Lapset pois kassojen päädyistä leikkimästä! Kiitos. :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eilisestä työpäivästä kettuuntuneena annan TAAS muistutuksen teille äideille!

Eli lapset eivät saa olla siinä kassan päädyssä leikkimässä!
Jos ne jokatapauksessa sinne livahtavat kassan huomaamatta, pidäthän huolen ettei pieni leiki kassahihnalla/välikapulalla!

Eilen huomautin taas niin monelle äidille asiasta,ne pienet sormet menee niin vilkkaasti sinne ja siellä on monta koloa joihin sormi jää väliin!

Tämä vaikeuttaa ja hidastaa kassan työtä kun joudun varomaan lapsen sormia, usein ei välikapulaa saa siirrettyä kun siellä on käpälät tiellä!
Tämä on äidin tehtävä.

En minä halua että lapselle käy vahinko,mutta se on vain ajan kysymys kun ei äidit usko kun niitä neuvon!

Kiitos.

Joo ja sitten tenavat menevät tyhjiin "kassakoppeihin" painelemaan kassan näppäimiä ( jos yltää ) tai tulevat seuraksi kassaneidille ja se on vanhempien mielestä niin mukavaa, ettei sitä omaa lasta voi mitenkään kieltää ja komentaa vaan kassan täti joutuu joko hakemaan lapsen sieltä tyhjästä kassasta pois tai ohjaamaan omasta "kopistaan" asiakkaiden puolelle..

Miten niide kädet yltää kassahihnalle? Minkä ikäsiä lapsia nää on? Sanot niille lapsille, että sormet jää pia hihna välii ja muusikon uran voit sitte unohtaa :D Mua ärsytti kaupassa töissä eniten se, kun nää penskat jotka oli vanhempien messis meni pelaamaan...

Miten niide kädet yltää kassahihnalle? Minkä ikäsiä lapsia nää on? Sanot niille lapsille, että sormet jää pia hihna välii ja muusikon uran voit sitte unohtaa :D Mua ärsytti kaupassa töissä eniten se, kun nää penskat jotka oli vanhempien messis meni pelaamaan...

Meillä on ainakin kaupassa sellanen taso kassan päässä mihin pääsee kiipeemään.

Ja juu, mä en päästä lapsia sinne kiipeemään koska ne voi rysähtää alas.

No samaa mäkin mietin ? Meidän reilu metrinen 4-vuotias saa vieläkin varvistaa, että pystyy laittamaan ostoksia hihnalle. Kapulaan hän ei yllä lainkaan. Ainut mihin yltää ja mistä pitää kieltää, on sille kassille varatulle tasolle kiipeäminen, siellä hihnan toisessa päässä.

[QUOTE="nih";26691946]No samaa mäkin mietin ? Meidän reilu metrinen 4-vuotias saa vieläkin varvistaa, että pystyy laittamaan ostoksia hihnalle. Kapulaan hän ei yllä lainkaan. Ainut mihin yltää ja mistä pitää kieltää, on sille kassille varatulle tasolle kiipeäminen, siellä hihnan toisessa päässä.[/QUOTE] Eikö juuri tästä olllut kyse. Se kapula on se joka jakaa sen kassan loppupään kahtia, joka vaihdetaan aina toiselle puolelle asiakkaiden välillä ettei ostokset mee sekasin. Joissain kaupoissa niitä on parikin.

[QUOTE="nih";26691946]No samaa mäkin mietin ? Meidän reilu metrinen 4-vuotias saa vieläkin varvistaa, että pystyy laittamaan ostoksia hihnalle. Kapulaan hän ei yllä lainkaan. Ainut mihin yltää ja mistä pitää kieltää, on sille kassille varatulle tasolle kiipeäminen, siellä hihnan toisessa päässä.[/QUOTE]

No mun 113cm 4v yltää hihnalle hyvinkin. Muttei kapuloihin. Ja komennan omaani kyllä jottei kassan tarvi.

Siinähän ne kläpit roikkuu kassahihnan toisessa päässä, ostosten pakkaukseen tarkoitetulla tasolla. Monesti niin, ettei toinen asiakas pääse pakkaamaan omia ostoksiaan. Asiakkaana ruukaan toisinaan mainita asiasta. Kassanhoitajana ollessani käsken varoa sormia, ettei ne jää väliin. Siinä vaiheessa vanhemmat yleensä vasta "havahtuu" asiaan, ja kieltävät jos jaksavat:headwall:

Mua ärsyttää kans suunnattomasti jos omat apinat meinaa mennä sinne sörkkimään. Mä komennan nuo yleensä penkille istumaan. Valitsen siis semmoisen kassan, jonka päässä on penkki niin saavat siellä istua liimattuina. Koska sekään ei oo kivaa toisten asiakkaitten mielestä kun yhet käy riehumaan siinä kassan päässä ja häiritsee toisten tavaroitten pakkaamista. Ite oon parille kullannupulle muutamia kertoja joutunut sanomaan, että nyt pois tieltä että saan tavarat kasseihin ja pois tieltä.

