lapsettomat vanhat piiat käy täällä haukkumassa!!

  • Viestiketjun aloittaja abc123
  • Ensimmäinen viesti
abc123
taitaa olla niin että ne jotka ei hyväksy sitä tosiasiaa että teiniäiti voi olla myös hyvä äiti ovat lapsettomia vanhoja piikoja jotka eivät ole kelvanneet kenellekkään joka olisi heidän kanssa lapsia tehnyt.... tais miehet olla fiksuja: eihän tuota hulluutta viiti jatkaa suraavassa sukupolvessa.... :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
teinin äiti
Voi joukossa toki olla, ei haukkumassa mutta ehkä muuten mielipiteensä esittämässä teini-ikäisten lasten äitikin, joka toivoo ettei omat lapset lapsena lapsia tee vielä.
 
Äiskäpäiskäfiksuna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2005 klo 12:17 teinin äiti kirjoitti:
Voi joukossa toki olla, ei haukkumassa mutta ehkä muuten mielipiteensä esittämässä teini-ikäisten lasten äitikin, joka toivoo ettei omat lapset lapsena lapsia tee vielä.
muista kuitenkin että täällä on suurin osa jo aloittanut perhe-elämän joten pikkasen myöhästä on tulla tänne käännyttämään ihmisiä. Ja olen myös ennenkin ihmetellyt tuota "lapset tekee lapsia"-juttua koska mielestäni lapsuudesta kehitytään nuoruuteen ja siitä edelleen aikuisuuteen, joten hyvin harvoin itseasiassa lapset tekevät lapsia. Eihän ne ole vielä edes hedelmällisiä kun kuukautiset eivät ole alkaneet :LOL:
 
teinin äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2005 klo 12:31 Äiskäpäiskäfiksuna kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2005 klo 12:17 teinin äiti kirjoitti:
Voi joukossa toki olla, ei haukkumassa mutta ehkä muuten mielipiteensä esittämässä teini-ikäisten lasten äitikin, joka toivoo ettei omat lapset lapsena lapsia tee vielä.
muista kuitenkin että täällä on suurin osa jo aloittanut perhe-elämän joten pikkasen myöhästä on tulla tänne käännyttämään ihmisiä. Ja olen myös ennenkin ihmetellyt tuota "lapset tekee lapsia"-juttua koska mielestäni lapsuudesta kehitytään nuoruuteen ja siitä edelleen aikuisuuteen, joten hyvin harvoin itseasiassa lapset tekevät lapsia. Eihän ne ole vielä edes hedelmällisiä kun kuukautiset eivät ole alkaneet :LOL:
Minun yhdellä kaverilla alkoi kuukautisen alle 10 v aikanaan ja tiedän muutaman keneltä on alkanut 11-12 v eli mitä nuo 10-12 v sitten logiikkasi mukaan on?
Ei se kuukautisten alkamine varmaan mikään mittari ole. ja onko perheenperustaminen oikeasti sitä että pakko olla yhdessä kun lapsi on tulossa, noitakin tapauksia kun on, mutta myönnän ettei kaikki.
Ja jospa joku vauvakuumettapoteva teini lukiessaan näitä ajatuksia tulisi toisiin ajatuksiin. Mutta teinithän tietää enemmän kuin esim heidän äitinsä mutta kun ikää tulee lisää kas kummaa se kalkkisäitikin näyttää teinin silmissä viisastuvan.
Ja tämä teinipalstajako on älytön!! Tässä pistetään samaan koppaan kaikki 13-19 v (thirteen - nineteen) ja 18-19 v on jo juridisesti aikuinen ja 15 v on juridistesti ja muutenkin vielä lapsi. Ei voi mittäääää
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2005 klo 12:17 teinin äiti kirjoitti:
Voi joukossa toki olla, ei haukkumassa mutta ehkä muuten mielipiteensä esittämässä teini-ikäisten lasten äitikin, joka toivoo ettei omat lapset lapsena lapsia tee vielä.

Juu, näinhän se toive nimettömänä kaksplussan keskustelupalstalla parhaiten niille omille lapsille välittyy. Miksi suotta keskustelemaan ja hoitamaan asiat suoraan oman pesueensa kanssa, kun on tälläinen hyvä ja kätevä tapa kuten netti keskustelun virkaa korvaamassa.
 
teinien äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2005 klo 14:18 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2005 klo 12:17 teinin äiti kirjoitti:
Voi joukossa toki olla, ei haukkumassa mutta ehkä muuten mielipiteensä esittämässä teini-ikäisten lasten äitikin, joka toivoo ettei omat lapset lapsena lapsia tee vielä.

