Lapsettomuushoidoissa olevat

vierailija
Cyclogest on paikallisvalmiste joten vaikuttaa paremmin. Kuinka pahana sulla on endometrioosi? Mulla on 2x2 Terolut ja 2x2 Cyclogest siirtoihin tukilääkkeenä kun mulla oireilee endometrioosi voimakkain kuukautiskivuin ja vatsaoirein, kun taas kaverilla pelkillä vatsaoireilla ja sillä on vaan 2x2 Terolut. Molemmilla myös adenomyoosi.
Nyt kävi kyllä joku ajatusvirhe 😂 Lääkkeitä menee siis 1 tabletti aamuin ja illoin, eli 1x2 🙈

Haaveillen: lääkemäärä kuulostaa ihan hyvältä 👍 enpä toki niistä enempää tiiä ku vasta ensimmäinen ivf takana ja ensimmäinen siirto olis tulossa jos ovulaatio+ tulis. Olis pas tulos tähän kiertoon ja oon syöny letrozolit kp3-7 ja nyt kp 13 ei vieläkää mitään merkkiä ovulaatiosta, eikä tikuissa näy juuri mitään. On mulla toki tullu ovulaatio+ joskus kp17 luonnollises kierros mut kp13 tullu letroavusteisis inseminaatiossa. Nyt mietin että onko punktion tyhjennysvuodon jälkeinen kierto vielä jotenki sekasin.

Keltainenkukka92 ja Mariamimi: meille tuli tietoon jo ennen ku mies on ollu valmis lapsen hankintaan että tarvitaan lahjasiittiöt kun miehellä todettu tese leikkauksessaki 0 siittiötä geenivirheen takia. Mua itteäni asias ahdisti eniten se että jos mies ei koskaan hyväksy asiaa ja joudun miettimään miehen ja lapsettomuuden välillä. Miehellä meni pari vuotta asian hyväksymises ja täysin se ehkä hyväksy asian vasta tossa neljännen ja viimeisen inseminaation jälkeen kun näki jo miehenki ilmeestä pettymyksen negatestiin.
Noista lahjasoluryhmistä niin ite liityin sen jälkeen ku tieto tuli niin simpukan helminauhaan facebookis enkä sitä oikeen omaksi paikaksi oo kokenu. Toki siihenki vaikuttaa varmasti paljo se että suurin osa sielä kirjottavista on lahjamunasoluhoidois. Ainut tieto mitä ite sieltä saa on ylläpitäjien päivitykset.

Nyt kävi kyllä joku ajatusvirhe Lääkkeitä menee siis 1 tabletti aamuin ja illoin, eli 1x2

Haaveillen: lääkemäärä kuulostaa ihan hyvältä enpä toki niistä enempää tiiä ku vasta ensimmäinen ivf takana ja ensimmäinen siirto olis tulossa jos ovulaatio+ tulis. Olis pas tulos tähän kiertoon ja oon syöny letrozolit kp3-7 ja nyt kp 13 ei vieläkää mitään merkkiä ovulaatiosta, eikä tikuissa näy juuri mitään. On mulla toki tullu ovulaatio+ joskus kp17 luonnollises kierros mut kp13 tullu letroavusteisis inseminaatiossa. Nyt mietin että onko punktion tyhjennysvuodon jälkeinen kierto vielä jotenki sekasin.

Keltainenkukka92 ja Mariamimi: meille tuli tietoon jo ennen ku mies on ollu valmis lapsen hankintaan että tarvitaan lahjasiittiöt kun miehellä todettu tese leikkauksessaki 0 siittiötä geenivirheen takia. Mua itteäni asias ahdisti eniten se että jos mies ei koskaan hyväksy asiaa ja joudun miettimään miehen ja lapsettomuuden välillä. Miehellä meni pari vuotta asian hyväksymises ja täysin se ehkä hyväksy asian vasta tossa neljännen ja viimeisen inseminaation jälkeen kun näki jo miehenki ilmeestä pettymyksen negatestiin.
Noista lahjasoluryhmistä niin ite liityin sen jälkeen ku tieto tuli niin simpukan helminauhaan facebookis enkä sitä oikeen omaksi paikaksi oo kokenu. Toki siihenki vaikuttaa varmasti paljo se että suurin osa sielä kirjottavista on lahjamunasoluhoidois. Ainut tieto mitä ite sieltä saa on ylläpitäjien päivitykset.
Helminauha mainittiin lahjasoluneuvonnassakin. Mä pysyn toistaiseksi mieluummin nimettömissä ryhmissä, mutta ehkä joskus tulevaisuudessa. Helminauhalla on kyllä hyvät verkkosivut 🙌

