Mulla ei sinänsä ole tietoa juuri Ovumiasta mutta kyllä noi erilaiset kaavat/stimulaatiovaihtoehdot on ihan yleisesti käytössä olevia, että luulisi että julkista lukuunottamatta niitä tarvittaessa käytetään/voidaan kokeilla. Varmaan aina ekana kokeillaan perus-pistos-stimulaatioita eli esim ns lyhyttä kaavaa koska periaatteessa ivf:n ideahan on saada mahdollisimman paljon munasoluja mutta jos vaste näille lääkkeille on huono niin sitten tuollainen toinen vaihtoehto on varmaan kokeilun arvoinen. Mutta siis noilla mini-ivf:llä ei siis mitään isoja munasolumääriä saada. Oma lääkärini Felicitaksessa puhui Clomiphene-stimulaatiosta, (ei siis käyttänyt ilmaisua mini-ivf, niitä on ymmärtääkseni paljon erilaisia versioita mitä voidaan käyttää, ainakin jenkeissä vissiin käytetään jonkun verran noita erilaisia ”mini-ivf:iä” kustannussyistä kun tulevat halvemmiksi kuin perinteinen ivf lääkkeiden osaltaOnko kenelläkään tietoa, että käytetäänkö tuota mini-ivf:ää Ovumiassa?
Toi DHEA on kyllä todellinen mysteeri. Itse söin sitä yksityisen lapsettomuslääkärin määräyksestä useamman kuukauden, koska mulla oli liian matalat testosteronitasot. Sit siirryttiin julkiselle ja siellä lääkäri käski heti lopettaa lääkityksen. Julkisen mielestä mun testosteronitasoissa ei ollut vikaa. Lääkärit tulktsi samoja vetikoetuloksia eri tavoin. Itellä dhea aiheutti ovulaation aikaan aivan järkyttäviä päänsärkyä/migreeniä. Sit koko kierron kärsin kuumista aalloista. Ne oli pahimmat sivuvaikutukset, joita muistan. Dhea ei varsinaisesti kait auttanut tilanteessani mitää, paitsi aikaisti "huonon kierron" ovulaatiota parilla päivällä.Oletko Karhurouvanen (tai joku muu) kokeillut DHEAa? Siitä on paljon puhetta erilaisissa low AMH-ketjuissa varsinkin ulkomailla ja moni joka on raskautunut surkeilla arvoilla on nimenomaan syönyt sitä. Hirvittää kun toisaalta siitä voi ilmeisesti saada vakaviakin sivuoireita ja ainakin oma lääkäri naurahti kun kysyin ja sanoi ettei minuna laittaisi kauheasti rahaa siiheen.
Ihanan rehellinen kommenttia piikeistä Karhurouvanen, oot varmaan ensimmäinen joka myöntää että jokaikinen piikki on tuntenut kauhealta. En siis usko että se kaikille on niin kauheaa, "kaikkeen tottuu" mutta oon ollu vähän skeptinen näihin "ei tunnu missään" ekan piikin jälkeen.
Tuttu tunne. On viisautta pysyä poissa sellaisista ryhmistä mitkä triggeröiSieltä menkat tuli. Onhan se aina valtava pettymys mutta yritän olla iloinen siitä että kierrosta tuli 25 pvä (lutaali tarpeeksi pitkä ja lähempänä mun tavallista 26 päivää kun sitä ennen kaksi 24 päivää). Ja että jos pitkä kaava niin homma aloitetaan jo 3 viikon päästä. Suunnittelukäynti osuu kp 14 ja ~dpo1-2. En kyllä tiedä ultrataanko silloin että onko edes mitään väliä, toki kiinnostaa AFC yleisellä tasolla (että oliko vain harvinaisen huono kierto viimeksi) ja toki tapahtuuko ovulaatio lainkaan.
Pitänee pysyä vain tässä ketjussa, huomaan että nää plussasin pari viikkoa kierukan poiston jälkeen-viestit haaveena vauva-ketjussa menevät todella pahasti ihon alle.
Ruotsissa käytetään ilmeisesti enemmän pitkää kaavaa matala AMH-tapauksissa, ainakin mitä olen seurannut ruotsalaisia palstoja.