Juu, näinhän se toive nimettömänä kaksplussan keskustelupalstalla parhaiten niille omille lapsille välittyy. Miksi suotta keskustelemaan ja hoitamaan asiat suoraan oman pesueensa kanssa, kun on tälläinen hyvä ja kätevä tapa kuten netti keskustelun virkaa korvaamassa.

Kuulepa meillä keskustellaan ja on keskusteltu myös ehkäisyasiat ja omani luojan kiitos ymmärtänyt että ei peruskoulun yläsasteella eikä vielä lukiossakaan lähdetä kotiLEIKKIÄ leikkimään ja lapsia tekemään.
Ja jos sanon 15 v on lapsi niin on lapsi. Esimerkiksi vanhemmilla on elatusvelvollisuus jos LAPSI ei itse itseään voi elättää. joskus jostakin jopa luin että jos alaikäiselle sossu toimeentuletukea maksaa niin se voidaan vanhemmilta periä pois.
Eikö kukaan alaikäisenä lapsia tehnyt voi myöntää että vahinko oli tai muuten vaan virheellinen teko?? No ei voi, koska nuoriso tietää ja aikuiset ihmiset ei tiedä mitään. riittää että työssäkäyvä veroja maksava ihminen kiltisti veronsa maksaa jotta kaikenlaiset tuet riittää sitten teinimammoille!! En puhu lapsilisistä yms "lakisääteisistä " kaikille tulevista tuista vaan puhun sossun avustuksista. Menot tulojen mukaan ja kotileikit siihen kun oikeasti siihen on "varaa" kaikintavoin.
 
\
Kuulepa meillä keskustellaan ja on keskusteltu myös ehkäisyasiat ja omani luojan kiitos ymmärtänyt että ei peruskoulun yläsasteella eikä vielä lukiossakaan lähdetä kotiLEIKKIÄ leikkimään ja lapsia tekemään.
Ja jos sanon 15 v on lapsi niin on lapsi. Esimerkiksi vanhemmilla on elatusvelvollisuus jos LAPSI ei itse itseään voi elättää. joskus jostakin jopa luin että jos alaikäiselle sossu toimeentuletukea maksaa niin se voidaan vanhemmilta periä pois.
Eikö kukaan alaikäisenä lapsia tehnyt voi myöntää että vahinko oli tai muuten vaan virheellinen teko?? No ei voi, koska nuoriso tietää ja aikuiset ihmiset ei tiedä mitään. riittää että työssäkäyvä veroja maksava ihminen kiltisti veronsa maksaa jotta kaikenlaiset tuet riittää sitten teinimammoille!! En puhu lapsilisistä yms "lakisääteisistä " kaikille tulevista tuista vaan puhun sossun avustuksista. Menot tulojen mukaan ja kotileikit siihen kun oikeasti siihen on "varaa" kaikintavoin.

[/quote]

minkä takia pitäisi myöntää jos asia ei ole niin?
itse en ole ainakaan väittänyt ettei vanhemmat äidit tiedä mitään.
ja jos et sattunut tietämään niin monet vanhemmat äidit ja muutkin ihmiset käyvät sossussa!
oletkos sitä miettinyt?
oletko käynyt tuolla vanhempien äitien palstoilla ilmaisemassa kantasi?
enpä usko, koska mielestäsi vain "teinimammat" käyvät sossussa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2005 klo 13:05 teinin äiti kirjoitti:
Minun yhdellä kaverilla alkoi kuukautisen alle 10 v aikanaan ja tiedän muutaman keneltä on alkanut 11-12 v eli mitä nuo 10-12 v sitten logiikkasi mukaan on?
Ei se kuukautisten alkamine varmaan mikään mittari ole. ja onko perheenperustaminen oikeasti sitä että pakko olla yhdessä kun lapsi on tulossa, noitakin tapauksia kun on, mutta myönnän ettei kaikki.
Ja jospa joku vauvakuumettapoteva teini lukiessaan näitä ajatuksia tulisi toisiin ajatuksiin. Mutta teinithän tietää enemmän kuin esim heidän äitinsä mutta kun ikää tulee lisää kas kummaa se kalkkisäitikin näyttää teinin silmissä viisastuvan.
Ja tämä teinipalstajako on älytön!! Tässä pistetään samaan koppaan kaikki 13-19 v (thirteen - nineteen) ja 18-19 v on jo juridisesti aikuinen ja 15 v on juridistesti ja muutenkin vielä lapsi. Ei voi mittäääää
jo et sattunu jo nimimerkistä huomaamaan niin satuin hieman näsäviisaalle tuulelle enkä siis tosissani selittänyt tuota kuukautisskeidaa. Näsäviisaus on minun heikkouteni (kuten äitinikin ennen muinoin on monesti huomauttanut). Ja tuosta ikäjaosta sen verran että (nyt syyllistyn itse yleistämiseen vaikka aina olen sitä niin vastustanut) on totta että suurin osa esim. 15-vuotiaista ovat nuoruudessaan vielä lähempänä lapsuutta kuin aikuisuutta, MUTTA poikkeuksia todellakin löytyy ja joku 15v. voi olla hyvinkin vastuuntuntoinen äiti (ja taas toistan itseäni kun huomautan että niitä vastuuntunnottomia vanhempia löytyy myös sieltä "vanhuksien" puolelta). Eli kypsyyteen ei vaikuta kovinkaan paljoa se kuinka aikuinen on juridisesti.
 
harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2005 klo 17:15 teinien äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2005 klo 14:18 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2005 klo 12:17 teinin äiti kirjoitti:
Voi joukossa toki olla, ei haukkumassa mutta ehkä muuten mielipiteensä esittämässä teini-ikäisten lasten äitikin, joka toivoo ettei omat lapset lapsena lapsia tee vielä.

Juu, näinhän se toive nimettömänä kaksplussan keskustelupalstalla parhaiten niille omille lapsille välittyy. Miksi suotta keskustelemaan ja hoitamaan asiat suoraan oman pesueensa kanssa, kun on tälläinen hyvä ja kätevä tapa kuten netti keskustelun virkaa korvaamassa.
Eikö kukaan alaikäisenä lapsia tehnyt voi myöntää että vahinko oli tai muuten vaan virheellinen teko??
Kuules sie!!! Tuo loukkaa jo aika paljon \|O
Eikö teidän haukkujien ja muiden olevinaan "viisaiden" päähän mahdu sellainen ajatus että ehkäpä jotkut haluaa lapsia nuorella iällä, kun vielä jaksaa!! Kuten esim. minä ja mieheni yritettiin monta kuukautta saada alulle tätä pientä poikaamme, ei se kuule niin helppoa toisilla ole. Vaikka olinkin "alaikäinen (17v.)". Ja kaiken lisäksi hän saattaa jäädä ainoaksi lapseksi meillä, kun ehkä enää ikinä saa toista lasta :( Ja varmasti oli poikamme toivottu ja odotettu, eikä mikää vahinko \|O Toki myös sattuu niitä vahinkoja, sitä en kielläkään..mutta koittaisitte pitää niitä päitänne pienemmällä, kun joillekin voi olla aika arkoja paikkoa nää tälläset haukkumisjutut. \|O :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2005 klo 17:15 teinien äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2005 klo 14:18 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2005 klo 12:17 teinin äiti kirjoitti:
Voi joukossa toki olla, ei haukkumassa mutta ehkä muuten mielipiteensä esittämässä teini-ikäisten lasten äitikin, joka toivoo ettei omat lapset lapsena lapsia tee vielä.

Juu, näinhän se toive nimettömänä kaksplussan keskustelupalstalla parhaiten niille omille lapsille välittyy. Miksi suotta keskustelemaan ja hoitamaan asiat suoraan oman pesueensa kanssa, kun on tälläinen hyvä ja kätevä tapa kuten netti keskustelun virkaa korvaamassa.

Kuulepa meillä keskustellaan ja on keskusteltu myös ehkäisyasiat ja omani luojan kiitos ymmärtänyt että ei peruskoulun yläsasteella eikä vielä lukiossakaan lähdetä kotiLEIKKIÄ leikkimään ja lapsia tekemään.
Ja jos sanon 15 v on lapsi niin on lapsi. Esimerkiksi vanhemmilla on elatusvelvollisuus jos LAPSI ei itse itseään voi elättää. joskus jostakin jopa luin että jos alaikäiselle sossu toimeentuletukea maksaa niin se voidaan vanhemmilta periä pois.
Eikö kukaan alaikäisenä lapsia tehnyt voi myöntää että vahinko oli tai muuten vaan virheellinen teko?? No ei voi, koska nuoriso tietää ja aikuiset ihmiset ei tiedä mitään. riittää että työssäkäyvä veroja maksava ihminen kiltisti veronsa maksaa jotta kaikenlaiset tuet riittää sitten teinimammoille!! En puhu lapsilisistä yms "lakisääteisistä " kaikille tulevista tuista vaan puhun sossun avustuksista. Menot tulojen mukaan ja kotileikit siihen kun oikeasti siihen on "varaa" kaikintavoin.
Miksi sä keuhkoat täällä? Onko sulla ongelmia? Tai joku tietty ongelma?
 