vierailija
Mitä mä taas kirjoitin? Aina sekotan letrozolit ja terolutit. Terolut on siis keltarauhastukena eikä letrozol Oon käsittänyt että nuo cyclot/luget olis jotenkin tehokkaampia kuin terot, niin sillä ihmettelin valintaa, kun on tämä endometrioosi sekottamassa kehoa. Mutta mennään nyt tällä ja kyseenalaistetaan sitten tulevilla kerroilla
Sivusta taas huutelen että mulla mennyt TAYSin hoidoissa Terolut, siellä kuulemma normikäytäntö. Yksityisellä mulla aina ollut Cyclogest tai luget ja kovasti epäilytti tuo Terolut. Mulla ei ole mitään endometrooosia tms. TAYSissa kuitenkin maan parhaat ivf-tulokset että ehkä se Terolut kuitenkin toimii :)

• Tykkää
Reactions: haaveillen
Nyt kävi kyllä joku ajatusvirhe Lääkkeitä menee siis 1 tabletti aamuin ja illoin, eli 1x2

Haaveillen: lääkemäärä kuulostaa ihan hyvältä enpä toki niistä enempää tiiä ku vasta ensimmäinen ivf takana ja ensimmäinen siirto olis tulossa jos ovulaatio+ tulis. Olis pas tulos tähän kiertoon ja oon syöny letrozolit kp3-7 ja nyt kp 13 ei vieläkää mitään merkkiä ovulaatiosta, eikä tikuissa näy juuri mitään. On mulla toki tullu ovulaatio+ joskus kp17 luonnollises kierros mut kp13 tullu letroavusteisis inseminaatiossa. Nyt mietin että onko punktion tyhjennysvuodon jälkeinen kierto vielä jotenki sekasin.

Todella kurjaa ettei miehesi voi saada biologisia lapsia. Varmaan ollut kova paikka teille molemmille. Ajattelin kuitenkin, että tavallaan parempi että on täysin mustavalkoista, ei vain tule onnistumaan joten tässä lahjasolut olkaa hyvät. Helpompi hyväksyä niin kun ei tarvitse jossitella?

Dpo 10, ei oireita ja ärsytys kun "pitää" pian testata. En nimittäin jaksaisi nähdä ainuttakaan negaa enää ikinä. Toisaalta en halua pitkittää tätä kiertoa ts haluan lopettaa cykolgestit heti kun tiedän etten ole raskaana.

No ensi viikosta tuleekin jännä kun lähes kaikilla tapahtuu! 🤗

Entä miten Karhurouvaselle kuuluu?

Viimeksi muokattu:
Hei! Ajattelin nyt liittyä tänne keskustelemaan, kun tuli kysyttävääkin. Olen lukenut nyt muutaman ekan sivun vuoden 2023 puolelta ja sitten tämän viimeisen sivun, joten olen vähän pihalla keitä täällä parhaillaan keskustelee, perehdyn lähiaikoina lisää. :D Moikka kaikille joka tapauksessa.
Olen 38-vuotias itsellinen, eka lapsi toiveissa, ja mulle tehtiin eka inssi pe 4.4. Letrot oli alkukierrosta, ovistesti oli positiivinen inssiaamuna mutta sain sen Gonasi SET-piikin vielä. Niin se mun kysymys on, että valmisteyhteenvedon mukaan tuo Gonasi voi sekoittaa raskaustestiä jopa 10 päivän ajan? Onko kellään kokemusta että onko noin pitkä aika ihan tyypillistä, eli jos haluaa aloittaa testailut varhain niin onko pakko ensin joskus esimerkiksi huomenna todeta tuon gonasin aiheuttama plussa ja sitten seurata sen haalistumista, muuten ei voi dpo 8-10 tienoilla tietää, johtuuko plussa raskaudesta vai gonasista?

