Lapsettomuushoidoissa olevat

Voi @Keltainenkukka92 ❤ Saisikohan sitä puhelinaikaa aikaistettua, jos soitat Mehiläisen ajanvaraukseen ja selität tilanteen?

Mä voin sun kokemukseen sekundäärisesti lapsettomana jollakin tasolla samaistua. Sain esikoisen 24-vuotiaana luomuna ja haaveilin toisesta pienellä ikäerolla. Toinen ei saanutkaan alkuaan niin helposti ja kahden vuoden yrityksen jälkeen päädyttiin lopulta eroon, kesken ivf-jonotuksen. Oli se silloin kriisi, kun omassa päässä olin ajatellut, että mulla ois 2-3 lasta alle kolmikymppisenä ja olin muodostanut kaikki suunnitelmat sen mukaan. Esikoinen on jo 16 ja toista lasta ei oo vieläkään, välissä oli siis yli 10 vuoden tauko ilman yritystä, ennen kuin tapasin nykyisen puolison ”vanhoilla päivillä”. Kovempi se kriisi oli silloin nuorena kuin nyt, kun vuosien varrella ehdin hyväksyä ajatuksen, että mun lapsiluku jää todennäköisesti yhteen. Tuoreeltaan asia satutti paljon enemmän.

Mutta muista, te olette onneksi hyvissä ajoin hakeutuneet tutkimuksiin ja paljon on näitä Karhurouvasen kaltaisia onnistumisia ❤ Pyydä Mehiläisen lääkäriä laittamaan lähete julkiselle, niin lähtee asiat heti eteenpäin, jos hoitoihin tarvitsee turvautua.

• Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92
Pohdin jos olisin yrittänyt aikaistaa soittoaikaa mutta toisaalta mies menossa sperma-analyysiin vasta ti (oli jo aika mutta siirsi sen kun olisi osunnut ovulaatioon) niin kai se olisi ihan hyvä saada se tulos ennen soittoa.

Koitan vain kestää ja takaraivossa ajatus että soittoon enää 6 päivää ja todennäköisesti se ei ole yhtään mitään kaikkeen odotteluun mitä on edessä päin. Paitsi jos todetaan että mahdoton tapaus, ei kannata edes toivoa.

@Keltainenkukka92 totta, sen spermatestin takia ne varmaan soittoajan noin pitkälle antoikin. Sen tulokset pitäis tulla nopeasti, me saatiin ne jo samana päivänä.

Täällä kp 7 ja viisi päivää Menopurin pistelyä takana. Folleja oli ultrassa 10+3. Määrällisesti enemmän mitä viime yrityksessä kp 6, mutta kooltaan pienempiä. Lisättiin Menopurin annostusta ja maanantaina tsekataan tilanne uudelleen. Jarru alkaa myös tänään, Fyremadelin pistelyä en odota lainkaan 😣

• Tykkää
Reactions: haaveillen
Onneksi ei ole piikkikammo, ilmeisesti jäätävä määrä pistoja (ja lääkkeitä muutenkin). Noviisi ei pysy perässä! Ja alan ymmärtää miksi hoidoista puhutaan rankkoina myös fyysisesti...🫣 10+3 follia kuulostaa kuitenkin todella hyvältä määrältä 🤞 Montako hoitoa teillä on takana?

Oma napa, ti-to meni niin valtavassa ahdistuksessa että tänään oon ollu melko tyyni, keho ihan poikki jännityksestä ja surusta niin en vaa ole "jaksanut ajatella", varsinkin kun olen perjantaisin kotona taaperon kaa. Ja netistä kun lukee matalasta AMHsta saa niin ristiriitaisia tietoja, käytännössä täysin ääripäät siis = "käytännössä mun arvoilla menopaussi ja lähestulkoon mahdoton tilanne hoidoilla tai ilman" vs "IVF hankala mutta luomuna pitäisi onnistua ihan hyvin, ei paha tilanne ollenkaan". Tiedä sitten.