epunäiskä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2005 klo 17:15 teinien äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2005 klo 14:18 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2005 klo 12:17 teinin äiti kirjoitti:
Voi joukossa toki olla, ei haukkumassa mutta ehkä muuten mielipiteensä esittämässä teini-ikäisten lasten äitikin, joka toivoo ettei omat lapset lapsena lapsia tee vielä.

Juu, näinhän se toive nimettömänä kaksplussan keskustelupalstalla parhaiten niille omille lapsille välittyy. Miksi suotta keskustelemaan ja hoitamaan asiat suoraan oman pesueensa kanssa, kun on tälläinen hyvä ja kätevä tapa kuten netti keskustelun virkaa korvaamassa.

Kuulepa meillä keskustellaan ja on keskusteltu myös ehkäisyasiat ja omani luojan kiitos ymmärtänyt että ei peruskoulun yläsasteella eikä vielä lukiossakaan lähdetä kotiLEIKKIÄ leikkimään ja lapsia tekemään.
Ja jos sanon 15 v on lapsi niin on lapsi. Esimerkiksi vanhemmilla on elatusvelvollisuus jos LAPSI ei itse itseään voi elättää. joskus jostakin jopa luin että jos alaikäiselle sossu toimeentuletukea maksaa niin se voidaan vanhemmilta periä pois.
Eikö kukaan alaikäisenä lapsia tehnyt voi myöntää että vahinko oli tai muuten vaan virheellinen teko?? No ei voi, koska nuoriso tietää ja aikuiset ihmiset ei tiedä mitään. riittää että työssäkäyvä veroja maksava ihminen kiltisti veronsa maksaa jotta kaikenlaiset tuet riittää sitten teinimammoille!! En puhu lapsilisistä yms "lakisääteisistä " kaikille tulevista tuista vaan puhun sossun avustuksista. Menot tulojen mukaan ja kotileikit siihen kun oikeasti siihen on "varaa" kaikintavoin.
jospa antaisit jokaisen elää omaa elämää, vaikka kuin yrität valistaa niin sinä et toisten päätöksiin voi vaikuttaa. hukkaat vain aikaa ja nostatat turhaan verenpainettasi. ja miksi pitäisi mitään myöntää, eikö nuorilla ole ihan samanlainen oikeus toivoa omaa perhettä kuin vanhoillakin, kun automaattisesti oletetaan että nyt kävi vahinko jne..

ja ihan vaan..tuskin nyt kukaan pitää ei toivottua lasta ihan vaan siksi että ei kehtaa myöntää että tuli vahinko....ja vaikka tulisikin vahinko niin useimmissa tapauksissa kuitenkin ollaan onnellisia tästä "vahingosta". Onni onnettomuudessa niinkuin sanotaan.
 
epunäiskä
niin, ja lisättäköön vielä että ei nyt väärinkäsityksiä synny että omille lapsille voit ja kannattaakin pitää näitä valistuskeskusteluja, mutta tänne niitä on turha tulla tyrkyttämään kun useimmilla on jo perhe ja tuntemattoman (ja harvoin tutunkaan) mielipiteet ei vaikuta omiin päätöksiin kuitenkaan.
 
vanhus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2005 klo 09:54 epunäiskä kirjoitti:
niin, ja lisättäköön vielä että ei nyt väärinkäsityksiä synny että omille lapsille voit ja kannattaakin pitää näitä valistuskeskusteluja, mutta tänne niitä on turha tulla tyrkyttämään kun useimmilla on jo perhe ja tuntemattoman (ja harvoin tutunkaan) mielipiteet ei vaikuta omiin päätöksiin kuitenkaan.
'


