Lapsettomuushoidoissa olevat

Saa nähdä mitä lääkäri suosittelee, olen kyllä valmis kokeilemaan mitä tahansa vaihtoehtoa (pitkä/lyhyt/mini). :)

Suunnittelukäynti on keskellä ensi kiertoa joten toivon että kaavasta riippumatta päästään tositoimiin sitä seuraavalla kierrolla. Silloin LA olisi jouluviikolla joten ei haittaisi niin paljon jos(kun...) tulis nega 🙈

Kp 23/24-26 ja ainakaan vielä ei tunnu siltä että menkat alkamassa. 🤞

• Tykkää
Reactions: haaveillen
vierailija
Onko kenelläkään tietoa, että käytetäänkö tuota mini-ivf:ää Ovumiassa?
Mulla ei sinänsä ole tietoa juuri Ovumiasta mutta kyllä noi erilaiset kaavat/stimulaatiovaihtoehdot on ihan yleisesti käytössä olevia, että luulisi että julkista lukuunottamatta niitä tarvittaessa käytetään/voidaan kokeilla. Varmaan aina ekana kokeillaan perus-pistos-stimulaatioita eli esim ns lyhyttä kaavaa koska periaatteessa ivf:n ideahan on saada mahdollisimman paljon munasoluja mutta jos vaste näille lääkkeille on huono niin sitten tuollainen toinen vaihtoehto on varmaan kokeilun arvoinen. Mutta siis noilla mini-ivf:llä ei siis mitään isoja munasolumääriä saada. Oma lääkärini Felicitaksessa puhui Clomiphene-stimulaatiosta, (ei siis käyttänyt ilmaisua mini-ivf, niitä on ymmärtääkseni paljon erilaisia versioita mitä voidaan käyttää, ainakin jenkeissä vissiin käytetään jonkun verran noita erilaisia ”mini-ivf:iä” kustannussyistä kun tulevat halvemmiksi kuin perinteinen ivf lääkkeiden osalta

Sehän ainakin tuossa Clomiphene-stimulaatiossa on aika hyvä kun sitä voisi tavallaan aika matalalla kynnyksellä kokeilla kun on niin ”halpa ja helppo”, jokunen piikki siinä kyllä tulee mutta kuitenkin, että sitten jos vaste olisi huono niin kerätystä ei tarvitsisi tehdä, perinteisessä ivf:ssä kun lääkkeet on niin kalliita ja ainakin itselleni pikkikammoisena myös ne pistokset on joka pistoksen kohdalla ihan yhtä kauheeta, niin itse kyllä sen kaiken rahanmenon ja piikittelyn jälkeen lähden munasolukeräykseen vaikka olisi vain se yksi follikkeli.

Karhurouvanen

• Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92
Oletko Karhurouvanen (tai joku muu) kokeillut DHEAa? Siitä on paljon puhetta erilaisissa low AMH-ketjuissa varsinkin ulkomailla ja moni joka on raskautunut surkeilla arvoilla on nimenomaan syönyt sitä. Hirvittää kun toisaalta siitä voi ilmeisesti saada vakaviakin sivuoireita ja ainakin oma lääkäri naurahti kun kysyin ja sanoi ettei minuna laittaisi kauheasti rahaa siiheen.

Ihanan rehellinen kommenttia piikeistä Karhurouvanen, oot varmaan ensimmäinen joka myöntää että jokaikinen piikki on tuntenut kauhealta. 😁 En siis usko että se kaikille on niin kauheaa, "kaikkeen tottuu" mutta oon ollu vähän skeptinen näihin "ei tunnu missään" ekan piikin jälkeen.

Oletko Karhurouvanen (tai joku muu) kokeillut DHEAa? Siitä on paljon puhetta erilaisissa low AMH-ketjuissa varsinkin ulkomailla ja moni joka on raskautunut surkeilla arvoilla on nimenomaan syönyt sitä. Hirvittää kun toisaalta siitä voi ilmeisesti saada vakaviakin sivuoireita ja ainakin oma lääkäri naurahti kun kysyin ja sanoi ettei minuna laittaisi kauheasti rahaa siiheen.

