Lapsettomuushoidoissa olevat

Ultrassa käyty! Niin jännittävää, nyt on konkreettisia päivämääriä tiedossa 😬🤞🏼

Tänään pistän viimeisen gonalin ja huomenna aamulla viimeinen synarela. Sitten huomenna illalla on vuorossa ”kauhupiikki” ovitrelle, keskiviikkona on vapaapäivä lääkkeistä, ja torstaina aamulla punktioon. Tuli yllärinä että keskiviikkoisin ei tehdä punktioita ollenkaan, onkohan kaikkialla sama käytäntö? 🤔

Follikkelit oli kasvanut kivasti, kaikki oli 15-18mm välillä kooltaan, ja lääkäri tuumasi että ovat hyvin tasaisen kokoisia.. Sanoi vielä että hyvä määrä, mikä helpotti oloa. Jäi hyvä fiilis käynnistä 🙏🏼

Nyt vaan yritetään keksiä tekemistä ja pysyä järjissään 😅

Ultrassa käyty! Niin jännittävää, nyt on konkreettisia päivämääriä tiedossa

Tänään pistän viimeisen gonalin ja huomenna aamulla viimeinen synarela. Sitten huomenna illalla on vuorossa ”kauhupiikki” ovitrelle, keskiviikkona on vapaapäivä lääkkeistä, ja torstaina aamulla punktioon. Tuli yllärinä että keskiviikkoisin ei tehdä punktioita ollenkaan, onkohan kaikkialla sama käytäntö?

Follikkelit oli kasvanut kivasti, kaikki oli 15-18mm välillä kooltaan, ja lääkäri tuumasi että ovat hyvin tasaisen kokoisia.. Sanoi vielä että hyvä määrä, mikä helpotti oloa. Jäi hyvä fiilis käynnistä

Nyt vaan yritetään keksiä tekemistä ja pysyä järjissään
Mahtava juttu, onneksi olkoon ja jaiks. 🤭❤ Mutta hei torstai tulee pian, jotain 65 tuntia vain!! Ainakin mun lääkäri puhui että nykyään siirretään lähtökohtaisesti vain blastoja, liittyisiköhän tuo keskiviikko siihen? Monesko kp sulla nyt menossa ja montako päivää tuli synarela ja gonal? Yritän tässä arvioida omaa aikataulua. 🙈

Viimeksi muokattu:
Mahtava juttu, onneksi olkoon ja jaiks. Mutta hei torstai tulee pian, jotain 65 tuntia vain!! Ainakin mun lääkäri puhui että nykyään siirretään lähtökohtaisesti vain blastoja, liittyisiköhän tuo keskiviikko siihen? Monesko kp sulla nyt menossa ja montako päivää tuli synarela ja gonal? Yritän tässä arvioida omaa aikataulua.
Kiitos 🥰
Tunneissahan toi ei ole edes paljoa 😆 Ja onneksi töissä aika menee nopeasti eteenpäin 👍🏼

Voi tosiaan olla että liittyy alkionsiirtoon tuo keskiviikkotauko 🤔

Kiertospeksit: kp21 synarelan aloitus > 10. synarelapäivä oli kp1 > kp5 0-ultra ja gonalin aloitus > kp11 1. folliultra ja annosnosto > kp15 2. folliultra > kp18 punktio

Synarelaa yhteensä 25 päivää ja gonalia 11 päivää.

• Rakkaus
Reactions: Keltainenkukka92
Ultrassa käyty! Niin jännittävää, nyt on konkreettisia päivämääriä tiedossa

Tänään pistän viimeisen gonalin ja huomenna aamulla viimeinen synarela. Sitten huomenna illalla on vuorossa ”kauhupiikki” ovitrelle, keskiviikkona on vapaapäivä lääkkeistä, ja torstaina aamulla punktioon. Tuli yllärinä että keskiviikkoisin ei tehdä punktioita ollenkaan, onkohan kaikkialla sama käytäntö?

Follikkelit oli kasvanut kivasti, kaikki oli 15-18mm välillä kooltaan, ja lääkäri tuumasi että ovat hyvin tasaisen kokoisia.. Sanoi vielä että hyvä määrä, mikä helpotti oloa. Jäi hyvä fiilis käynnistä

Nyt vaan yritetään keksiä tekemistä ja pysyä järjissään
Hienoa uutisia 😍 Tsemppiä punktioon! Mäkin epäilen, että tuo keskiviikko voi liittyä siirtoihin jollain tapaa.

