Lapsettomuushoidoissa olevat

@Mariamimi ihana kuulla että siellä on noin monta hedelmöittynyttä ❤

@Keltainenkukka92 oon pahoillani ettei vastetta ollut 💔 toivottavasti seuraavalla kerralla muutosten jälkeen tulee ivf kelpoinen vaste. Tämä on ihan hirveää kun ei koskaan voi tietää miten käy 😫

Tuntuu kurkussa ja sydämessä asti lukea näitä sekä iloisia että surullisia päivityksiä, tässä elää niin muiden tarinoiden mukana samalla ❤

Mullakin on se 0-ultra nyt takana. Munasarjat nukkui niinkun pitikin, ja tänään alkaa sitten herättely Gonal-Fllä. Ensiviikolla kontrolliin 🤞🏼

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mariamimi
Kiitos sympatiasta. On kyllä sellainen olo että matto jälleen kerran vedetty alta ja ihan kaikki tuntuu aivan turhalta. Pitääkö muka käydä kaupassa, pestä pyykkiä, muista onnitella synttärisankariystävää. Sellainen zombie olo.

Tottakai eka IVF kokeilu mutta menopur jo maksimiannos ja toinen munasarja aivan dead, ei minkäänlaista toimintaa niin eihän tää hyvältä vaikuta.

Onneksi teillä muilla menee paremmin, antaa edes vähän toivoa. Oon aidosti iloinen teidän puolesta 🤗

• Surullinen
Reactions: Mariamimi
@Keltainenkukka92 Onpa harmillista kuulla, että toivottua tulosta ei tällä kertaa vielä tullut 💔💔💔 Uskotaan siihen, että vielä löytyy vaihtoehtoja jolla vaste olisi hyvä, tsemppiä kovasti ❤

Kyllä tää polku taitaa olla aikamoista tunnemyräkkää, toivoa ja pettymyksiä, onnistumisia ja epäonnistumisia. uudestaan ja uudestaan. Pakko uskoa, että polun päässä on vielä onnellinen loppu ❤

Näitä teidän uutisia lukiessa tulee väkisinkin mieleen, että meidän kohdalla hoitopolku on vielä aika tosi alussa, vaikka jo tässä on kohta 1,5v yritetty luomusti. Meillä on ollut alunperin haaveissa ainakin 2 lasta, on tässä alkanut miettimään, että jos me edes se yksi nyytti saataisiin syliin vielä joskus ❤

vierailija
Kiitos sympatiasta. On kyllä sellainen olo että matto jälleen kerran vedetty alta ja ihan kaikki tuntuu aivan turhalta. Pitääkö muka käydä kaupassa, pestä pyykkiä, muista onnitella synttärisankariystävää. Sellainen zombie olo.

Tottakai eka IVF kokeilu mutta menopur jo maksimiannos ja toinen munasarja aivan dead, ei minkäänlaista toimintaa niin eihän tää hyvältä vaikuta.

Onneksi teillä muilla menee paremmin, antaa edes vähän toivoa. Oon aidosti iloinen teidän puolesta
Onpa kurja kuulla että noin huonosti meni :-( Kannattaa varmaan siitä ”mini-ivf:stä”/Clomiphene-stimulaatiostakin kysellä olisko ihan varteenotettava vaihtoehto kun on helppo kokeillakin. Voimia, ymmärrän hyvin nuo fiilikset ettei mikään kiinnosta :-(

Karhurouvanen

Onpa kurja kuulla että noin huonosti meni :-( Kannattaa varmaan siitä ”mini-ivf:stä”/Clomiphene-stimulaatiostakin kysellä olisko ihan varteenotettava vaihtoehto kun on helppo kokeillakin. Voimia, ymmärrän hyvin nuo fiilikset ettei mikään kiinnosta :-(

Karhurouvanen
Aloitan synarelan jo parin viikon päästä ja uusi yritys heti ensi kierto. Tai ainakin ultra kun uusi kierto on alkanut, olettaisin että suunnitellaan sen mukaan miltä näyttää (mitä näkee kp5 kun synarela ollut käytössä pari viikkoa? Folleja?). Oon henkisesti valmistautunut kokeilemaan vielä pitkää kaavaa ja mini-IVF ennen lahjasoluja. Ja ehkä jopa kokeilla punktiota edes sen yhden kerran jopa 1-2 solulla jos ei saada sen enempää aikaiseksi.

