lapsettomuus tutkimuksista! haluaisiko joku kertoa ?

Heipparallaa! Olen tuolta vauvakuume puolelta ja ajattelin tulla kysymään täältä että, millaisia kokeita otetaan lapsettomuus tutkimuksissa??

meillä yritystä yli vuosi takana ja ajattelimme mieheni kanssa hakeutua tutkimuksiin .. olisi kiva kuitenkin tietää mihin varautua, eli jos joku jaksaa vaivautua valaisemaan minua kokeista, hoidoista yms.

Suuri kiitos ! :)

Heippa!

Miehellä sperma-analyysi, naisella sisä+ultra-tutkimus (minulla tästä alkoivat epäilemään jo endometrioosia), lisäksi kierron kartoitus, nyt en enempää muista. Näiden jälkeen yhteenvetokäynti että löytyikö jotaion vai miten edetään. Tsemppiä ja kyllä kannattaa jossain vaiheessa tutkia!!

Tuoreena foorumilaisena kysyn, kannattaako vielä mennä pyytämään lähetettä tutkimuksiin? Olemme yrittäneet 2012 alusta, kesällä 2012 otimme avuksi ovulaatiotestit (tosin ekat 3kk turhaan Clearbluen takia :mad:). Nyt on siis vasta viisi todettua ovulaatiota yritetty "täysillä". Kannattaisiko vielä yrittää vai saisiko lähetteen jo ja kuinka nopeasti täällä PK-seudulla asiat etenevät tutkimuksissa?

^ pyytäisin lähetteen heti. Pk-seudulla menee kuitenkin joitakin kuukausia ellei peräti 6kk siihen että saatte ajan edes ensikäynnille jossa mahdolliset tutkimukset määrätään. Eli tuo odotteluaika teillä on kuitenkin mahdollisuus vielä testailla testien kanssa. Tietysti jos itse ei halua vielä tutkimuksiin mennä, niin oman fiiliksen mukaan sitten mennä, mutta alkututkimukset julkisella ovat hitaita, yksityisellä sitten tapahtuukin heti mutta samalla rahaa palaa jo aika paljon!

Minäkin lähtisin kyllä tutkimuksiin heti, koska jonottamiseen yms. voi mennä pitkäänkin... ja jos jotain ongelmaa sitten löytyy, ei harmita että on tuhlautunut aikaa turhaan odotteluun. Toki viime kädessä se ratkaisee, miltä itsestä tuntuu, mutta näin siis itse tekisin. :) Me mentiin tutkimuksiin vuoden yrityksen jälkeen, ja siitä kesti vielä kaksi vuotta ennen kuin tulin raskaaksi - ja mielestäni oltiin silti onnekkaita, että päästiin noinkin vähällä. (Kävimme yksityisellä, missä jonotusajat ovat lyhyitä.)

En tiedä kävikö meillä sitten vaan uskomattoman hyvä tuuri, mutta yksityinen gyne, jolla oon käynyt, laittoi lähetteen julkisenpuolen tutkimuksiin tammikuun alkupuolella ja siitä meni muutama päivä niin tuli kirje, jossa oli aika kolmen viikon päähän, nyt on jo eka käynti takana. Ja siis Pk-seudulla nimenomaan. Kysy vielä jos tulee jotain mieleen, voin tuoreeltaan kertoa...

Yhteistyössä