• Tykkää
Hei! Ajattelin nyt liittyä tänne keskustelemaan, kun tuli kysyttävääkin. Olen lukenut nyt muutaman ekan sivun vuoden 2023 puolelta ja sitten tämän viimeisen sivun, joten olen vähän pihalla keitä täällä parhaillaan keskustelee, perehdyn lähiaikoina lisää. Moikka kaikille joka tapauksessa.
Olen 38-vuotias itsellinen, eka lapsi toiveissa, ja mulle tehtiin eka inssi pe 4.4. Letrot oli alkukierrosta, ovistesti oli positiivinen inssiaamuna mutta sain sen Gonasi SET-piikin vielä. Niin se mun kysymys on, että valmisteyhteenvedon mukaan tuo Gonasi voi sekoittaa raskaustestiä jopa 10 päivän ajan? Onko kellään kokemusta että onko noin pitkä aika ihan tyypillistä, eli jos haluaa aloittaa testailut varhain niin onko pakko ensin joskus esimerkiksi huomenna todeta tuon gonasin aiheuttama plussa ja sitten seurata sen haalistumista, muuten ei voi dpo 8-10 tienoilla tietää, johtuuko plussa raskaudesta vai gonasista?
Tervetuloa mukaan! Toivottavasti sun matka täällä jää lyhyeksi 🤗

Mulla on ollut irrotuspiikkinä Ovitrelle (vastaava kuin Gonasi) ja testasin negan 10 päivää pistämisestä. Aiemmin en testannut, joten en tiedä miten kauan se näkyi. Häviäminen on kuitenkin yksilöllistä ja se voi hyvin vielä näkyä haamuna dpo 10. Vaihtoehdot on melkein tehdä juuri noin kuten ajattelit tai vaan kärsivällisesti odottaa testaamisen kanssa yli sen 10 päivää 😄

• Tykkää
Reactions: näännä
Tervetuloa @näännä ! Missä olet hoidossam :) Henkilökohtaisesti en ymmärrä niin aikaista testaamista koska mitään ei ole niin turhauttavaa kuin tikun kääntäminen ja vääntäminen "onko tuo ehkä haamu" joten minulla ei ole vastausta sun kysymykseen. Pidän kuitenkin sormet ristissä että matkasi täällä jää lyhyeksi. 🤞🥰

On: välillä ei mitään, välillä "tuntuu", siis epämukavalta lähinnä ja välillä jopa sattuu munasarjojen(?) kohdalla. Koiralenkillä piti ihan pysähtyä kuin lähinnä teki mieli mennä sikiöasentoon, huilasin 10min ja kipu hävisi. Myös vasemmalla puolella joka viimeksi oli tyhjääkin tyhjempi. Välillä jompikumpi puoli ja välillä molemmat samanaikaisesti. Onkohan tää nyt synarelan vaikutus (yritän ajatella että tämä on hyvä asia, jotain tapahtuu), sitä on mennyt nyt 4 päivää tai jopa cyklogestin (10 päivää)? Sen verran voimakasta etten nyt tällä kertaa usko placeboon. 😅

• Tykkää
Reactions: Mariamimi
@näännä tervetuloa mukaan 😊 ja tsemppiä piinapäiviin!

Kun googlettaa ”ivf raskaustesti”, niin kuvahausta löytää kuvasarjoja, miten hcg piikin jälkeen testi haalenee ja sitten taas plussan myötä vahvistuu.
Teki mieli myös itse testata hcg piikin jälkeen päivittäin (pistin ovitrellen tiistaina), mutta en vaan yksinkertasesti kehdannut hakea niin paljoa r-testejä kaupasta 😆

@näännä tervetuloa mukaan ja tsemppiä piinapäiviin!