Ihanan rehellinen kommenttia piikeistä Karhurouvanen, oot varmaan ensimmäinen joka myöntää että jokaikinen piikki on tuntenut kauhealta. En siis usko että se kaikille on niin kauheaa, "kaikkeen tottuu" mutta oon ollu vähän skeptinen näihin "ei tunnu missään" ekan piikin jälkeen.
Toi DHEA on kyllä todellinen mysteeri. Itse söin sitä yksityisen lapsettomuslääkärin määräyksestä useamman kuukauden, koska mulla oli liian matalat testosteronitasot. Sit siirryttiin julkiselle ja siellä lääkäri käski heti lopettaa lääkityksen. Julkisen mielestä mun testosteronitasoissa ei ollut vikaa. Lääkärit tulktsi samoja vetikoetuloksia eri tavoin. Itellä dhea aiheutti ovulaation aikaan aivan järkyttäviä päänsärkyä/migreeniä. Sit koko kierron kärsin kuumista aalloista. Ne oli pahimmat sivuvaikutukset, joita muistan. Dhea ei varsinaisesti kait auttanut tilanteessani mitää, paitsi aikaisti "huonon kierron" ovulaatiota parilla päivällä.

• Vau!
Sieltä menkat tuli. Onhan se aina valtava pettymys mutta yritän olla iloinen siitä että kierrosta tuli 25 pvä (lutaali tarpeeksi pitkä ja lähempänä mun tavallista 26 päivää kun sitä ennen kaksi 24 päivää). Ja että jos pitkä kaava niin homma aloitetaan jo 3 viikon päästä. Suunnittelukäynti osuu kp 14 ja ~dpo1-2. En kyllä tiedä ultrataanko silloin että onko edes mitään väliä, toki kiinnostaa AFC yleisellä tasolla (että oliko vain harvinaisen huono kierto viimeksi) ja toki tapahtuuko ovulaatio lainkaan.

Pitänee pysyä vain tässä ketjussa, huomaan että nää plussasin pari viikkoa kierukan poiston jälkeen-viestit haaveena vauva-ketjussa menevät todella pahasti ihon alle.

Sieltä menkat tuli. Onhan se aina valtava pettymys mutta yritän olla iloinen siitä että kierrosta tuli 25 pvä (lutaali tarpeeksi pitkä ja lähempänä mun tavallista 26 päivää kun sitä ennen kaksi 24 päivää). Ja että jos pitkä kaava niin homma aloitetaan jo 3 viikon päästä. Suunnittelukäynti osuu kp 14 ja ~dpo1-2. En kyllä tiedä ultrataanko silloin että onko edes mitään väliä, toki kiinnostaa AFC yleisellä tasolla (että oliko vain harvinaisen huono kierto viimeksi) ja toki tapahtuuko ovulaatio lainkaan.

Pitänee pysyä vain tässä ketjussa, huomaan että nää plussasin pari viikkoa kierukan poiston jälkeen-viestit haaveena vauva-ketjussa menevät todella pahasti ihon alle.
Tuttu tunne. On viisautta pysyä poissa sellaisista ryhmistä mitkä triggeröi 😊 Itsekin olen pitänyt taukoa sieltä jo pidempään, kun huomasin, että alkaa mennä oman sietokyvyn yli tämä onnistumisten ”kasvoihin hierominen” 🙈 Onneksi on ryhmiä joista valita omansa 😊

Noista ivf-hoitokaavoista lueskellessa olen saanut sen käsityksen, että matalan amh:n tapauksissa ei tehtäisi pitkää kaavaa, kun siinä sammutetaan lääkkeellisesti munasarjojen toiminta kokonaan. Ilmeisesti riskinä on, että ne ei sitten enää heräisikään stimulaatiovaiheessa. Eli positiivista on, että pääsette ehkäpä jo hyvinkin nopeasti tositoimiin, kun lyhyt kaava on todennäköisempi 🙌🏼😊 Jännää!

