Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sitä yritin miettiä, että jos maanantaina on ultra ja päätetään keräyspäivä, niin se ei kaiketi voi olla heti tiistai, joten menee loppuviikolle. Että meneekö se alkion siirto sitten seuraavalle viikolle :unsure:

Kauheaa kun välillä ehtii vain käydä nopeasti lukemassa ja sitten kun ehtii kirjoittaa on vain uusimmat jutut mielessä!

Mä tosiaan luomuplussasin juuri ennen kuin pääsin aloittamaan HUS mutta suunnitelman (lyhyt kaava) olin jo saanut. Sen mukaan eka ultra kp (/pistospäivä? )5 ja aikaisemmin jos osuu viikonloppuun, eli aikamoinen ero @tasaraha ! Toisaalta saattoi liittyä joko siihen että ennuste huono tai sitten siihen että mulla aika lyhyt kierto, luomuna ovis usein jo kp 11-12.

@näännälle tsemppiä huomiseen 🤸 ja se oi miten hyvä mieli tuli @Annika88 , onnittelut blastosta! Ja ihana lääkäri joka soitti uudestaan vielä tänään, olisi voinut soittaa vasta huomenna.

Feliciaksessa mulle olisi tehty 3-päiväsen siirto mutta se liittyi vissiin aikatauluun (punktio ma eli 5-päivänen blasto olisi onnistunut la mutta jos olisi ollut hidas su ei enää olisi onnistunut koska klinikka kiinni). No tähän en sitten ikinä päässyt.

• Tykkää
Reactions: näännä
Kauheaa kun välillä ehtii vain käydä nopeasti lukemassa ja sitten kun ehtii kirjoittaa on vain uusimmat jutut mielessä!

Mä tosiaan luomuplussasin juuri ennen kuin pääsin aloittamaan HUS mutta suunnitelman (lyhyt kaava) olin jo saanut. Sen mukaan eka ultra kp (/pistospäivä? )5 ja aikaisemmin jos osuu viikonloppuun, eli aikamoinen ero @tasaraha ! Toisaalta saattoi liittyä joko siihen että ennuste huono tai sitten siihen että mulla aika lyhyt kierto, luomuna ovis usein jo kp 11-12.

@näännälle tsemppiä huomiseen ja se oi miten hyvä mieli tuli @Annika88 , onnittelut blastosta! Ja ihana lääkäri joka soitti uudestaan vielä tänään, olisi voinut soittaa vasta huomenna.

Feliciaksessa mulle olisi tehty 3-päiväsen siirto mutta se liittyi vissiin aikatauluun (punktio ma eli 5-päivänen blasto olisi onnistunut la mutta jos olisi ollut hidas su ei enää olisi onnistunut koska klinikka kiinni). No tähän en sitten ikinä päässyt.

ei ole siis vasta kuin varhaisvaiheen blasto, eli ei ole vielä varmaa, ehtiikö valmiiksi huomiseen mennessä 😣 Minulla on tosi ihana lääkäri, on soittanut nyt joka päivä.

• Tykkää
Ompas jotenkin hauska lukea näitä viestejä mitä on edessä jos sillä gonal-f pistoksella on mitään vaikutusta kun itse en koskaan niin pitkälle sen kanssa päässyt. Julkkaripuolella ovat mulle aina siirrelly lähinnä 4-5 päiväisiä, eivät ole kertoneet olivatko blastoja vai mitä mutta luultavasti.
Huh kun hajoon tähän jännitykseen, huomenna labrat, ylihuomenna PAS ja sitten todella pitkät 2 vk edessä.

Näköjään kirjottelen tänne joka päivä eri vaiheet... Mutta tänään siis kp7, stimulaatiopäivä 6 ja aloitan illalla jarrun, niin aamulla oli vuoto limaista. Niin hetki sittenhän siitä juuri keskusteltiin, ainakin @Annika88 @Keltainenkukka92 @haaveillen ja @Karhurouvanen oli asiaa kommentoinut. Oliko Annikalla pitkä kaava?
joo siitä keskustelusta oli mullekin hyötyä! pitkin stimulaatiota oli aamulimoja mutta tajusin olla liikaa huolestumatta tuon keskustelun ansiosta.