• Rakkaus
Reactions: haaveillen
Pakko tulla jakamaan eilinen positiivinen ovitrelle -kokemus, jos joku hoitoitoihin päätyvä lukee näitä jälkikäteen 🤭 Mulla ovitrellen pistäminen ei tuntunut yhtään miltään. Ja siinä oli täsmälleen samanlainen piikki kuin gonalissa 🤭

MUTTA: huomasin gonalia pistellessä kun kierrätin pistopaikkoja, että itsellä kivuliaimmat paikat oli kellotaulutermein navan yläpuolella klo 10-14 välillä (auts!) ja sitten neutraalit/vähän tuntuvat paikat oli klo 9, 12 ja 18, kun taas kello 16 ja 20 alueelle pystyi pistään ihan ilman mitään tuntemuksia, ja sinne pistin myös ovitrellen.

Eli pistovinkkinä että kannattaa etsiä itelle ne mukavimmat pistopaikat ja pistää ”pahimmat” piikit sinne 👍🏼 Järkeilin että rasvakudoksen määrä varmaan vaikuttaa pistotuntemukseen. Itse ainakin oon ”kuivempi” navan yläpuolelta 😄

Huomenna on H-hetki! Kääk! Tuli puhelimeen viesti että ethän unohda aikaasi. Meinataanko että tässä voisi vahingossa vaikka unohtaa koko homman kun olo on niinkuin painekattilalla?! 😆

Viimeksi muokattu:
Pakko tulla jakamaan eilinen positiivinen ovitrelle -kokemus, jos joku hoitoitoihin päätyvä lukee näitä jälkikäteen Mulla ovitrellen pistäminen ei tuntunut yhtään miltään. Ja siinä oli täsmälleen samanlainen piikki kuin gonalissa

MUTTA: huomasin gonalia pistellessä kun kierrätin pistopaikkoja, että itsellä kivuliaimmat paikat oli kellotaulutermein navan yläpuolella klo 10-14 välillä (auts!) ja sitten neutraalit/vähän tuntuvat paikat oli klo 9, 12 ja 18, kun taas kello 16 ja 20 alueelle pystyi pistään ihan ilman mitään tuntemuksia, ja sinne pistin myös ovitrellen.

Eli pistovinkkinä että kannattaa etsiä itelle ne mukavimmat pistopaikat ja pistää ”pahimmat” piikit sinne Järkeilin että rasvakudoksen määrä varmaan vaikuttaa pistotuntemukseen. Itse ainakin oon ”kuivempi” navan yläpuolelta

Huomenna on H-hetki! Kääk! Tuli puhelimeen viesti että ethän unohda aikaasi. Meinataanko että tässä voisi vahingossa vaikka unohtaa koko homman kun olo on niinkuin painekattilalla?!
Hyvin oot osannut paikantaa 😄 Mä huomasin osan pistokerroista tuntuvan enemmän kuin toisten, mutta itse en osannut järkeillä niihin mitään logiikkaa 😅

Taitaa olla aika mahdotonta unohtaa punktioaikaa 😂 Tsemppiä huomiseen, tuuhan kertomaan kuulumiset kun jaksat 🤗

Millaiset fiilikset @haaveillen ? Ja @Mariamimi n kontrolli tulossa pian?

Täällä tosi synkkä olo. Vaikka voisi olla toiveikas, "huomenna pääsen aloittamaan synarelan" jne mutta täällä ajatukset lähinnä pyörineet lahjasolujen ympärillä (varmaan yritän henkisesti varautua että viikon päästä negatesti, mitä jos en reagoi myöskään pitkään kaavaan). Ihailen @Mariamimi ä kun sä suhtaudut niin rauhallisesti asiaan kun minussa ajatus toisen naisen solusta herättää hirveästi huolia (meidän vanhempien, myöhemmin lapsen ja muiden ihmisten suhtautuminen) negatiivisia asioita ja ahdistusta.

@Keltainenkukka92 meen maanantaina kontrolliin 🤞 Voimia pohdintoihin, kannustan kuitenkin keskittymään vielä nykyhetkeen ❤ Lahjasoluihin lähtiessä joutuu käymään tietynlaisen ajatusprosessin läpi ja varmasti nuoremmalla iällä ajatus on vaikeampi hyväksyä kuin nelikymppisenä. Ihan luonnollisia ajatuksia siis. Samankaltaisia ajatuksia on mullakin ollut varsinkin muiden suhtautumisesta ja juuri tällaisia juttuja käydään lahjasoluneuvonnassakin läpi. Psykologin neuvonta on siis pakollinen osa prosessia ennen jonoon pääsyä. Neuvonta oli tosi hyvä jäsentämään ajatuksia.