Täällä reilu 2vkoa niin saa aloittaa synarelan. Yritetään myös luomusti tässä kierrossa, kun siihen on pitkästä aikaa taas edes teoreettinen mahdollisuus 🤭 pian pääsee metsästämään ovista 😅

Ootko kysellyt/saanut tietoa siitä ivf jonon pituudesta siellä hussilla? Mulla on mennyt ihan ohi jos olet täällä siitä kirjottanut, pahoittelut 🙈

Ruotsissa käytetään ilmeisesti enemmän pitkää kaavaa matala AMH-tapauksissa, ainakin mitä olen seurannut ruotsalaisia palstoja. 🤔

Oi enää pari viikkoa niin pääset actioniin! Kerro mielellään kokemuksia sitten 😊

Just pari tuntia sitten Maisaan tuli kirje: ensiaika 11.4. Eli jos seuraava kierto jo olisi IVF niin menee aika tiukalle 🫣 uskon, että seuraava kierto alkaa 17.3. Olenkohan sotkenut näitä kuvioita liikaa. Tosin jos ensiaika huhtikuussa niin menee melkein takuuvarmasti syksyyn ennen kuin pääsee IVF julkisella. Tuli myös kehotus käydä verikokeissa pari viikkoa ennen käyntiä mutta ei mainita mitä tutkivat.

• Tykkää
Reactions: pienitoiveemme
Tulen varmasti raportoimaan, saapa nähdä millainen vaihdevuosihirviö täältä kuoriutuu 😆

Onpa mielenkiintoista että pohjoismaidenkin sisällä on hoitokäytännöissä noin isoja eroavaisuuksia 🧐 No, pian onneksi saat tietää mitä lääkäri teille suosittelee 🥰

Luulisi ainakin, että voisit olla huoleti tuosta sotkemisesta. 🤭 Jos oletetaan, että sun kierto alkaisi 17.3. ja tehtäisiin vaikkapa se lyhyt kaava mikä on kovin suosittu, niin ”pahin skenaario” olisi, että sulla olisi piinapäivät tuoresiirrosta menossa julkisen ensikäynnillä. Ja tiedätte siinä kohtaa jo mahdollisten pakastealkioiden määrän eli aikataulun pystyy jo arvioimaan aika hyvin milloin julkiselle olisi mahkut päästä jatkamaan 😊 Toivotaan että kaikki menee hyvin!

• Tykkää
Tsemppiä @Keltainenkukka92 ❤ Järkevää pysytellä pois sellaista ryhmistä, joista ei saa muuta kuin pahan mielen. Hyvin ehtii yksityisellä IVF:n + mahdollisesti useamman PASinkin, jos julkisella hoitojen aloitus menee syksylle. Kesäsulku taitaa osua just tohon sekoittamaan pakkaa. Ja varmasti suunnittelukäynnillä ultrataan ja katsotaan sen hetken AFC.

Ihanaa @haaveillen että tekin pääsette vihdoin tositoimiin! Ellet sitten saakin vielä luomuylläriä tässä välissä 😍

Me käytiin lahjasoluneuvonnassa tällä viikolla ja päästin Felicitaksen jonoon. Arvio 6kk. Munasolupankissa ois ollut joitakin solupaketteja valmiina ilman jonotusta, mutta ei täysin meidän toiveisiin osuvia ja sopivalla lahjoittajalla taas vähäinen solumäärä. Jäätiin vielä miettimään. Pakastetuista munasoluista löytyy niin eriävää tietoa onnistumisen suhteen, niin tuntuu vähän riskiltä laittaa järjettömät summat rahaa niihin kiinni. Toki nuoren luovuttajan solujen kanssa se vähäinenkin solumäärä voisi olla riittävä onnistumiseen. Vaikeita päätöksiä 😩

• Tykkää
Reactions: haaveillen
@Keltainenkukka92 kiva, että saitte ajan julkisellekkin! Asiat etenee! Meille ainakin ennen ensikäyntiä määrättiin HIV ja hepatiittikokeet (nämä saa olla max 2v vanhoja, liittyy hedelmöityshoitolakiin) sekä mulle AMH-mittaus.

