Lapset lähti

  • Viestiketjun aloittaja Huostaanotto
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:
Alkuperäinen kirjoittaja Serafiina:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Meidän tapaus on ilmeisesti sellainen, että viranomaiset kuvittelevat asioita.
Tämä huostaanotto on täyttä totta, syytä ei tiedetä. Voi olla että on olemassa joku syy, mitä meille ei lasten kuullen kerrottu, mutta se on sitten keksitty syy, koska en voi tietää, mitä paskaa joku on jauhanut meistä. Isäni lähtee huomenna mukaan ja sanoi, ettei mihinkään paperiin ole syytä laittaa nimeään tai on itse "lahjoittanut" lapsensa, eikä niitä ainakaan sitten saa enää takas. Niin ja ei huostaanotto tapahtunut yöllä, vaan päivällä.Meissä ei sukulaistenkaan mielestä ole mitään vikaa, mutta nuo huostaanottajathan eivät tunne meitä.
En ole vastaamassa koko aikaa, koska miehen kanssa vatvotaan tätä, että miten voi olla mahdollista ja minä kyselin äsken, mieheltä, että mitä se huostaanotto muija sanoi syyksi, kun tuli meille ja sanoi, nyt on huostaanotto. Mies sanoi, että meillä ei kuulemma ole lapsilla rajoja,lapset käyttäytyy miten sattuu. Kyllä lapsilla on rajat, mutta yksi on vammainen ja siksi hiukan erilainen, kuin terveet lapset.
Jos todellinen syy huostaanottoon olisi, niin luultavasti sukulaiset eivät pähkäilisi kanssamme huostaanoton syytä. Koska kaikki ovat tänään kysyneet miksi ja sanoneet että pyytäkää kirjallinen syy huostaanottoon.
Höpönlöpö! Sä olet hullu jos sulla tuossa tilanteessa (sikäli kuin se olisi todellinen mitä se EI OLE) olisi vielä aikaa, halua ja intressiä selostaa tapahtumaa meille täällä!

Opiskele senverran ihmisen psykologiaa ja katso elämää ympärilläsi että opit edes kusettamaan kanssaihmisiäsi uskottavasti!

Voin antaa oikeat yhteystiedot ja voi tulla tänne katsomaan, onko täällä lapsia vai ei!!!!
Tämä on totta, vaikket sitä uskoisi! Kusipää kävi haukkumaan.
EHKÄPÄ HUOMENNA SELVIÄÄ SYY! Mä en ihmettelisi tätä asiaa täällä, jos syyn tietäisin.
Eli viranomaisilla on PAHAT kuvitelmat meistä, koska lapset vietiin, mutta sen sanon, että ne ovat vain pelkkiä kuvitelmiä, enkä tiedä, mistä on saaneet alkunsa.
Mun täytyy vielä nimetä vaatteet, koska lähdemme aamulla viemään lapsille vaatteita lahteen, jossa lapset ovat perhetukikeskuksessa.
Säkään et tunnne mua, joten et voi puhua musta paskaa. Niinkuin viranomaiset jo tekee.
Tsemppiä! Lapsesi ovat sinun.
Ja mä muuten ihan oikeasti uskon että LAPSET EIVÄT OLE SIELLÄ! Eli ihan kuten ap sanookin. Eivät ole koskaan olleetkaan! Ap:llä ei ole lapsia, tuskin on edes nainen kun naisen korvienväli on noin tuntematonta aluetta.

On mulla lapsia ja paljonkin.
 
Serafiina
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
MIES TÄSSÄ TAUSTALLA SANOO ETTÄ EIHÄN TÄTÄ VOI NORMAALI IHMINEN USKOO JA ETTEI PERHETYÖNTEKIJÄKÄÄN MEINANNUT USKOA KUN MIES SINNE SOITTI JA VALITTI
PERHETYÖNTEKIJÄT OLIVAT KUULEMMA VAAN HUOLISSAAN SIITÄ ETTEIVÄT SAANEET PUHELIMITSE YHTEYTTÄ (poika vetäs miehen puhelimen lukkoon ja puhelin kysyi puk koodia ja siksi oli puhelin päivän kiinni)
Kuten tossa aiemmin todettiin voi olla kyseessä moka tai kertomasi perusteella onnettomien yhteensattumien summa. Pysy lujana! Ja nyt mene nukkumaan, tarviit voimia huomiseen (siis tähän päivään).
 