Kun googlettaa ”ivf raskaustesti”, niin kuvahausta löytää kuvasarjoja, miten hcg piikin jälkeen testi haalenee ja sitten taas plussan myötä vahvistuu.
Teki mieli myös itse testata hcg piikin jälkeen päivittäin (pistin ovitrellen tiistaina), mutta en vaan yksinkertasesti kehdannut hakea niin paljoa r-testejä kaupasta
Eikä, paras syy ikinä. Olisit kiertänyt kauppoja ja ostanut yksi pakkaus jokaisesta 🤣

Tsemppiä huomiseen @haaveillen ja @Mariamimi toivottavasti kaikki näyttää hyvältä ja saatte suunnitelman ja jopa päivämääriä huomenna!

Tervetuloa @näännä ! Missä olet hoidossam :) Henkilökohtaisesti en ymmärrä niin aikaista testaamista koska mitään ei ole niin turhauttavaa kuin tikun kääntäminen ja vääntäminen "onko tuo ehkä haamu" joten minulla ei ole vastausta sun kysymykseen. Pidän kuitenkin sormet ristissä että matkasi täällä jää lyhyeksi. 🤞🥰

On: välillä ei mitään, välillä "tuntuu", siis epämukavalta lähinnä ja välillä jopa sattuu munasarjojen(?) kohdalla. Koiralenkillä piti ihan pysähtyä kuin lähinnä teki mieli mennä sikiöasentoon, huilasin 10min ja kipu hävisi. Myös vasemmalla puolella joka viimeksi oli tyhjääkin tyhjempi. Välillä jompikumpi puoli ja välillä molemmat samanaikaisesti. Onkohan tää nyt synarelan vaikutus (yritän ajatella että tämä on hyvä asia, jotain tapahtuu), sitä on mennyt nyt 4 päivää tai jopa cyklogestin (10 päivää)? Sen verran voimakasta etten nyt tällä kertaa usko placeboon. 😅
Kiitos kaikille vastauksista ja tsemppiä hoitoihin ja piinailuihin! Olen Helsingin Felicitaksella ja toistaiseksi oikein tyytyväinen. Joo kyllähän varhaintestailu on hölmöä mutta tää on nyt eka kerta mun elämässä kun on realistinen raskausmahdollisuus ja fiilis on nyt että otetaan tästä kaikki irti. Takana on vuosien parisuhde jossa mies oli hedelmätön eikä halunnut hoitoihin, sitä edeltävät lyhyet suhteet ei edennyt mihinkään ehkäisyn poisjättämiseen. Ja tuon hedelmättömän eksän kanssa tilanne oli tiedossa jo kun mentiin kimppaan, joten en ole siis ikinä kunnolla jännäillyt että oonkohan raskaana.

Hei kaikki, mahtuuko uusia mukaan keskusteluun? Olen tätä lankaa seuraillut vähän laiskasti, mutta nyt tuntuu että olisi mukava solahtaa mukaan juttelemaan. Täällä näyttää olevan hyvä henki ja pöhinä

Tuttu nimikin näkyy joukossa, taidettiin @Karhurouvanen kanssa kirjoitella 2020 tienoilla edellisessä hoitoketjussa

Oma tausta on tällaista: ikää 37v, IVF-lapset 2018 ja 2020. Takana 2x IVF ja 6 PAS:a. Yksityisellä ollaan hoidossa, lapsettomuuden syy mun PCOS ja ovuloimattomuus. Hoidot aloitettu aikanaan 2016 ekan kerran. Nyt kolmonen yrityksessä, vielä 3 hyvälaatuista blastoa pakastimessa. Suunnittelua tehty alkuvuodesta, nyt tarkoitus saada Estradot laastarilla limakalvo kasvamaan, sitten lisätään keltarauhashormoni, ja ajatuksena 1-2 vuotoa ennen siirtoa. Tavoite tässä kevään aikana päästä siirtoon.