Oi enää pari viikkoa niin pääset actioniin! Kerro mielellään kokemuksia sitten
Just pari tuntia sitten Maisaan tuli kirje: ensiaika 11.4. Eli jos seuraava kierto jo olisi IVF niin menee aika tiukalle 🫣 uskon, että seuraava kierto alkaa 17.3. Olenkohan sotkenut näitä kuvioita liikaa. Tosin jos ensiaika huhtikuussa niin menee melkein takuuvarmasti syksyyn ennen kuin pääsee IVF julkisella. Tuli myös kehotus käydä verikokeissa pari viikkoa ennen käyntiä mutta ei mainita mitä tutkivat.
Absurdia jotenkin että löytyy valmiita solupaketteja odottamassa matchinsa.Tsemppiä @Keltainenkukka92 Järkevää pysytellä pois sellaista ryhmistä, joista ei saa muuta kuin pahan mielen. Hyvin ehtii yksityisellä IVF:n + mahdollisesti useamman PASinkin, jos julkisella hoitojen aloitus menee syksylle. Kesäsulku taitaa osua just tohon sekoittamaan pakkaa. Ja varmasti suunnittelukäynnillä ultrataan ja katsotaan sen hetken AFC.
Ihanaa @haaveillen että tekin pääsette vihdoin tositoimiin! Ellet sitten saakin vielä luomuylläriä tässä välissä
Me käytiin lahjasoluneuvonnassa tällä viikolla ja päästin Felicitaksen jonoon. Arvio 6kk. Munasolupankissa ois ollut joitakin solupaketteja valmiina ilman jonotusta, mutta ei täysin meidän toiveisiin osuvia ja sopivalla lahjoittajalla taas vähäinen solumäärä. Jäätiin vielä miettimään. Pakastetuista munasoluista löytyy niin eriävää tietoa onnistumisen suhteen, niin tuntuu vähän riskiltä laittaa järjettömät summat rahaa niihin kiinni. Toki nuoren luovuttajan solujen kanssa se vähäinenkin solumäärä voisi olla riittävä onnistumiseen. Vaikeita päätöksiä
ouch, tsemppiäHuoh, tänään päivä menny sohvalla sikiöasennossa. Lapsella vatsatauti vkl ja mulla nyt kauheat kivut ja vatsa pinkeä kuin rantapallo mutta mitään ei lennä. Väkisin tulee mieleen että tällaistako IVF on?
Tsemppiä!Huoh, tänään päivä menny sohvalla sikiöasennossa. Lapsella vatsatauti vkl ja mulla nyt kauheat kivut ja vatsa pinkeä kuin rantapallo mutta mitään ei lennä. Väkisin tulee mieleen että tällaistako IVF on?
Karhurouvanen täältä taas huutelee. Mulla ainakin silloin 2021 saadusta HUS:in kirjeessä ihan luki että jonotusaikana voi käydä yksityisellä hoidoissa. TAYSissa taas nimenomaan kiellettiin se, mutta siellä nyt ylipäätään meininki oli niinkuin Neuvostoliitossa, vaikka hoitotulokset ovat kyllä siellä hyviä mutta ihme kyykytystä koko homma ja ei kyllä mitään myötätuntoa sieltä heru vaan päinvastoin melkein piiskalla lyödään itkevää. Poistuin sieltä lähes aina kyyneleet silmissä enkä todellakaan ole mikään kovin herkkä tyyppi vaan enemmän aika ronski ja monessa liemessä keitetty (piikkikammoa lukuunottamatta). Lahjasoluhoitaja (toinen niistä) oli kaikista kauhein!!!Absurdia jotenkin että löytyy valmiita solupaketteja odottamassa matchinsa. Hienoa, että löytyy!
Ihana kuulla että olette jonossa Millaiset fiilikset? Mitä ne speksit/teidän toiveet olivat jos saa kysyä? @Mariamimi
Kiva kuulla että luulette että meidän yksityinen/julkinen-homma on ok, lähinnä kai pelkään että julkisella suhtaudutaan nihkeästi siihen että on kaksi prosessia tavallaan samanaikaisesti.