jooppeli
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jooppeli:
Alkuperäinen kirjoittaja sossu:
Kuuleppas ap. Varmaan sitten puolet suomalaisten perheiden lapsista olisi huostaanotettu jos se siitä " rajattomuudesta" johtuisi. Toki jos rajattomuus tarkoittaa sitä, että esimerkiksi 10 vuotias lapsi heiluu humalassa ympäriinsä yms. niin sitten mutta jos on kyse kodinsisäisistä asioista niin edelleen jauhat peetä. Ja kun vanhempia kuullaan huostaanoton yhteydessä ja heidän kanssaan keskustellaan- tämän määrää laki. Keltään ei viedä lapsia niin ettei vanhemmat tiedä syytä.
Joten anna jos asian olla, koska tämä ei ole totta suomessa- oikeusvaltiossa!

Voi luoja sentään mitä tekstiä...

Siis miten sinä voit esittää ammatti-ihmisenä varmoja kannanottoja tapauksesta josta et oikeasti tiedä yhtään mitään?

ikävä kertoa, mutta kyllä te sossun täditkin olette vain ihmisiä ja ihminen on erehtyväinen. Ihan varmasti on tässä maassa sossu tehnyt virheitä näissä huostaanotoissa. Jopa sellaisia jotka on myönnetty virheiksi...


Ja kyllä tiedän ammattini puolesta näistä asioista ja olen ollut joskus seuraamassa näitä "keskusteluja" joissa vanhemmilla on ollut mahdollisuus kertoa oma kantansa. Kerran olen ollut myös todistamassa ns. vapaehtoista huostaanottoa ja paljon voisin siitäkin sanoa... Sanon nyt kuitenkin vain niin, että aina se ei tarkoita, että kotona on asiat huonosti, vaikka sossu "keskustelun" jälkeen päätyykin viemään lapset. Kyllä on tilanteita jossa todettu, ettei mitään vikaa ole ja sossu on toimissaan yliampunut. Jopa täällä Suomessa.
Parempi vaikka kymmenen turhaa huostaanottoa kuin se yksi kohtalokas joka jää tekemättä. Huostaanotot voidaan aina lopettaa, mutta pahoinpideltyä tai kuollutta lasta et saa takaisin ehjäksi.

Toki toki, on tilanteita jossa huostaanotto venytetään liian pitkälle ja nostetaan sitten tassut pystyyn. Virheitä sattuu molempiin suuntiin.

Mutta ei todellakaan anna ylevää kuvaa sossun ammattitaidosta se, että hän ottaa ammattilaisena varmoja kannanottoja asiaan, josta ei tiedä oikeasti yhtään mitään. Niin, siis... miten niitä asioita hoidetaankaan?

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Serafiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:
Höpönlöpö! Sä olet hullu jos sulla tuossa tilanteessa (sikäli kuin se olisi todellinen mitä se EI OLE) olisi vielä aikaa, halua ja intressiä selostaa tapahtumaa meille täällä!

Opiskele senverran ihmisen psykologiaa ja katso elämää ympärilläsi että opit edes kusettamaan kanssaihmisiäsi uskottavasti!
Minä ainakin uskon että tuossakin tilanteessa ihminen voi eksyä tänne tilittämään tunteitaan.