• Tykkää
@Keltainenkukka92 nettikirjoitukset varmasti pistää pään pyörälle ja aktiivisimpana on usein just ne ääripäät. Ymmärrän kyllä täysin et kaipaat kokemuksia tilanteesta, mä kans googletan ihan kaiken mahdollisen 🤭

Mulla ekan piikin pistäminen teki vähän tiukkaa, mutta nopeasti siihen tottui. Mulla menee hoidon aikana yhteensä neljää eri piikkiä ja kaikki muut on tosi helppoja pistää, ainoastaan toi Fyremadel on inhottava, koska neula on tylsä ja paksu. Saa ihan kunnolla painaa et menee ihosta läpi.

Meillä on takana yksi inssi ja yksi IVF. Syksyllä saatiin ekasta IVF:stä 17 munasolua, 8 hedelmöittyi ja lopulta kaksi niistä kehittyi blastoksi. Kumpakaan ei kiinnittynyt. Toivottavasti tästä hoidosta saataisiin vähän enemmän blastoja, että saataisiin useampi yritys. Tai sit ois niin huipputuuri, et yksikin riittäis onnistumiseen 🙏

vierailija
Heippa! Me ollaan yritetty 11/23 alkaen (ehkäisyn lopetus silloin), ikää mulla 34v ja miehellä 32. Molemmille esikoinen toiveissa. Kilpirauhasarvoissa ollut mulla häikkää ja heilahteluita (seilannut vajaatoiminnan ja normaali lukemien välillä) viime vuosina ja sitä on seurattu, nyt vasta kuitenkin aloitettiin thyroxin pienellä annoksella, haaveita tukemaan. Lähete tehtiin julkiseen ja pääsemme ensikäynnille helmikuun alussa, mitenhän tästä sitten asiat jatkuu? AMH jo mitattu ja 3,15, antaa toiveita onnistumiselle. Spermanäyte myös annettu, sen tulokset kuulemme vasta vastaanotolla.

Mies ottaa rennosti, itse huomaan että asia alkaa vaivaamaan ja stressaamaan kokoaika enempi. Olen aina tiennyt haluavani äidiksi, sopivaa elämänkumppania ei vain tullut vastaan aiemmin.

Toivotaan, että tänä vuonna asiat etenee meillä kaikilla ❤

@Keltainenkukka92 totta, sen spermatestin takia ne varmaan soittoajan noin pitkälle antoikin. Sen tulokset pitäis tulla nopeasti, me saatiin ne jo samana päivänä.

Täällä kp 7 ja viisi päivää Menopurin pistelyä takana. Folleja oli ultrassa 10+3. Määrällisesti enemmän mitä viime yrityksessä kp 6, mutta kooltaan pienempiä. Lisättiin Menopurin annostusta ja maanantaina tsekataan tilanne uudelleen. Jarru alkaa myös tänään, Fyremadelin pistelyä en odota lainkaan
Siellähän ollaan hyvässä vauhdissa pistosten kanssa 🥰 En muista onko ollut puhetta enkä jaksa selata, että tehtiinkö sulla tälle kierrokselle jotakin muutoksia kaavaan? Oon käsittänyt että aina kokeiltaisiin jotakin vähän erilailla?

Täällä odotetaan malttamattomana että pääsee lopettamaan pillerit.. Ei ole ollut niiden myötä tippaakaan haluja, ja meno on ollut tosi kuivaa silloin harvoin, kun on yrittänyt jotakin vällyjen välissä viritellä 🫣 Ahdistaa että tätäkö tämä elämä sitten pillereiden kanssa on. Joudun kuitenkin pillereitä popsimaan varmaankin menopaussiin saakka tämän endon kanssa…. täytyy varmaan mainita lääkärille ja kysyä onko mitään toista vaihtoehtoa..

Enää muutama päivä aikaa suunnitteluun, jännittää 🤯

Tervetuloa mukaan vierailija ❤ Teillä onkin jo hyvää kartoitusta tehty ennen ensikäyntiä. Varmaan aukiolotutkimus tulee vielä ensikäynnin jälkeen. Hoidot alkaa yleensä ovulaation induktiolla tableteilla (Letrozol), jos ei ole jotakin selkeää syytä edetä suoraan kovempiin hoitoihin. Toivottavasti teidän matka hoidoissa jää lyhyeksi 🙏

@haaveillen Ihanaa, että teidänkin käynti on vihdoin jo noin lähellä ja pääsette pian tositoimiin 😍 Kannattaa noi pillerit ottaa puheeksi, jos ois tulevaisuutta ajatellen muitakin vaihtoehtoja. Ois aika ankeaa samalla tavalla jatkaa vuosikausia.