Kommentoin paremmin muiden asioita, kun ehdin lukemaan ketjua tarkemmin ja pääsen kärryille, missä muut menette vaiheissanne

t. MyMa
Moi! Bongasinkin sun nimen tuossa jossain kohtaa mutta tämä viesti olikin mennyt ohi kun olen niin vähän kirjautuneena täällä käynyt. Ai kun ihanaa, teillä(kin) kolmas lapsi yrityksessä ja ihanaa että pakastimessa alkioita valmiina <3

Mulla lapset 2020 ja 2023 ivf:llä, nyt oon itsellisenä lahjasolu-/alkiohoidoissa, mulla on ongelmana matala AMH, ollut jo 30-vuotiaana ja nyt just 38 täyttäneenä munasolut on ihan loppu. Myös toinen tuuba poistettu jne ja luomuna tulee vaan kemiallisia ja kohdunulkoisia. Mä oon aika vähän kirjoitellut kun tää on ollu niin ankeeta taas niinkuin aina tää lapsen yrittäminen mutta nyt varsinainen pohjanoteeraus kun kolme lahja-alkio-blastoa siirretty ja niistä vaan kemiallinen, nega ja tuulimuna ja kaiken huippuna toi tuulimuna meni ihan hankalaksi kun se todettiin jo 15.1. mutta vielä 20.3. 2 kuukauden vuodon, 3 lääkkeellisen tyhjennysyrityksen ja vielä silloin 20.3. tehdyn imukaavinnan jälkeenkään kohtu ei ollut tyhjä. No, paistaa se päivä aina kun tarpeeksi kauan odottaa niin risukasaankin, lopulta sitten tuli menkat ja siivos kohdun ja nyt siis kontrollissa 3.4. vihdoin kohtu tyhjä.

No mutta siis ei ollu tarkotus sepustaa sen enempää mutta tulipahan sitä nyt taas. No mutta siis, hauska nähdä vanhoja tuttuja nimiä täällä :)

• Rakkaus
Reactions: MyMa
Todella kurjaa ettei miehesi voi saada biologisia lapsia. Varmaan ollut kova paikka teille molemmille. Ajattelin kuitenkin, että tavallaan parempi että on täysin mustavalkoista, ei vain tule onnistumaan joten tässä lahjasolut olkaa hyvät. Helpompi hyväksyä niin kun ei tarvitse jossitella?

Dpo 10, ei oireita ja ärsytys kun "pitää" pian testata. En nimittäin jaksaisi nähdä ainuttakaan negaa enää ikinä. Toisaalta en halua pitkittää tätä kiertoa ts haluan lopettaa cykolgestit heti kun tiedän etten ole raskaana.

No ensi viikosta tuleekin jännä kun lähes kaikilla tapahtuu!

Entä miten Karhurouvaselle kuuluu?
Kiitos kysymästä, täällä tosiaan viimeinenkin torstaina todettiin kohtu tyhjäksi, wou! Olin ihan pöllähtänyt kun niin jo tottunu kun kuukausikaupalla tätä rumbaa jatkunut ja tosiaan kun 20.3. tehtiin se imukaavinta ja sitten kuitenkin sinne jäi vielä tavaraa ja sain kontrolliajan kahden viikon päähän mutta senkin ajatuksella että kontrolli/hysteroskopialähete. Että eipä ollu toiveet kovin korkealla mutta pieni toive oli kun sillon 20.3. siellä näky johtofolli ja siitä muutama päivä ennen tota kontrollia ekaan kertaan moneen kuukauteen tuntu menkkakipuja ja sitten se 70 päivää jatkunu vuoto vähän muuttu erilaiseks niin ne oli vissiin sitten ihan menkat, ja ne sit siivos sen kohdun :) Nyt oli siis limakalvo ihan ohut sopien alkukiertoon, sano lääkäri. Mutta jotain hyvää ainakin ettei tarvi sit ehkä mitään kierron käynnistymisiä ootella. Huh, vihdoin normaali tilanne mutta kyllä ottaa päähän että 4 kk tässä kaikkinensa meni kun se tuulimunaan johtanut kierto alkoi 4.12.2024. Noh näillä mennään kun ei muuta voi.

