Lapsettomuushoidoissa olevat

@Keltainenkukka92 Ovitrelle on kyllä Menopuriin verrattuna ikävämpi pistää, samoin jarrupiikit. Neulat on paksumpia ja tylsempiä, Menopur taas menee niin helposti ihosta läpi. Tsemppiä piinailuun 🙏

Mua oikeastaan kauhistuttaa ajatus kaksosista 😅 Riskiraskaus, oma jaksaminen ja myös taloudellinen puoli mietityttää. Onneksi se taitaa olla blastojen siirroissa hyvin pieni todennäköisyys. Mies haluaisi kaksoset ja muutenkin enemmänkin lapsia, mutta mä olisin kiitollinen, jos nyt yksi yhteinen onnistutaan saamaan. Kolmatta voin harkita, jos kaikki menee hyvin ja tästä hoidosta jäisi alkioita pakkaseen.

Mies soitti eilen Ovumialle ja tiedusteli alkioiden tilannetta. Yksi blasto oli jo pakastettu ja useampaa vielä seurataan, määriä eivät kertoneet. Mutta siirtoon siis ainakin päästään! 🙌

@Keltainenkukka92 auts! Ei kuulosta kivalta piikiltä. Mulla on ehkä sama edessä lähipäivinä 😬 wish me luck.

@pienitoiveemme oliko se niin, että teille oli suunnitteilla ovulaation induktio + inssi? Kiva että sielläkin asiat etenee 😊

Ja tuohon kaksosasiaan. Ajatuksena kaksoset vähän hirvittää, mutta loppupeleissä se otetaan vastaan mitä annetaan jos sellanen tuuri kävisi 😄 Mutta oon käsittänyt että kaksosriski on aika pieni kuitenkin. Mutta täytyyhän se tietty mainita noissa selosteissa, se on selvää 🤭

Ja lopuksi: Oispa jo huominen. 🙈

@haaveillen juu näin on!

letrozol 2,5mg olisi tarkoitus aloittaa 3. kiertopäivänä kuukautisten alusta (ja ne pitäisi alkaa viimeistään alkuviikosta) Jos nyt tämän päivän labrat on kunnossa niin ehtisi seuraavaan kiertoon vielä oikein hyvin!

Olisi kiva, ettei tuu enempää odotusta, koska ensimmäinen inssi kertoo sitten kuitenkin taas paljon lisätietoa.

Kaksosista vielä, lähtökohtaisesti toivoisin itse, että tulisi vain yksi lapsi kerrallaan, jotenkin tässä tilanteessa hirvittää mahdolliset riskit, vaikka tarkoittaahan se myös säännöllisempää seurantaa yms.

Ja vielä loppuun, ihana uutinen @Mariamimi ❤

@pienitoiveemme muistin siis oikein. Toivotaan suotuisia tuulia että pääsette tulevaan kiertoon yrittämään.

Näissä hoitoihin liittyvissä jutuissa on aina niin paljon kaikkea JOS alkuista muuttujaa että alkaa ihan huvittaa. Puoliso kun kyselee mitä tahansa, niin mä vain jossittelen vastaukseksi 😅

No, huomenna jossittelun aiheet vähän edes vähenee, kun saa tietää mitä tuolla kasvaa, jos kasvaa. Alkaa jännittää aika paljon 😬 Vähän kuin tuomion päiville olis menossa (mitä se nyt sitten tarkottaakaan).

• Tykkää
Reactions: pienitoiveemme
Kaikissa hoidoissa vähän kohonnut kaksoisriski, itsellä nyt sellainen tilanne että olihan siellä kaksi follia (vaikka yksi oli toista puolet pienempi) mutta eihän näitä enää seurata mitenkään vaan eilinen ovitrelle ja kotiyritykset niin vähän villiltä länneltä tuntuu. Esikoisella oli kaksonen mutta se lakkas kasvamasta rv 10 niin ehkä mulla muutenkin taipumusta tupliin. No, tosiaan aika hypoteettista, kunhan eilen tuli mieleen.

Onpa kiva että teillä kaikilla alkaa tapahtua! Milloin meet kystakontrolliin @Mariamimi ? Muille tsemppiä odotteluun! Tulkaa sitten päivittelemään.

Labrat kunnossa, jes!!!

Olin päättänyt, että haen Letrozolit kun labrat kontrolloitu ja todettu olevan viitearvoissa. En jotenkin viitsinyt hakea vähintään 6 viikoksi kaappiin kummittelemaan, ennen kun oli tieto, että päästään eteenpäin.

