Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Tulin kurkkimaan :) Jokohan Rouva B:llä on poika maailmassa kun on viime kirjotuksesta aikaa? Toivottavasti!
Ihana vauva Napsiksella :heart:
(.) Täällä vaan vaivat pahenee :( Eilen illalla tuli oikein itku kun oon jo niin väsyny tähän. Mullahan on ollu käsissä noi hermokanavat tukossa, eli sormenpäät on puuduksissa koko ajan ja sormet ei taivu kunnolla. Varsinkin yöllä ja aamulla sormet on ihan jäykät ja sit kun väkisin koukistaa, niin nivelet muljahtelee pois paikoiltaan ja se SATTUU! Nyt on sitten jonkin aikaa ollu ranteetkin kipeenä ja eilen lakanoita viikatessani oikea ranne muljahti pois paikaltaan ja vaikka sen heti sainkin takasin, niin siitä lähtien on särkeny. Tuki sidoksen laitoin siihen, mutta ei se juurikaan auta ja huolimattomasti jos kättä liikuttaa niin tuntuu heti kuin puukolla iskettäis :`(
Rauhallisesti oon koittanu nyt liikkua vähän ulkona, mut vaikka kuinka hitaasti kävelis, niin supisteleen alkaa. Kaikista eniten harmittaa kun esikoisen kanssa ei pysty tekeen juuri mitään. Poika kysyy usein että "äiti sattuuko sinua?" ja jos vastaan että sattuu niin sit hän puhaltaa :heart:
No, tänään onneks poksuu 35+0..
 
Jannaliini: Mä en enää liikkunut epin jälkeen. Mua rupes kauheesti nukuttamaan, kun kivut hävisi ja kaksi edellistä yötä oli kuitenkin aika vajaiksi jääneet. Kyljellään makoilin sängyllä pienessä horroksessa ja keräilin voimia. Luulin kyllä, että synnytys tulee jatkumaan vielä useamman tunnin. Vaikka en noussutkaan enää epin jälkeen, niin vauva tosiaan laskeutui tosi hyvin ja ihan oikeassa asennossa oli pää. Jos en vielä ole sitä kirjoittanut, niin sen jälkeen kun kivut helpotti, niin tietoisesti rentoutin lantionpohjanlihaksia aina supistuksen aikana. Kipeiden supistusten kanssa en siihen pystynyt, vaikka yritin.
 
Tulin kuulumisia katsastamaan, lähinnä että onko uusia vauvoja syntynyt?

Meillä toukka on aika perustyytyväinen vauva. Painon kanssa vähän ongelmaa kun ei olla vielä syntymäpainossa. Nyt on tehotankkaus käynnissä, ja painokontrolli seuraavaks pe klo13. Jospa sillon oltais jo. Ei tunnu äiskästä kivalta ku vauva syö ja syö ja paino ei nouse. Meillä masu toimii ilmeisen liukkaasti liekö siinä yks syy..? en tiiä.

Vähän jännittää ja pelottaa ettei vaan ala mikään koliikki.. Nythän se kohta kai alkaa jos on alkaakseen ku ikää on huomenna se 2vkoa.

Napsis ja rinssi 13vrk
 
Huomenia!
Laiskana laitan tänne teille saman viestin kuin tuonne kesäkuisten pinoon: :)

Vika duunipäivä ja olin täällä jo klo 6! Vein ukon töihin ensin, siksi niin aikaisin täällä. Eipä täällä muita vielä olekaan. Ja lähden äippäloman viettoon kyllä jo puolen päivän jälkeen.
Nyt saa riittää!
Tosiaan kone piti tulla tänne tuomaan ja vähän pitää opastella jäljellejääviä.

On kyllä sellainen olokin, että ihan viime hetket lopettaa nämä hommat kokonaan.
En tosiaan tiedä johtuisko nyt vaan siitä, että on pää alaspäin ja liikkeet tuntuu tosi alhaalla, olisko jo hyvin laskeutunutkin, niin kivut ja jomotukset ja supistukset ovat lisääntyneet tämän viikon aikana. Hyvä kun jotenkin pääsee kävelemään! No toivottavasti alkava vapaa ja lepääminen auttaa ja Eltsu pysyy kyydissä vielä!!