Just tuo asenne "tuttujenkaan mielipide ei vaikuta"... No tehkää mukuloita mutta hoitakaa ja elättäkää ne. Älkää sitten valittako muutaman vuoden kuluttua ettei pääse bilettämään kun se laillinen viinanjuonti-ikä koittaa.
Mutta turha sanoa mitään. Eihän teineille kenenkään sana mene läpi, ti terkkarin, ei opettajan, ei vanhempienkaan, kun ne "asettuu muka viisaammaksi" kuin tuo kaikkitietävä kaikenkokenut teini. Joka oikeesti saattaa olla kokeneempi kuin vanhempansa, poikaystävää viahtanut useempaan kertaan ja neitsyys mennyt aikoja sitten ja kenties joku sukupuolitautikin hankittu jo.... Myönnän että olen tuossa suhteessa tyhmempi kun en viela 12 v sänkyyn mennyt enkä edes 16 v ja silti olen ehtinyt.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2005 klo 14:52 vanhus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2005 klo 09:54 epunäiskä kirjoitti:
niin, ja lisättäköön vielä että ei nyt väärinkäsityksiä synny että omille lapsille voit ja kannattaakin pitää näitä valistuskeskusteluja, mutta tänne niitä on turha tulla tyrkyttämään kun useimmilla on jo perhe ja tuntemattoman (ja harvoin tutunkaan) mielipiteet ei vaikuta omiin päätöksiin kuitenkaan.
'


Just tuo asenne "tuttujenkaan mielipide ei vaikuta"... No tehkää mukuloita mutta hoitakaa ja elättäkää ne. Älkää sitten valittako muutaman vuoden kuluttua ettei pääse bilettämään kun se laillinen viinanjuonti-ikä koittaa.
Mutta turha sanoa mitään. Eihän teineille kenenkään sana mene läpi, ti terkkarin, ei opettajan, ei vanhempienkaan, kun ne "asettuu muka viisaammaksi" kuin tuo kaikkitietävä kaikenkokenut teini. Joka oikeesti saattaa olla kokeneempi kuin vanhempansa, poikaystävää viahtanut useempaan kertaan ja neitsyys mennyt aikoja sitten ja kenties joku sukupuolitautikin hankittu jo.... Myönnän että olen tuossa suhteessa tyhmempi kun en viela 12 v sänkyyn mennyt enkä edes 16 v ja silti olen ehtinyt.

puhun nyt omasta puolestani.
ensinnäkin teen,hoidan ja elätän lapseni lapsen isukin kanssa.
minulla ei ole minkäänlaista vientiä minnekkään bilettämään tai mihinkään muuallekkaan!
itse kylläkin kuuntelen vanhempiani ihan siinä missä hekin kuuntelevat minua.
en väitä että olen kaiken kokenut,kun asia ei niin ole.
se on ihan jokaisen oma asia kuinka usein vaihtaa sitä poikakaveria ja missä iässä menettää neitsyytensä.
eli kerroppas nyt että mikä sinun ongelmasi oikein on?
 
epunäiskä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2005 klo 14:52 vanhus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2005 klo 09:54 epunäiskä kirjoitti:
niin, ja lisättäköön vielä että ei nyt väärinkäsityksiä synny että omille lapsille voit ja kannattaakin pitää näitä valistuskeskusteluja, mutta tänne niitä on turha tulla tyrkyttämään kun useimmilla on jo perhe ja tuntemattoman (ja harvoin tutunkaan) mielipiteet ei vaikuta omiin päätöksiin kuitenkaan.
'


Just tuo asenne "tuttujenkaan mielipide ei vaikuta"... No tehkää mukuloita mutta hoitakaa ja elättäkää ne. Älkää sitten valittako muutaman vuoden kuluttua ettei pääse bilettämään kun se laillinen viinanjuonti-ikä koittaa.
Mutta turha sanoa mitään. Eihän teineille kenenkään sana mene läpi, ti terkkarin, ei opettajan, ei vanhempienkaan, kun ne "asettuu muka viisaammaksi" kuin tuo kaikkitietävä kaikenkokenut teini. Joka oikeesti saattaa olla kokeneempi kuin vanhempansa, poikaystävää viahtanut useempaan kertaan ja neitsyys mennyt aikoja sitten ja kenties joku sukupuolitautikin hankittu jo.... Myönnän että olen tuossa suhteessa tyhmempi kun en viela 12 v sänkyyn mennyt enkä edes 16 v ja silti olen ehtinyt.
miksi oleteat että parin vuoden päästä tulee tämä biletysvaihe? se joka lapsentekoon ryhtyy, niin kyllä tietää että sitä ollaan vastuussa toisen elämästä eikä sitä noin vaan aina lähdetä bilettämään. kyllä minä tämän käsitin kun vauvaa suunniteltiin. ja se joka sitä ei ymmärrä ei ole oikein käsittänyt ja ymmärtänyt mihin joutuu. näitä ihmisiä löytyy vanhoista sekä nuorista. vai kiellätkö ettei vanhoistakin äideistä löydy näitä "bilettäjiä"?
ja onko se sun tehtävä tulla tänne paasaamaan sukupuolitaudeista ja teiniäideistä? ei todellakaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2005 klo 12:17 teinin äiti kirjoitti:
Voi joukossa toki olla, ei haukkumassa mutta ehkä muuten mielipiteensä esittämässä teini-ikäisten lasten äitikin, joka toivoo ettei omat lapset lapsena lapsia tee vielä.
Mutta entäs jos sinä olisitkin vanha ja käyt kateellisena lukee teini mammojen palstoja ja ite poet kamalaa vauva kuumetta!Ja mistä vitusta tiiät vaik pentus oottaski lasta,tuommonen äiti mullako ois ni en asus päivääkää sen luona..ja en kertos jos olisin raskaana ja sinusta tulis mummo! :kieh:
 
Wilma88
Voi voi ja voi...Olipa ihana aamu..heräsimme Veeran(4kk)kanssa ennen kahdeksaa, kävin suihkussa..Naureskelimme ja leikimme ja sitten Veera halusi 11 aikoihin ulos päikkäreille..Minä herätin miehen ja rupesin ruoan laittoon..Ruoka on uunissa ja siispä ajattelin tulla katsomaan tänne että mitä keskusteluja täällä käydään tänään... Noh...en tietenkään päässyt yllttymään, kun huomasin että positiivisuudesta ei näy merkkiäkään.. :) En jaksa rueta riitelemään, vaikka ehkä pikkaisen mieli tekisikkin...Kuitenkaan en halua iloista mieltäni pahoittaa kun on niin kaunis ilmakin..Sanon vain sen verran, että KAUNISTA JA AURINKOISTA KEVÄTPÄIVÄÄ!!!!Elkää tänään riidelkö, me olemme teiniäitijä ja täysikäiset tai YLI 20 vuotiaat mammat ei...Mielipiteet vaihtelee aina, jotkut eivät vain hyväksy nuo´ria äitejä ja sillä siisti..se ei parane riitelemällä...(olen kokeillut sitä pahempaakin tapaa)Eli annetaan jokaisella olla oma mielipide ja Nautitaan auringosta, tai keväästä yleensäkkin!! :flower: Hyvää pääsiäistä kaikille....

Terveisin:teinimamma jolla raha ei kasva puussa, mutta silti pärjätään!!Ei ne tulot vaan ne menot...HIH...

PS.Sille vielä joka sanoi että emme pärjää jos sosiaalitoimi ei auta..Minun äitini, joka sai minut 36 vuotiaana tarvitsee sosiaalitoimen apuja...(työttömänä ollessaan)Ja myönnän että minä ja miehenikin sieltä apua ollaan joskus haettu...Mutta ei sitä kannata hävetä...avun tarve voi tulla JUURI SINULLEKKIN!!! :hug:
 
Miksi te teini äidit ja alle 20 äidit olette aina sotajalalla kun te puolustatte itseänne ja miten te meinaatte omille lapsille neuvoa elämää kun ne tulevat teini-ikään.Voi 15 vuotias olla hyvä äiti mutta onko sen ikäinen tarkoitettu äidiksi vielä eikö teillä ole muuta elämää kuin pojat ja seksi ja vauva???Onkohan teidän tuleva sukupolvi sitten tekemässä lapsia 10-12vuotiaana,ette te ole sen kehittyneempiä kuin 12 vuotiaat vai onko teillä enemmään elämänkokemusta kuin 12vuotiaalla muutakin kuin sängyssä oleminen poikien kanssa?????Kertokaa teidän parremmuudesta meille vanhuksille jotka on yli 25vuotiaita ja aloittaneeet seksi vasta 20 vuotiaana mitä olen menettänyt vaikka olen tehnyt lapset vasta nyt????
 