Noh. Selvisipä sitten tänään apteekissa, että lääkkeestä on tällä hetkellä erittäin laajoja saatavuuskatkoksia tuossa 30kpl paketissa. Kyllä meinasi pala nousta kurkkuun kun YA:n farmaseutti sanoi että yhdessäkään yliopiston apteekissa pääkaupunkiseudulla ei lääkettä edes ole.

Farmaseutti selvitti onneksi, että kahdessa yksityisessä apteekissa pääkaupunkiseudulla on vielä kuitenkin lääkettä saatavilla. Olin onneksi muutenkin asioilla ja ei ollut pitkä matka toiseen näistä apteekeista. HUH HUH. Todellakin aika monta JOS ja KUN tilannetta tuntuu näissä hoidoissa olevan..

Nyt kuitenkin hyvä fiilis kun hommat viimein etenee ❤

Labrat kunnossa, jes!!!

Olin päättänyt, että haen Letrozolit kun labrat kontrolloitu ja todettu olevan viitearvoissa. En jotenkin viitsinyt hakea vähintään 6 viikoksi kaappiin kummittelemaan, ennen kun oli tieto, että päästään eteenpäin.

Noh. Selvisipä sitten tänään apteekissa, että lääkkeestä on tällä hetkellä erittäin laajoja saatavuuskatkoksia tuossa 30kpl paketissa. Kyllä meinasi pala nousta kurkkuun kun YA:n farmaseutti sanoi että yhdessäkään yliopiston apteekissa pääkaupunkiseudulla ei lääkettä edes ole.

Farmaseutti selvitti onneksi, että kahdessa yksityisessä apteekissa pääkaupunkiseudulla on vielä kuitenkin lääkettä saatavilla. Olin onneksi muutenkin asioilla ja ei ollut pitkä matka toiseen näistä apteekeista. HUH HUH. Todellakin aika monta JOS ja KUN tilannetta tuntuu näissä hoidoissa olevan..

Nyt kuitenkin hyvä fiilis kun hommat viimein etenee
Hienoa! 🙏 Ja hyvä tietää saatavuusongelmista, mullekin Letroja väläytettiin yhtenä vaihtoehtona PAS:iin. Tuleeko sulle seurantaultraa hoidon aikana?

• Tykkää
Reactions: pienitoiveemme
@Mariamimi kp 10-12 pitäisi olla ekassa kierrossa ultra. Sitten jos jatkoa tarvitaan ekan kierron jälkeen niin ei välttämättä ultrata joka kierrossa. Ainakin ekassa kierrossa myös seerumin Progresteroni labra 7vrk ovulaatiosta.

Jännittävää. Tää alkaa tuntua pikkuhiljaa todellisemmalta. Nyt toivotaan että menkat ei temppuile 🤞

Hienoa! Ja hyvä tietää saatavuusongelmista, mullekin Letroja väläytettiin yhtenä vaihtoehtona PAS:iin. Tuleeko sulle seurantaultraa hoidon aikana?

• Tykkää
Reactions: Mariamimi
Joo tässä on niin hemmetin monta vaihetta ennen kuin/jos pääsee maaliin asti. Alkaa tuntua aivan hullulta touhulta tämä lisääntyminen. Miten yksikään ihminen voi tulla raskaaksi, hoidoilla tai ilman. 😅 Onneksi löysit letrot suht pienellä vaivalla kuitenkin @pienitoiveemme !!

Tänään on ollut huono päivä. Todella huono. No pohjamudasta on vain suunta ylöspäin.

vierailija
Hoitoihin liittyvissä lääkkeissä on aika paljon toimitusvaikeuksia. Ite oon ruvennu kattomaan aina lääkkeiden saatavuuden ennakkoon apteekki.fi ja sieltä lääkehaku 👍 näkee suoraan kaikki kaupungin apteekit missä niitä on saatavilla ja hinta näkyy siinä myös niin pystyy arvioimaan kustannuksia. Niin ja niis näkyy myös onko lääke kelakorvattava ja paljonko hinta on korvauksen jälkeen.
Suosittelen 🤗

Kontrolliultra ohi. Tuloksena 7kpl tasaisesti kasvavia folleja. Maanantaina uusi kontrolli. On jotenkin ristiriitainen fiilis. Täytyy tätä vielä vähän pureskella että miksi tää nyt tuntuu tältä. Tiedän että tulos voisi olla paljon huonompikin, ja päästään punktioon, ja siitä olen toki helpottunut. Mutta silti. Katoa tulee kuitenkin käymään. Onko jokaisessa follissa solua sisällä, onko kypsiä, hedelmöittyykö ja jakaantuuko? Luulen että haen levyn suklaata olonkohentajaksi, jospa saisin positiivisen vireen sen avulla 😅