Täälläkin ilmottauduttu ekalle OI+Letrozol kierrokselle! Ihan kun oisi matkalle lähdössä 🤣 Jännä miten innoissaan onkaan alkaneista menkoista vaikka viimeiset 1,5v ne on ollut lähinnä pettymyksiä... Katsotaan mitä seuraavaksi alkaa tapahtua, Kp 10. Ultra varattuna ensi viikolle.

Tsemppiä pohdintoihin ja kontrollien odotuksiin. komppaan @Mariamimi hyvä yrittää pysyä nykyhetkessä ❤

Oi kuinka jännää @pienitoiveemme 🤗 Ja nyt on muutenkin jännä ajankohta, aika pienestä kiinni meneekö mahdollinen LA -25 vai -26 vuoden puolelle. Myös @haaveillen LA taitaa mennä juuri joulun tienoille kun punktio huomenna (tiedän koska mä laitoin ovitrellen tasan viikon sua ennen ja hypoteettinen LA vissiin 18.12).

Juu, olisi tosi viisasta pysyä nykyhetkessä. Ootte mua fiksumpia :) Mä luulen että tää parin päivän uppoaminen lahjasolumaailmaan on jonkinlainen coping strategia. Kun melko todennäköisesti huonoja uutisia piakkoin niin olisi helpompi tietää mikä on seuraava steppi/mihin kääntää ajatukset (meillä on onneksi yksi ihana lapsi vs no sitten luovumme mun DNAsta mutta so what). Koska en aio loputtomasti yrittää IVF omilla soluilla jos tulokset umpisurkeat. Ja kun/jos tulee lahjasolupäätös tiedän haluavani alkaa yrittää asap koska tämä odottaminen ja epävarmuus on mulle kaikista hankalinta. Ja lisäksi suren jo kasvava ikäero esikoiseen. Ja väistämättä pitkä prosessi tämä lahjasoluhomma joten aloitan sen mieluummin "hyvissä ajoin".

Mariamimi olet varmasti siinä mielessä oikeassa että ikä vaikuttaa. Lähinnä v-tuttaa lukea näitä "yhyy olen 48, onko suosituksia 50v ikäraja -klinikoista ". Liityin siis lahjasolu vertaistukiryhmään FBssä. Tuntuu vain niin epäreilulta että 32v juna (todennäköisesti) jo mennyt kun 32 taitaa olla kaikkien synnyttäjien keski-ikä.

Vaikka mistä sen tietää. Tänään DPO6. 🤭 On ihmismieli kyllä hassu. En usko tähän kiertoon en sitten yhtään mutta silti vessassa pakko syynata josko olisi "kiinnitysvuota". No voin kertoa että ei todellakaan, sen sijaan cyklogestistjämiä senkin edestä. 😅

@Keltainenkukka92 ensinnäkin paljon voimia ajatusten kanssa ❤ Onhan tuo tilanne todella epäreilu että 32-vuotiaana täytyy miettiä onko oma juna jo mennyt 😓 Hetkessä eläminen on kyllä yks vaikeimpia asioita tällä polulla, ja toki mieli valmistautuu kaikkiin vaihtoehtoihin. Just tuo epävarmuuden sietäminen on itellekin se hankalin asia. Yritän itse lohduttautua ajatuksella että tää on vain väliaikaista 😅 laiha lohtu, tiedän.

Mutta kysyit fiiliksiä, ja ne on punktion suhteen ok. Tottakai hoidon lopputulema jännittää aivan hulluna. Toisaalta olo on tässä vaiheessa hyvinkin toveikas, näin lähellä raskautta ei olla oltu pitkään aikaan 🥹 mutta silti takaraivossa on se pelko että jos ei hoidoillakaan saada lasta. Hyvin kaksijakoista on siis.

Ja kyllä, jos nyt tässä hyvin kävisi ja tulisin raskaaksi, niin la olisi siinä jouluaaton tietämillä 😅 mutta en uskalla vielä mennä ajatuksissa sinne asti tän enempää..