Mulla on ollut myös hoitojen aikaan halut aika hukassa, en tiedä vaikuttaako nämä hormonit vai stressi. Cyclogest on aika paljon tässä viime kuukausien aikana vaikuttanut, kun joutuu suunnitella ja aikatauluttaa petipuuhatkin 😏

Mulla tehdään kummatkin hoidot lyhyellä kaavalla, mutta tähän lisättiin estrogeeni edellisen kierron loppuun. Sen tarkoitus on estää johtofollin kehittyminen alkavassa kierrossa ja yksittäisten follien etumatka pistosten alettua. Mulla ei edellisessä kierrossa yksikään folli päässyt karkaamaan, mutta ehkä siellä oli enemmän kokoeroa folleissa tähän kiertoon verrattuna, joten kai Zumenonilla on vaikutusta asiaan 🤷‍♀️ Toivottavasti näin saadaan myös enemmän kypsiä munasoluja kerättyä. Viimeksi 17 kerätystä osa oli raakoja, koska follit oli vielä pieniä.

Tervetuloa mukaan vierailija Teillä onkin jo hyvää kartoitusta tehty ennen ensikäyntiä. Varmaan aukiolotutkimus tulee vielä ensikäynnin jälkeen. Hoidot alkaa yleensä ovulaation induktiolla tableteilla (Letrozol), jos ei ole jotakin selkeää syytä edetä suoraan kovempiin hoitoihin. Toivottavasti teidän matka hoidoissa jää lyhyeksi

@haaveillen Ihanaa, että teidänkin käynti on vihdoin jo noin lähellä ja pääsette pian tositoimiin Kannattaa noi pillerit ottaa puheeksi, jos ois tulevaisuutta ajatellen muitakin vaihtoehtoja. Ois aika ankeaa samalla tavalla jatkaa vuosikausia.

Mulla on ollut myös hoitojen aikaan halut aika hukassa, en tiedä vaikuttaako nämä hormonit vai stressi. Cyclogest on aika paljon tässä viime kuukausien aikana vaikuttanut, kun joutuu suunnitella ja aikatauluttaa petipuuhatkin

Mulla tehdään kummatkin hoidot lyhyellä kaavalla, mutta tähän lisättiin estrogeeni edellisen kierron loppuun. Sen tarkoitus on estää johtofollin kehittyminen alkavassa kierrossa ja yksittäisten follien etumatka pistosten alettua. Mulla ei edellisessä kierrossa yksikään folli päässyt karkaamaan, mutta ehkä siellä oli enemmän kokoeroa folleissa tähän kiertoon verrattuna, joten kai Zumenonilla on vaikutusta asiaan Toivottavasti näin saadaan myös enemmän kypsiä munasoluja kerättyä. Viimeksi 17 kerätystä osa oli raakoja, koska follit oli vielä pieniä.
Voi, toivotaan että zumenon tepsii ja tasoittaa follien kypsymistä, ja että saisitte hyvän saaliin punktiossa 😊 Onko se jo ensiviikolla, vai miten se ajoittuu? Jänniä aikoja siellä jokatapauksessa 🙏🏼

Tuo 17 follia kuulostaa määränä aika hyvältä, on siellä munasarjat tehnyt työtä käskettyä ☺

Mä en tiedä miten osaan käsitellä tuon jännityksen sitten kun oma aika koittaa, kun tässä jännittää jo teidänkin puolesta vaikka en edes tunne teitä 🤭

