LAPSETTOMUUS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettijä

Vieras
Haluaisin tiedustella, miksi lapsettomuusongelmasta kärsivät ovat tällä palstalla ja kommentoivat aina "kiukkuisesti" raskaana oleville ihmisille?

Lapsettomuus on surullinen ongelma, en kiistä sitä laisinkaan. Mietin vain, että jos itse olisin lapseton/yrittäisin kovasti lasta en roikkuisi vauva-palstoilla vaan yrittäisin hakeutua "kaltaisteni" seuraan ja saada vertaistukea.

Mielestäni on väärin ja erittäin katkeraa että kommentoitte ilkeästikin raskaana oleville ihmisille.

Alkuperäinen kirjoittaja miettijä:
Mielestäni on väärin ja erittäin katkeraa että kommentoitte ilkeästikin raskaana oleville ihmisille.

Vai niin. Kyllä täällä näkee ilkeitä kommentteja 5-lapsisten perheenäitienkin näppiksistä. Minusta lapsettomien kommentit eivät ole edes häijyimmästä päästä, vaan karmeimmat kommentit tulevat lapsettomia vihaavilta ÄIDEILTÄ.
:o

En ole lapseton, mutta kärsin kyllä hedelmättömyydestä.

Osa niistäkin on varmaan vaan provoja.

Kai ne palstailee koska toiveissa on kuitenkin lapsi ja perhe-elämään liittyvät asiat kiinnostaa.
Vois kuvitella, ettei sitä vertaistukiryhmien tietynlaista masentuneisuuttakaan aina jaksa.

Onhan se katkeraa esim. raskausvaivoista valittavalle sanoa pahasti, mutta ehkä se on yksi tapa jaksaa asian kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja shsfsh:
Onhan se katkeraa esim. raskausvaivoista valittavalle sanoa pahasti, mutta ehkä se on yksi tapa jaksaa asian kanssa.

Luulen että tällainen kommentointi vain pahentaa sen kommentoijankin oloa. En usko että ketään oikeasti helpottaa olla toiselle veemäinen ja ilkeä. Hetken voi tuntua että hahaa siitäs sai mokoma, mutta mitä sen tunteen jälkeen? Sama kiukku, tai mikä tunne se onkaan päällimäisenä.

Ei lapsettomien inhottavuuksia saa eikä pidä hyväksyä, niille ei ole mitään oikeutta.

Näillä sivuilla pyörii yksikaikkein aktiivisemmista lapsettomuuskeskusteluista. Tuolla on ihan osio lapsettomuudesta kärsiville, joten varmaan sen takia täällä vauvapalstalla roikkuvat kun täällä se vertaistuki just on.

Ja kun menet tohon keskustelun etusivulle, niin siellä Lapsen saaminen -otsikon alla on oikein oma lapsettomille tarkoitettu keskustelupalstansa. Siksi me "roikumme täällä". Kaltaistemme seurassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sallittakoon siis äksyily..tukea sekin

mun mielestä kenenkään ei tarvitsisi äksyillä yhtään kenellekään. muiden lapsien ei pitäisi olla lapsettomilta pois. ja juu, mulla on ystäviä lapsettomuushoidoissa, mutta eivät he äksyile raskaana oleville tai niille, joilla on vauvoja.

Täällä on oma keskustelualue lapsettomuudelle ja sitä ei valitettavasti pysty lukemaan ilman, että nää Mitäs nytin aloitukset hyppii koko ajan silmille. Aina ei jaksa olla hiljaa, kun pienistä inistään. Ei kai siinä sen ihmeempää. Itelle ainakin olis helpompaa, jos noi aloitukset ei olis koko ajan näkyvissä...

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Ja kun menet tohon keskustelun etusivulle, niin siellä Lapsen saaminen -otsikon alla on oikein oma lapsettomille tarkoitettu keskustelupalstansa. Siksi me "roikumme täällä". Kaltaistemme seurassa.