Sateisesta päivästä huolimatta kaikille ihanaa torstaipäivää!!

T.Ripe + Elvis 34+3 ja äitiysloma!!!!!!!!!!!!! kohta.....

ps. Ja tosiaan odotellaan vauvakuulumisia, varmasti on alkanut tapahtumaan ainakin jollekin. Toivottavasti kaikki hyvin!! :heart:
 
Heippa Äidit!

Taikiksen prinsessa (ja synnytys) kuulostaa todella ihanalta! Napsiksen kaunis poika taas näyttää ihan omaltani, tosi hassua. :D Eli miun ei tarttee laittaa tänne kuvaa ollenkaan. :LOL:

Juu, eli meille kävi viime viikon torstaina niin, että olin jo ite diagnosoinut itselleni toksemian kun oli olo niin huono ja protskua pissassa (oon saanut neuvolan psta kontrolloida pissani itse koko raskauden ajan koska teen sitä työksenikin). Neuvola lähetti Naistenklinikalle päivystykseen ja käynnistykseen samantien, eli 23.4.
Käynnistelyä odoteltiin parin pillerin verrna ja klo 16 24.4 alkoivat säännölliset supistukset.
yritin synnyttää alakautta 13 tuntia, vauvalta otettiin kokoajan mikroverinäytteitä päästä, vauvan sydänkäyrä myös laski ja kerran katosikin supistusten aikana. Kivut oli kovat ja n. 12 tuntia menin pelkällä ilokaasulla. Sitten muut kertoivat mulle, että olen jo todella kipeä, niin sain epiduraalin. Olo oli autuas ja kyllä suosittelen kaikille, ehdottomasti. Itse oli vain 3cm auki, mutta en sitten lopulta edes auennutkaan enempää. Synnytys siis pysähtyi kesken kaiken ja vauvan käyrät ja hapetusarvot johtivat sektioon. Eli juuri kun sain epiduraalin niin tuli kiireellinen sektiokäsky, en ehtinyt siitä nauttia kauaa.
Sektiossa oli ihanaa, nukahtelin siihen hoitopöydäle kun vauva oli syntynyt ja miehen kanssa juttelemassa (kyllä, meidän poika höpötti kovasti. Ja jo päivän ikäisenä kääntyi kyljelleenkin. Kahdesti. JA yörytmikin näyttää jo olevan, eli maailman viisain poika!).
Lapsi sai yhdeksän pistettä, lapsivesi oli haisevaa koska sikiöpussissa oli tulehdus.

Poika on siis terve ja tomera tummatukkainen vauveli, painoa oli reilut 3300g ja pituutta 51 cm.
Äiti ei ole ihan yhtä tomera. Neljä verensiirtoa tarvittiin, lisäksi arven uudelleentikkaus. Kamala läjä antibiootteja ja kaiken maailman muita lääkkeitä pistoksina ja suun kautta vielä nyt kotonakin. Kuumettakin oli vielä eilen 38 astetta (tänään en edes mittaa) mutta osasyy voi olla tuo rintojen pakkautuminen mikä Napsullakin oli. Kyllä sattuu niin helevatisti! Tiiliskiviä kannan tässä etumuksella ja melkein itken kun imetän, mutta onneksi ihana vauva muistuttaa että kaikki on sen arvoista.

Eilen siis kotiuduttiin. Isä on onnesta sekaisin ja itkeskelee lapsen täydellisyyttä vähän väliä. Tunteet aika pinnassa siis. Isäntä hoitaa kaiken, minä itseni ja vauvan syöttämisen. Pitää koittaa päästä kuntoon ja en ole suostunut ottamaan sairaalassakaan muuta kipulääkettä kuin panadolia. Huomenna saan jo tikit pois. Kyllä tästä suunta on ylöspäin!