• Rakkaus
Reactions: Keltainenkukka92
@pienitoiveemme ihanaa et sielläkin alkaa tapahtua 😍

@Keltainenkukka92 onhan toi tilanne niin epäreilu, kun 32-vuotiaana kuvittelisi vielä olevan vielä aikaa ja hyvät mahdollisuudet, kun teillä on esikoinenkin vielä pieni. Miten nopeasti tilanne voikin muuttua tiedostamatta 😓 Mutta täytyy ihailla sun rohkeutta etsiä tietoa lahjasoluista, mä en oo vielä uskaltanut Facebookin ryhmään liittyä. Ehkä sit joskus, jos raskaus onnistuu. Varmasti tieto ja muiden kokemukset auttaa vähitellen asian käsittelyssä siellä taustalla ja on tulevaisuudessa valmiimpi, jos lahjasoluihin tarvitsee turvautua. Taitaa olla aika luontaista miettiä jo valmiiksi se ”plan b”. Noin mäkin jollain tasolla tein, koska käytiin miehen kanssa keskustelu lahjasoluista jo ennen ensimmäistäkään lapsettomuushoitoa. Ja onneksi on ihania lahjoittajia, jotka tämän vaihtoehdon myös mahdollistaa 🥹

Punktio taputeltu! Tuntui että koko klinikka oli auki vain meitä varten, kun ketään muita potilaita ei näkynyt koko aikana 😄 Ennakkoajatus oli että siellä mennään täysin liukuhihnameiningillä vuoronumerot kourassa. Mutta ei! 👍🏼

Mutta se tärkein: Oon niin onnellinen saaliista, kaikissa 7 kerätyssä follissa oli munasolut sisällä 😭 eli vielä ei käynyt yhtään katoa. Toivoa on että me saadaan ainakin joku alkio aikaiseksi! En jaksa uskoa että kävisi niin huono tuuri ettei yksikään seitsemästä hedelmöittyisi ja jatkaisi jakautumista ❤

Oi mikä saalis, onneksi olkoon! Miten tästä eteenpäin?

@Mariamimi Olen ei-suomalaisessa ryhmässä niin on enemmän incognito-olo 🙊 vähän kyllä tuntuu että on pieni kupla missä ei suhtauduta kriittisesti mihinkään lainkaan ja kovasti nostetaan esim epigenetiikkaa (kun mun mielestä taas pitää hyväksyä että yhteinen dna ei ole ja aidosti hyväksyä tilanteen), juhlitaan kun jossain ulkomailla tehdään hoitoja 55v asti jne.

On, synarela aloitettu. Ei se ollutkaan niin helppoa, en tiedä tuliko ekalla suihkasulla oikein niin laitoin saman sieraimeen uudestaan joten yliannostelun riski on. 🙈 Ja tänään ollut hyvä päivä, todella suuri ero ti+ke pohjanoteerauksiin.

Punktio taputeltu! Tuntui että koko klinikka oli auki vain meitä varten, kun ketään muita potilaita ei näkynyt koko aikana Ennakkoajatus oli että siellä mennään täysin liukuhihnameiningillä vuoronumerot kourassa. Mutta ei!

Mutta se tärkein: Oon niin onnellinen saaliista, kaikissa 7 kerätyssä follissa oli munasolut sisällä eli vielä ei käynyt yhtään katoa. Toivoa on että me saadaan ainakin joku alkio aikaiseksi! En jaksa uskoa että kävisi niin huono tuuri ettei yksikään seitsemästä hedelmöittyisi ja jatkaisi jakautumista
Ihanaa 😍 Huomennako saat tietää hedelmöittyneiden määrän?

@Keltainenkukka92 aa okei! Sun suhtautuminen kuulostaa järkevältä ja hyvä kun pohdit asiaa valmiiksi eri näkökulmista. Päätös vaikuttaa kuitenkin niin monen elämään pitkän aikaa, varsinkin syntyvän lapsen. Tietynlainen kriittisyys on tarpeen 🙌

@Keltainenkukka92 maanantaille varattiin tuoresiirtoaika 😱 eli jos nyt vointi on hyvä eikä nouse kuumetta tms. JA että klinikalta ei tule soittoa, niin saan hakea pikkuhipun kyytiin ja toivoa parasta 🤞🏼 ihan absurdia kun sain jo raskaustestipäivänkin ylös joka olis pääsiäisenä 😅 Ja nyt lauantaina alkaa keltarauhastuki joka olikin yllättäen letrozol. 🤔 vähän mietityttää tuo valinta, mutta eipä ainakaan tarvitse kärsiä puikkojen kanssa. Ja sitten alkionsiirron jälkeen tulee vielä gonapeptyl pistos.