Kaikille; oliko teillä jotain kummallista oireilua aukiolotutkimuksen jälkeen? Mulla todella kivulias vatsakipu tuli n. 5pv tutkimuksesta. Kesti illasta aamuun. Vatsakipu kylläkin oli mahdollisesti voimakkaasti yhteyksissä ovulaatioon, ainakin tapahtui aika samaan aikaan. Soitin ja käskettiin seurata. Nyt oviksen jälkeen ollut pari pv melko runsasta valkovuotoa. Omituista. Jospa olisikin nyt joku super ovis ollut ja tärppi. Heh. Tämä aika kuusta taas kun jaksaa olla optimistinen🤞 ehkä vain pieni epätasapaino kun sillä tavalla sörkitään. Mietin myös olisiko joku kysta voinut puhjeta kun oli niin kivulias hetki. Sellainenkin 1kpl löytyi ultrassa. Nyt jo vointi hyvä.

Tilasin hirveän määrän ovulaatiotestejä, pieni toive että päästäisiin huhtikuussa inssiin niin on täytynyt alkaa taas tikuttaa.

Tsemppiä kevääseen kaikille❤🤞

Ruotsissa käytetään ilmeisesti enemmän pitkää kaavaa matala AMH-tapauksissa, ainakin mitä olen seurannut ruotsalaisia palstoja.

Oi enää pari viikkoa niin pääset actioniin! Kerro mielellään kokemuksia sitten

Just pari tuntia sitten Maisaan tuli kirje: ensiaika 11.4. Eli jos seuraava kierto jo olisi IVF niin menee aika tiukalle 🫣 uskon, että seuraava kierto alkaa 17.3. Olenkohan sotkenut näitä kuvioita liikaa. Tosin jos ensiaika huhtikuussa niin menee melkein takuuvarmasti syksyyn ennen kuin pääsee IVF julkisella. Tuli myös kehotus käydä verikokeissa pari viikkoa ennen käyntiä mutta ei mainita mitä tutkivat.

Tsemppiä @Keltainenkukka92 Järkevää pysytellä pois sellaista ryhmistä, joista ei saa muuta kuin pahan mielen. Hyvin ehtii yksityisellä IVF:n + mahdollisesti useamman PASinkin, jos julkisella hoitojen aloitus menee syksylle. Kesäsulku taitaa osua just tohon sekoittamaan pakkaa. Ja varmasti suunnittelukäynnillä ultrataan ja katsotaan sen hetken AFC.

Ihanaa @haaveillen että tekin pääsette vihdoin tositoimiin! Ellet sitten saakin vielä luomuylläriä tässä välissä

Me käytiin lahjasoluneuvonnassa tällä viikolla ja päästin Felicitaksen jonoon. Arvio 6kk. Munasolupankissa ois ollut joitakin solupaketteja valmiina ilman jonotusta, mutta ei täysin meidän toiveisiin osuvia ja sopivalla lahjoittajalla taas vähäinen solumäärä. Jäätiin vielä miettimään. Pakastetuista munasoluista löytyy niin eriävää tietoa onnistumisen suhteen, niin tuntuu vähän riskiltä laittaa järjettömät summat rahaa niihin kiinni. Toki nuoren luovuttajan solujen kanssa se vähäinenkin solumäärä voisi olla riittävä onnistumiseen. Vaikeita päätöksiä
Absurdia jotenkin että löytyy valmiita solupaketteja odottamassa matchinsa.🙊 Hienoa, että löytyy!