Ja tähän kiertoon ovitrelle ja cyklogest + luomuyritys.

Kai lähinnä sen takia että tiedän että ihan kaikki kokeiltu 🥺

• Tykkää
Reactions: haaveillen
vierailija
Hyvä että pääsette suoraan uuteen yritykseen, pystyy ainakin sitten yrittää suunnata ajatukset sinne tulevaan. Itselleni ei pitkä kaava ole tuttu, olisko se kp 5 ultra vasta sellanen millä katotaan että onko Synarela toiminu eli lamannu ne munasarjat, eikös siihen sillä pyritä? Millon sulla sitten alkaa piikittelyt, onko jo heti kierron alusta? Synarela ollu mulla käytössä sellasessa ns. Flare-kaavassa, josta mulla parhaat munismäärät mutta saattoi olla sattumaakin, eipä niissä nyt huimia eroja ollut.

Toivon teille kovasti tai edes hippusen onnea matkaan että tulisi nyt edes jokunen folli sieltä! Itte oon aina ollu valmis keräykseen ihan yhdelläkin follilla mutta ratkaisu on ollu helppo sen takia että mulla kun luomuna tulee vaan kohdunulkoisia ja kemiallisia/hyvin varhaisia km niin siinä jäljellä olevassa tuubassa lienee vikaa eli normaali luomuraskaus ei liene mahdollinen mutta toisaalta on ollu toivoa että sitten siitä yhdestäkin vois tulla raskaus ivf:llä.

Täälläkin oikeen huonon onnen matami, mulla on edelleen tää tuulimunajuttu meneillään, kolme kertaa on yritetty jo lääkkeellistä tyhjennystä ja toissapäivänä kun olin kontrollissa ja todettiin ettei edelleenkään ole tyhjentynyt (kolmas lääkkeellinen tyhjennys viikkoa ennen) niin tehtiin lennosta imukaavinta _mutta_ ei tyhjentynyt silläkään!!! Tavaraa kyllä lähti mutta edelleen jäi ja taas sain kontrolliajan kahden viikon päähän ja jos ei edelleenkään ole tyhjentynyt niin tehdään joku kohdun tähystysjuttu. Siis mulla on tähän tuulimunaan johtanut kierto alkanut 4.12. ja alkionsiirto ollut 23.12. ja tuulimuna on todettu jo 15.1.!!!!

Jaksamista ja Voimansäde teille!

No voihan kökkö, mun pitkä viesti ei ilmeisesti tullut perille.

Aivan uskomatonta, miten voi mennä noin Karhurouvanen!? 😩 Olen tosi pahoillani. Onneksi on sentään jatkosuunnitelma, kontrolli jne.

Pitkässä kaavassa piikittely alkaa ilmeisesti myöhemmin? En ole saanut muuta ohjeistusta kuin synarela tämän kierron kp 19 > ja ensi kierron kp 5 sitten kontrolliin. En edes tiedä meneekö menopur vaihtoon.

Yritän kuitenkin olla ajattelematta ensi kiertoa koska kontrolliin melkein kuukausi ja se tuntuu niin helvetin pitkältä ajalta kun tässä niin pitkään vain odottanut, odottanut ja odottanut. Helpompi keskittyä tähän "luomu"kiertoon, josko ovitrelle+cykolgest tekis tehtävänsä, olihan siellä yksi hyvänkokoinen folli... 🙈

No voihan kökkö, mun pitkä viesti ei ilmeisesti tullut perille.