• Tykkää
Reactions: tasaraha
En kestä @näännä , tuu sitten heti päivittelemään 🤩🙈🤞🫣 menikö itse toimenpide hyvin?
Minulta punktioitiin 4 isoa + 4 minifollia ja soluja oli 5 joten oletettavasti yhdessä isossa oli kaksi solua. Ja olihan eka raskauteni alkuun kaksoisraskaus.

7 solua on ihan huippua, muistan lukeneeni että jonkun lääkärin mielestä ihanne on 7-10 solua (eikä suinkaan tyyliin 20).

• Rakkaus
Itse asiassa lääkäri olikin nyt päivittänyt tekstiin että oli tyhjentänyt yhteensä 7 follia. Ekassa versiossa luki 3+3 mutta seitsemänhän niitä viimeisimmässä ultrassakin oli eli ilmeisesti oli yksi munis/folli. Lääkärikin vaikutti tosi tyytyväiseltä sopien tuohon mitä @Keltainenkukka92 sanoit että 7 on suorastaan ihannetulos.

Eksän tuorenäytteessä biologi oli äkkivilkaisulla nähnyt yhden (1) liikkuvan siittiön mutta arvellut että löytää niitä tarkemmassa tutkimuksessa vielä lisää. Eksä soitetaan tarvittaessa iltapäivällä uusintayritykseen. Tajusin tämän myötä paremmin sen viime torstaisenkin tiedonannon että siittiöitä oli kaksi, eli sekin oli varmaan ollut tuollainen äkkivilkaisu jonka tarkoituksena oli selvittää, kannattaako edes harkita pakastamista. Mutta on tässä joo selvästi hilkulla että pitääkö osaan muniksista kuitenkin käyttää lahjaspermaa. No, oletan että lääkäri soittaa taas huomenna päivitystä vaikka ei tainnut nyt tällaista erikseen mainitakaan tai sitten olin niin pöllyissä vielä että meni ohi.

Toimenpide meni hyvin, nyt ei ollut mitään vuoto-ongelmiakaan. Vasen munasarja oli liikkuvaa sorttia ja sitä jouduttiin jahtaamaan sillä neulalla. Sattui jotenkin enemmän kuin viimeksi, toisaalta olin myös jotenkin paremmin läsnä ja seurasin kiinnostuneena ultraruudun näkymiä, eli ehkä sain sitä vahvaa kipulääkettä nyt vähän vähemmän? No aika tokkurainen olin silti nytkin ja ei siis mitenkään liikaa sattunut kuitenkaan. Yleisesti ottaen nyt eilen ja tänään on ollut viime kertaan nähden enemmän juilimista ja eilen jopa mietin että olenko aavistuksen turvonnut. No mutta sehän sopii siihen että stimuloiduin nyt n. kaksi kertaa paremmin kuin viimeksi.

Siis huh melkein liian jännäksi menee kun seuraa tätä ryhmää ja sydämensä pohjasta toivoo onnistumisia 🙏🫣 ihania uutisia annika ja hengessä mukana näännä!

Olen saanut kaksi raskausuutista viiden päivän sisällä. Molemmat onnistuneet heti (luomu, pariskunta + ensimmäinen inssi, itsellinen äiti). Nyt kun itsekin olen voin jollain tapaa iloita näistä uutisista mutta edelleen kirpaisee tuo helppous 🙈

4 munasolua on nyt hedelmöittynyt ICSI:llä! Peräti 6 oli ollut kypsiä, vaikka kaksi niistä seitsemästä tyhjennetystä follista oli vain vähän yli 10mm. :O Eli kaikki se järkeily mitä tein edellisen hoidon follitietojen äärellä osoittautui kyllä nyt ihan pätemättömäksi.
Edelleen on optiona siirto saattaa olla lauantaina, jos biologi tuolloin katsoo että se olisi parasta siirtää tuolloin. Siinä tapauksessa asiasta soitetaan la-aamuna. Muuten sitten maanantaina. Jännäilemisiin!