• Tykkää
Reactions: MyMa
Hei! Ajattelin nyt liittyä tänne keskustelemaan, kun tuli kysyttävääkin. Olen lukenut nyt muutaman ekan sivun vuoden 2023 puolelta ja sitten tämän viimeisen sivun, joten olen vähän pihalla keitä täällä parhaillaan keskustelee, perehdyn lähiaikoina lisää. Moikka kaikille joka tapauksessa.
Moi ja tervetuloa! Aikainen testaaminen on parasta <3 Varsinkin fiilistelyn kannalta mutta mulle myös henkisen jaksamisen kannalta ihan oleellista. Mä aina testaan aikaisin, yleensä dpo 8 alkaen! Otan mieluummin sen negan vastaan sillai hiljaa totutellen kuin sitten ihan kerralla vaan päin naamaa. Testaan aina Pregcheckeillä (eli ei mikään herkkä testi) ja mulla on kyllä plussat aina näkyneet dpo 10, paitsi esikoisen raskaus oli dpo 10 vielä nega (masentuneena en sit edes testannu dpo 11 vaan vasta dpo 12), mutta toisen lapsen plussa tuli dpo 9 ja tästä tuulimunasta selvä hailu viiva iltapissasta jo dpo 8, kemialliset ollu plussaa dpo 9-10. Mutta siis mun henkisen jaksamisen kannalta on oleellista myös tieto kemiallisestakin ja kyllä kaksi eri lääkäriäkin vaikuttivat pitävän sitä ”tärkeänä tietona” kun nyt lahja-alkionsiirroista tuli kaksi negaa mutta toinen oli siis kemiallinen (plussa ennen virallista testipäivää). Ja onhan se eri asia just jos vaikka kolmesta alkionsiirrosta/inssistä tulis nega kuin että jos siellä olisi kemiallinen tai pari joukossa, kyllähän se kertoo että ainakin tiettyyn pisteeseen asti homma ehkä toimii ja toivoa voi olla.

No mutta siis itse kysymykseen niin mulla viimeksi näkyi plussa Ovitrellesta 10 päivää pistospäivän jälkeisestä päivästä laskien, 11. päivänä oli nega. Joskus aiemmin ei ihan noin kauaa ole näkynyt. Tsemppiä ja Onnensäde sulle, toivotaan parasta lopputulosta!

Viimeksi muokattu:
@Karhurouvanen hienoa, että siellä on vihdoin saatu kohtu tyhjäksi ❤ Oliko sulla vielä alkioita pakkasessa? Vai millainen jatkosuunnitelma sulla on?

Täällä todettiin kystan kadonneen ja päästään siirtoon seuraavassa kierrossa 😍 Menkkojen pitäis alkaa loppuviikosta. Menopur alkaa kp 3 pienellä annoksella ja ultra kp 8-10. Ellei kierto ala just niin, että nuo päivät osuu pääsiäiseen. Pääsiäisen ei pitäis lääkärin mukaan olla kuitenkaan ongelma, meen sit vaan ultraan tarvittaessa ennen pitkäperjantaita. Siirto ois siis kuun vaihteessa 🤩

Kiitos @Karhurouvanen vastauksesta ja kivaa että täällä on toinenkin 38-vuotias itsellinen! Toivottavasti sinulla sujuu loppukevät mukavammissa merkeissä kuin alkuvuosi!

Minä olen tiistaista torstaihin reissussa, mikä on varmasti hyvä niin kerkeää ajatella muutakin kuin inssin tulosta. Totesin nyt tänään 3 pvää irrotuspiikin jälkeen että se näkyy testissä ja kuvasin testin myöhempää vertailua varten. Testaan vielä huomenna aamulla ja sitten seuraavan kerran ehkä vasta la-aamuna kun en aiemmin ehdi. Luulisi että noista saa jo hyvän pohjan joilla arvioida su-aamun eli dpo 8 tulosta. Hyvä suunnitella innoissaan näin tarkkaan ja sitten n. 85% todennäköisyydellä tuijotella ensi viikolla puhtaita negoja toisensa perään :D Olen siis kyllä tehnyt elämäni aikana runsaasti raskaustestejä vaikka raskausmahdollisuudet olleet olemattomat, ja ainahan ne on negoja olleet.

• Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92
Täällä on kyllä nyt ihanan aktiivista ja kaikilla tapahtuu 🫶

Onnea @Mariamimi kystan häviämisestä! Pian päästään jännäämään teidän tulosta 😊

@Keltainenkukka92 miten siellä on synarelasuihkuttelut mennyt?

ja @Karhurouvanen huh vihdoin teidän tuulimunaepisodi on ohi! Uskomatonta miten kauan se vei 😶

Sitten sitä omaa napaa: Meidän seitsemästä munasolusta 6 oli kypsiä, ja 4 hedelmöittyi ja kaikki olivat tänään vielä pelissä mukana. Yksi blastoksi muuttumaisillaan oleva siirrettiin tänään kyytiin, ja loppuja viljellään vielä huomiseen jolloin pitäisivät olla blastoja. Uskomatonta jos saadaan 4 alkiota tästä ekasta kierroksesta 😭😍 ellei nyt sitten jotain äkkilopahdusta tapahdu labrassa. Ylihuomenna vuorossa gonapeptyl pistos, ja sitten vain odotellaan koska maltti loppuu ja alan testata 😬🤞🏼

Täällä on kyllä nyt ihanan aktiivista ja kaikilla tapahtuu 🫶

Onnea @Mariamimi kystan häviämisestä! Pian päästään jännäämään teidän tulosta

@Keltainenkukka92 miten siellä on synarelasuihkuttelut mennyt?

ja @Karhurouvanen huh vihdoin teidän tuulimunaepisodi on ohi! Uskomatonta miten kauan se vei

Sitten sitä omaa napaa: Meidän seitsemästä munasolusta 6 oli kypsiä, ja 4 hedelmöittyi ja kaikki olivat tänään vielä pelissä mukana. Yksi blastoksi muuttumaisillaan oleva siirrettiin tänään kyytiin, ja loppuja viljellään vielä huomiseen jolloin pitäisivät olla blastoja. Uskomatonta jos saadaan 4 alkiota tästä ekasta kierroksesta ellei nyt sitten jotain äkkilopahdusta tapahdu labrassa. Ylihuomenna vuorossa gonapeptyl pistos, ja sitten vain odotellaan koska maltti loppuu ja alan testata
Hei, täällä taustailen ja olen jännäillyt sun hoitoja. Vautsi miten lähellä nyt jo ootte. Pidetään sormet ristissä, että pieni tarttuis matkaan. ❤

• Rakkaus
Oi vau mikä tulos @haaveillen ja hurjasti tsemppiä piinailuun! Olet nyt PUPO, pregnant until proven otherwise. 🤗🥰 Milloin ajattelit testata ja milloin on virallinen testipäivä?

Täällä nippailu/kipu on loistanut poissaolollaan. Päivisin ei mitään oireita, aamuyöllä olen hereillyt mutten tiedä voiko sitä laittaa synarelan piikkiin. Ylihuomenna ajattelin testata ihan vain sen takia että voin lopettaa cykolgestit sitten. Ilman lääkkeitä odottaisin menkat ke-to. Menee kyllä vähän jännäksi tuon pääsiäisen takia eli jos olen laskenut oikein olisi hyvä jos kierto alkaisi joko asap tai sitten venyisi (vaikka se turhauttavaa olisikin).

Täällä kun sinunkin lukuja katsoo niin miettii kyllä että millaisilla follimäärillä kannattaa lähteä punktioon... Kun sulla todella hyvä % ja kuitenkin puolet pois pelistä niin jos oma lähtökohta on 1-3 follia niin on jo aikamoinen tsägä jos pääsee tuoresiirtoon ja pakkaseen laittamisesta ei varmaan edes tarvitse haaveilla. Lääkäri kun viimeksi sanoi että meidän kannattaa etukäteen päättää mikä on meidän raja.

• Rakkaus
Virallinen testipäivä on ensiviikon lauantaina, mutta se on satavarma että en odota sinne saakka. Ehkä jos sitä odottaisi että 10 päivää on kulunut ovitrellesta, niin silloin vois ehkä ensimmäisen testin tehdä 🙈 se olis tuleva lauantai, ja silloin olis dpo 9 😅 ei varmaan ole järkeä, mutta itseni tuntien veikkaampa että en pysty olemaan testaamatta…

@RLiisukka ihana kun siellä taustailet ja tsemppaat ❤ mitä sulle kuuluu?