Toivoopi Bee ja Eino 6 päivää.
 
Onnea Rouva B pienestä pojasta! Jäntevältä pikkukaverilta kuulostaa =)
Napsis: Meillä oli esikoisen kanssa sama huoli painonnoususta alussa. Vauva kyllä söi ja söi, mutta paino ei noussut, joten th käski olla imettämättä muutaman päivän ja antamaan pullosta lypsettyä maitoa. Kuulemma ilmeisesti johtui siitä että kun hän oli niin pieni (2600g) niin joutui tekemään kauheesti töitä rinnan imemisen kanssa joten energiaa kului siihen. Muutamassa päivässä paino nousikin sitten hyvin kun sai pullosta ja voitiin palata imetykseen. Teidän poikahan ei ollut paljoa isompi, joten voisko johtua siitäkin ettei paino nouse tarpeeksi.. Mutta kokemuksesta tiedän että on stressaavaa :hug: Itsellä oli kyllä itku herkässä silloin.. Niin, ja muutaman kuukauden ikäisenä meidän poika olikin sitten jo aikasmoinen punkero täysimetyksellä :D

-minttu ja rimprenssa 35+2 :heart:
 
Kiitos Minttu! :heart:

Onni on myös todella kaunis nimi.
Laitan nyt tähän yhden eilisen kuvan, eli ikää Einolla tässä kokonaiset 5 päivää.



Toivoopi Bee ja Ee

MUOKS: Hupsista, tulipas isona! En oo ihan yhtä hyvä kuvien kanssa näköjään kun Napsis. :)
 
Ihan pakko tulla onnittelemaan vanhaa pinokaveria :heart: :heart:
RouvaB, samoista pinoista ikuisuus sitten...
ihania, ihania vauvahuuruja sinulle ja iso onnenhalaus :hug: Taitaa poju näyttää ihan isiltään!
kirma 15+5
 
Voi Onnea hurjasti RouvaB! :flower:
Ja tosiaan ihan täydelliseltähän hän vaikuttaa ja hyvä, että asiat alkaa sujumaan vaikka rankka olikin synnytys! Yhdelle tutulle oli juuri keväällä käynyt kans niin, että synnytyksen eteneminen loppui ja sektioon päätyi. Eipä näistä ikinä tiedä mitä on luvassa.
Saitkos sinä ikinä sitten tietoa, että miten päin hän majaili, ennenkuin lähdit synnärille?
Ihanaa vauva-arkea teille ja paranemista!!

T.Ripe
 
Heips!

Beelle, piti tulla sanomaan, onnea ihanasta pienestä pojasta! :heart: :flower: Aika rankalta kuulosti tuo synnytys, mutta onneksi kaikki meni sitten kuitenkin hyvin :) Itsellä vielä matkaa syksyyn ja synnytykseen, mutta pikkuhiljaa pikkuhiljaa...

Duffy ja Oula 15+6
 
Heisan!

Rouva B Todelal paljon onnea ihanasta pojasta! Tosi sulonen hymy päällä jo heti alusta! OIkea hymypoika! :heart: :flower: :hug:

Itsellä oli viime yönä ekat kipeät supparit ja ajttelin et josko vihdoinkin alkais mut ei!!!!! Niin olisin ollut valmis lähtemään jo synnyttää. Inhottaa kun ei voi liikkua ja yölläkin kun kääntää kylkeä niin pitää muistaa käsillä auttaa vatsa mukaan tai tulee semmoset kivut että! Sairaaala kassi pakattu jo ja nyt yritän keksiä keinoja millä sais synnytyksen alkamaan ja sen takia ukkokin joutuu jo koville :D

Synnytys tosiaan pelottaa mitä lähemmäs tulee ja kun ei tiedä koskaan miten menee. Itse pelkään kovasti sektiota ja myöskään en haluaisi epiduraalia koska ekassa synnytyksessä vei multa kokonaan ponnistustunteen ja oli tosi inhottavaa ponnistaa! Mut jos on hidas synnytys ni varmaan anelen sitä epiduraalia :)

T:Aitiliini 37+3
 
Rouva B onnea pienestä ja ihanasta pojasta!!! Aika synnytys sulla kyllä ollut, kun olet käynyt läpi molemmat tavat. Osasko kukaan sanoa mitään syytä siihen miks se synnytys pysähtyi siihen 3cm kohtaan? Ja se on kyllä kiva kuulla että sektiosta jäi hyvä mieli.