MINÄ KYLLÄKIN OLEN 19-VUOTIAS, OPISKELEVA JA VIISI VUOTTA RAKASTAVASSA PARISUHTEESSA ELÄNYT, HYVIN TOIMEENTULEVA. MEILLÄ EI VIELÄ OLE LAPSIA, SILLÄ OPISKELUT OVAT VIELÄ KESKEN. MIES ON VAKITUISESSA TYÖSUHTEESSA JA ELÄMÄ HYMYILEE. EMME ME AIO KOLMEKYMPPISIKSI SITÄ LASTEN TOIVOMISTA LYKÄTÄ, EHKÄPÄ VIIDEN VUODEN PÄÄSTÄ. EN OLE MIKÄÄN LAPSETON VANHAPIIKA, VAIKKEN TEITÄ AIVOTTOMIA YMMÄRRÄKKÄÄN.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2005 klo 17:15 teinien äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2005 klo 14:18 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2005 klo 12:17 teinin äiti kirjoitti:
Voi joukossa toki olla, ei haukkumassa mutta ehkä muuten mielipiteensä esittämässä teini-ikäisten lasten äitikin, joka toivoo ettei omat lapset lapsena lapsia tee vielä.

Juu, näinhän se toive nimettömänä kaksplussan keskustelupalstalla parhaiten niille omille lapsille välittyy. Miksi suotta keskustelemaan ja hoitamaan asiat suoraan oman pesueensa kanssa, kun on tälläinen hyvä ja kätevä tapa kuten netti keskustelun virkaa korvaamassa.

Kuulepa meillä keskustellaan ja on keskusteltu myös ehkäisyasiat ja omani luojan kiitos ymmärtänyt että ei peruskoulun yläsasteella eikä vielä lukiossakaan lähdetä kotiLEIKKIÄ leikkimään ja lapsia tekemään.
Ja jos sanon 15 v on lapsi niin on lapsi. Esimerkiksi vanhemmilla on elatusvelvollisuus jos LAPSI ei itse itseään voi elättää. joskus jostakin jopa luin että jos alaikäiselle sossu toimeentuletukea maksaa niin se voidaan vanhemmilta periä pois.
Eikö kukaan alaikäisenä lapsia tehnyt voi myöntää että vahinko oli tai muuten vaan virheellinen teko?? No ei voi, koska nuoriso tietää ja aikuiset ihmiset ei tiedä mitään. riittää että työssäkäyvä veroja maksava ihminen kiltisti veronsa maksaa jotta kaikenlaiset tuet riittää sitten teinimammoille!! En puhu lapsilisistä yms "lakisääteisistä " kaikille tulevista tuista vaan puhun sossun avustuksista. Menot tulojen mukaan ja kotileikit siihen kun oikeasti siihen on "varaa" kaikintavoin.
miks pitäis myöntää että lasten teko oli virhe tai vahinko jos se ei sitä ole? siksi toisekseen, vaikka vanhemmat äidit, ja meidän omatkin tietää paljon, sitä nää "aikuisena" lapsensa tehneet ei voi koskaan tietää mitä on olla teiniäiti. siispä, asiasta mitään tietämättä sun on turha tulla tänne itkemään että nuorena lapsensa tehneet ovat pilanneet elämänsä, ja lapset ovat nuorille vahinkoja. bull shit.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.03.2005 klo 11:35 anne-68 kirjoitti:
Kommentti tuohon niin usein ilmestyvään lauseeseen:ei olla mitään lapsia... Ettekös saa vielä lapsilisää?? Ei sitä aikuisesta makseta!!!
kaikki täällä ALLE 20-V palstalla ei oo alle 17 vuotiaita, niinku ja palstan nimestäkin pitäis tajuta, kommentin älykkyydestä päätellen en olis kyllä ihan varma että meneekö sulla edes luettu teksti perille. suurin osa siis nuorista äidistä on yli 15 vuotiaita, ehkä jopa täysi-ikäisiä. jotkut ovat (niinkuin minä) enää hiukan vajaat 20 ja koulutustakin löytyy. saako siis vajaa parikymppinenkin lapsilisää?
jos sulla on omia lapsia, sun on tajuttava se että kun niitä lapsia upeaa tekemään, ja viimeistään silloin ku se vauva syntyy, on äidin kasvettava aikuiseksi. eli aikuisia täällä ollaan eikä lapsia. miks joku täysin vieras tätönen tulee jauhamaan tänne paskaa ku kovin monen meistä oma äitikään ei sitä tee? mun äiti kohtelee mua sinä mitä mä olen, aikuisena.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2005 klo 21:28 kotiäiti kirjoitti:
Miksi te teini äidit ja alle 20 äidit olette aina sotajalalla kun te puolustatte itseänne ja miten te meinaatte omille lapsille neuvoa elämää kun ne tulevat teini-ikään.Voi 15 vuotias olla hyvä äiti mutta onko sen ikäinen tarkoitettu äidiksi vielä eikö teillä ole muuta elämää kuin pojat ja seksi ja vauva???Onkohan teidän tuleva sukupolvi sitten tekemässä lapsia 10-12vuotiaana,ette te ole sen kehittyneempiä kuin 12 vuotiaat vai onko teillä enemmään elämänkokemusta kuin 12vuotiaalla muutakin kuin sängyssä oleminen poikien kanssa?????Kertokaa teidän parremmuudesta meille vanhuksille jotka on yli 25vuotiaita ja aloittaneeet seksi vasta 20 vuotiaana mitä olen menettänyt vaikka olen tehnyt lapset vasta nyt????
kerrotko minulle että minkäikäiset ovat tarkoitettuja äideiksi?
kiinnostaa kyllä kovasti tietää.
ei sitä kuule voi etukäteen sanoa että minkä ikäisenä seuraava sukupolvi tekee lapsia.
vai osaatko senkin kertoa jo etukäteen?
kerro ihmeessä jos tiedät.
missäs kehitysvaiheessa itse olet kun tuollaisia tarvii tulla tänne kirjoittelemaan?
et ole mielestäni menettänyt yhtään mitään vaikka olisit sitten aloittanut seksielämäsi "vasta" 20 vuotiaana.
se on ihan sinun oma päätöksesi milloin olet alkanut petipuuhat taikka lapsenhankinta yritykset.
mielestäni jokainen äiti on paras äiti omalle lapselleen olkoon sitten minkä ikäinen tahansa.
 