Mutta sitä en usko että ap:n kertomuksen mukaisessa tilanteessa lapset olisi huostaanotettu noin vain. Jos tuo huostaanotto on oikeasti tapahtunut niin takana täytyy olla paljon muuta...
Kyllä se on tapahtunut. Kuullostaa todella törkeältä nuo ilkeät kommentit.
Minä uskon, että huostaanotto on väliaikainen, eli kohta lapset ovat täällä takas. Sen verran lisään, että mehän ollaan jo tukitoimen asiakkaita ja koska meillä on ollut sikainfulensaa, niin perhetyöntekijät sanoivat perjantaina, etteivät uskalla vielä tulevalla (eli tällä viikolla) tulla ja sitten tulivatkin, eikä tiedetty olla kotona ja seuraavaksi tulivatkin sitten poliisien kanssa. Tässä tapauksessa voi tietysti olla pienoinen väärinkäsitys, eli huostaanottaja ei ehkä tiennyt, ettei meille ollut tarkoitus tälläviikolla vielä tulla ja sitten ei oltu kotona, jonka huostaanottaja saattoi tulkita pakoiluksi. Mä en tosiaan tiedä, mikä on se syy, mutta kun sen huomenna kuulen, niin kuulla todella saavat! Koska me ollaan ihan tavallinen perhe.
Viranomaisten kanssa sun kantsii silti aina olla rauhallinen. Vaikka tekisi mieli huutaa. Tsemppiä! Asiat selviää kyllä.
Just näin olin tänään, mutta en usko, että lapset ovat yhtä hiljaa, vaan alkavat jossain vaiheessa parkua kotiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:
Höpönlöpö! Sä olet hullu jos sulla tuossa tilanteessa (sikäli kuin se olisi todellinen mitä se EI OLE) olisi vielä aikaa, halua ja intressiä selostaa tapahtumaa meille täällä!

Opiskele senverran ihmisen psykologiaa ja katso elämää ympärilläsi että opit edes kusettamaan kanssaihmisiäsi uskottavasti!
Minä ainakin uskon että tuossakin tilanteessa ihminen voi eksyä tänne tilittämään tunteitaan.

Mutta sitä en usko että ap:n kertomuksen mukaisessa tilanteessa lapset olisi huostaanotettu noin vain. Jos tuo huostaanotto on oikeasti tapahtunut niin takana täytyy olla paljon muuta...
Kyllä se on tapahtunut. Kuullostaa todella törkeältä nuo ilkeät kommentit.
Minä uskon, että huostaanotto on väliaikainen, eli kohta lapset ovat täällä takas. Sen verran lisään, että mehän ollaan jo tukitoimen asiakkaita ja koska meillä on ollut sikainfulensaa, niin perhetyöntekijät sanoivat perjantaina, etteivät uskalla vielä tulevalla (eli tällä viikolla) tulla ja sitten tulivatkin, eikä tiedetty olla kotona ja seuraavaksi tulivatkin sitten poliisien kanssa. Tässä tapauksessa voi tietysti olla pienoinen väärinkäsitys, eli huostaanottaja ei ehkä tiennyt, ettei meille ollut tarkoitus tälläviikolla vielä tulla ja sitten ei oltu kotona, jonka huostaanottaja saattoi tulkita pakoiluksi. Mä en tosiaan tiedä, mikä on se syy, mutta kun sen huomenna kuulen, niin kuulla todella saavat! Koska me ollaan ihan tavallinen perhe.
Heh heh, no nyt ap ampuukin jo kovilla! Oikein sikalenssukin on ollut! Ihan kuten joku tuolla sanoi että yrittää sikalenssun säikyttämiä pelotella vielä vähän lisää! Ja nyt on jo sikakin kehissä! Ihankuin huostaanottoa lykättäisiin sikataudin vuoksi.
 
no ei kai kukaan järkevä ihminen tollasta pakoiluks tulkitse??vai onko heillä sit ollu hyvä syy epäillä sellasta??ja ihmisillä on nykyaikana kännykät mihin voi soittaa jos ei kotoa tavoita..saanko vielä kysyä et lahessako tää on tapahtunu?
 
Serafiina
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Serafiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:
Höpönlöpö! Sä olet hullu jos sulla tuossa tilanteessa (sikäli kuin se olisi todellinen mitä se EI OLE) olisi vielä aikaa, halua ja intressiä selostaa tapahtumaa meille täällä!

Opiskele senverran ihmisen psykologiaa ja katso elämää ympärilläsi että opit edes kusettamaan kanssaihmisiäsi uskottavasti!
Minä ainakin uskon että tuossakin tilanteessa ihminen voi eksyä tänne tilittämään tunteitaan.