Jannaliini toivotaan että nuo sun supistukset on saaneet jotain aikaiseksi ja itse synnytys ei sitten olisi kovin pitkäkestoinen. Jänskää koska sulla on H-hetki =)!!! Innolla odottelen uutisia!

Nyt pitää pikaisesti mennä syömään jotain kuuluu, ähinää tuolta kopasta. Joten palaillaan taas :wave: . Tuntuu ettei nykyään ehdi koneellekkaan enää. Siks on ollut aika vähäistä meikäläisen kommentoinnit. Mut koitan jatkossa ehtiä vähän enemmän.
 
Tyttäremme syntyivät 27.4. A-tyttö 1910 g 44 cm ja B-tyttö 1780g 45 cm. Tytöt ovat aivan täydellisiä Syntyivät 35+0

He eivät ole tarvinneet ainakaan toistaiseksi sokeritippaa, ei sinivaloa eikä happea, paitsi B-tyttö ihan satunnaisesti lisätötsyjä happiletkusta. Toivottavasti jatkokin menee näin hyvin. Pääsen itse pois sairaalasta huomenna, mutta tytöt jäävät noin 2 viikoksi hyvään hoitoon. Tulen päivittäin katsomaan ja hoitamaan heitä. Lähtö tuntuu kyllä todella pahalle.

Synnytys meni kuin unelma. Sain todella tujun epiduraalin joka puudutti jalatkin ja lisäksi ulkosynnytinpuudutteen, joka oli loistava myös. Kyllähän se synnytys sattui, mutta kipu unohtui saman tien kun näki vauvat. Alakautta syntyi molemmat, B tuli kasvot ylöspäin. Lääkärit ja kätilöt olivat mahtavia ja sain monelta kätilöltä (myös niiltä jotka eivät edes olleet mukana synnytyksessä) kehuja hienosta kaksossynnytyksestä. Taputan itseäni olkapäälle :LOL: Ei tarvinut tehdä episotomiaa ja sain 5 aika pinnallista tikkiä.

Onnea Rouva B:lle suloisesta pojasta ja rauhallista paranemisaikaa :flower:

Hope79 ja pienet tyttäret 3 vrk
 
Oi, Onnea Hope! :heart: Ihanaa että synnytys oli hyvä kokemus! Voi kun tuntuu hurjalta, kun meillä oli sama LA ja nyt sinulla jo nyytit maailmassa. Mutta tuntuu myös hyvältä ajatus että noin valmis vauva mullakin masussa möyrii eikä suurta hätää enää ole jos lähtee syntymään. Uskon kyllä että tuntuu pahalle lähteä sairaalasta, itelläkin se ajatuksena ahdistaa eniten että joutuis ilman vauvaa kotiutumaan. Mutta onneks sinne pääsee joka päivä hoitamaan pieniä!
Hyvää vappua kaikille!

-minttu ja rimprenssa 35+3 :heart:
 
Paljon Onnea RouvaB ja Hope! :heart: :heart:

Lisäsin talvikauriksenkin syntymäuutisen tuonne etusivulle, kun näin viestin tuolta muualta. Onnea myös hänelle, jos sattuu vielä tätä ketjua lukemaan. :heart:

Lisää myöhemmin, nyt kutsu kuuluu.
 