Aivan uskomatonta, miten voi mennä noin Karhurouvanen!? Olen tosi pahoillani. Onneksi on sentään jatkosuunnitelma, kontrolli jne.

Pitkässä kaavassa piikittely alkaa ilmeisesti myöhemmin? En ole saanut muuta ohjeistusta kuin synarela tämän kierron kp 19 > ja ensi kierron kp 5 sitten kontrolliin. En edes tiedä meneekö menopur vaihtoon.

Yritän kuitenkin olla ajattelematta ensi kiertoa koska kontrolliin melkein kuukausi ja se tuntuu niin helvetin pitkältä ajalta kun tässä niin pitkään vain odottanut, odottanut ja odottanut. Helpompi keskittyä tähän "luomu"kiertoon, josko ovitrelle+cykolgest tekis tehtävänsä, olihan siellä yksi hyvänkokoinen folli...
Eli pitkässä kaavassa aloitat kp19 synarelan, joka alkaa lamata aivolisäkkeen munasarjoihin kohdistuvaa vaikutusta ja laittaa ne lepotilaan. kp5 on se 0-ultra, jossa katsotaan onko munasarjat menneet lepotilaan ja tarkistetaan että limakalvo on ohut, ja jos kaikki on noinkuin pitää, niin usein jo samana iltana voi aloittaa stimulaatiopiikittelyt. Mulla nuo samat ajankohdat oli synarelan aloitus kp21, ja 0-ultra oli kp4 ja samana iltana alotettiin stimulaatio. Itse sain tiedon käytettävästä lääkkeestä ja reseptin vasta ultrapäivänä ja hain ne samantien apteekista, onneksi ei ollut loppunut 😄

Niin paljon voimia kaikkeen odotteluun ja ajatusten kanssa muutenkin ❤

• Rakkaus
Reactions: Keltainenkukka92
Eli pitkässä kaavassa aloitat kp19 synarelan, joka alkaa lamata aivolisäkkeen munasarjoihin kohdistuvaa vaikutusta ja laittaa ne lepotilaan. kp5 on se 0-ultra, jossa katsotaan onko munasarjat menneet lepotilaan ja tarkistetaan että limakalvo on ohut, ja jos kaikki on noinkuin pitää, niin usein jo samana iltana voi aloittaa stimulaatiopiikittelyt. Mulla nuo samat ajankohdat oli synarelan aloitus kp21, ja 0-ultra oli kp4 ja samana iltana alotettiin stimulaatio. Itse sain tiedon käytettävästä lääkkeestä ja reseptin vasta ultrapäivänä ja hain ne samantien apteekista, onneksi ei ollut loppunut

Niin paljon voimia kaikkeen odotteluun ja ajatusten kanssa muutenkin
Eli menopur/gonal f/vastaava alkaa vasta kp 5, milloin voisi olettaa että mahdollinen poiminta sitten on? Eikö koko kierto sitten veny kovin pitkäksi? 🤔

Missä vaiheessa sulla on eka kontrolliultra @haaveillen ?

Eli menopur/gonal f/vastaava alkaa vasta kp 5, milloin voisi olettaa että mahdollinen poiminta sitten on? Eikö koko kierto sitten veny kovin pitkäksi?

Missä vaiheessa sulla on eka kontrolliultra @haaveillen ?
Stimulaation pituus on suunnilleen sama lyhyessä ja pitkässä 😊 mulla on eka kontrolli kun olen pistellyt 6 päivää (kp11). Lääkäri sanoi että jos siinä kaikki näyttää hyvältä ja ”ennustettavalta” niin ei välttämättä tule toista kontrollia vaan saan suoraan punktioajan (joka olis kp15-16). Mut tää on vaan tätä julkisen protokollaa. Yksityisellä kai tulee aina 2 kontrolliultraa?