sinnie
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2005 klo 21:28 kotiäiti kirjoitti:
Miksi te teini äidit ja alle 20 äidit olette aina sotajalalla kun te puolustatte itseänne ja miten te meinaatte omille lapsille neuvoa elämää kun ne tulevat teini-ikään.Voi 15 vuotias olla hyvä äiti mutta onko sen ikäinen tarkoitettu äidiksi vielä eikö teillä ole muuta elämää kuin pojat ja seksi ja vauva???Onkohan teidän tuleva sukupolvi sitten tekemässä lapsia 10-12vuotiaana,ette te ole sen kehittyneempiä kuin 12 vuotiaat vai onko teillä enemmään elämänkokemusta kuin 12vuotiaalla muutakin kuin sängyssä oleminen poikien kanssa?????Kertokaa teidän parremmuudesta meille vanhuksille jotka on yli 25vuotiaita ja aloittaneeet seksi vasta 20 vuotiaana mitä olen menettänyt vaikka olen tehnyt lapset vasta nyt????
miksiköhän olemme sotajalalla...hmmm..niin metsä vastaa kun sinne huudetaan. yleensä nämä kaikki tietävät vanhemmat äidit tulevat tänne paasaamaan ja yleistämään ja valistamaan että 15 ei ole aikuinen ja itsekkin vielä lapsi plää plää. ja sinä mesoat että emme ole kehittymneempiä kuin 12 vuotiaat,(itse en ole kyllä edes 15 mutta kaikkien niitten puolesta jotka on) miten tuohon nyt pitäisi suhtautua...hymyillä kauniisti ja sanoa että niinhän se on. mietippä miksi olemme sotajalalla, olisikohan juuri tuollaisten yleistyksen ja suoraan sanottuna paskan puhumisen takia. Kyllä minä ainakin puolustaudun jos minua tullaan arvostelemaan. ja mitä sillä elämänkokemuksella tekee?? samanlainen keltanokka sinäkin olit kun esikoisesi teit, ehkä sinulla oli miljoona rahaa ja vaki työpaikka mutta mutta...minä kyllä henk.koht. pärjään vaikka kumpaakaan nuista ei ole.
et ole menettänyt mitään vaikka lapsesi teitkin "vasta" 25 v. mutta minä kysyn nyt sinulat että mitä me olemme menettäneet jotak tehtiin lapset vaikka 15 tai 18 vuotiaina? ryyppämisen, koulutuksen? kouluttautua voi myös myöhemmällä iällä. ryyppäämisen varmasti kaikki ovat jo jättäneet taakseen jotak lapsen tekoon ryhtyy tositarkoituksella. miksi pitää kehittää tälläinen ongelma muiden valinnoista. oel sinä tyytyväinen elämääsi ja anna muidenkin olla omaansa.
 

Yhteistyössä