Lapsettomuus vie voimavarat

Hei! Täällä lasta yritetty kohta 2,5 vuotta. Takana yksi epäonnistunut inseminaatio sekä luomuraskaus (biokemiallinen), joka siis päättyi keskenmenoon. Nyt vihdoin tuli aika ivf-hoidon suunnitteluun. Suunniteltiin läärin kanssa punktiota jo ensi kuulle kunnes lääkäri ultrasi minut. Munasarjassa oli yksi kirkas kysta sekä samea kysta. Tämä samea kysta on tod. Näk hyvänlaatuinen, mutta pahanlaatuisen kasvaimen poissulkemiseksi otettiin myös syöpäverikokeet. Kysta kontrolloidaan reilun kuukauden päästä ja sen pohjalta sitten mietitään mitä tehdään. Jos se joudutaan leikkaamaan, menee leikkausjonossa aikaa väh. 3kk.
Nyt ei siis pystytä hoitoja aloittamaan tuon kystan takia. Oon niin väsynyt tähän touhuun! Nyt pelko takaraivossa; mitä jos se onkin syöpä..tämä suru lapsettomuudesta syö niin sisintä! Tekisi mieli antaa kaiken olla. Aivan sama. En jaksa enää!

Mahtaako täällä olla samoilla fiiliksillä varustettuja lapsettomia?
 
Ei ole totta, kirjoitin vastauksen kaks kertaa ja molemmilla kerroilla se katos johonkin kyberavatuuteen!

No jospa vielä kolmannen kerran. huoh. Halusin vain tulla sanomaan, että et ole yksin. Minulla ihan samoja fiiliksiä, tuntuu etten jaksa tätä lapsettomuutta enää päivääkään. Yritystä nyt takana 1,5 vuotta ja clomeja olen syönyt 3 kiertoa josta ei mitään tulosta. Seuraavaksi ehkä inssi, siitäkään en ole saanut vielä varmuutta, julkisella kun ollaan. Tuntuu ettei seillä kukaan kerro mitään ellei itse ole koko ajan inttämässä tietoja. Olemme miettineet yksityiselle siirtymistä, mutta hirveen kallistahan se on. Toisaalta olen kyllä valmis ottamaan vaikka lainaa, koska tuntuu etten jaksa enää päivääkään tätä. Työkin kärsii, kun en pysty keskittymään ja ylipäätään en jaksa mennä töihin. Olen pahimmillaan jopa valehdellut olevani flunssassa tms. jotta olen vaan saanut jäädä kotiin. Lisäksi ympärillä kaikki sukulaiset, kaverit ja tuttavat saavat koko ajan lapsia, mutta minä vaan en :(
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kuulla, ettei tässä yksin näiden tunteiden kanssa räpiköidä. Onko teillä löytynyt syy lapsettomuuteen? Meillä ei ole. Tosin noita kystia kun on aina ollut, niin uskon ettå ne obat sekoittaneet hormonitoimintaa. Mutta on kyllä niin poikki. Lapsenkaipuu vaan on niin mahoton. Ja asiaa ei paranna se, että läheiset pyöräyttävät vauvoja tuon tuosta!
 
vierailija
Minulla oli munasarjoissa myös samea pallura. Se vain punktioitiin punktiossa muiden mukana, eikä siitä sen enempää puhuttu. Koen olleeni tälle klinikalle vain rahantekoväline. Teettivät 7 kuukauden aikana 6 kierrosta hormoonihoitoja punktioineen. Tulokset huononivat jatkuvasti. Pääasia, että raha virtasi heidän suuntaan. Mitään ei kunnolla mietitty, eikä pidetty hoidoista taukoa, jotta munasolujen laatua olisi paranneltu. Kuulemma paras klinikka Suomessa tämän palstan mukaan.

Netistä olisi kaikki pitänyt itse opiskella ja lukea ettei missään nimessä kannata joka kuukausi pistää hormooneja itseensä.

Nyt jään lapsettomaksi, koska lopputuloksena on syöpä ja sytostaatit tuhovat viimeisenkin mahdollisuuden yrittää lasta.

Syöpädiagnoosin kestin, mutta lapsettomuustuomio tuntuu masentavalta.
 

Yhteistyössä