Viimeksi muokattu:
Kontrolliultra ohi. Tuloksena 7kpl tasaisesti kasvavia folleja. Maanantaina uusi kontrolli. On jotenkin ristiriitainen fiilis. Täytyy tätä vielä vähän pureskella että miksi tää nyt tuntuu tältä. Tiedän että tulos voisi olla paljon huonompikin, ja päästään punktioon, ja siitä olen toki helpottunut. Mutta silti. Katoa tulee kuitenkin käymään. Onko jokaisessa follissa solua sisällä, onko kypsiä, hedelmöittyykö ja jakaantuuko? Luulen että haen levyn suklaata olonkohentajaksi, jospa saisin positiivisen vireen sen avulla
Onneksi olkoon !!
Tuo kuulostaa aivan unelmamäärältä näin mun lähtökohdista kun jo sovittiin että lähdetään punktioon jos saadaan edes 2 hyvänkokoista follia. Oliko sen lisäksi pienempiä? Montako päivää olet pistänyt ja minkä kokoisia? Milloin punktio? Joo, olen todella kiinnostunut 😂

Kontrolliultra ohi. Tuloksena 7kpl tasaisesti kasvavia folleja. Maanantaina uusi kontrolli. On jotenkin ristiriitainen fiilis. Täytyy tätä vielä vähän pureskella että miksi tää nyt tuntuu tältä. Tiedän että tulos voisi olla paljon huonompikin, ja päästään punktioon, ja siitä olen toki helpottunut. Mutta silti. Katoa tulee kuitenkin käymään. Onko jokaisessa follissa solua sisällä, onko kypsiä, hedelmöittyykö ja jakaantuuko? Luulen että haen levyn suklaata olonkohentajaksi, jospa saisin positiivisen vireen sen avulla
Tasainen kasvu on hyvä juttu! Voitte saada seitsemälläkin solulla monta hyvää alkiota, jos solujen laatu on kunnossa. Ja seuraavaan ultraan saattaa ehtiä vielä pienempiä folleja mukaan. Mulla ainakin on kummassakin hoidossa follien määrä kasvanut ultrien välissä.

Kiitos rohkaisevista viesteistä ihanat! ehkä tää tämänhetkinen follitilanne on ihan ok 🙈En ees tiedä mitä odotin. Ehkä kymmeneen olisin ollut tyytyväinen, kun sitä lukua lääkäri vilautteli aluksi (jopa 15 piti olla maximi). Tai sitte olisin pettynyt siihenkin 😆 Muttajoo, kyllä tämä tästä iloksi muuttuu vielä, uskotaan siihen 😄 🍫

Ollaan me kuulkaa aika kovia muijia oikeesti! Miettikää mitä myllyä me käydään läpi 💪🏼

Mutta @Keltainenkukka92 pyysit lisäspeksejä, täältä tulee! Ihanaa kun teitä kiinnostaa ❤😆
Oon pistänyt nyt 6 päivää gonalia 225ky annoksella, nyt nostettiin annos 300ky. Follit oli 6x10mm ja 1x11mm. Mistään pienemmistä ei ollut puhetta eli ehkä tossa oli kaikki? Kuulemma 12mm oli se raja että olisi voinut sopia punktiopäivän jo nyt. Punktiossa ne tulis olla vähintään 17mm, mielellään vielä isompia. Vielä ei siis tiedä tarkkaa punktiopäivää, se selviää maanantaina. Ehkä se vois olla jo hyvällä tuurilla tiistaina?!? 😱

Kiitos rohkaisevista viesteistä ihanat! ehkä tää tämänhetkinen follitilanne on ihan ok En ees tiedä mitä odotin. Ehkä kymmeneen olisin ollut tyytyväinen, kun sitä lukua lääkäri vilautteli aluksi (jopa 15 piti olla maximi). Tai sitte olisin pettynyt siihenkin Muttajoo, kyllä tämä tästä iloksi muuttuu vielä, uskotaan siihen

Ollaan me kuulkaa aika kovia muijia oikeesti! Miettikää mitä myllyä me käydään läpi

Mutta @Keltainenkukka92 pyysit lisäspeksejä, täältä tulee! Ihanaa kun teitä kiinnostaa
Oon pistänyt nyt 6 päivää gonalia 225ky annoksella, nyt nostettiin annos 300ky. Follit oli 6x10mm ja 1x11mm. Mistään pienemmistä ei ollut puhetta eli ehkä tossa oli kaikki? Kuulemma 12mm oli se raja että olisi voinut sopia punktiopäivän jo nyt. Punktiossa ne tulis olla vähintään 17mm, mielellään vielä isompia. Vielä ei siis tiedä tarkkaa punktiopäivää, se selviää maanantaina. Ehkä se vois olla jo hyvällä tuurilla tiistaina?!?
Mäkin vähän petyin aikoinaan ekassa ultrassa, kun odotukset oli aika korkealla. Lääkäri muistutti laadun olevan määrää tärkeämpää. Ja näinhän se on, välillä kuulee pienelläkin solumäärällä tosi huimia lopputuloksia. Sulla kuulostaa follit tosi tasakokoisilta ja se on hyvä juttu solujen kypsymisen kannalta 😊 Tiedätkö vielä miten pitkä viljely teillä tehdään?