Ja vierailijalle tervetuloa mukaan! Paljon tsemppiä ensikäynnille, toivotaan tosiaan että tienne lapsettomuushoitojen parissa on lyhyt 🥰 Tulehan päivittelemään sitten kuulumisia ensikäynnin jälkeen!
Meillä on sama juttu niinkuin varmasti monella muullakin, että puoliso ottaa asian kevyemmin, jopa ärsyttävän kevyesti. Meillä on ollut niin koko ajan. Itse mietin, murehdin, haen tietoa jne. ja toinen on aivan zen ja hyvä kun miettii koko asiaa. Meillä oli jo työvoitto, että puoliso lähti lapsettomuusselvittelyihin saati hoitoihin. Sen takia meillä viivästyi hoitoihin hakeutuminen, mutta se meni niin kuin pitikin, toinen tarvitsi enemmän aikaa. Mutta nyt ollaan aivan hoitojen kynnyksellä, ja molemmat on tässä mukana 🥰 itselle tämä on meistä isompi juttu jo senkin takia että vika on minussa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mariamimi
Sain nyt luotua vierailijan tilalle uuden nimimerkin, jatkossa tämä pienitoiveemme ❤

Välillä täällä on käyty kurkkimassa tekstejä, mutta päätin osallistua viimein mukaan keskusteluihin.

Onko teillä kokemusta kuinka pian ensikäynnin jälkeen asiat etenivät? Päästiin ensikäynnille aika "nopeasti" vajaa 3kk lähetteen teosta.

Alkuun sitä jotenkin otti asian rennosti itsekkin ja oltiinkin alussa ennemmin "saa tulla jos on tullakseen" mutta kuukausi kuukaudelta pettymykset kuukautisten alkaessa on tuntunut kovemmilta. Silti ovulaatioiden aikaan pieni toiveen kipinä, josko nyt tärppäisi. Mies ottaa rauhallisesti ja sanoo, että eiköhän asiat vielä selviä. Lähtenyt kyllä onneksi rohkeasti mukaan selvittelyihin.

Ehkä sekin vaikuttaa kun kierron mukaan oireet tuntuvat fyysisesti ja käyvät mielenpäälle aivan eri tavalla kuin miehelle.

Viikot tuntuvat pitkiltä odottaessa, mutta tosiaan onneksi kohta lisäselvyyttä ensikäynnillä saadaan. Jännittää sekin, että millainen polku tästä vielä meille tulee ja osataanko tarpeeksi tukea ja ymmärtää toisiamme. Päivä kerrallaan ❤

Heippa! Me ollaan yritetty 11/23 alkaen (ehkäisyn lopetus silloin), ikää mulla 34v ja miehellä 32. Molemmille esikoinen toiveissa. Kilpirauhasarvoissa ollut mulla häikkää ja heilahteluita (seilannut vajaatoiminnan ja normaali lukemien välillä) viime vuosina ja sitä on seurattu, nyt vasta kuitenkin aloitettiin thyroxin pienellä annoksella, haaveita tukemaan. Lähete tehtiin julkiseen ja pääsemme ensikäynnille helmikuun alussa, mitenhän tästä sitten asiat jatkuu? AMH jo mitattu ja 3,15, antaa toiveita onnistumiselle. Spermanäyte myös annettu, sen tulokset kuulemme vasta vastaanotolla.

Mies ottaa rennosti, itse huomaan että asia alkaa vaivaamaan ja stressaamaan kokoaika enempi. Olen aina tiennyt haluavani äidiksi, sopivaa elämänkumppania ei vain tullut vastaan aiemmin.

Toivotaan, että tänä vuonna asiat etenee meillä kaikilla

Huomenna saan tietää punktion ajankohdan, osuu ke-pe välille. Onhan tää kyllä taas yhtä jännitystä ja varmaan vaan taas pahenee punktion jälkeen, kun alkaa odotus hedelmöittyneiden määrästä ja alkioiden kehityksestä.