4 munasolua on nyt hedelmöittynyt ICSI:llä! Peräti 6 oli ollut kypsiä, vaikka kaksi niistä seitsemästä tyhjennetystä follista oli vain vähän yli 10mm. :O Eli kaikki se järkeily mitä tein edellisen hoidon follitietojen äärellä osoittautui kyllä nyt ihan pätemättömäksi.
Edelleen on optiona siirto saattaa olla lauantaina, jos biologi tuolloin katsoo että se olisi parasta siirtää tuolloin. Siinä tapauksessa asiasta soitetaan la-aamuna. Muuten sitten maanantaina. Jännäilemisiin!

Jee, onpa upeeta🤩🤩🤩🤩🤩

• Rakkaus
Meinaatko @Iik88 malttaa testailun kanssa tuonne 8.12. vai kenties sortua hätähousutestailuun?

Eilen puhuttiin eksän kanssa että ollaan molemmat aivan poikki tästä jännittämisestä. Tänään onkin ihanaa tietää, ettei kukaan vissiin edes katso sinne alkiokaappiin, joten mitään riskiä epämieluisia uutisia sisältävistä soitoista ei pitäisi olla. Huomennahan asia on taas eri mutta ei suuntauduta vielä liikaa sinne.

Joo koitan sinnitellä sinne viikonlopulle mutta aiemmin oon ainakin tehny myös oman testin päivää ennen, pitäs tarkistaa onko lähete sinne verikokeisiin myös kun nyt ei ollu niistä puhetta. Täytyy sanoo että nyt tuli jotenkin kohtu kipeeks tosta siirrosta että alaselkää ja mahaa juili heti illasta, nyt alkaa helpottaa.

• Tykkää
Biologi ei ole ainakaan toistaiseksi soitellut että lähdettäisiin tänään ex tempore -kolmipäiväisen siirtoon. Solutiedoissakaan ei lue mitään uutta ja maanantain siirtoaika näyttää olevan vielä voimassa. On tää nyt aika jännittävää kyllä. En ole yhtä raastavan hermostunut kuin viime kierroksella, kun jännitin sen ainokaisen hedelmöittyneen kohtaloa, mutta toisaalta tiedostan että nyt on ihan eri tilanne kun on icsattu jotain mahdollisesti tosi huonoja siittiöitä muniksiin. Jos oltaisiin nyt tehty IVF sen saman luovuttajan siittiöillä kuin viimeksi, ja tulos olisi ollut tuo että 4 on hedelmöittynyt, olisin varmaan tässä kohtaa hyvinkin zen. Nyt en edes uskaltanut täydentää Luge-varastoja koska se olisi tuntunut liian ylimieliseltä. Kotoa löytyvät jämät riittävät tiistaiksi ja ostan lisää jos pääsen siirtoon. Mulle määrättyä 400mg-lugea saa aika huonosti muualta kuin Yliopiston apteekista, ja olisi ollut kätevää hakea Felicitaksen vastapäisestä YA:sta purkillinen samalla kun Ovitrellekin, mutta pelkäsin että en sitten enää ikinä eläessäni pääse siirtoon jos nyt huolettomasti kuvittelen tarvitsevani hirveästi lugeja. XD

• Haha
Reactions: Karhurouvanen
Eksähän on ollut ERITTÄIN avoin lähipiirilleen ja hänen äitinsä on nyt updeitattu että neljä munasolua oli hedelmöittynyt+kaikki sitä edeltävät vaiheet. XD Oli kuulemma sanonut että "voi hurja".
Mun perhettä ei ole updeitattu mutta uskoakseni ovat jo tottuneet siihen että oon vähän omantienkulkija. Plus mun PIKKUsisko on tehnyt perheen ainoat lapsenlapset jo 10+ vuotta sitten, joten lienee iloinen yllätys jos mullakin olisi yllättäen annettavaa tällä rintamalla.

Yhteistyössä