Lapset kaverille hoitoon, mitä luulette, tuleeko ongelmia?

Eli laitoin lapsilleni hoitopaikkahakemukset (3 eri päiväkotitoivetta). Samaan aikaan ystäväni on hakenut perhepäivähoitajaksi, ei ole vielä saanut hoitolapsia, siis ennen tätä päivää..

Tänään kaverini oli saanut sähköpostia, että hänelle on tulossa helmikuun alussa 2004 ja 2007 syntyneet pojat, eli täsmää meidän poikiin iät ja hoidon aloituskuukausi. Oisko ne sitten ystävälleni menossa hoitoon...

Ei siinä mitään, asia on ihan ok, mutta pelottaa, vaikuttaako tää meidän ystävyyteen sitten jotenkin :whistle: Jos tulee erimielisyyksiä tai ongelmia tms. tai sitten jaksaako ystävä meitä enää muulloin nähdäkään, kuin aamuisin kun vien lapset ja toisaalta sitten iltapäivällä kun haen, eli tuleeko sitä muusta enää juteltuakaan.

Sanokaa nyt, et tää homma vois toimia??
 
pph
mulla on ollut kahden ystäväni lapset hoidossa ja kaikki meni tosi hyvin :) Mutta joitain asioita oli vaikeempi mennä sanoon ystävälle.hoitajana voi neuvoo miten joku asia kannattas ehkä tehdä jos ilmenee hoitopäivän aikana ongelmia,mut kaveria on sitten vaikeempi mennä neuvomaan.Toisaalta taas kaikki meni kyllä niin luontevasti kun lapset oli ennestään tuttuja ja meidän ja heidän säännöt selvillä jotka ovat aikalailla samaa luokkaa.Ottaisin kyllä vieläin ystäväni lapset hoitoon jos sellainen tilanne tulisi.
 
cukkis
itse miettinyt myös tätä ja en haluaisi kavereiden lapsia hoitoon....voisi alkaa ärsyttämään ja ei kyllä enään vapaa aikana jaksaisi nähdä samoja lapsia yms. Itse en haluaisi kavereiden lapsia hoitoon, olisi tosi vaikee puuttua esim, hoitoaikojen noudattamiseen yms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Henk.koht. en veisi lapsiani hoitoon kaverille.
Haluaisin kuulla perustelut :)
Mulla on tietyt "vaatimukset" lasteni hoidolle. Haluan, että voin suoraan sanoa jos en ole johonkin asiaan tyytyväinen, ja oletan myös että mulle sanotaan suoraan jos lasteni kehityksessä tai käytöksessä on jotain huolestuttavaa. Se ei onnistuisi, jos lapseni olisivat hoidossa ystävällä.
 
pph
niin ja tosta ystävän näkemisestä.me nähtiin enmpi kuin normaalisti,ku näimme joka pv lapsia hakiessa.Mutta aikalailla siinä puhuttiin vain lapsista.muutakin yhteydenpitoa silti jatkettiin
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Henk.koht. en veisi lapsiani hoitoon kaverille.
Haluaisin kuulla perustelut :)
Mulla on tietyt "vaatimukset" lasteni hoidolle. Haluan, että voin suoraan sanoa jos en ole johonkin asiaan tyytyväinen, ja oletan myös että mulle sanotaan suoraan jos lasteni kehityksessä tai käytöksessä on jotain huolestuttavaa. Se ei onnistuisi, jos lapseni olisivat hoidossa ystävällä.
Tätä mäkin ajoin takaa. Mun mielestä ois helpompaa kun on "vaan" ammattimainen suhde hoitajaan eikä ystäväpohjainen.
 
Riippunee varmasti kaverista, mutta voi myös paljastua piirteitä joita et halunnut tietää. Ja se vaikuttaa teidän suhteeseen. Mutta voi olla myös että kaikki menee ihan hienosti.

Meidän lapset oli hoidossa väliaikaisesti kolmella mun kaverilla. Työt alkoivat heti ja hoitopaikkaa piti odottaa. Välit menivät vain yhteen, kun paljastui ettei ihan kaikki inkkarit olleetkaan kanootissa. Eikä yhteistyö toiminut neuroottisen ja pakkomielteisen ihmisen kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
ennemmin kaverille kun tuki tuntemattomalle naikkoselle.
No tätäkin mä mietin. Katsos kun mä olen periaatteessa perhepäivähoitoa vastaan, johtuen omista huonoista kokemuksista lapsena. Siksi hainkin pelkkiä päiväkotipaikkoja pojille. Siellä sentäs on useampi aikuinen, jotka katsovat myös toistensa perään, vaikkei se 100% luotettavaa ole tietty sekään.

Eli jos poikien on pakko perhepäivähoitajalle mennä, niin mieluummin kyllä kaverille kuin tuntemattomalle. Mutta kaikkein mieluiten tahtoisin pojat päiväkotiin. Vanhempi pojista on lisäksi erityishoidon tarpeessa, eli fysioterapeutti kävis kerran viikossa ja lääkitykset ja muut. Jotenkin tuntuu siis, että päiväkotipaikka ois paras.

Täähän nyt ei varmaa ole vielä ollenkaan, että kaverille menossa olevat pojat on juuri nämä minun, mutta kuinka todennäköistä nyt voi olla suhteellisen pienellä paikkakunnalla, että kyseessä olis eri lapset..
 
mie
Kaverilleni menee myös minut lapset hoitoon. En näe mitään estettä sille.
Jos ystävyys suhteet ovat kunnossa niin ystävyys kestää tämänkin! Ja puhumalla ratkotaan ongelmat ja erimielisyydet!
 

Yhteistyössä