Heippa,
meille on syntynyt 24.4. kaksi täydellistä pikkupoikaa. Synnytys käynnistettiin rv. 37+3, sillä minulle tuli raskausmyrkytys. Onneksi paikat olivat jo sen verran auki, että synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla, ja sitten sain oksitosiini-tippaa. Synnytys kesti 14 h ja pojat syntyivät 15 min välein. Tuskaisaahan se oli, onneksi sain epiduraalin avautumisvaiheessa, joka auttoi joksikin aikaa, niin jaksoi sitten ne ponnistusvaiheen kivut kestää.
Nyt ollaan sitten kotiuduttu, ja opetellaan perhe-elämää.. On tämä vaan ihanaa!!!

Vilhelmiina ja pojat 6 pv.
 
Hopelle vaaleanpunaiset onnittelut keijukaisprinsessoista! :flower: Aivan ihanan tomeroita pikkuneitoja teillä! Nämähän eivät olleet identtiset kaksoset? Ovatko kovasti toistensa näköisiä?

Jannaliini: Kyllä sinä nyt olet seuraava joka pääsee tositoimiin! Mullahan meni niin, että supistuksia en tuntenut ollenkaan ennenkuin sitten kun synnytys oli jo käynnissä. Eli se voi olla kertaheitolla menoa, tosin mullahan sitä käynnisteltiin...

Napsis: Joo, tuli kokeiltua alateitä ja sektiota molempia :D Hurjaahan tuo oli, mutta kokemuksena en pois antaisi. Todennäköisesti avautuminen pysähtyi koska vempulipoika oli jotenkin jumissa napanuorassa. Se ainakin selittäisi nuo sykkeen ja hapetuksen laskun joka supistuksen yhteydessä. Eli että vauva ei ainakaan päässyt auttamaan avautumista omalta osaltaan ja pää jäikin aika ylös. Mikroverinäytteet piti siis onkia tosi syvältä ja siinä meni kyllä aikaa! Käynnistetyt synnytykset pysähtyvät useammin kuin luomut ja johtavat myös helpommin sektioon/imukuppiin/pihteihin. Mulla lukee yhtenä monesta diagnoosista epäonnistunut synnytyksen käynnistys. Onko siun tissijuttu muuten helpottanut? Mulla vihdoin on ja tuntuu tosi kivalta kun ei enää satu, muuta kun nänneihin...

Äitiliini: Sektiota ei tarvitse pelätä kun siinähän ei tunne mitään! :D Tekee mieli vaan laittaa silmät kiinni ja levätä. Paitsi että puuduttaahan sitäkin varten pitää ja jos pelkäät epiduraalia niin sitten on vähän hankala. Voi, toivottavasti saisit pian nyytin niin ei tartteis enää miettiä näitä.

Ripellekin kiitos onnitteluista! Ihan oikeinpäin poika sitten onneksi oli kun h-hetki koitti. Tai itseasiassa, jos olisi ollut väärinpäin niin sektio olisi ollut vieläkin vähemmän kiireellinen eikä olisi tarvinnut tuota alateitse synnytystä ees kokeilla, joen ehkä se olisikin ollut parempi? Nauti sinä äippälomasta ja keskity nyt vain itseesi ja tulevaan koitokseen. Loppuviikoilla alkaa tosin aika käydä jo pitkäksi sen itseensä keskittymisen kanssa. :LOL:

Kaunis kiitos myös Kirmalle ja Duffylle! :heart: Ihanaa että olette molemmat päässeet jo ne kriittiset 3kk ohitse ja vauvat kasvavat hienosti vatsassa. Nyt kun katsoo raskautta taaksepäin niin tuo vaihe oli kyllä aika ihana. Ei ollut vielä loppumetrien vaivoja, mutta viimein muksu matkassa mahassa. Samaan aikaan muistan kun pelotti että vieläkös sitä ollaan raskaana kun ei liikkeetkään tunnu. Onneksi sitten alkoi luotto kasvamaan kun vaihtui viidennelle kuulle ja poika pitkillä koivillaan alkoi sätkimään mahassa. :heart:

