Lapset lentokoneessa, helpotusta korvakipuihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "1234"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

"1234"

Vieras
Ollaan lähdössä lasten kanssa lentäen lomalle...miten estää korvakivut? alta 2-vuotiaana olleet aiemmin koneessa ja silloin nukahtivat koneen hyrinään melkeinpä heti eikä ongelmia ollut. Nyt ovat 5- ja 7-vuotiaat. Itsellä auttaa purkka mutta lapset ei purkkaa suostu syömään. Muutaman kerran on itsellä jäänyt purkat pois matkasta ja se kipu on jatkunut pitkään lennon jälkeenkin, lapsille en sitä kokemusta halua.

Mä ostin aikoinani apteekista silikonisia korvatulppia ja nasolinia, jota laitettiin johonkin reikään (korvaan tai nenään) kentällä ennen koneeseen menoa. Tyhjät muovimukit voi myös laittaa korville, niin ei mene korvat lukkoon.

Apteekissa myydään painetta tasaavia korvatulppia, niitä on myös lapsille. Lentoemot käyttävät koneessa korvakipuisille kertakäyttömukeja. Mukin sisään märkä käsipyyhe ja kuppi korvalle. Näin muistan vanhan lentoemotätini kertoneen. Korvatulpat olisi varmaan siistein ja helpoin ratkaisu.

Lentoemännillä pitäisi olla "mikki hiiri" korvaläpät lapsille just sitä varten, että korvat menee lukkoon. Ainakin kerran toivat parille lapselle sellaiset.

Meillä ei oo lapsilla koskaan ottanut korviin koneessa. Mukka ittellä ottaa eniten. Lääkäri sanoi et jos lapsella on terveet korvat niin harvoin tuntuu kipua. Auttaisko tikkarin imeminen.

Nasolinia nenuun ennen kuin laskeutuminen alkaa. Nousukin voi käydä korviin, mutta ei yleensä niin pahasti kuin lasku (kokemusta on mm niin kovasta korvakivusta että supistukset on iisiä hommaa verrattuna ja tätä seurasi kahden päivän totaalinen kuulonmenetys toisesta korvasta). Jos purkka ei maistu niin miten olisi sitkeät karkit, esim. merkkarit.

Vähän off topic mutta että pistää vihaksi ne vauvojen huudattajat joka hemmetin lomalennolla. Eikö sitä tissiä voi tarjota ennen kuin lapsi rääkyy tuskissaan kun ei se enää sitten kelpaa. Meillä on juotettu tuttipullosta mehua lapsille nousut ja laskut, kelpaa vaikka maitoa eivät juo pullosta ja uppoaa vaikka maha olisi jo täysi. Kukaan ei reissaa niin paljon että hampaat kärsisivät.

Minä olen antanut nykyisin kipulääkettä 1,5h ennen laskeutumista koko katraalle.Kivun tuloa on vaikea ennustaa ja jos se ehtii jo tulla ei oikein mikään auta.Parivuotias tai pienempi ei suostu pitämään mitään mukeja koko laskeutumisen ajan.Meillä syödään tosi vähän muuten lääkkeitä,joten jos yksi kerta Panadolia menee "turhaan", on se minusta parempi,kuin kipua kiljuvat lapset.

Audispray Junior auttaa -juu, on korvan puhdistukseen mutta tais se auttaa oikeesti korvakipuun lennon aikana.
Oltiin nimittäin reissussa ja menomatkalla koneen laskeutuessa lapsellemme tuli todella kova korvasärky. En ollut osannut tuohon varautua :( no, määränpäässä etsimme ensimmäisenä apteekin jotta olisin jotain puuduttavaa korvatippoja ostanut tms. mikä auttaisi. Paikallinen apteekkari/farmaseutti tms. sitten heti silmää räpäyttämättä toi minulle Audispray Juniorin. Olin hetken ihan hiljaa enkä tiennyt mitä sanoa, meillä kun kotona oli juuri samaista ainetta kaapissa mutta ei sitä ollut tarkoitettu siihen mihin nyt tarvitsin. Yritimme mieheni kanssa todella kauan selittää uudestaan mitä haluamme jos vain tuli väärinkäsitystä asiasta ja tämä apteekkari vai silmää räpäyttämättä tätä ainetta suositteli. En meinannut uskoa, mutta ei ollut vaihtoehtoja. Ostin koska muutakaan ei ollut..
Paluumatkalla suihkautettiin tuota korviin vähän ennen nousua ja laskua ja eipä lapsella YHTÄÄN sattunut korviin.
Kokemusta ei nyt tuosta aineesta ole kuin tuon yhden lennon verran, mutta kyllä ne kivut menomatkalla oli todella kovat ja paluumatkalla ei mitään -kai se sit auttoi?

Yhteistyössä