Lapset ja eläimet- opettakaa käyttäytymään- molemmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tänään mua pistää niin vihaksi. Meille on rakennettu uusi paritalo tohon naapuritontille.

Meidän takapihat ovat vastakkain. Tuolla perheellä on arviolta sellainen 3v tyttö ja alta 10v poika.

Meidän 1,5v koira oli puutarhassa (aidattu sellainen) ja yht'äkkiä rupesin kuuntelemaan noita muksujen ääniä ja vilkaisin ikkunasta ulos- nämä pahukset kivittivät meidän koiraa.

Jos mä jotain inhoan yli kaiken, niin tällaisia pieniä sadistin alkuja joille edes tulee mieleen heitellä koiraa kivillä. Avatessani oven juoksivat kiireen vilkkaa sisälle. Odottakoon vaan vanhemmat kun seuraavan kerran näen heidät.

Muistakaa nyt hyvät vanhemmat käydä läpi elämän perusasioita. Mitään eläintä ei rääkätä!

Mä en yksinkertaisesti voi ymmärtää kuinka terve lapsi saa edes päähänsä heitellä koiraa kivellä. Ei, mulle ei voi sanoa että lapsille voi tulla tuollainen mieleen. Jos tulee, niin kasvatuksessa on mennyt pieleen jotain ja pahasti.

pienen vielä ymmärrän että voi vaan hetken mielijohteesta kiven viskatakkin,varsinkin jos isompi yllyttää.
turhaan täällä palstalla siitä nariset,lapsille pitää sanoa heti ja smaoin vanhemmille.

[QUOTE="riiviöiden äiti";23650650]No olisin kyllä marssinut suoraan ovelle siitä keskustelemaan, olisivat lapsetkin olleet enemmän yllätettyjä-[/QUOTE]

peesi! todellakin heti asia puimaan!

Olin melkein vieressä kun meidän lapset kivittivät koiran kuoliaaksi meidän pihassa. en tykkää koirista, joten lapset" tekivät ihan oikein" koiran ei kuulu olla irti, vaan valvottuna kuten lapsienkin.

Olin melkein vieressä kun meidän lapset kivittivät koiran kuoliaaksi meidän pihassa. en tykkää koirista, joten lapset" tekivät ihan oikein" koiran ei kuulu olla irti, vaan valvottuna kuten lapsienkin.

Järkyttävä asenne! Olen surullinen puolestasi. Jos jostain ei pidä, niin eihän se silti oikeuta tappamaan. Jos tämä olisi totta, niin kyse olisi erittäin julmasta eläinsuojelurikoksesta.

Ei lastenkaan kuulu olla irti.
Jos ovat, on sallittua että ne kivitetään. Katso sitten, kun ne lapsesi ovat teini-ikäisiä, etteivät ole irti julkisilla paikoilla eivätkä häiritse muita.

Ei nyt kannata provosoitua.
Tuskin ton mukulat on kivittäneet mitään koiraa kuoliaaksi. Miettikää nyt itsekin. Kivittämiseen vaaditaan, että pitää olla todella paljon isoja kiviä,
monta ihmistä niitten heittämiseen, voimaa heittäjillä, ja kohde mikä pysyy paikoillaan.

Hyi että miten sairasta sakkia ootte. :(
Siis että penskat teki ihan oikein kun kivittivät koiran kuoliaaksi? huh huh,mitä sun penskat kivittää tai hakkaa seuraavaksi kuoliaaksi!
Sinä opetat lapsilles että eläviä ja kipua tuntevia olentoja saa kivittää ja satuttaa ja tappaa,sairaita lapsia tulee olemaan,aikuisena väkivaltaisia psykopaateja.

No ei ole totta tuo kirjoitukseni. Ärsyynnyin vain niin paljon yhdestä toisen ketjun viestistä, jossa eräs henkilö sanoi olleensa vieressä kun hänen koiransa tappoi kissan. Hän kirjoittii: "en tykkää kissoista, joten lkoira" teki ihan oikein".

Makustelin vain, miltä tuo lause kuulostaisi eri kontekstissa.

Auta armias jos meitin kakarat syyllistyisivät samaan. Siinä saattaisi niskavillat kutista, vaikka muuten ei tukkapöllyjä jaetakaan. Itse äitinä toivosin että vastaavassa tilanteessa koiran omistaja tulisi kertomaan asiasta.

Ja tänään kuulin arviolta 5 ja 4 vanhojen tyttöjen keskustelun hiekkalaatikolla "kato pikku mato" hei se liikkuu, kuoletetaanko se? Joo, kuolitetaan vaan ja sitten alkoivat repiä ja murskata sitä kivellä....
Ja nämä naapurin penskat siis ns. hyvätapaisia ja hyvin kasvatettuja eli kaikki eivät vaan tiedä kuinka toimia kohdatessaan eläimen...
Voi olla, että nämäkin lapset ap:n tapauksessa halusivat kiinnittää koiran huomion sen kummenpia ajattelematta, ja vain koska he ovat lapsia he toiviat lasten tavalla!

Yhteistyössä