Loogisesti kun ajattelee niin kierto tulee pitkässä kaavassa väkisinkin pidemmäksi, kun munasarjat on vielä nollissa kp5, kun luonnollisessa tilassa siellä kehittyis jo kovaa vauhtia munasolua tuolla kiertopäivällä 🤭

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
@haaveillen no se taitaa helpottaa jonkin verran, kun on jo työn puolesta tuttua. Mutta onhan se varmasti eri juttu itseään pistellä. Onneksi se ei kauaa kestä 🤞

Mä en oo vielä kontrolliultraa varannut. Tarkoitus ois varata suunnittelukäynti siihen samaan ja realistina (tai pessimistinä 😅) en oo sitä uskaltanut varata, ennen kuin meillä on varmasti alkioita pakkasessa 🫣 Sovittiin, että varataan se torstaina, kun klinikalta soittelevat.

• Tykkää
Oikeasti ihanaa seurata teidän matkoja, nyt seuraava etappi mulla on @Mariamimi n tulos torstaina 😁🤞Sitten alkaa varmaan aika pian tulla @haaveillen ultrauutisia Karhurouvasen tyhjennys-update!

Mä täällä googlailen kaikenlaista. Mulla oli tuo ainut iso folli 13mm perjantaina ja ovitrelle tiistaina>ovis torstaina. Eli jos se kasvaa 2mm päivässä niin on aika hurjan kokoinen ovulaation aikana, 27mm. Vai?

Sitten on alkanut jännittää pistääkö synarela ja/tai cyklogest kierron aivan sekaisin. Onko vuoto alkanut oletettuun aikaan vai onko venähtänyt? Tulee nimittäin pääsiäinen tosi hankalaan ajankohtaan (ehkä) ja muutenkin tuntuu etten jaksaisi odottaa päivääkään "ylimääräistä" ennen tuomiota, siis mitä ultrassa näkyy.🤦

Helpompi pohtia näitä kuin käsitellä että toinen munasarja oli aivan finito ilman minkäänlaista toimintaa ja toisella puolella vain kaksi follia (13 ja 6mm). Kuinka surkeaa.

• Tykkää
Tuosta pistämisestä, niin on ollut mulle erittäin helppo ja suorastaan mitäänsanomaton juttu, voisin pistää 50x päivässä jos tarvis. Ainakin menopurin neula on niin ohut etten meinaa tuntea sitä. En ole ikinä pistänyt muita mutta se taas tuntuu ajatuksen tasolla paljon hurjemmalta 😁 Ja jotenkin psykologisella tasolla tuhat kertaa helpompi kun voi vain tehdä (oma toiminta/päätös) vs vaikkapa ultrat. Se fiilis kun makaa siellä ja alkaa huomata lääkäristä että ehhei, tämä ei mennyt hyvin ja yrittää vain kipeästi toivoa että tulos on perushuono eikä katastrofaalisen huono.

Mikä lääke sulla @haaveillen ?

Mulla ja @Mariamimi llä on taas sama päivä kun saadaan tietää uutisia. 🤭 Ultra siis torstaina täällä. Joten @Keltainenkukka92 torstai on uutisten päivä!

Mulla on alkanut nyt ilmeisesti endo reagoimaan tähän stimulaatioon (lääkäri siitä varoitteli). Nyt on neljäs päivä menossa ja alkaa jo olla epämukava olla 🤯 Jännittää mihin tämä johtaa kun vielä pitäisi aika monta pistosta pistellä 🙈

@Keltainenkukka92 mulla on GonalF 225KY lääkkeenä +synarela menee rinnalla jarruna.

Ja välihuomiona myös se että lääkekaton täyttymiseen on enää 100€ jäljellä. Eli jos/kun haen lisää gonalia niin jee ei tarvi maksaa koko hintaa ja loppuvuosi onkin sitten pelkkää ilottelua kelakorvattavien osalta 😝

Viimeksi muokattu:
Enää kolme päivää 😊 Sinänsä mullekin torstai spessu päivä kun ovis tapahtuu silloin. Sen jälkeen onkin odottelua.