@Mariamimi sitä tietysti kyselin että näkyykö hedelmöittyneiden määrä jostakin, niin vastaukseksi sain että maanantaina kerrotaan, eli jännitysmomentit vaan jatkuu ja jatkuu 😅

@haaveillen kylläpä teitä pidetään jännityksessä 🫢 Letrozol on kyllä erikoinen valinta keltarauhastueksi, en oo koskaan kuullut sitä loppukierrossa käytettävän
Mitä mä taas kirjoitin? Aina sekotan letrozolit ja terolutit. Terolut on siis keltarauhastukena eikä letrozol 😆 Oon käsittänyt että nuo cyclot/luget olis jotenkin tehokkaampia kuin terot, niin sillä ihmettelin valintaa, kun on tämä endometrioosi sekottamassa kehoa. Mutta mennään nyt tällä ja kyseenalaistetaan sitten tulevilla kerroilla 🙈

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mariamimi
Mitä mä taas kirjoitin? Aina sekotan letrozolit ja terolutit. Terolut on siis keltarauhastukena eikä letrozol Oon käsittänyt että nuo cyclot/luget olis jotenkin tehokkaampia kuin letrot, niin sillä ihmettelin valintaa, kun on tämä endometrioosi sekottamassa kehoa. Mutta mennään nyt tällä ja kyseenalaistetaan sitten tulevilla kerroilla
Näin mäkin oon käsittänyt. Kai lääkärillä on syy, miksi teroihin on päätynyt 🤷‍♀️ Toivotaan, ettei tulevia kertoja edes tarvita 😍

vierailija
Mitä mä taas kirjoitin? Aina sekotan letrozolit ja terolutit. Terolut on siis keltarauhastukena eikä letrozol Oon käsittänyt että nuo cyclot/luget olis jotenkin tehokkaampia kuin letrot, niin sillä ihmettelin valintaa, kun on tämä endometrioosi sekottamassa kehoa. Mutta mennään nyt tällä ja kyseenalaistetaan sitten tulevilla kerroilla
Cyclogest on paikallisvalmiste joten vaikuttaa paremmin. Kuinka pahana sulla on endometrioosi? Mulla on 2x2 Terolut ja 2x2 Cyclogest siirtoihin tukilääkkeenä kun mulla oireilee endometrioosi voimakkain kuukautiskivuin ja vatsaoirein, kun taas kaverilla pelkillä vatsaoireilla ja sillä on vaan 2x2 Terolut. Molemmilla myös adenomyoosi.

Hei, pahoittelut olen ollut poissa keskustelusta, olen kyllä aina välillä seuraillut.

@haaveillen aivan upea saalis, 7 munasolua! 💕 nyt toivotaan runsasta hedelmöittymistä! Toi taitaa olla aika hyvä ja optimaalinen määrä soluja määrä-laatusuhteelta? Esim mulla kerättiin aikanaan punktiossa 20 solua, joista lopulta tuli 8 alkiota. Eli yli 50% oli katoa. Tuollainen 20 kypsää ei siis ollut mulla enää positiivisen iso määrä.

Ja enpä ole minäkään kuullut, että Terolutia käytettäisiin tuohon tarkoitukseen. Mutta uskon, että tietävät mitä tekevät! Sen hassun jutun olen joskus lukenut, että Cyclogest ja vastaavat pimperopallerot voi periaatteessa ottaa myös suun kautta nieltynä. Ihme touhua 😆

@pienitoiveemme tehdäänkö sulle siis OI+letrot ja siihen alkionsiirto? OI:han voi toimia luomuyrittämisenkin tukena.

@Keltainenkukka92 oon tosi pahoillani pienestä follien määrästä. Ja voimia ajatuksiin lahjasoluprosessin pohtimisen kanssa. Se on varmasti tohon sun ikäkysymykseen liittyen aika isokin identiteettikriisi. Onko sulla muuta keskustelu/terapiakontaktia kuin lahjasoluneuvonta (jos siihen päädytte)?