Mutta miksi tarvii kommentoida sellaisille, ketkä raskaana ovat...siis kommentoida ilkeästi tarkoitan

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Täällä on oma keskustelualue lapsettomuudelle ja sitä ei valitettavasti pysty lukemaan ilman, että nää Mitäs nytin aloitukset hyppii koko ajan silmille. Aina ei jaksa olla hiljaa, kun pienistä inistään. Ei kai siinä sen ihmeempää. Itelle ainakin olis helpompaa, jos noi aloitukset ei olis koko ajan näkyvissä...

Sun mielestä pienistä, raskaana olevalle ei kyse olekaan aina mistään pikkujutusta. Saako sulle tulla sanomaan että hei, lapsettomuus vai? No mitä huolit niin pienistä?

Alkuperäinen kirjoittaja kokenut:

Vai niin. Kyllä täällä näkee ilkeitä kommentteja 5-lapsisten perheenäitienkin näppiksistä. Minusta lapsettomien kommentit eivät ole edes häijyimmästä päästä, vaan karmeimmat kommentit tulevat lapsettomia vihaavilta ÄIDEILTÄ.
:o

En ole lapseton, mutta kärsin kyllä hedelmättömyydestä.

Mä olen ihan samaa mieltä. En ole lapseton, lapsi meiltä löytyykin, mutta toisen saamisessa suuria vaikeuksia...
Siltikään en ole ilkeästi kenellekään raskaana olevalle kommentoinut, en tosielämässä tai virtuaalimaailmassa.
Sen sijaan raskaana olevat ovat olleet sanoillaan tosi ilkeitä mua kohtaan. Palstalla olen myös lukenut, että "ne jotka ovat lapsettomia - heille ei ehkä ole tarkoitettukaan lasta!"

Henkilökohtaisessa elämässä mielessäni pyörii kyllä paljon tunteita, myös vihaa ja katkeruutta, niiltä tuskin kukaan lapsettomuudesta kärsivä välttyy. Lähinnä törmään siihen ilmiöön, että helposti lapsiaan saavien äitien on vaikea ymmärtää lapsettomuuden ilmiötä.

Tämä on keskustelupalsta, missä on anonyyminä helppo ja "sallittua" äksyillä. Lapsettomuus on raskas, ja hankala asia, eikä semmonen, joka ei ole kokenu sitä henkilökohtaisesti, tiedä sen tuomasta tuskasta mitään. Se, että toiset saa jotain, mitä itse et saa, tuntuu ihan mielettömän pahalle, ja syvällä!!
Enkä tiedä minäkään siitä, että vaikka vuosikymmen käydään hoidoissa, ja yritetään raskautua. Sekundäärisestä lapsettomuudesta kärsineenä kuitenkin tiedän jotain, mitä nämä lapsettomat käy läpi.

Plus että tällä palstalla on jotenkin kumman vihamielinen asenne lapsettomia kohtaan. Mä en käsitä miksi täällä jatkuvasti on näitä alotuksia kun suurin osa palstaidiooteista kuitenkin on äitejä itsekkin. On täällä lapsen omaaviakin törttöjä ja provoja aika lailla. Miksi täällä jeesustellaan näin usein että kun noi lapsettomat on niin kamalia???

Ei ole aina vain ne lapsettomat jotka ilkeästi kommentoi. Esim. tähän aloittamaani keskusteluun tuli äideiltä kitkerää kommenttia, vaikka monessa kohtaa painotn etten koskaan, ikinä enkä missään tilanteessa ole kertonut katkerista ajatuksistani kenellekään, varsinkaan sellaisille joilla on lapsia. Varsinkin tuo viiden kirjoitti aika ikävästi. Että kyllä äitienkin asenteessa on vikaa.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1822477#m21839460

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja -:

Sun mielestä pienistä, raskaana olevalle ei kyse olekaan aina mistään pikkujutusta. Saako sulle tulla sanomaan että hei, lapsettomuus vai? No mitä huolit niin pienistä?