Ihana kuulla että olette jonossa ❤ Millaiset fiilikset? Mitä ne speksit/teidän toiveet olivat jos saa kysyä? @Mariamimi

Kiva kuulla että luulette että meidän yksityinen/julkinen-homma on ok, lähinnä kai pelkään että julkisella suhtaudutaan nihkeästi siihen että on kaksi prosessia tavallaan samanaikaisesti.

@pienitoiveemme mulle on tehty kaksi kertaa aukiolotutkimus eikä kummallakaan kertaa ollut jälkikäteen kipuja. Kysta vois kyllä ehkä selittää asian. Hyvä jos vointi kuitenkin on jo hyvä 🙌

@Keltainenkukka92 oli kyllä kieltämättä aika absurdi tilanne, kun hoitaja luetteli lahjoittajien pituuksia, silmien ja hiusten väriä ja heiltä kerättyjä soluja 🤭 Meidän toive on vaaleat/keskiruskeat hiukset ja siniset silmät. Pituuden kanssa ollaan joustavia. Ajattelin näin yleisillä kriteereillä lahjoittajan löytyvän helposti, mutta toisaalta varmaan ottajiakin on paljon. Mulla on lahjasoluhoidoista hyvä fiilis ja keskustelu psykoterapeutin kanssa vielä jotenkin vahvisti päätöksen olevan oikea. Odottelu ainoastaan harmittaa, kun haluaisi päästä tietysti hoidoissa heti eteenpäin.

Huoh, tänään päivä menny sohvalla sikiöasennossa. Lapsella vatsatauti vkl ja mulla nyt kauheat kivut ja vatsa pinkeä kuin rantapallo mutta mitään ei lennä. Väkisin tulee mieleen että tällaistako IVF on?
ouch, tsemppiä 🙈

Me ollaan varmaan aika samaan aikaan ivf kierroksella, jos pääsette ja päätätte aloittaa hoidon seuraavaan kiertoon 😊 Mun seuraava vuoto pitäis alkaa kanssa suunnilleen 17.3. jos vuoto on normaalissa aikataulussa.. Tosin en nyt tiedä luotanko enää kroppaani näissä asioissa. Ja synarela saattaa pitkittää vuotoa 😅 Mutta kiva jos on joku samoihin aikoihin kokemassa samoja asioita! Saa yhdessä sit purkaa ja panikoida ✌🏼😅

• Rakkaus
Huoh, tänään päivä menny sohvalla sikiöasennossa. Lapsella vatsatauti vkl ja mulla nyt kauheat kivut ja vatsa pinkeä kuin rantapallo mutta mitään ei lennä. Väkisin tulee mieleen että tällaistako IVF on?
Tsemppiä! 😩

Kiva päästä jännäilemään teidän hoitoja @Keltainenkukka92 ja @haaveillen 🙌

Me päätettiin vaihtaa klinikkaa lyhyempien jonojen vuoksi ja mennään ensi viikolla ensikäynnille Ovumiaan 🙏 Lahjasoluneuvontaa ei onneksi tarvitse käydä uudestaan, joten ensikäynnin jälkeen homman pitäisi edetä aika nopeasti.

vierailija
Absurdia jotenkin että löytyy valmiita solupaketteja odottamassa matchinsa. Hienoa, että löytyy!