Täälläkin mies ottaa tilanteen kevyemmin. Tukee mua kyllä ja lähtee mielellään klinikalle mukaan, mutta usein myös kehottaa mua olemaan stressaamatta. Helpommin sanottu kuin tehty tän kaiken keskellä. Miehenä on ehkä hankalampaa samaistua näihin kokemuksiin, onneksi on tällaisia palstoja vertaistukeen! ❤

Oi, jännittävä viikko teillä tulossa! Pidetään sormia ristissä 🤞❤

Hyvä tosiaan, kun tällaisia palstoja on. Itse olen toistaiseksi kertonut vain ihan parille lähimmälle ystävälle meidän tilanteesta ja toiveista. Katsotaan, kun asiat toivottavasti ensikäynnillä vähän selkeytyy, että kenelle kertoa ja mitä. Täältä vertaisten parista on hyvä aloittaa ❤

Huomenna saan tietää punktion ajankohdan, osuu ke-pe välille. Onhan tää kyllä taas yhtä jännitystä ja varmaan vaan taas pahenee punktion jälkeen, kun alkaa odotus hedelmöittyneiden määrästä ja alkioiden kehityksestä.

Täälläkin mies ottaa tilanteen kevyemmin. Tukee mua kyllä ja lähtee mielellään klinikalle mukaan, mutta usein myös kehottaa mua olemaan stressaamatta. Helpommin sanottu kuin tehty tän kaiken keskellä. Miehenä on ehkä hankalampaa samaistua näihin kokemuksiin, onneksi on tällaisia palstoja vertaistukeen!

• Rakkaus
@pienitoiveemme veikkaan, että ensikäynnin jälkeen asiat lähtee aika pian rullaamaan, pidetään peukkuja!😊 Riippuu varmasti ihan siitä, mitä tutkimuksissa paljastuu 😊

Meillä oli ensikäynti lokakuussa (jota odotettiin 5kk) ja siellä meidät päätettiin laittaa suoraan IVF jonoon, jonka suunnittelukäynti on tulevalla viikolla. Tässä välissä meillä ei ole tapahtunut mitään, kun hypättiin kaikki kevyet hoidot yli. Joten yhtä odotteluahan tämä on meillä ollut 🙈 Reilu 8kk sitten menin ensimmäistä kertaa lääkärin pakeille kun lasta ei kuulunut 1,5v yrityksen aikana, ja nyt vihdoin päästään eteenpäin. On ollut elämäni pisimmät 8kk. 😁

• Tykkää
Reactions: pienitoiveemme
Huoh noita pitkiä odotusaikoja pelkään ihan hirveästi, miten pää kestää... 🫣🫠 Muutenkin ja varsinkin jos tietää että aika käy vähiin esim iän tai mun tapauksessa erittäin alhaisen amh takia.

Asiasta toiseen, hyvä ystävä ilmoitti jo että heillä alkioita pakkasessa jos haluamme. Surkuhupaisaa 😅 Vastasinkin että en tiedä pitäisikö laittaa "😭, 😂 vai ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤".

No mies menossa sperma-analyysiin ylihuomenna niin kai oletus ennen tuomiota on että ainakin hänellä asiat kunnossa ja olemme vain munasolua vailla. 😆

@Mariamimi tuu sitten kertomaan miten meni 💕

@Keltainenkukka92 kieltämättä aika hämmentävä tarjous 🤭

Mun kokemukset julkiselta on vuosien takaa ja varmaan ajat ja jonotilanteet on muuttuneet. Me kokeiltiin silloin kevyetkin hoidot ja vajaan vuoden aikana ehdittiin kokeilla muutama kierto ovulaation induktiota ja muistaakseni kaksi inssiä. Tästä laitettiin IVF-jonoon, joka oli silloin 6kk. Ensikäynnin jälkeen kyllä aika tasaiseen tahtiin tapahtui jotakin, suurin odottelu oli itse ensikäynnille ja myöhemmin IVF-suunnitteluajalle. Nyt ollaan yksityisellä iän vuoksi, jossa hommat etenee nopeasti, mutta rahaa palaa myös kiitettävästi.

Tänään taas ultrattiin ja punktio menee perjantaille. Follit kasvaa hitaammin edelliseen IVF:ään verrattuna. Viimeksi riitti 8 päivää Menopuria pienellä annoksella ja nyt pistelypäiviä näyttäis tulevan 11 ja annostakin jouduttiin nostaa. Määrä näyttää kuitenkin hyvältä, 14 oli isompia folleja + muutama pienempi. Perjantaipunktio on kyllä siitä kiva, että on viikonloppu aikaa toipua rauhassa.