Minä: Ollaan käyty tänään tikkien poistossa neuvolassa. Paino on pudonnut jo 10 kiloa. Ja poika on ohittanut syntymäpainonsa 3305g. Nyt siis 3409g. Öisin meillä syödään 3-4h välein, mikä on kuulema tosi hyvä. Valtakunnassa kaikki hyvin. :heart:

Toivoopi Bee ja Eino 6 päivää
 
Ihanaa kun kahdet kaksoset saatu maailmaan! Onnea Hope ja Vilhelmiina! :flower: :heart:

Rouva B: Todella kiva että kaikki sujunut hyvin! MIten sun toipuminen sektiosta? Pystytkö liikkumaan jo normaalisti? Mua pelottaa sektiossa erityisesti toi toipuminen kun mulla ennestään täällä 2 vilkasta lasta joiden perässä joutuu juosta niin ei oikein pitkää lepoa ehtis :D
Nii ja sitä epiduraalia pelkään vaan sen takia että se vei ponnistustarpeen tunteen ja sillee vaikeutti mun synnytystä......

Toivon että pääsis synnyttää viikon päästä viimeistää kun mun kaksi edellistä ovat syntyneet viikoilla 39 ja 39+1....... toivotaan että tämä kolmaskin ottaisi esimerkkiä B)
Nyt tuntuu selvästi painetta laakerrassa ja alavatsassa menkkaimaista juilintaa, kävely entistä tuskaisempaa.
 
Vappupäivää!

Hurjan Paljon Onnea Hopelle tytöistä ja Vilhelmiinalle pojista!! :flower:
Aivan ihanaa!!

Täällä meni eilinen eka äippälomapäivä ommellessa, olen innostunut tekemään jonkinlaisia kestovaippoja itse! :) Toivottavasti niitä tulee sitten käytettyäkin, ainakin osaksi.

Tänään lähdetään mun vanhemmille käymään, meillä on äidin kanssa sovittu ompelusessiot. Lupasin sille näyttää tuota kestojen tekemistä ja sitten olisi tarkoitus suunnitella ja tehdä reunalakana kehtoon!

Mukavaa vapunjatkoa ja viikonloppua mammoille, masuasukeille ja vauvoille!!

T.Ripe + Elvis 34+5 :heart:

ps. ai niin sellaista piti kysymäni teiltä synnyttäneiltä, että onko teidän vauvat jatkaneet liikehdintää ihan sinne asti kun on synnytys alkanut käynnistymään vai oletteko huomanneet että olisi ollut rauhallisempaa, "tyyntä ennen myrskyä"? ;)
 
Pikaisesti ilmottelen että tyttö syntyi 23.4 (rv 34+4)käynnistyksellä,koska raskausmyrkytys meni jo liian pahaksi. Eilen kotiuduttiin melkein 2 viikkoa siellä oltiinkin kun sairaalaan jouduin 20.4. Vointi ei ole vieläkään kovin hyvä,sillä raskausmyrkytys paheni synnytyksen jälkeen nyt syön isoja määriä verenpainelääkkeitä ja yritän pysyä huimaukselta pystyssä.

Tyttö on kyllä maailman ihanin mitat oli 2085g ja 44cm. Kotiin lähtiessä 1995g mutta noususuuntainen kun se parinpäivän ikäisenä valvontaosastolla oli 1922g. Tulen kertomaan enemmän kun jaksan istuskella pidemmän aikaa.Muuten täällä kaikki hyvin!Ja äiti ja iskä ovat maailman onnellisimmat! :D

Alex ja tyttö 9pvä
 
Voi ihanaa Alexandria, Paljon Onnea! :flower:
Eilen taisin juuri miettiäkin, että mitähän sinulle kuuluu kun ei ole palstalla vähään aikaan näkynyt, että josko teillekin olisi jo tapahtunut.
Kyllä sua sitten koeteltiin loppuun asti!
Mutta oli varmasti kiva kun pääsitte yhtäaikaa kotiin!

T.Ripe + Elvis :heart: palautuivat reissusta jo tänään kotiin. Oli pikavisiitti.
 

Yhteistyössä