57
Luettu: 560
Aihe vapaa
6.
Ärsyttää naapurien välinpitämättömyys
Started by viisikymppinen isoäiti
Maanantai klo 09:55
Luettu: 480
Aihe vapaa
7.
Yhteys poliisiin tai lääkärille? Sillä vastuunkantajana on ikävä tehtävä: Tuntemani iäkäs autoilija on vaaraksi liikenteessä itselle ja monille muille
Started by vierailija
Sunnuntai klo 20:25
Luettu: 479
Aihe vapaa
8.
Miksi Euroopan pitäisi rahoittaa Ukrainan sotimista?
Started by vierailija
Sunnuntai klo 10:16
Luettu: 478
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
Porissa soitettiin rumpuja
Latest: vierailija
2 min sitten
Aihe vapaa
2.
Relaatio 1071
2 min sitten
Aihe vapaa
3.
Banaania kurkkuun ja porkkanaa peppuun – Miksi koulu tyrkyttää tällaista saastaa 12-vuotiaille?
4 min sitten
Aihe vapaa
4.
Valtiovarainministeri Riikka Purra: "Tosiasiat on nyt kohdattava – ”Elintaso perustuu valheelle ja velalle, ja sen maksun aika on tulossa”"
8 min sitten
Aihe vapaa
5.
Joko olette ostaneet joululahjoja?
Latest: 9MM.
12 min sitten
Aihe vapaa
6.
Helsingin seurakunnan joulukalenteri
18 min sitten