Lapsettomuus kirjoissa..

Tästäkin aiheesta on varmasti jo ollut keskustelu aiemmin mutta en löytänyt :

Luin just Eve Hietamiehen :puolinainen kirjan.
Oli kyllä mielettömän koskettava ja itku tuli monta kertaa sitä lukiessa. Vaikka itsellä ei oo yhtään keskenmenoa ole ollut,mutta silti.. suosittelen lukemaan kyseisen kirjan.
Tilasin kirjastosta juuri :Ihmeet tapahtuvat muille kirjan
 
Mä en ole vielä lukenut yhtäkään lapsettomuusaiheista kirjaa, joka olisi koskettanut. Kaikki ovat jotenkin hirveän kliinisiä, hoitokertomuksia. En ole saanut siitä tunteesta kiinni. Kyllähän ne avaavat hoitojen maailmaa, kertovat siitä millainen rumba se noin yleisesti on, mutta se tunnepuolen synkkyys on jotenkin jäänyt uupumaan tai sitten kirjoittaja ei vain ole saanut tuotua sitä esiin hyvin.

Puolinainen-kirjaa en ole lukenut, mutta Ihmeet tapahtuvat muille oli ainakin mulle suuri pettymys. Heikosti Positiivisesta en myöskään tykännyt.


Kuvakirjat Maailma Mustavalkoinen ja Keskenmenosaappaat kyllä ovat olleet ihanan lohduttavaa luettavaa.

Rakkaustesti-kirjaa olen kuullut kehuttavan. Onko joku lukenut?
 
Viimeksi muokattu:
Luin juuri tuon Ei kenenkään äiti -kirjan ja tykkäsin siitä tosi paljon. Siihen on kerätty viidentoista ihmisen lapsettomuuskertomukset, joista löytyy laaja kirjo hyvin erilaisia tilanteita ja lapsettomuuskokemuksia. Mukana oli sekä kipeämpiä kertomuksia että sellaisia, joissa kirjoittaja oli lopulta vuosien jälkeen tullut lapsettomuutensa kanssa sinuiksi. Itselleni lukukokemus oli jotenkin terapeuttinen - ihan kuin omille tunteilleni olisi annettu sitä kautta äänitorvi.
 

Yhteistyössä