• Rakkaus
Reactions: Keltainenkukka92
Tsemppiä @Keltainenkukka92 💕 Kuulostaa siltä että oot hyvin varautunut, joten tuskin on kysymyksiin lisättävää 🤞 Jännityksellä odotetaan kuulumisia!

Tehtiin vika vasteultra ja pienimmätkin follit on ottaneet kasvupyrähdyksen. Folleja on yli 20 ja riski hyperiin on suuri, joten tuoresiirtoa ei tehdä. Hyperin estoon sain Enoxaparinin ja Dostinexin, pistelyt siis jatkuu 😏 Punktio tehdään pe ja saadut alkiot menee 5-6 päiväisenä pakkaseen. Seuraavassa kierrossa siirto, jos munasarjat ehtii toipua.

Oli "mukava" keskustelu, tuntui että lääkärillä oli aikaa ja vastasi rehellisesti ja kattavasti ja antoi toimintasuunnitelman. Pelkäsin että lähinnä tulee diipadaapaa mutta onneksi ei näin.

Tulokset tiivistettynä: miehellä hyvä tilanne ja koska olen vain 32 munien laatu toivottavasti hyviä joten toivoa on vaikka näillä arvoilla muuten on erittäin surkea ennuste. Laittaa lähetteen julkiselle puolelle, sanoi että ihan tsägästä kiinni hyväksyykö HUS sen vai ei. Kuulemma vastaus tulee päivissä (siis jos ottavat lähetteen vastaan vai ei). Luomuyrityksiä koko ajan (antoi todennäköisyysprosentiksi 5% per kierto) ja ihan viimeistään kesällä IVF yksityisellä puolella jos julkinen ei ota vastaan tai viivyttelee koska mun Amh-arvolla voi olla että aikaikkuna on selvästi alle vuosi, vaikka saattaa olla pitempi. Kysyin mitä hän arvioi, voidaanko saada biologinen lapsi tavalla tai toisella. Vastaus oli 50-50. 😰

Niin nyt toivon että HUS toimii ripeästi ja vielä enemmän että tämä kierto on ollut ihmekierto, tänään DPO9.

@Mariamimi n tilanne kuulostaa hyvältä 🤩🤞

• Tykkää
Oli "mukava" keskustelu, tuntui että lääkärillä oli aikaa ja vastasi rehellisesti ja kattavasti ja antoi toimintasuunnitelman. Pelkäsin että lähinnä tulee diipadaapaa mutta onneksi ei näin.

Tulokset tiivistettynä: miehellä hyvä tilanne ja koska olen vain 32 munien laatu toivottavasti hyviä joten toivoa on vaikka näillä arvoilla muuten on erittäin surkea ennuste. Laittaa lähetteen julkiselle puolelle, sanoi että ihan tsägästä kiinni hyväksyykö HUS sen vai ei. Kuulemma vastaus tulee päivissä (siis jos ottavat lähetteen vastaan vai ei). Luomuyrityksiä koko ajan (antoi todennäköisyysprosentiksi 5% per kierto) ja ihan viimeistään kesällä IVF yksityisellä puolella jos julkinen ei ota vastaan tai viivyttelee koska mun Amh-arvolla voi olla että aikaikkuna on selvästi alle vuosi, vaikka saattaa olla pitempi. Kysyin mitä hän arvioi, voidaanko saada biologinen lapsi tavalla tai toisella. Vastaus oli 50-50.

Niin nyt toivon että HUS toimii ripeästi ja vielä enemmän että tämä kierto on ollut ihmekierto, tänään DPO9.

@Mariamimi n tilanne kuulostaa hyvältä
Tosi ihana kuulla että lääkärillä tuntui olevan aikaa vastata kysymyksiin 😊 ja myös hyvä, että sait realistiset vastaukset eikä mitään yltiöpositiivisuutta/tilanteen vähättelyä ❤

Täällä pidetään sormet ristissä että julkinen hyväksyy lähetteen 🤞🏼 Toivottavasti eivät ole jäykkiä ja vaadi vuoden yritystä 🤞🏼 toki vielä enemmän sormet ristiin luomutärpille!