Ihana kuulla että olette jonossa Millaiset fiilikset? Mitä ne speksit/teidän toiveet olivat jos saa kysyä? @Mariamimi

Kiva kuulla että luulette että meidän yksityinen/julkinen-homma on ok, lähinnä kai pelkään että julkisella suhtaudutaan nihkeästi siihen että on kaksi prosessia tavallaan samanaikaisesti.
Karhurouvanen täältä taas huutelee. Mulla ainakin silloin 2021 saadusta HUS:in kirjeessä ihan luki että jonotusaikana voi käydä yksityisellä hoidoissa. TAYSissa taas nimenomaan kiellettiin se, mutta siellä nyt ylipäätään meininki oli niinkuin Neuvostoliitossa, vaikka hoitotulokset ovat kyllä siellä hyviä mutta ihme kyykytystä koko homma ja ei kyllä mitään myötätuntoa sieltä heru vaan päinvastoin melkein piiskalla lyödään itkevää. Poistuin sieltä lähes aina kyyneleet silmissä enkä todellakaan ole mikään kovin herkkä tyyppi vaan enemmän aika ronski ja monessa liemessä keitetty (piikkikammoa lukuunottamatta). Lahjasoluhoitaja (toinen niistä) oli kaikista kauhein!!!

Nyt on vähän kiire kirjoittaa mutta siis mulla on ollu DHEA käytössä ja tiedän monia muitakin kenellä ollut, kyllä sitä aika paljon käytetään. Felicitaksesta sitä mulle määrättiin ihan lääkärin aloitteesta. Muuten en ole hormoniherkkä eikä koskaan mitkään ivf-lääkkeet tai mitkään vaikuta mitenkään mutta tosta DHEA:sta tuli mulle niin hirveät sydäntuntemukset (jatkuvaa jumputusta ja muljahtelua) ja muutenkin jotenkin aivan kauhea/heikko olo että vaikka annosta vähennetiinkin niin jouduin sen lopettamaan ihan reilun viikon käytön jälkeen. Ja siis en todellakaan olisi kuvitellutkaan että lopettaisin jonkun lääkkeen joka mua voisi lapsen auttaa samaan.

Mutta siis useimmille siitä ei tule mitään häiritseviä sivuvaikutuksia saati tuollaisia tosi voimakkaita. Kyllä mun käsityksen mukaan se on lääkäreiden mielestä ihan kokeilun arvoinen, ”joillakin auttaa ja toisilla ei”, tuntuu hassulta että sulle on lääkäri noin sanonut. Aiemmin mainitsemasi lisäravinteet kuulosti hyviltä ja samoilta mitä on itellä ollut käytössä, lisäksi mulla oli (Felicitaksen lääkärin suosittelemana) Inocaps (myo-inositoli) käytössä ennen molempia hoitoja ja itse ajattelen että se on ehkä vaikuttanut että lumisten laatu on ollut ihan hyvä. Myo-inositolista on paljon tutkimuksia ja kai niissä ainakin jonkinlainen näyttö on kun sitä paljon suositellaan ja käytetään.

Karhurouvanen

vierailija
Miehelle myös syötin 12 pilleriä päivässä kaikenmaailman lisäravinnetta mitä olin tutkinut että vaikuttaa sperman laatuun. Sperma oli sinänsä ihan kunnossa mutta aiemmin oli mitattu korkeahko oksidatiivisen stressin määrä, joka sittemmin oli kyllä laskenut.

Kiitos Karhurouvanen! DHEA kyllä pelottaa vähän kun osa reagoi niin vahvasti siihen mutta myoinosolini voisi olla kokeilemisen arvoinen. 🤔 Ja muutenkin tuntuu että varsinkin DHEA mutta oikeastaan kaikki lisäravinteet jakaa lääkäreitä ihan hirveästi. Toisaalta teki mieli heittää kaikki royalit yms roskiin tänään, en oikeasti-oikeasti usko niiden auttavan. 🙈

Missä vaiheessa sun hoidot ovat menossa tällä hetkellä? Olen tosi pahoillani sun kokemuksesta, ihan tarpeeksi rankka matka ilman tuollaista kohtelua, ihan vihaiseksi pistää.🥺

vierailija
Mulla on edelleen tämä tuulimunajuttu, tänään on 31. vuotopäivä ja raskaustesti edelleen positiivinen, just tänään soitin Naistenklinikalle ja sain ajan ultraan perjantaille. Vielä vkl tuli kolmena päivänä vuotoa ihan housuista läpi mutta nyt kyllä juuri tänään iltapäivällä vuoto vaikuttaa että saattaisi alkaa olla lopuillaan. Olen jo kuukausi sitten varannut ensikäyntiajan ensi viikolle uudellen klinikalle Viroon, luulin silloin että olisi jo uusi kierto menossa ja pääsisi mahdollisimman pian tositoimiin mutta eipä nyt ehkä olekaan niin :-( Mutta siis 5.3. aika siellä.