[QUOTE="nih";26691946]No samaa mäkin mietin ? Meidän reilu metrinen 4-vuotias saa vieläkin varvistaa, että pystyy laittamaan ostoksia hihnalle. Kapulaan hän ei yllä lainkaan. Ainut mihin yltää ja mistä pitää kieltää, on sille kassille varatulle tasolle kiipeäminen, siellä hihnan toisessa päässä.[/QUOTE]

Mä ajattelin, että aloittaja saattaa tarkoittaa välikapulalla sitä väliseinää-kapulaa, mikä on hihnan siellä toisessa päässä jakamassa sen kahteen. Itsekin olin joskus kassana, ja suuri ongelma oli tosiaankin se, että lapset kiipeää siihen hemmetin tasolle mihin kassit laitetaan, tunkee sormet sinne hihnan ja väliseinän paikkeille, ja sitten kun mä siirrän sitä väliseinää saadakseni seuraavan ostokset tulemaan eteenpäin, niin jo siellä joku pikkuihminen kiljuu kun sormet rutistui väliin.

[QUOTE="vieras";26691874]Lapseni pakkasi ostoksia kassiin ja samalla pakkasi viereisestäkin hihnalta ostoksia kassiin. Tuli halpa kauppareissu :)[/QUOTE]

Pikku-varas ja äiti-varas liikkeellä.

Kyllä minä annan omien lasten mennä sinne päähän odottamaan ruokien pakkausta, omalle puolelle.
Tosin he eivät härki ja sörki vaan odottavat nätisti polvillaan ja auttavat pakkaamaan.
Ja aijon antaa heidän auttaa jatkossakin, minä maksan osan palkastasi.

ookei.. nyt saan sit tunnustaa tyhmyyteni ja en oo koskaan ajatellu tätä asiaa tarkemmin. Nostan ite likan (melki 3v) siihen tasolle kassan päässä, niin saa pakata mun kanssa tavaroita :snotty: niin ei sit sais tehä vai? :ashamed:
Komennan kyllä aina jos likka meinaa koskia kassahihnaan, ei oo kyllä koskenu ku ehkä pari kertaa. Yleensä nätisti odottaa, että maksan ja sitten aletaan pakkaamaan.

Ja asiakkaana en pidä siitä, että pikku Niko-Petteri-söpöliini tonkii ja puristelee minun ostoksiani. Lisäksi siinä ei mahdu pakkaamaan kun lapsi/lapset ovat tiellä.

Mua tääs ärsyttää myyjät jotka runtelee mun tavarat sillä väliseinällä.

Meillä lapset auttaa kauppareissulla, ja myös pakkaamisessa. Huolehdin kyllä, että pysyvät omalla puolella ja näpit poissa kassahihnan välistä. Mutta kyllä ne sielä touhuavat hihnan päässä, ärsytti kassahenkilöä tai ei. Hyvää työpäivää vaan kaikille!

jaa, kyllä meidän 2,5v auttaa minua pakkaamaan. Toki pidän huolta ettei sormet mene minnekään, onhan siinä se hiivatin iso kassikin sitä estämässä. Vaihtoehto olisi palkata apua kauppaan, tai kuunnella mylvintää sieltä ostoiskärryistä(joista myös kiipeää pois, kerran tippunutkin).Ei siis kovin realistisia vaihtoehtoja. Minusta on myös hyvä että oppii alusta asti auttamaan.

Ja mua raivostuttaa kassat,jokka sitä hihnaa pyörittää vaikka ostokset on jo siel toisessa päässä kassaa..Koitappa siinnä sitte pakata ku hihna pyörii ja ostokset runttautuu siihe laitaan.

[QUOTE="...";26692198]Mua tääs ärsyttää myyjät jotka runtelee mun tavarat sillä väliseinällä.

Meillä lapset auttaa kauppareissulla, ja myös pakkaamisessa. Huolehdin kyllä, että pysyvät omalla puolella ja näpit poissa kassahihnan välistä. Mutta kyllä ne sielä touhuavat hihnan päässä, ärsytti kassahenkilöä tai ei. Hyvää työpäivää vaan kaikille![/QUOTE]

Tässä jutussahan puhuttiin nimenomaan kassan päädyssä leikkimisestä, ei siitä että lapset auttavat pakkaamisessa :) Kassan on muuten kohtuullisen hankalaa varmistaa, ettei runtele väliseinällä tavaroita, siksi kannattaa jo tavaroita hihnalle laittaessaan varmistaa, ettei ne herkimmät ja vahingoittuvimmat tuotteet mene ensimmäisenä ja joudu sitten runnelluksi. Tai mene hakemaan ne heti pois sieltä kassiin. Toki monessa paikassa kassat laittavatkin jogurttipurkit, salaatit tms hiukan sivuun hihnasta etteivät ne joudu runnelluksi, mutta yhteistyö tuottaa tässäkin tilanteessa parhaan lopputuloksen.

[QUOTE="joopa";26692246]Ja mua raivostuttaa kassat,jokka sitä hihnaa pyörittää vaikka ostokset on jo siel toisessa päässä kassaa..Koitappa siinnä sitte pakata ku hihna pyörii ja ostokset runttautuu siihe laitaan.[/QUOTE]

Jos sieltä tulee toinen asiakas niin pakkohan sen hihnan on antaa pyöriä :confused:

Jos sieltä tulee toinen asiakas niin pakkohan sen hihnan on antaa pyöriä :confused:

Ei, kun kassa odottaa, että pakkaamassa oleva asiakas saa rauhassa pakattua joka ostoksensa kassiin. ENNEN kuin ottaa seuraavan asiakkaan. Samalla hymyillen nätisti jonossa oleville ihmisille. Mitään et voi juurikaan voi jutella siinä, ettet a) hidasta jonon liikumista entisestään jorinoillasi. b) koska ei juurikaan ole olemassa sellaista puheenaihetta, josta vois keskustella ilman että joku loukkaantuu, tai joku kokee sut sitten liian tunkeilevaksi ja uteliaaksi. Sää on korkeintaan suht turvallinen aihe.

• Tykkää
Reactions: Pesky Pixie
[QUOTE="vieras";26692160]Kyllä minä annan omien lasten mennä sinne päähän odottamaan ruokien pakkausta, omalle puolelle.
Tosin he eivät härki ja sörki vaan odottavat nätisti polvillaan ja auttavat pakkaamaan.
Ja aijon antaa heidän auttaa jatkossakin, minä maksan osan palkastasi.[/QUOTE]

Näin meilläkin. Mutta omani osaavatkin olla olla nätisti, toisin kun joidenkin hyppii, pomppii ja häiritsee siinä vieressä sekoittaen meijän ostokset omiinsa. Lapsia enempi mua raivostuttaa kaupassa vanhukset jotka kassajonossa tökkii kärryillänsä mun persuksille ja pakkaamisvaiheessa niiden kärryt tukkii koko kulkuväylän. Sitten vielä siinä kassan tukkeena on pakko tarkistaa se kauppakuitti! Ja oon sen veran veemäinen, että jos kassa on kusi ottassa, niin empä minäkään hymyileen ala =D

Tässä jutussahan puhuttiin nimenomaan kassan päädyssä leikkimisestä, ei siitä että lapset auttavat pakkaamisessa :) Kassan on muuten kohtuullisen hankalaa varmistaa, ettei runtele väliseinällä tavaroita, siksi kannattaa jo tavaroita hihnalle laittaessaan varmistaa, ettei ne herkimmät ja vahingoittuvimmat tuotteet mene ensimmäisenä ja joudu sitten runnelluksi. Tai mene hakemaan ne heti pois sieltä kassiin. Toki monessa paikassa kassat laittavatkin jogurttipurkit, salaatit tms hiukan sivuun hihnasta etteivät ne joudu runnelluksi, mutta yhteistyö tuottaa tässäkin tilanteessa parhaan lopputuloksen.

Mulla nyt vaan sattuu aina olemaan niin paljon sitä tavaraa ettei siinä mikään järjestäminen auta. Neljäkin muovikassillista, kun on tavaraa niin se ei ihan kesken mahdu siihen omaan tilaansa. Paraskin kassa sanoi että hae sitten uusi jos hajoaa ja jatkaa runnomista. Veetu sentään ne on mun tavaraoita sen jälkeen kun olen maksanut ja haluan ne ehjänä kotiin.

Sitten vielä valitetaan että muksut on pyörimässä hihnan päässä. Vaihtaisitte ammattia.

Nim. itsekkin kassalla ollut

Yhteistyössä