KP 18 ja ei ovulaatioplussaa. Olen niin pettynyt omaan kroppaani jälleen kerran. Se ainut kerta tänä vuonna, kun ovulaatio on saatu aikaiseksi oikeaan aikaan, oli se kun henkilökunnan sairastapauksen takia inseminaatiota ei voitu tehdä.
Nyt edes 3kpl/päivä-annos ei tuo tulosta, vaikka ekalla tämän annokseninduktiossa se kasvatti kaksi follia. Nyt pari kuukautta sen jälkeen sama annos ei saa aikaiseksi mitään. Vituttaa kun en tiedä mitä vartaloni tekee, miksi se on muuttunut näin. Olen syönyt kesästä lähtien sitä metformiiniakin, mutta se ei auta itseäni tässä asiassa.
Soitan nyt aamulla klinikalle ja yritän saada ultrauksen lähipäiville. Haluan saada primolut-kuurin vuodon alkamiseksi, koska terolutit eivät itselläni ole saaneet vuotoa alkamaan. Keskenmenoprosessini aika primoluteilla saatiin kaksi kertaa vuoto aikaan (kun aina ennen toimenpiteitä piti tyhjentää kohta mahdollisimman hyvin näkyvyyden takia, jotta se riekale erottuisi). Lisäksi haluan saada ne pistokset tähän, koska mielestäni se, että 9kk aikana ovulaatio on saatu tulemaan kunnolla vain kerran, on riittävä todiste että letrot eivät toimi. Mulla alkaa hajota pää tähän jatkuvaan pettymykseen vartaloni suhteen.
Voi kun harmittaa niin sun puolesta. Joskus lääkärillä on selkeästi vain joku ajatus ja usko että tämä potilas raskautuu letroilla ja sokeutuu siinä itse. Mulla oli niin sama, aluksi puhuttiin vaan max 6kk OI yrityksestä, sitten IVF ja lopulta letroja jouduin kokeilemaan kaikilla eri annoksilla edes takaisin n 7kk ajan vaikka koskaan ei ovulaatiot onnistunut ja prog jäi surkeaksi. Meillä ei inseminaatioita eli aina piti kuitenkin stressata että johonkin järkevään aikaan olisi yhdyntä, jos vaikka kuitenkin jotain olisi tapahtunut kunnes prog paljasti ettei ollut. Lopulta olin aivan rikki ja mietin jo taukoa koko hoidoista, juuri tuo omaan kehoon kohdistuva pettymys oli raastavaa. Lääkäri kuitenkin vain sanoi että varmasti raskaudut OI hoidoilla ja määräsi gonal F 50 yksikköä kp 4 alkaen ja sillä sitten alkoikin follit kauniisti kasvamaan. Kaksi follikkelia vapautin ovitrellellä ja sitten aloitin cyclogestit pari pv myöhemmin luteaali tueksi. Toinen näistä folleista on nyt tuomassa meille esikoistytön vuosien yrityksen jälkeen (h21 juuri tänään). Eli vaadi pistoshoidot ilman muuta!! Seurantaa toki vaatii enemmän ja pitää pistää, mutta ainakin kannattaa kokeilla.
Ystäväni kokemukseni jälkeen kieltäytyi letroista täysin ja sai yksityiseltä suoraan gonal f ja raskautui ensimmäisestä kerrasta (tosin odottaa kaksosia, hänelläkin kaksi follia irrotettiin).