Ajattelin nostaa keskustelunaiheeksi lapset ja televisionkatselun. Mitä mieltä olette, mikä on sopiva televisionkatselun määrä leikki-ikäiselle, entä vähän vanhemmalle lapselle? Miten teillä rajoitetaan television katselua? Missä lapsi katsoo telkkua, omassa huoneessa vai yhteisissä tiloissa? Olen miettinyt aihetta lähiaikoina paljon, kun tuntuu, että oma parivuotias on jokseenkin "koukussa" telkkuun, ja uhmaikäisenä neiti osoittaa kovasti mieltään, jos telkku kielletään.. :headwall: Lapseni on hyvin sosiaalinen luonne ja tykkää leikkiä yhteisissä tiloissa, jossa on myös talon tv. Mutta en oikein osaa sitä kiinnikään pitään, itsekin kuitenkin telkun ääressä kasvaneena tykkään, että telkkari on aina päällä, vaikkei sitä aktiivisesti katsoisikaan.
Olen myös miettinyt, mikä vaikutus telkusta tulevilla ohjelmilla on lapseen. Tietysti meilläkin jossain määrin rajoitetaan telkusta näkyvää ohjelmaa, erityisesti tosi väkivaltaiset sarjat katsotaan kyllä lapsen nukkumaanmenon jälkeen.. Mutta toisinaan tuntuu, että telkusta saattaa tulla vielä ihan lasten hereilläoloaikaan aika hurjaa aineistoa.. Esim. Salkkarit on nykyään vähän riskialtista aineistoa.. Mutta tällaista. Mielelläni kuulisin teidän kokemuksistanne!
Olen myös miettinyt, mikä vaikutus telkusta tulevilla ohjelmilla on lapseen. Tietysti meilläkin jossain määrin rajoitetaan telkusta näkyvää ohjelmaa, erityisesti tosi väkivaltaiset sarjat katsotaan kyllä lapsen nukkumaanmenon jälkeen.. Mutta toisinaan tuntuu, että telkusta saattaa tulla vielä ihan lasten hereilläoloaikaan aika hurjaa aineistoa.. Esim. Salkkarit on nykyään vähän riskialtista aineistoa.. Mutta tällaista. Mielelläni kuulisin teidän kokemuksistanne!