Lapsettomat / perheelliset

PauhaavaSydän

Aktiivinen jäsen
26.11.2007
4 178
0
36
Ootteko käyneet lukeen tätä velapalstaa:

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/ihmissuhteet/keskustelu/c297

Luulin piiitkään olevani vela minäkin, mutta enää en ole ollenkaan niin varma (ei tosin johdu siitä että löysin tuon palstan ;)). Mutta miksi kuilu lapsettomien ja perheellisten välillä pitää venyttää noin suureksi? Surullista :(

Mä en kyllä nää vapaaehtoisessa lapsettomuudessa mitään surullista.
Toisille ei vaan sovi lapset ja paljon on niitäkin, joiden olisi kannattanut harkita sitä lapsettomuutta... :whistle:

Miten sitä voi kaivata semmoista mitä ei ole koskaan ollut?

¤jää odottelemaan mätiä omppuja¤

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Toisille ei vaan sovi lapset ja paljon on niitäkin, joiden olisi kannattanut harkita sitä lapsettomuutta... :whistle:

Miten sitä voi kaivata semmoista mitä ei ole koskaan ollut?

¤jää odottelemaan mätiä omppuja¤

Annan sulle :flower: , sillä olen ihan samoilla linjoilla =)

Ei musta tuossa vapaaehtoisesti lapsettomuudessa ole mitään surullista, mutta mun mielestä on aika surullista se, että niin moni kuvittelee että kaikki äidit tai kaikki lapsettomat on just samanlaisia :headwall:

Otti niin paljon päähän olla kaveriporukassa ainoa lapsen synnyttänyt, kun jotkut olettivat ettei minulle voinut sen jälkeen puhua enää yhtään mitään, koska heidän mielestään äidit puhuvat vain lapsistaan :/

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
No en mäkään :) Enkä sitä tarkoittanutkaan! Vaan lähinnä, että kun oon nyt pari viikkoa pyörinyt täällä mammapalstalla ja muutaman kerran on käynyt mielessä että on tainnut osalla täällä mennä tissimaito aivojenkin tilalle (anteeksi taas :)), ja huvikseni menin sitten tuonne. Mutta ei siellä ollut sen fiksumpaa porukkaa, vaikka jostain syystä niin luulinkin! Sitä siis ihmettelen (ah, viimein pääsen asiaan) että eikö suvaitsevaisuus puolin ja toisin edistäis sitä omaakin hyvää oloa, sen sijaan että kummallakin palstalla lytätään joko perheelliset/lapsettomat maanrakoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:

Luulin piiitkään olevani vela minäkin, mutta enää en ole ollenkaan niin varma (ei tosin johdu siitä että löysin tuon palstan ;)). Mutta miksi kuilu lapsettomien ja perheellisten välillä pitää venyttää noin suureksi? Surullista :(

Onpas surullista. Itsekään en nuorena koskaan lapsista haaveillut, urasta pelkästään. Näin kävi että lapsi tuli ja toinen tehtiin kaveriksi, mutta voisin kuvitella olevani onnellinen ilman lapsiakin. Mutta sitä en voi kuvitella, että kävisin tuollaisilla palstoilla haukkumassa lapsia ja lastenkasvatusta. Aika karmivaa ja surullista. Ei ole asiat kohdallaan noilla ihmisillä.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:

Onpas surullista. Itsekään en nuorena koskaan lapsista haaveillut, urasta pelkästään. Näin kävi että lapsi tuli ja toinen tehtiin kaveriksi, mutta voisin kuvitella olevani onnellinen ilman lapsiakin. Mutta sitä en voi kuvitella, että kävisin tuollaisilla palstoilla haukkumassa lapsia ja lastenkasvatusta. Aika karmivaa ja surullista. Ei ole asiat kohdallaan noilla ihmisillä.

Siis jos pitää tuollaisella palstalla käydä päästämässä höyryjä ja haukkumassa lapsia ja lastenkasvatusta, ei oikein tunnu uskottavalta, että kyseessä on kuitenkaan ihan täysin vapaaehtoinen lapsettomuus, tai jotain muuta on taustalla. Ei ole hyvä olo noilla ihmisillä.

Kun itsekin esikoisen sain vasta kolmikymppisenä, ja ennen tätä yllätystä ei käynyt mielessäkään, että joillakin on lapsia, ihan oli oma elämä täynnä kaikkea muuta ilmankin. Puhumattakaan, että olisin jotenkin miettinyt lapsettomuuttani tai että olisin palstaillut toisten lapsettomien kanssa! Huh !

En mä osais missään pelkästään lapsettomien palstalla kirjoittaa pelkästään. Vaikka tämä onkin tällä hetkellä oma ratkasu, mutta ehkä nämä asiat tässä parissa vuodessa selkeytyy. Toivottavasti.

Siis jos pitää tuollaisella palstalla käydä päästämässä höyryjä ja haukkumassa lapsia ja lastenkasvatusta, ei oikein tunnu uskottavalta, että kyseessä on kuitenkaan ihan täysin vapaaehtoinen lapsettomuus, tai jotain muuta on taustalla. Ei ole hyvä olo noilla ihmisillä.

Kun itsekin esikoisen sain vasta kolmikymppisenä, ja ennen tätä yllätystä ei käynyt mielessäkään, että joillakin on lapsia, ihan oli oma elämä täynnä kaikkea muuta ilmankin. Puhumattakaan, että olisin jotenkin miettinyt lapsettomuuttani tai että olisin palstaillut toisten lapsettomien kanssa! Huh !

Aika lailla samoilla linjoilla. En oo koskaan ajatellut jääväni lapsettomaksi, päin vastoin. Mutta en oo myöskään asettanut mitään ikärajoja lasten tekemiselle. Tai muutenkaan etukäteen lyönyt lukkoon elämääni. Koskaan ei voi tietää kuinka elämä heittelee..

Yhteistyössä