[QUOTE="vieras";23598952]Omasta mielestäni lapsia kannattaisi opettaa, että myös siihen kannattaa varautua, että jotkut eivät avaa ovea. Sitäpaitsi jotkut ovat vähävaraisia ihmisiä, eikä heillä ole välttämättä varaa antaa kaikille virpojille "palkkaa" tai ei ole varaa antaa välttämättä yhdellekkään virpojalle "palkkaa". Täällä meilläpäin käy niin paljon virpojia, että jos antaisin kaikille jotain, niin olisin pian vararikossa.
Toisaalta tuo, että on ovi avattu ja lapsille huudeltu, että "Täällä ei kerjäläisiä sallita" niin se on omasta mielestäni ehkä jo liikaa. Omasta mielestäni se olisi riittänyt, ettei olisi avannut ovea.
Itse en avaa ovea kun muutamalle tutulle virpojalle. Yleensä kyllä suunnitelmiini kuuluu se, että matkustan virpomispäivänä aina kotoani pois. Lähden jo aikaisin aamulla ja palaan vasta iltamyöhällä. Näin olen sitten välttänyt virpomiset. Tänä vuonna tuli kuitenkin oltua kotona.[/QUOTE]
eihän vähävaraiselllekkan ole kallista tehdä esim poppareita kattilassa j pussiittaa nitä, myös keksejä voi antaa. Meill pikkupojat oli viime vuonna iahn onnellisia jopa hedelmistä. Heistä oli tärkeää että saivat käydä toivottamassa hyvää pääsiäistä ihmisille
ja mä anna siis yhden palkan/ oksa, joten jos virpojai on 5 ja kaiki antaa oksan tulee yhtä monta palkkakin.
mulla on poppreita pusseissa, lakupiippuja, ruohomunia , mariannekarkkeja ja tikkareita. Jos ei tuu virpojia tarpeeksi syödän ne sit itte päsiäisen aikaan.