Mutta sitä en usko että ap:n kertomuksen mukaisessa tilanteessa lapset olisi huostaanotettu noin vain. Jos tuo huostaanotto on oikeasti tapahtunut niin takana täytyy olla paljon muuta...
Kyllä se on tapahtunut. Kuullostaa todella törkeältä nuo ilkeät kommentit.
Minä uskon, että huostaanotto on väliaikainen, eli kohta lapset ovat täällä takas. Sen verran lisään, että mehän ollaan jo tukitoimen asiakkaita ja koska meillä on ollut sikainfulensaa, niin perhetyöntekijät sanoivat perjantaina, etteivät uskalla vielä tulevalla (eli tällä viikolla) tulla ja sitten tulivatkin, eikä tiedetty olla kotona ja seuraavaksi tulivatkin sitten poliisien kanssa. Tässä tapauksessa voi tietysti olla pienoinen väärinkäsitys, eli huostaanottaja ei ehkä tiennyt, ettei meille ollut tarkoitus tälläviikolla vielä tulla ja sitten ei oltu kotona, jonka huostaanottaja saattoi tulkita pakoiluksi. Mä en tosiaan tiedä, mikä on se syy, mutta kun sen huomenna kuulen, niin kuulla todella saavat! Koska me ollaan ihan tavallinen perhe.
Viranomaisten kanssa sun kantsii silti aina olla rauhallinen. Vaikka tekisi mieli huutaa. Tsemppiä! Asiat selviää kyllä.
Just näin olin tänään, mutta en usko, että lapset ovat yhtä hiljaa, vaan alkavat jossain vaiheessa parkua kotiin.
Ja sehän on just niinkuin pitää ollakin. Ne on sun lapset!
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Serafiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
MIES TÄSSÄ TAUSTALLA SANOO ETTÄ EIHÄN TÄTÄ VOI NORMAALI IHMINEN USKOO JA ETTEI PERHETYÖNTEKIJÄKÄÄN MEINANNUT USKOA KUN MIES SINNE SOITTI JA VALITTI
PERHETYÖNTEKIJÄT OLIVAT KUULEMMA VAAN HUOLISSAAN SIITÄ ETTEIVÄT SAANEET PUHELIMITSE YHTEYTTÄ (poika vetäs miehen puhelimen lukkoon ja puhelin kysyi puk koodia ja siksi oli puhelin päivän kiinni)
Kuten tossa aiemmin todettiin voi olla kyseessä moka tai kertomasi perusteella onnettomien yhteensattumien summa. Pysy lujana! Ja nyt mene nukkumaan, tarviit voimia huomiseen (siis tähän päivään).
Huomenna nään ja kuulen toivottavasti syyt.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:
Höpönlöpö! Sä olet hullu jos sulla tuossa tilanteessa (sikäli kuin se olisi todellinen mitä se EI OLE) olisi vielä aikaa, halua ja intressiä selostaa tapahtumaa meille täällä!

Opiskele senverran ihmisen psykologiaa ja katso elämää ympärilläsi että opit edes kusettamaan kanssaihmisiäsi uskottavasti!
Minä ainakin uskon että tuossakin tilanteessa ihminen voi eksyä tänne tilittämään tunteitaan.

Mutta sitä en usko että ap:n kertomuksen mukaisessa tilanteessa lapset olisi huostaanotettu noin vain. Jos tuo huostaanotto on oikeasti tapahtunut niin takana täytyy olla paljon muuta...
Kyllä se on tapahtunut. Kuullostaa todella törkeältä nuo ilkeät kommentit.
Minä uskon, että huostaanotto on väliaikainen, eli kohta lapset ovat täällä takas. Sen verran lisään, että mehän ollaan jo tukitoimen asiakkaita ja koska meillä on ollut sikainfulensaa, niin perhetyöntekijät sanoivat perjantaina, etteivät uskalla vielä tulevalla (eli tällä viikolla) tulla ja sitten tulivatkin, eikä tiedetty olla kotona ja seuraavaksi tulivatkin sitten poliisien kanssa. Tässä tapauksessa voi tietysti olla pienoinen väärinkäsitys, eli huostaanottaja ei ehkä tiennyt, ettei meille ollut tarkoitus tälläviikolla vielä tulla ja sitten ei oltu kotona, jonka huostaanottaja saattoi tulkita pakoiluksi. Mä en tosiaan tiedä, mikä on se syy, mutta kun sen huomenna kuulen, niin kuulla todella saavat! Koska me ollaan ihan tavallinen perhe.
Heh heh, no nyt ap ampuukin jo kovilla! Oikein sikalenssukin on ollut! Ihan kuten joku tuolla sanoi että yrittää sikalenssun säikyttämiä pelotella vielä vähän lisää! Ja nyt on jo sikakin kehissä! Ihankuin huostaanottoa lykättäisiin sikataudin vuoksi.
Se oli perhetyötä. Eivät tulleet joka viikkoisille käynneilleen sen takia, koska pelkäsivät saavansa tartunnan.
 