Me saatiin äsken tieto pakastettujen määrästä, 4 blastoa 🤩 Varasin suunnittelun 1,5 viikon päähän.

Vau, onneksi olkoon @Mariamimi !! Eikö siirrettyjen blastojen onnistumis% ole jopa 50 % eli tilastollisesti teillä on kaksi muksua pakkasessa Muistanko oikein, että teillä oli 12 solua alunperin?

Kuulostaa tosi hyvältä @haaveillen . Tsemppiä piinailuun! Mutta eiköhän punktiopäivä jktp ensi viikon aikana. todella tasaista kasvua.
Joo miehen eka kommentti olikin, et nyt me voidaan saada kaksi lasta 😂 Mä en itseasiassa edes tiedä oliko niitä soluja alunperin lopulta 12 vai ei, kätilö ei ollut varma ja koordinaattori oli lomalla, kun sitä kyselin 😅 Mutta 9 solua hedelmöitettiin. En tiedä onko niitä 3 voinut tipahtaa jo sulatuksessa vai oliko se 9 kokonaissaldo.

• Haha
Reactions: haaveillen
DPO 2 ja jestas tää odottamisen odottaminen on hanurista. Oli jotekin helpompi piikitellä niin oli "tekemistä". 😅 Toki pääsen laittamaan cyklogestiä pari kertaa päivässä...🤣 Mutta sellainen plaah että ehkä kolmen viikon päästä 0-ultra ja sitten vasta alkaa tapahtua. Jos tapahtuu. Sehän on ikuisuus. Miten pärjää jos hoidot jatkuvat ja tulee välikiertoja ja/tai jossain vaiheessa joutuu odottamaan lahjasoluja. Ja kun ei edes ole mitään hajua milloin seuraavat menkat, ilman lääkkeitä olettaisin viim. 10.4.

Jos vain olisi sellainen on-off nappula aivoissa että vois laittaa lapsiasiat offille tällaisina hetkinä.

DPO 2 ja jestas tää odottamisen odottaminen on hanurista. Oli jotekin helpompi piikitellä niin oli "tekemistä". Toki pääsen laittamaan cyklogestiä pari kertaa päivässä... Mutta sellainen plaah että ehkä kolmen viikon päästä 0-ultra ja sitten vasta alkaa tapahtua. Jos tapahtuu. Sehän on ikuisuus. Miten pärjää jos hoidot jatkuvat ja tulee välikiertoja ja/tai jossain vaiheessa joutuu odottamaan lahjasoluja. Ja kun ei edes ole mitään hajua milloin seuraavat menkat, ilman lääkkeitä olettaisin viim. 10.4.

Jos vain olisi sellainen on-off nappula aivoissa että vois laittaa lapsiasiat offille tällaisina hetkinä.
Jep, tuttuja ajatuksia 😅 tää pistäminen rytmittää kyllä kivasti päiviä! On paljon kivempi odottaa jotakin muutama tunti kuin muutama viikko tai kuukausi 🙈 Pian vaihtuu pistelyt cykloihin täälläkin. Mieluummin kyllä pistäisin piikkejä, kuin laittaisin puikkoja, jotka tahrii ihan joka paikan ja ärsyttää limakalvoja 😬

Nyt on jo pistelypäivä nro 9 😱 On mennyt nopeasti. Enää yksi pistos ja sitten ultraan katsomaan miltä näyttää 🤞🏼

Joo jotenkin likainen olo tuon cyklogestin takia. Ensin mietin että onko alakerta jotenkin epänormaalin löysä kun pikkarit "täynnä" valkoista mönjää mutta ilmeisesti kuuluu asiaan että jämät valahtaa pikkuhiljaa ulos. 🙈 @haaveillen sullahan on todella jännittäviä päiviä edessä!! Oi kun itsekin pääsis niin pitkälle tässä projektissa. No, enää 5 päivää niin minäkin pääsen sumuttelemaan. 😅

Päätin että testaan dpo 13 eli 9.4. jotta voin lopettaa cykolgestin jos ei ole tärpännyt(/synarelan jos on...). Yritän keskittyä siihen mutta väkisin seuraava IVF mielessä kun niin jännittää saadaanko vastetta.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä