Lapset viikon mahataudissa..pää alkaa hajota!

Ensin minä alotin päivän ripulilla...sitten pari päivää myöhemmin esikoinen aloitta ja on nyt 1-2 päivää ollu terve. Kuopus ripuloi vieläkin.
Siis oksennusta ja ripulointia on tässä katseltu monta päivää...vaikka enää ei useampaan päivään ole ollu kun ripulia lapsilla. Itsellä oli kans pari päivää sit toinen päivä että ripuloin.

Mä niin vihaan näitä tauteja.
Mä olen viikon kököttäny sisällä, neljän seinän sisällä, nyt alkaa hajoomaan pää. Mä käyn kohta miestä kurkkuun kiinni, kun en muita ihmisiä nää. Tai siis joo, oonhan mä kahdesti käynyt lähikaupassa tämän viikon aikana!

VOI KIESUS!! :kieh: :kieh:
 
sama vika täällä
Meillä kesti sairastelut 2 viikkoa..kyllä siinä yrjöpyykkiä sai pestä ja seinät meinas kaatuu päälle. Nyt näyttää siltä että tauti olis voitettu. Tosin ei pidä nuolasta ennenkun tipahtaa!!
 
Pikaista paranemista! :hug:

Mä karttelen kaikkia HopLop ym tautipaikkoja lasten kans kyl ihan urakalla tällain talviakaan kun tauteja eniten jyllää... Melkeen satavarma, et jos semmosessa käy, niin jonkun kupan sieltä muistoks saa... :x
 
Oon täällä valittanukin jo aiemmin tästä miun taudista, joka ei meinaa helpottaa millään. 1½ vkoa kestäny jo, kaks itseasiassa kohta. Kolme kertaa käyny tk:ssa asian tiimoilta ja nyt on toinen korva täysin lukossa, toista poskea jomottaa, vihreetä räkää valuu ja koko ajan pitää niistää -> nenäpielet aivan ahavoituneet. Yskä vaivaa myös. Lasten korvatulehdukset ja nuhat onneksi jo helpottaneet. Ei olla ulkoiltu tän parin viikon aikana ku muutaman kerran. Juu, pää meinaa hajota jo... Onneks meillä ei vielä tuota mahatautia oo... *koputtaa puuta* Jaksuja teille ja meille, jotta parannuttais joskus.
 
Mun tarvii varmaan koputtaa puuta kun tämän sanon,mutta meillä jätkät ei oo sairastannu nyt minkäänlaisia tauteja ainakaan puoleen vuoteen vaikka toinen on koulussa ja toinen joka päivä päiväkodissa.
 
Tää menee vielä niin et esikoinenkin oli 20 tuntia oksentamatta kun alkoi taas oksentamaan. Nyt tosiaan onneksi ollut melkein 2 päivää täysin oireeton.
Kuopus söi tänään kauhean satsin aamupalaa ja nukkui päikkäritkin ilman mitään oireita...mutta sitten se iltapäivällä alotti sen paskomisen...Housutkin meinaa loppua, ei uskalla tyttöä pitää ilman housuja, kun ei niitä vaippojakaan ole tehty pitämään sellasta sinapin väristä vettä paria desiä.. Vieläkin pyörii kone tän päivän pyykkejä..
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Että näin kun päättää että HopLoppiin menee lasten kanssa peuhaamaan. (Oltiin siis viikko sit lauantaina ja maanantaina mä alotin) :kieh: |O
Joo-pa. Ollaan vältetty kaikkia tämmöisiä paikkoja syksystä asti, pidetty hanskat käsissä kaupoissa, busseissa ym, ei kyläilty missään nuhapaikoissa ja huolehdittu tarkasti käsihygieniasta. Kyllä omilla toimillaan voi oleellisesti vähäntää tai lisätä riskiään saada tarttuva tauti.

Terveenä pysytty, vaikka alle 3v päiväkodissakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Että näin kun päättää että HopLoppiin menee lasten kanssa peuhaamaan. (Oltiin siis viikko sit lauantaina ja maanantaina mä alotin) :kieh: |O
Joo-pa. Ollaan vältetty kaikkia tämmöisiä paikkoja syksystä asti, pidetty hanskat käsissä kaupoissa, busseissa ym, ei kyläilty missään nuhapaikoissa ja huolehdittu tarkasti käsihygieniasta. Kyllä omilla toimillaan voi oleellisesti vähäntää tai lisätä riskiään saada tarttuva tauti.

Terveenä pysytty, vaikka alle 3v päiväkodissakin.
Meillä ei hanskat pysy kädessä kaupoissa, enkä mä niin tauti kammoinen ole.
Meillä esikoinen katselee aina puhelimesta vanhoja HopLop kuvia ja ainaa näyttää kuvaa ja sanoo "Tonne". Niin käytiinpäs nyt sit pitkästä aikaa.
En mä ole sellanen että välttelen paikkoja, käytiin me vajaa vuosi sit serkun synttäreillä vaikka oli synttärisankari mahataudissa. Eipä mitään tautia meille tullut.
Kyllä mä pyrin liikkumaan vapaasti, jos ei mitään todella vakavaa tautia ole liikkeellä. Jos kipeäksi tulee, niin sit tulee.
Nyt vaan alkaa itse olemaan jo mökkihöperö ja tosissaan kaipaa ihmistenilmoille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Että näin kun päättää että HopLoppiin menee lasten kanssa peuhaamaan. (Oltiin siis viikko sit lauantaina ja maanantaina mä alotin) :kieh: |O
Joo-pa. Ollaan vältetty kaikkia tämmöisiä paikkoja syksystä asti, pidetty hanskat käsissä kaupoissa, busseissa ym, ei kyläilty missään nuhapaikoissa ja huolehdittu tarkasti käsihygieniasta. Kyllä omilla toimillaan voi oleellisesti vähäntää tai lisätä riskiään saada tarttuva tauti.

Terveenä pysytty, vaikka alle 3v päiväkodissakin.
Lisäisin vielä, että kyllä siellä HopLopissakin laitetaan käsidesiä mennessä ja lähtiessä. Itselläni myös sellanen on aika usein käsilaukussa mukana.
 

Yhteistyössä