Eikä :( Onneksi sait sentään ajan naikkarille. Siis välillä mä vain mietin että miten lapsia syntyy tähän maailmaan, kun tuhat asiaa voi mennä pieleen ja vaikka mitään ns vikaa ei ole pitää olla aikamoinen munkki että kaikki tärkeät stepit onnistuvat.

Meillä on samana päivänä aika, meillä suunnittelukäynti tuolloin 5.3. 😊 Jännä miten voi odottaa esim. käyntejä enemmän kuin mitään muuta ja samalla olla melkein paskahalvauspaniikissa niiden samojen käyntien takia. Kun se samalla on avain onnistumiseen ja (melkein) ainoa mahdollisuus, joka ei vain saisi epäonnistua.

Moi @Keltainenkukka92 Mulla oli perjantaina se ultra ja kuten arvata saattaa niin 35 päivän reilusta vuodosta huolimatta se kohtu ei ollut tyhjentynyt ollenkaan vaan siellä oli edelleen kokonaisena se pikkuruinen rv 5+ kokoinen tyhjä raskauspussi. Vuotoa ollut siis ihan reilusti koko tämän 35 päivää että ei mitään pientä. No onneksi sitten kuitenkin vaan lääkkeellinen tyhjennys, se oli nyt vkl ja meni ihan hyvin, ei sattunut mutta vuotoa tuli senkin edestä, kolme tuntia isoa hyytymää kymmenittäin, tajusin sitten ekan tunnin ja kolmisen housujen, monen monen siteen ja kolmen vessapaperirullan jälkeen siirtyä taaperon vaippoihin. Toivottavasti nyt tyhjentyny, se nähdään sitten ke siellä klinikalla, enää en kyllä erehdy toivomaan mitään hyvää tuuria ennen kuin näen omin silmin että jossain asiassa käy hyvin, hoitoihin liittyen.

Lääkäri oli sama kuin aiemminkin joku erikoistuva tai mikälie harjoittelija, ei ollu yhtään osaava ote kuten ei aiemminkaan ja ultrassa muka joku keltarauhaskysta ja kun sanoin että ei kai siellä sellasta voi olla kun ei ole keltarauhastakaan ollu kun on lääkkeelliseen kiertoon tehty siirto ja vielä kahdessa limisultrassa tutkittu ettei follikkelikasvua ole niin lääkäri vaan totesi että kyllä on kun olet raskaana ollut. Lääkkelliseen kiertoon tehdyssä siirrossa siis ei ole omaa ovista, toki joskus folleja voi estrogeenistä huolimatta kasvaa mutta asia nimenomaan tarkistettiin huolellisesti eikä mitään folleja näkynyt.

Mutta joo on kyllä jännät paikat sinulla varsinkin kun pääset sinne suunnittelukäynnille ja sitten varmaan ihan kohta tositoimiin WOU! Onhan se ihan jännää täälläkin mutta mua myös rasittaa tää klinikan vaihtohomma kun en yhtään jaksais tällasta mutta minkäs teet pakkohan se on. Soittelin tänään taas muutamalle klinikalle Suomeen ja kyselin lahja-alkiotilanteita ja Felicitaksen lääkärinkin kanssa puhuin, oon miettiny vähän eri vaihtoehtoja.

Tsemppiä ja Onnea matkaan meille kaikille, kerro sitten @Keltainenkukka92 miten käynti menee ja homma lähtee etenemään!

Yhteistyössä