Lapset mukaan häihin vaiko ei??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avec
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avec

Vieras
Meidät on kutsuttu elokuun lopulla pidettäviin miehen siskonpojan häihin. Alunperin meidän piti mennä häihin miehen kanssa kahdestaan ilman lapsia ja hoitajakin on jo hankittu. Nyt on vaan alkanut mietityttää että pitäisikö lapset kuitenkin ottaa mukaan...
Häät ovat n.100km päässä meiltä ja tulemme jokatapauksessa yöksi kotiin. Mies on ehdottomasti sitä mieltä että lapset jäävät hoitajan kanssa kotiin mutta minä ottaisin ne ehkä kuitenkin mukaan, onhan nämä lastenkin sukulaisten juhlat. Häät eivät ole lapsettomat joten siellä olisi seuraakin lapsille.
Kertokaa nyt mielipiteitänne mitä tekisitte tilassani.

Meillä oli juuri lapset mukana häissä (häät olivat nimenomaan myös lapsille tarkoitetut). Viihtyivät hyvin, koska häät eivät olleet mitkään pingotushäät (eli sai hyöriä sisällä ja ulkona) ja kavereita riitti. Ainoa jonkun mielestä miinus voisi olla se, että siinä vaiheessa, kun meno yltyi kovaksi, me lähdimme pois :). Toisilla juhlat ehkä vasta alkoivat :). Silti olimme mielestämme paikalla jo tosi pitkään.

Menisin mieheni kanssa kahdestaan jos kerran on jo hoitajakin. Pitäisin oikein hauskaa miehen kanssa, unohtaisin sen kotiintulonkin, tulisin vasta seuraavana päivänä! Pidä kerrankin hauskaa kahdestaan miehesi kanssa!

Jos joka tapauksessa olette hyvissä ajoin tulossa kotiin (oletettavasti ainakin toinen selvänä?) niin ottaisin lapset mukaan. Jos jättäisin lapset hoitoon niin sitten juhlisin itse pitkän kaavan mukaan.

Ottaisin lapset mukaan. Me ollaan menty koko poppoo sekä häät että hautajaiset. Tosin meillä käytännön sanelemaa, kun ei noita lapsenvahteja lähipiirissä oikein ole. Joskus se on tietty hieman työlästä mutta yleensä lapsetkin viihtyy (tietty ei hautajaisissa). Mutta mielestäni ovat kuitenkin sellaisia tilaisuuksia joihin mennään perheenä. Ja tämä on minun mielipide ja tapa juhlia.

en todellakaan ottaisi mukaan jos ei aivan tissivauvasta olisi kysymys. Pitäisin miehen kanssa OIKEIN hauskaa ja otettasiin vielä hotellihuone eikä tultaisi samana iltana kotiin. Ei todellakaan. Huokaus, eipä ole tuollaisia murheita kun ei päästä ikinä miehen kanssa kahdestaan mihinkään, joko koko perhe tai vaan toinen vanhempi.

Lapset ovat 1v ja 3v. Minä aion olla jokatapauksessa selvinpäin joten kotiin haluan yöksi. mieskään tuskin paljoa juo. Täytyy miehen kanssa vielä puhua asiasta. Hän vaan niin kovin tyrmää ajatuksen lasten mukaan otosta kun hoitajakin on tosiaan jo aikoja sitten sovittu. Mietin vaan että kyllähän niitä muitakin juhlia tulee, sellaisia mihin ei oikeesti viitti ottaa lapsia mukaansa. Tässä vielä se että osa miehen suvusta ei ole koskaan meidän lapsia tavannut joten haluaisivat varmaan nähdä.

Lapset ovat 1v ja 3v. Minä aion olla jokatapauksessa selvinpäin joten kotiin haluan yöksi. mieskään tuskin paljoa juo. Täytyy miehen kanssa vielä puhua asiasta. Hän vaan niin kovin tyrmää ajatuksen lasten mukaan otosta kun hoitajakin on tosiaan jo aikoja sitten sovittu. Mietin vaan että kyllähän niitä muitakin juhlia tulee, sellaisia mihin ei oikeesti viitti ottaa lapsia mukaansa. Tässä vielä se että osa miehen suvusta ei ole koskaan meidän lapsia tavannut joten haluaisivat varmaan nähdä.

Ilman muuta lahdette kahdestaan kun paasette! Miksi ette menisi hotelliin yoksi, saatte viela nukkua pitkaan.

Jotenkin kuulostaa siltä, että mies haluaa olla kanssasi kahden vaikkei sitä suoraan osaa sanoa. Onhan se häissäkin varmaan helpompaa ilman lapsia, voi keskittyä itse hääpariin ja juhlaohjelmaan rauhassa. Toisaalta jos sukulaiset ei ole lapsia nähnyt, niin mukavahan heidänkin olisi tutustua. Paha valinta, kumpikin vaihtoehto kuulostaa kuitenkin kivalta :)

Ajattele nyt miestäsikin välillä äläkä pelkästään lapsia!

Tuon ikäset jättäisin kotiin, ei itte ehdi ja pysty kattomaan mitään ohjemiakaan. Mulla oli 3 ja 6v ja heidät voi jättää jo leikkipisteeseen, joen itse sai katteltua ohjelmat. Tosin piti lähteä pois 9 tienoilla että paljon jäi näkemättä.

Just oltiin 2- ja 3-vuotiaiden kanssa häissä ja päätettiin ettei vähään aikaan niitä kyllä oteta. Sattui vielä niin että oli oikein hiostava ukonilma jolloin sisällä hiki virtas eikä pihalle päässy ja vanhemmat ja lapset tuskastui. Oltiin vielä unohdettu lähtiessä pillimehut ja värikirjat kotiin niin aika riehumiseks meni se aika kun häissä olivat. Lähtisin siis ilman :D

Mulla oli lapset mukana siskon häissä 1vee ja 3vee. Kirkko meni hienosti. Juhlatila oli ahdas, eli en saannu 1veetä rattaissa sinne. Siellä oli lasit vaarassa, haarukat lattialla jne...
Ruokailun jälkeen lapset lähtivät mummolaan.
Olisi pitänyt viedä ainakin se yksi vee jo enne kirkkoa sinne.

No, jos oli omista kyse ja luonne olis, niin kun tuolla nykyisellä, niin en tosiaan ottas mukaan. Ei ehtis nauttia juhlasta yhtään, eikä näkis ohjelmista puoliakaan, kun pitäs juosta koko ajan tenavien perässä... : /