Eikä huolia voi luokitella. Jollekin tikku sormessa saattaa tuntua maailmalopulta kun jollekin toiselle se on vasta jalan amputointi! Jokaisella on omat murheet tietyssä elämäntilanteessa ja ne koetaan omalla tavalla, eikä niitä tosiaan voi arvioida tai arvostella. Yrittäkää olla onnellisia siitä, mitä teillä on...lapsen saaminen ei kuitenkaan ole koko maailma...toivottavasti.

Annetaanpa tämän asian olla... Ihminen, joka ei ole kokenut lapsettomuutta ei voi koskaan ymmärtää ihmistä, joka kantaa tahatonta ja musertavaa lapsettomuuttaan mukanaan 24/7. Ihan yhtä lailla kuin se lapseton ei voi koskaan ymmärtää raskaana olemisen onnea.

Alkuperäinen kirjoittaja Bubble Bob:
Miksi täällä jeesustellaan näin usein että kun noi lapsettomat on niin kamalia???

Mua ainakin oikeassa elämässä kaksi lapsetonta ovat loukanneet todella pahasti, ja syynä heidän lapsettomuus ja minun yllätysraskauteni. Vaikka lokaa lentää puolin ja toisin, en ymmärrä kumpaakaan puolta. Mutta puolustan kyllä mielelläni raskaana olevia valittajia lapsettomia vastaan. Kun mun mielestä pitää saada purkaa huolensa ilman että joku tulee kommentoimaan jotain älytöntä ja loukkaavaa vain siksi, että ei itse ole raskaana.

Haluaisin tiedustella, miksi lapsettomuusongelmasta kärsivät ovat tällä palstalla ja kommentoivat aina "kiukkuisesti" raskaana oleville ihmisille?

Lapsettomuus on surullinen ongelma, en kiistä sitä laisinkaan. Mietin vain, että jos itse olisin lapseton/yrittäisin kovasti lasta en roikkuisi vauva-palstoilla vaan yrittäisin hakeutua "kaltaisteni" seuraan ja saada vertaistukea.

Onkohan nyt kuitenkaan ihan noin tuokaan asia.

Alkuperäinen kirjoittaja asian vierestä:
Tämä mitäs nyt -palsta ei ole pelkästään raskaana oleville tai mammoille!

Täällä saa pyöriä niin lapselliset kuin lapsettomatkin...

Tottakai saa ja ihanaa onkin että täällä pyörii kaikenlaisia ihmisiä :) Ei kyse olekaan siitä, vaan siitä, miksi lapsettomat kommentoivat ilkeästi raskaana oleville naisille, katkeruus on jotain mitä en hyväksy!

No mä en ainakaan ilkeile, ainakaan tolleen... :kieh: Luulenpa, että lapsettomatkaan ei viitsi asiasta joka välissä toitottaa, joten sulta vaan jää se tieto pois että se positiivisesti kommentoivakin voi olla lapseton...

Ja ite henkilökohtaisesti en jaksanut lukea lapsettomuusjuttuja, paitsi aika alussa. Myöhemmin ne vaan masensi eikä niistä saanut mitään positiivista irti. Mieluummin luen vaikka lasten kommelluksista. :)

Useimmiten täällä useamman lapsen äidit ovat äänessä kuin lapsettomuusongelmista kärsivät. Käytin sanaa lapsettomuusongelmista, en lapsettomista, koska on olemassa ihmisiä joilla on lapsi ja silti kokee tyhjän sylin tuskaa kun toista ei tule. Olen ollut palstalainen ikuisuuden, olin palstalainen nuorena yhden lapsen äitinä, olin palstalainen kun sekundaarinen lapsettomuus kohtasi meitä ja aina vaan olen palstalainen, vaikka tuo on jo mennyttä elämää. Koen oikeudekseni olla täällä mielipiteineni kuitenkin.

Yhteistyössä