Oma napa ei nyt ole hoitojen suhteen kauheasti edistynyt. Vuotoa ei tullut pelkillä keltarauhashormoneilla (mulla siis puuttuu vuodot ja ovulaatiot luomuna). Siihen lisättiin estradot laastarit, jotka lehautti mun aurallisen migreenin tosi pahaksi. Tästä lapsettomuuslääkäri oli tosi huolissaan (erityisesti koska laastarina estrogeeni pitäis olla hyvin siedetty...) ja laittoi mut neurologille ja aivojen kuvaukseen. Mulla on useita riskitekijöitä aivoveritulpalle ja tämä migreenien provosoituminen ei ole hyvä siihen syssyyn. Lääkärin mielestä siis estrogeenia ei voi jatkaa, ennen kuin migreeni on hallinnassa. Ja tämä sitten taas viivyttää alkionsiirtoa vähintään toukokuulle, voi huoh. Ärsyttää ihan sikana. No terveys edellä toki, mutta alkoihan se jännittää, kun mun toisella vanhemmalla on ollut aivoissa aika isojakin ongelmia, joiden periytyvyydestä ei ole mitään tietoa.

Pahoittelut jos jäi jonkun asia kommentoimatta, mun on kaiken lisäksi vaikea hahmottaa pelkkien nimimerkkien perusteella kuka sanoi mitä, kun ei ole edes profiilikuvaa tällä palstalla 😀 joku lukihäiriön osa-alue ehkä tämä.

t. MyMa

@MyMa meillä suunnitteilla siis inseminaatio omilla sukusoluilla. Kummankaan sukusoluissa ei ole toistaiseksi todettu vikaa, lapsettomuuden syy on selittämätön. Eli nyt siis mies käy sitten ovispäivän aamuna luovuttamassa sperman, sitten siittiöt pestään ja vahvimmat siirretään suoraan pelipaikoille iltapäivällä 😇

Tänään eka Letrozol! Toivottavasti pääsiäisen sulut ei sotke mahdollisuuksia ja ovis osuisi järkevään päivään.. laskeskelin että nyt jos onnistutaan, LA osuisi juuri vuodenvaihteeseen/ alkuvuoteen. 😁 mutta sekin otetaan ilolla vastaan jos näin kävisi ❤

Hyvää viikonloppua kaikille 😘

• Tykkää
Reactions: haaveillen
Cyclogest on paikallisvalmiste joten vaikuttaa paremmin. Kuinka pahana sulla on endometrioosi? Mulla on 2x2 Terolut ja 2x2 Cyclogest siirtoihin tukilääkkeenä kun mulla oireilee endometrioosi voimakkain kuukautiskivuin ja vatsaoirein, kun taas kaverilla pelkillä vatsaoireilla ja sillä on vaan 2x2 Terolut. Molemmilla myös adenomyoosi.
Hmm! ompa mielenkiintoista, kiitos kun kerroit tuon kokemuksen! 🙏🏼 Tosiaan itsellä on endometrioosi enemmänkin suolisto-oireisena. Ei juurikaan kuukautiskipuja. Ehkä se vaikuttaa tohon valintaan jotenkin. Mulla tulee teroluttia annostuksena 1+2. Toivon että on riittävä 🤞🏼

@MyMa ei mitään hajua kuinka optimaalinen saalis oli, mutta punktoiva lääkäri oli ainakin tyytyväinen. Meen siis lähes täysin toisen munasarjan varassa joten olen kiitollinen että se toimii eikä endo ole vielä ehtinyt sitäkin tuhoamaan ❤
Tänään ei ainakaan ole tullut soittoa että siirto peruttu, että mitään katastrofia ei ainakaan vielä ole käynyt. 😍 kyllä jännittää lopputulos!!

• Rakkaus
Reactions: pienitoiveemme
Kuulostaa hurjalta @MyMa mutta onneksi tutkitaan vaikka ymmärrän paremmin kuin hyvin että harmittaa ihan sikana kun hoito venyy!

Kiitos. Ei ole (toistaiseksi) hoitokontaktia enkä tavallaan koe tarvitsevani sitä tällä hetkellä. Nyt tapahtuu niin paljon hoitojen kannalta seuraavan kuukauden aikana ja miten siinä käy vaikuttaa kuitenkin mun ajatuksiin 1000 kertaa enemmän kuin psykologin sanat. Lisäksi puhun monen ystävän, äidin ja teidän kanssa joten tuntuu että pääsen purkamaan tätä. Jos seuraava hoito epäonnistuu mennään lahjasoluneuvontaan vielä keväällä vaikka todennäköisesti vielä koitetaan ainakin kerran omilla soluilla. Ihan sen takia että saa vähän miettiä tätä ammattilaisen kanssa jo nyt.

Synarela menny nyt kaksi päivää ja täysin ilman oireita. Kuinka nopeasti teille on alkanut tulla jotain?

Yhteistyössä