Serafiina
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Serafiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
MIES TÄSSÄ TAUSTALLA SANOO ETTÄ EIHÄN TÄTÄ VOI NORMAALI IHMINEN USKOO JA ETTEI PERHETYÖNTEKIJÄKÄÄN MEINANNUT USKOA KUN MIES SINNE SOITTI JA VALITTI
PERHETYÖNTEKIJÄT OLIVAT KUULEMMA VAAN HUOLISSAAN SIITÄ ETTEIVÄT SAANEET PUHELIMITSE YHTEYTTÄ (poika vetäs miehen puhelimen lukkoon ja puhelin kysyi puk koodia ja siksi oli puhelin päivän kiinni)
Kuten tossa aiemmin todettiin voi olla kyseessä moka tai kertomasi perusteella onnettomien yhteensattumien summa. Pysy lujana! Ja nyt mene nukkumaan, tarviit voimia huomiseen (siis tähän päivään).
Huomenna nään ja kuulen toivottavasti syyt.
Asiat selkiää. Unta palloon nyt, huomenna on tärkeä päivä.
 
jooppeli
Alkuperäinen kirjoittaja sossu:
Tämä on minun kantani ja näkeymykseni joka pohjautuu oman kuntani sosiaaliviranomaisten kanssa vietettyihin työvuosiin eli edelleen perusteet yms. vanhemmille heti tietoon, kun lakien mukaan ne sossutäditkin toimii. Toisekseen tätä palstaa jo useamman vuoden seuranneena olen huomannut, että aika monet tallaset jutut ovat suoraan porvoosta ja kolmanneksi en rupea ketään yksityisviesteillä auttamaan, koska olen äitiyslomalla ja koen, että kyseisen henkilön tulee hoitaa nämä asiat oman kuntansa sosiaalityöntekijän kanssa. Minulla ei ole täällä virallisia papereita nähtävänä joten en henk. koht. puutu asiaan muuten kun sanomalla mielipiteeni. Sossut on joo kanssa ihmisiä ja tekee virheitä, mutta lain mukaan toimitaan ja yleensä se tarve sieltä löytyy ja on, mutta vanhemmat eivät sitä itsekkään halua nähdä- Tärkeintä on suojella lapsia. On nuo sijoituspaikat niin täynnä ettei lapsia huvikseen viedä- Mut nyt tää poistuu. Öitä!


No lakia voipi tulkita niin mooonella tavalla....

Ja niinkuin sanottu, niin ihan työnipuolesta minäkin näistä asioista tiedän ja lakipykälisä ja toiminnasta. Ja toki lasken hyvinvointi on ao!


Kuitenkin olen edelleen sitä mieltä, että sosiaali- ja terveysalalla hyvään ammattietiikaan kuuluu se, että kun ottaa asioihin kantaa, vaikka sitten vaan keskustelupalstalla, mutta jos tuo mielipiteensä julki ammattilaisena (kertoo ammattinsa, vetoaa tietämykseensä ammattinsa takia), niin silloin toimii ammattilaisen roolissa ja kuuluisi noudattaa ammattietiikka.

Sinä haet ammattisi kautta uskottavuutta kommenteillesi, mutta mielestäsi saat toimia epäammatillisesti, kun kyse vain keskustelufoorumi, jossa suurin osa provoilee? Etkö todellakaan näe toimissasi ristiriitaa ja ehkä epäeettistä toimintaa?


Hyvää yötä ja nauti äitiyslomasta!
 