@Keltainenkukka92 mäkin heräilin synarelan aikana aamuyöstä, hyvin voi johtua siitä. Niin, on tosi vaikea pohtia tuota että monellako follilla lähteä punktioon. Mitä mieltä lääkäri on ollut siitä, vai onko se annettu teidän päätettäväksi?

Varhaisultra taisi olla viikolla 7, ja siinä huomattiin vain pieni alkiolevy, joka vastasi viikkoa 5+. Sain tyhjennyslääkkeet, vuotoa tuli aika niukalti, mutta raskaustesti näytti kuitenkin jo parin viikon päästä negaa. Meille suositeltiin yksiä normaaleita kuukausia, joiden jälkeen seuraavasta kierrosta ilmoittautua taas inssiin. Ja näin tehtiin. Itsellä kyllä ei ole nyt jostain syystä uskoa, että tällä kertaa onnistui, vaikka ekalla kerralla oli "tunne" että nyt tulee positiivisia uutisia. 🤭 kierto myös ollut pari viimeistä kiertoa keskeytyksen jälkeen pari päivää pidempi. Eka inssi tehtiin monta päivää mun normaalia ovulaatioaikaa enemmin, sillon oli kyllä folli hyvänkokoinen. Nyt oli maanantaina vain n. 15mm, mutta perjantaille laitettiin inssi. Ekassa kierrossa pistin heti ultran jälkeen ovitrellen, nyt en, koska ovisplussa tuli, ennen lääkärin määräämää pistosaikaa ja inssi tehtiin jo torstaina. Ekalla kerralla en ollut vielä ovuloinut ja kivut tunsin inssiä seuraavana päivänä, nyt oli ovis jo tapahtunut ja saman päivän illalla/yöllä tuli kivut. Oon aina luullut, että kivut johtuu ovulaatiosta, mutta ne taitaakin tulla vasta sen jälkeen, koska tosiaan lääkärin mukaan ovis oli jo tapahtunut? 🙈
Pakko vastata tähän vuoden -23 viestiin ja kiittää kokemuksen jakamisesta! Murehdin nimittäin myöhään lauantaina, että vielä se munasarja siellä jotenkin kipuilee, vaikka ovisplus ja irrotuspiikki oli jo pe-aamuna ja pe päivällä tehtiin inssi pakastesiittiöillä, jotka kai elää lyhyemmän aikaa kuin tuoreet. Ja pe ip tunsin sellaisen viiltävän kivun jonka toivoin olevan ovulaatio. Mutta kiva jos ne lauantain kivut saattoivat ollakin jotain mitä lie tyhjenneen follikkelin jomotusta. Ja joo nyt ajatellen lienee ihan ok raskautumismahdollisuudet vaikka ovulaatio olis ollut lauantainakin. Luen tässä tosiaan nyt tätä koko ketjua läpi niin pääsen paremmin ineen.

Virallinen testipäivä on ensiviikon lauantaina, mutta se on satavarma että en odota sinne saakka. Ehkä jos sitä odottaisi että 10 päivää on kulunut ovitrellesta, niin silloin vois ehkä ensimmäisen testin tehdä se olis tuleva lauantai, ja silloin olis dpo 9 ei varmaan ole järkeä, mutta itseni tuntien veikkaampa että en pysty olemaan testaamatta…

@RLiisukka ihana kun siellä taustailet ja tsemppaat mitä sulle kuuluu?

@Keltainenkukka92 mäkin heräilin synarelan aikana aamuyöstä, hyvin voi johtua siitä. Niin, on tosi vaikea pohtia tuota että monellako follilla lähteä punktioon. Mitä mieltä lääkäri on ollut siitä, vai onko se annettu teidän päätettäväksi?
Kiitos kysymästä. ❤ Kaikki on mennyt tähän asti hyvin ja loppu häämöttää. Alkaa olla jo pallomasu tiellä ja olo aika kömpelö. 😅 Vielä 4 viikkoa töitä ja sitten pääsen kauan odotetulle äitiyslomalle. Loppujen lopuksi tämä odotusaika on mennyt äkkiä paitsi alussa viikot mateli. 😊

• Rakkaus

Yhteistyössä