Lapset pph:lla ja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turvassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turvassa

Vieras
onpas ihanaa, että ovat paljon pienemmässä vaarassa sairastua SI:aan. Kavereiden lapset päiväkodeissa ja voi sitä tautien määrää! On rokkoa, korvatulehdusta, kuumetta, pitkittynyttä flunssaa... Meidän lapset eivät ole sairastaneet koko syksynä :) Meidän ihana pph vielä välttelee kauppoja ja kerhoja nyt pahimman epidemian ajan ja hyvä niin.

Miten muilla pph:n hoidettavina olevilla? Onko sairastelukierrettä?

No mäkin olen perhepäivähoitaja ja tosi vähän on mun porukka sairastanu tänä syksynä (koputtaa puuta), yksi pieni nuha mennyt kaikki läpi, ei muuta..

En kyllä tiedä täällä päin päiväkotien tilannetta..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
odotappas kun kullanmurus alkaa jotain harrastamaan ja menee kouluun.

No silloin ovat jo isompia ja voimakkaampia ja vastustuskyky parempi :)

Ei se vastustuskykykään parane, jos se ei saa niitä harjoitusvastuksia. Eli eristämällä lapset taudeilta, ei heidän vastustuskykyään voi parantaa.

Meilläkin on vasta nyt parin viikon ajan ollut pientä flunssaa hoitolapsilla sekä omalla lapsellani. Mutta yhtään päivää eivät ole joutuneet hoidosta olemaan poissa. Kyllä mä peesaan sitä että pienessä ryhmässä sairastelukin on vähäisempää. Hygieniasta pidetään huolta ja lasten käsienpesua valvotaan. Päiväkodissahan se käsienpesu saattaa olla hutaisu, josta ei ole hyötyä, koska kukaan ei ehdi valvomaan!

Yhteistyössä