.....
Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Meidän tapaus on ilmeisesti sellainen, että viranomaiset kuvittelevat asioita.
Tämä huostaanotto on täyttä totta, syytä ei tiedetä. Voi olla että on olemassa joku syy, mitä meille ei lasten kuullen kerrottu, mutta se on sitten keksitty syy, koska en voi tietää, mitä paskaa joku on jauhanut meistä. Isäni lähtee huomenna mukaan ja sanoi, ettei mihinkään paperiin ole syytä laittaa nimeään tai on itse "lahjoittanut" lapsensa, eikä niitä ainakaan sitten saa enää takas. Niin ja ei huostaanotto tapahtunut yöllä, vaan päivällä.Meissä ei sukulaistenkaan mielestä ole mitään vikaa, mutta nuo huostaanottajathan eivät tunne meitä.
En ole vastaamassa koko aikaa, koska miehen kanssa vatvotaan tätä, että miten voi olla mahdollista ja minä kyselin äsken, mieheltä, että mitä se huostaanotto muija sanoi syyksi, kun tuli meille ja sanoi, nyt on huostaanotto. Mies sanoi, että meillä ei kuulemma ole lapsilla rajoja,lapset käyttäytyy miten sattuu. Kyllä lapsilla on rajat, mutta yksi on vammainen ja siksi hiukan erilainen, kuin terveet lapset.
Jos todellinen syy huostaanottoon olisi, niin luultavasti sukulaiset eivät pähkäilisi kanssamme huostaanoton syytä. Koska kaikki ovat tänään kysyneet miksi ja sanoneet että pyytäkää kirjallinen syy huostaanottoon.
Höpönlöpö! Sä olet hullu jos sulla tuossa tilanteessa (sikäli kuin se olisi todellinen mitä se EI OLE) olisi vielä aikaa, halua ja intressiä selostaa tapahtumaa meille täällä!

Opiskele senverran ihmisen psykologiaa ja katso elämää ympärilläsi että opit edes kusettamaan kanssaihmisiäsi uskottavasti!

Voin antaa oikeat yhteystiedot ja voi tulla tänne katsomaan, onko täällä lapsia vai ei!!!!
Tämä on totta, vaikket sitä uskoisi! Kusipää kävi haukkumaan.
EHKÄPÄ HUOMENNA SELVIÄÄ SYY! Mä en ihmettelisi tätä asiaa täällä, jos syyn tietäisin.
Eli viranomaisilla on PAHAT kuvitelmat meistä, koska lapset vietiin, mutta sen sanon, että ne ovat vain pelkkiä kuvitelmiä, enkä tiedä, mistä on saaneet alkunsa.
Mun täytyy vielä nimetä vaatteet, koska lähdemme aamulla viemään lapsille vaatteita lahteen, jossa lapset ovat perhetukikeskuksessa.
Säkään et tunnne mua, joten et voi puhua musta paskaa. Niinkuin viranomaiset jo tekee.
Sä soitat aamulla MTT:hen. Sikäli kuin sulla ei jo ole hoitosuhde päällä. Ja vaikka oliskin, tilanne vaatii päivitystä selvästi!

Muutoin lampsit nyt sinne kaapille, otat lääkkeesi ja me sanotaan toisillemme hyvää yötä!
Ja tässä taas hyvin ilmentyy se, miten sosiaalialan "ammatilaiset" suhtautuvat lastensuojeluperheiden vanhempiin... Sitä on usein ikävä seurata tosielämässäkin. (Vaikkakin tämä olisikin provo).

t. ls:n ptt
 
vittu
Alkuperäinen kirjoittaja .....:
Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Meidän tapaus on ilmeisesti sellainen, että viranomaiset kuvittelevat asioita.
Tämä huostaanotto on täyttä totta, syytä ei tiedetä. Voi olla että on olemassa joku syy, mitä meille ei lasten kuullen kerrottu, mutta se on sitten keksitty syy, koska en voi tietää, mitä paskaa joku on jauhanut meistä. Isäni lähtee huomenna mukaan ja sanoi, ettei mihinkään paperiin ole syytä laittaa nimeään tai on itse "lahjoittanut" lapsensa, eikä niitä ainakaan sitten saa enää takas. Niin ja ei huostaanotto tapahtunut yöllä, vaan päivällä.Meissä ei sukulaistenkaan mielestä ole mitään vikaa, mutta nuo huostaanottajathan eivät tunne meitä.
En ole vastaamassa koko aikaa, koska miehen kanssa vatvotaan tätä, että miten voi olla mahdollista ja minä kyselin äsken, mieheltä, että mitä se huostaanotto muija sanoi syyksi, kun tuli meille ja sanoi, nyt on huostaanotto. Mies sanoi, että meillä ei kuulemma ole lapsilla rajoja,lapset käyttäytyy miten sattuu. Kyllä lapsilla on rajat, mutta yksi on vammainen ja siksi hiukan erilainen, kuin terveet lapset.
Jos todellinen syy huostaanottoon olisi, niin luultavasti sukulaiset eivät pähkäilisi kanssamme huostaanoton syytä. Koska kaikki ovat tänään kysyneet miksi ja sanoneet että pyytäkää kirjallinen syy huostaanottoon.
Höpönlöpö! Sä olet hullu jos sulla tuossa tilanteessa (sikäli kuin se olisi todellinen mitä se EI OLE) olisi vielä aikaa, halua ja intressiä selostaa tapahtumaa meille täällä!