Meillä oli suunnittelukäynti tällä viikolla, ja huh miten jännittävää oli. Nyt tämä ratas alkaa pyöriä, ja tuntuu että valtava stressi on alkanut nyt tässä purkautua ❤ Vihdoin päästään tositoimiin. Tästä se lähtee, ei kun kohti tuntematonta 🙈

Varmistui että meille tehdään pitkän kaavan IVF. Toisen puolen munasarjalle ei isoja odotuksia laitettu, kun endometriooma on sen melkein kokonaan tuhonnut. Mutta toinen näytti onneksi hyvältä. Nyt odottelen vuotoa alkavaksi, ja siitä 3vkon päästä alkaa synarela-sumuttelut 🫶 Jännittävää!

@Keltainenkukka92 varmasti pysäyttäviä uutisia, mutta toisaalta onneksi lääkäri antoi realistisen kuvan tilanteesta ja tiedätte miten edetä. Ja onneksi lähditte ajoissa yksityiselle selvittämään asiaa! Mä niin toivon, että lähete menee julkisella läpi. Oishan se aika jäätävää vaatia vuoden yritystä, jos aikaikkuna on todistetusti noin rajallinen. Mutta tietenkin toivotaan ennen kaikkea, ettei sitä lähetettä lopulta edes tarvittaisi ja saisitkin vielä sen luomuplussan 🙏

@haaveillen ihanaa, et sielläkin alkaa vihdoin tapahtua 😍 Tiedätkö jo mikä sulla tulee stimulaatioon lääkkeeksi?

Onpa hyvä että alkaa tapahtua! Millainen tausta teillä olikaan?
Samaa mieltä, tätä on odotettu 🙏🏼

Meidän taustat on sellaiset, että ihan ensimmäisestä yrityskierrosta raskauduin mutta viivat haaleni samantien, eli kemialliseksi jäi. Ajateltiin tietenkin että eipä hätää, kyllä sieltä tulee uusi tärppi, mutta eipä tullut. 1,5v yrityksen jälkeen marssin gynelle, jossa mulla todettiin endometrioosi. Kaikki oli muuten ikääni (32) vastaavassa kunnossa. Laitettiin lähetettä julkiselle ja heti suoraan IVF jonoon, ja nyt ollaan tässä. Vika on siis minussa, miehen tavara on priimaa. 👍🏼 Nyt toivotaan että tämä tarina saa onnellisen lopun 🥰

Viimeksi muokattu:
@Mariamimi niinpä ❤ Ei ollut vielä puhetta mikä pistos tulee, enkä huomannut kysyäkään, tuli niin paljon asiaa 🤭 No, se selviää viimeistään 0-ultrassa. Sen lääkäri sanoi, että lääkeannostukset on heti ekalla kierroksella vähän tavallista suuremmat, kun amh on sellainen, että hyperin riski on pieni. Tavoittelee n 15 follikkelia. Saa nähdä kuinka käy. Lääkäristä jäi tosi hyvä tunne, tuntuu että tietää mitä tekee 😊 Tästä on hyvä jatkaa.

Samaa mieltä, tätä on odotettu 🙏🏼

Meidän taustat on sellaiset, että ihan ensimmäisestä yrityskierrosta raskauduin mutta viivat haaleni samantien, eli kemialliseksi jäi. Ajateltiin tietenkin että eipä hätää, kyllä sieltä tulee uusi tärppi, mutta eipä tullut. 1,5v yrityksen jälkeen marssin gynelle, jossa mulla todettiin endometrioosi. Kaikki oli muuten ikääni (32) vastaavassa kunnossa. Laitettiin lähetettä julkiselle ja heti suoraan IVF jonoon, ja nyt ollaan tässä. Vika on siis minussa, miehen tavara on priimaa. 👍🏼 Nyt toivotaan että tämä tarina saa onnellisen lopun 🥰
Millä alueella asutte ja kuinka pitkä jono tai siis odotusaika on? :)

Ja mikä sun amh oli, tuo 15 follia kuulostaa jo sairaan hyvältä määrältä näin mun näkökulmasta 🫣👌.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä