Lapset jotka saa kaiken, mitä haluaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tässä seurannut uuden puolison 2 tyttären elämää useamman vuoden. Tytöt on Prinsessoja. Saavat aivan kaiken, mitä keksivätkään pyytää. Mm. 600neuron kuulokkeet, 150 euron kengät molemmille, kalliita merkkivaatteita alusvaatteista alkaen....Ja kun itse pyydän että osallistuisivat kotihommiin (siivous, tiskit, pyykit..), ei kuulemma ehdi kun on koulu, harrastukset, kaverit...Että mua korpeaa!! Kyllä ymmärrän että.ovat isin pikku Prinsessoja mutta saakeli! En ole mikään ilmainen piika! Miten muilla uusioperheissä menee tämmöinen asia? Itse en pysty kustantamaan lapselleni tuollaista, mitä Prinsessat saa mutta onneksi lapsi sanonut ettei tarvitse♥️. Oma kersa tekee, mitä pyydän tekemään, tietää että äiti tekee paljon kotona ja auttaa minua.

• Vau!
Reactions: Lispetti
Ihan sama saavatko prinsessat rahaa tai eivät niin kotitöitä on tehtävä.

Prinsessoille opetetaan kotityöt jo hyvin varhain (katselen tässä juuri kuvaa nuorimmasta prinsessasta joka tiskaa tyytyväisenä korokkeen päällä balleriinapuku päällään). Ikää noin 4v.

Meillä kaikki osallistuvat kotitöihin. Ei pelkästään siksi, että helpottavat töissä käyvän ”yh”-maman hommia, vaan siksi, koska se on ihan normaalia. Jokainen tulee tekemään kotitöitä myös vanhempana, näistä on hyvä ottaa koppi jo varhain.
Kaikki hoidetaan YHDESSÄ!💪
Yhdessä tekeminen yhdistää.❤️

Ei ole hyvä kenellekään, etenkään pinnareille itselleen, että perheessä vain yksi lapsi osallistuu kotitöihin ja muut lapset eivät. Millainen kuvan sellaisesta nyt saa!😦

Helpotuksia saa jos on koeviikko/urheiluleirit/turnauksia tms.
Mutta, roskat nyt kerkiää viedä aina tai jotain muuta pientä! Ei siihen imurointiinkaan kauaa mene, pistää vaikka imuroitavan alueen puoliksi.

Ei muuta kuin tekemään aikataulua pikku prinsessoille kotitöistä (älä unohda glitteriä 😉 ).
Aluksi paljon kehuja ja kiitoksia tehdystä työstä - ei yhtään valituksia, vaikka kaikki ei oliskaan tiptop - harjoittelu tekee mestarin.💪

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Vähän särähtää korvaan tuo, että on uusioperhe, jossa on kolme lasta, mutta kaksi niistä saa enemmän rahaa käyttöönsä. Ok, jos se on se niiden äiti, joka kaiken kustantaa, mutta perheen sisällä ei kyllä pitäisi suosia/sorsia ketään lapsia. Ja kotitöissä tietenkin jokainen tekee tasan ikätasonsa rajoissa..

Tässä seurannut uuden puolison 2 tyttären elämää useamman vuoden. Tytöt on Prinsessoja. Saavat aivan kaiken, mitä keksivätkään pyytää. Mm. 600neuron kuulokkeet, 150 euron kengät molemmille, kalliita merkkivaatteita alusvaatteista alkaen....Ja kun itse pyydän että osallistuisivat kotihommiin (siivous, tiskit, pyykit..), ei kuulemma ehdi kun on koulu, harrastukset, kaverit...Että mua korpeaa!! Kyllä ymmärrän että.ovat isin pikku Prinsessoja mutta saakeli! En ole mikään ilmainen piika! Miten muilla uusioperheissä menee tämmöinen asia? Itse en pysty kustantamaan lapselleni tuollaista, mitä Prinsessat saa mutta onneksi lapsi sanonut ettei tarvitse. Oma kersa tekee, mitä pyydän tekemään, tietää että äiti tekee paljon kotona ja auttaa minua.

No, yleisesti minusta samassa taloudessa elävillä tulisi olla sama elintaso ja samat odotukset. Ihan tarkkaan ei jutustasi selviä puolisosi lasten asuinkuviot, kuka heille tavarat maksaa ym.
Tajuan kyllä sen, että kotihommat ei lapsia yleensä napostele, mutta mitä puolisosi tekee sillä välin, kun sinä teet paljon kotona?

no kaikille lapsille samat säännöt ja samat asiat pitää saada perheen sisällä, jossa lapset asuu. Mutta sitä etävanhempaa ei kukaan voi kieltää jos hän haluaa antaa lapselleen rahaa tai tavaroita, vaikka ne perheessä asuvat ei niitä sais

Uusimmat

Yhteistyössä