Oletko saanut sivuoireita endon reagoimisen lisäksi jommasts kummasta lääkkeestä? Ja tuliko tyhjennysvuoto silloin kuin oletit? Jos googlaa törmää ihan hirveästi siihen että vuoto venynyt yli viikolla tai jopa jäänyt pois synarelan käytön aikana 🙈

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

• Rakkaus
Synarela alkoi viikon käytön jälkeen vaikuttaa uneen. Oon herännyt joka yö aamuyöstä kuumaan aaltoon. Viimeyö oli ensimmäinen kun nukuin taas hyvin: ehkä tää gonalin aloitus kumoaa nuo synarelan aiheuttamat yölliset ”vaihdevuosioireet”? Ja sitten huulet on aivan kuivat koppurat, en tiedä johtuuko synarelasta, mutta kuivahti selkeästi sen aloituksen jälkeen.

Gonalista en ole huomannut vielä mitään muuta, kuin nää endo-oireet. Oon voinut aika hyvin tästä hormonitankkauksesta huolimatta. Energiat on ok ja mieliala ei ole vielä ainakaan heitellyt 😅

Mäkin googlettelin kaikkea ja törmäsin niihin kauhutarinoihin menkkojen puuttumisesta, pienen ressin sain sen myötä ja olin varma että käy just niin 😅 Mutta onneksi ei. Kymmenentenä synarelapäivänä alkoi vuoto. Jos ovis oli silloin kun oletin (sain sen testeillä kiinni) niin luteaali oli 3 päivää pidempi kuin normaalisti.

Hyvää viikkoa täältäkin kaikille 🫶

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Noni torstaista tulee kaikin puolin jännä päivä siis! 🙌

@Keltainenkukka92 oisko lääkäri ottanut varman päälle irrotuspiikin kanssa, että munasolu on varmasti kypsä? Sullahan on siis pian piinapäivät edessä! Mulla on Cyclogest ollut siirroissa ja se on pitänyt vuodon poissa, paitsi yhdessä kierrossa vuoto alkoi läpi testiaamuna (oli tosin jo dpo 18, testipäivä oli määrätty myöhään). Muuten vuoto on alkanut 1-2 päivän sisällä viimeisestä Cyclogestistä.

@haaveillen toivottavasti ei mee kamalan kivuliaaksi tai tukalaksi olo 😬 Mulla oli selkeästi tukala olo vasta päivä ennen punktiota. Vatsa oli jo muutenkin turvonnut ja piti juoda reippaasti vettä hyperin estoon. Kamala tunne, kun virtsarakko painaa turvonneita munasarjoja etkä töissä pääse joka välissä vessaan 😅 Taisin muuten päästä stimulaatiosta aika helpolla. Sairauslomaa vaan, jos olo menee tosi hankalaksi!

Mukavaa viikkoa täältäkin kaikille ❤

• Tykkää
Mulla siis ainakin ovistestien mukana ihan säännöllinen ovulaatio, varmaan ovitrelle tulee varmuuden vuoksi tai ehkä menopurin takia..? En tajunnut kysyä. Ja cykolgest tueksi kun lutaali just siinä rajalla onko tarpeeksi pitkä, ehkä siinä muutakin taustalla. Cykolgest jatkuu myös 3 päivää pidemmälle kuin mun normikierto ja vielä synarela sekoittamassa niin kait pitää asennoitua siihen että tulee tavallista piteämpi kierto. Huomaan tässä etten edes leiki ajatuksella että nyt tärppäisi. 🙈

Pidättelin vain itkua siinä vastaanotolla niin jäi paljon kysymättä, siinä kohtaa mulle riitti että tiedän mitä milloinkin tulee ja milloin tulen seuraavan kerran käymään.

Yhteistyössä