Opiskele senverran ihmisen psykologiaa ja katso elämää ympärilläsi että opit edes kusettamaan kanssaihmisiäsi uskottavasti!

Voin antaa oikeat yhteystiedot ja voi tulla tänne katsomaan, onko täällä lapsia vai ei!!!!
Tämä on totta, vaikket sitä uskoisi! Kusipää kävi haukkumaan.
EHKÄPÄ HUOMENNA SELVIÄÄ SYY! Mä en ihmettelisi tätä asiaa täällä, jos syyn tietäisin.
Eli viranomaisilla on PAHAT kuvitelmat meistä, koska lapset vietiin, mutta sen sanon, että ne ovat vain pelkkiä kuvitelmiä, enkä tiedä, mistä on saaneet alkunsa.
Mun täytyy vielä nimetä vaatteet, koska lähdemme aamulla viemään lapsille vaatteita lahteen, jossa lapset ovat perhetukikeskuksessa.
Säkään et tunnne mua, joten et voi puhua musta paskaa. Niinkuin viranomaiset jo tekee.
Sä soitat aamulla MTT:hen. Sikäli kuin sulla ei jo ole hoitosuhde päällä. Ja vaikka oliskin, tilanne vaatii päivitystä selvästi!

Muutoin lampsit nyt sinne kaapille, otat lääkkeesi ja me sanotaan toisillemme hyvää yötä!
Ja tässä taas hyvin ilmentyy se, miten sosiaalialan "ammatilaiset" suhtautuvat lastensuojeluperheiden vanhempiin... Sitä on usein ikävä seurata tosielämässäkin. (Vaikkakin tämä olisikin provo).

t. ls:n ptt
Edelleenkään ei ole provo ja on törkeää kohtelua haukkua provoksi.
 
Ap
Meillä käy perhetyöntekijät kolme kertaa viikossa, mutta sikainfulenssan takia, eivät ole noin pariin viikkoon käyneet. Lapset kävivät lääkärissä ja saivat lääkkeet, koska oireet olivat sikainfulenssan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Meillä käy perhetyöntekijät kolme kertaa viikossa, mutta sikainfulenssan takia, eivät ole noin pariin viikkoon käyneet. Lapset kävivät lääkärissä ja saivat lääkkeet, koska oireet olivat sikainfulenssan.
3 kertaa viikossa... eikös se ole aika paljon? Siis tavalliselle perheelle jolla ei ole mitään ongelmia.

Ja vielä kolmannen kerran se kysymys: eli kirjoititko tänne joskus aiemmin näistä perhetyöntekijöiden käynneistä joita et kokenut tarvivasi?
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Meillä käy perhetyöntekijät kolme kertaa viikossa, mutta sikainfulenssan takia, eivät ole noin pariin viikkoon käyneet. Lapset kävivät lääkärissä ja saivat lääkkeet, koska oireet olivat sikainfulenssan.
3 kertaa viikossa... eikös se ole aika paljon? Siis tavalliselle perheelle jolla ei ole mitään ongelmia.

Ja vielä kolmannen kerran se kysymys: eli kirjoititko tänne joskus aiemmin näistä perhetyöntekijöiden käynneistä joita et kokenut tarvivasi?
En. Ei ole mitään ongelmaa, mutta lapset ova vilkkaita ja olen ymmärtänyt, että siksi käyvät.
 
Jaja
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Serafiina:
Olen todella pahoillani teidän puolestanne. Otatte vaan rauhallisesti nyt vaikka varmaankin se on vaikeaa. En ole kokenut vastaavaa, mutta uskoisin kiehuvani raivosta - mielestäni tällainen toiminta ei ole oikeusvaltion periaatteiden mukaista. Ottakaa kuitenkin asiasta selvää rauhassa, älkää kiihkoilko. Kyseessä voi olla jopa jonkinasteinen moka, mutta sitähän ei kannata "sosiaalitädeille" sanoa. Jos tarkkailevat, tarkkailkoot, te voitatte.
Asia selviää vähitellen.'

Toivottavasti joku asiantuntevampikin vastaa sinulle!
No alaa lukeva vastaa, että lapsia ei todellakaan viedä tuosta noin! Jos tosiaan on tapahtunut kiireellinen sijoitus, lapsen katsotaan jo olevan huomattavan uhan tai vaaran alla.
- varsinkaan tässä taloustilanteessa. Maksaa kunnalle niin paljon.
 
:D Huono yritys, en usko tähän juttuun. Ensin puhuttiin yhdestä, sitten kahdesta, pian jo monestakin lapsesta.. kun kukaan ei uskonut, heitettiin kehiin perhetyöntekijät, sitten olikin jo tilanne se, että ei oltu kotona kun ppt tuli käymään, pian niitä käyntejä olikin kolme viikossa... :whistle: huh huh. Joko ap on provo tai sitten sairas ihminen, joka ei tosiaankaan tajua miten huonosti heillä on asiat.

Ensinnäkään en usko, että missään käy perhetyöntekijä(t?) kolmea kertaa viikossa. En ole juuri koskaan kuullut perhetyöntekijöiden liikkuvan pareittain, joka paikassa perhetyöntekijöistä on niin suuri pula, että käyvät aina yksin. Ellei kyse ole poikkeuksellisen suuresta perheestä, tai perheestä, jossa on väkivallan vaara. Perhetyöntekijät eivät myöskään käy kolmea kertaa viikossa muuten kuin silloin, jos on jotain hyvin erityisiä huolenaiheita, kuten silloin kun lapsi palautuu huostaanotosta kotiin. Kenelläkään ei voi myöskään käydä perhetyöntekijät ilman, että tietää miksi he käyvät. Se kirjataan sosiaalitoimiston kanssa tehtävään suunnitelmaan, joka tehdään vähintään kerran vuodessa. Siihen kirjataan perheen sen hetkinen tilanne, ja tuen tarve. Se tehdään kirjallisena, ja vanhemmat saavat yhden kappaleen itselleen.
 
minä80
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Huostaanotto:
En tiedä mitä päiväkoti oli ilmoittanut, mutta lapset lähti. Emmekä saaneet tietää vielä miksi. Lapsi on kehitysvammainen (lievästi) Perheessä ei ole ongelmia. Kuvitelmaa tietysti voi olla olla mistä vaan.
Nyt asia menee tarkkailuun, mutta mitä tämä käytännössä tarkoittaa?
Tulevatko kotiin tarkkailemaan? Senkun tulevat, mutta mitähän siitäkin tarkkailusta selviää. Ei mitään.
Mä en nyt kyllä saanut tästä jutusta kiinni yhtään. Siis jos on tehty kiireellinen sijoitus, niin syyn on täytynyt olla todella painava ja se kyllä kerrotaan vanhemmille. Lastensuojelu toimii yhteistyössä perheen kanssa, ei se ole mikään gestapo joka tulee vie lapset jonnekin salaiseen pa

Kyllä vanhemmat varmasti osaavat arvella/tietävät syyn tapahtuneelle!!!! Mulle kävi joskus muinoin niin, että lapseni vajaa kolme vee oli tarhassa virikeryhmässä ja sieltä olikin ilmoitettu sosiaalitoimeen, että lapseni on kamalan agressiivinen ja hyppii toisten lasten niskaan ym... kotona siis jotain pahasti vinossa!!! mulle ei tarhassa vihjaistukkaan ko asiasta aina vaan hymyiltiin kauheasti. Noooh vuosia myöhemmin selvisi että lapsellani todettiin diagnoosi monimuotoiset kehitykselliset häiriöt!!!!
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä