M
Make
Vieras
Ajattelin tätä kautta kysyä lähinnä naisten neuvoa asiassa, joka on minua painanut. Minulla on kaksi lasta, 10 ja 12 v. Olen nyt ollut noin vuoden yhdessä naisen kanssa, eli siis asumme yhdessä. Keskinäinen suhteemme tuntuu toimivan, mutta minua on jo pitkään painanut hänen suhteensa lapsiini. Hän on hirveän tiukka ja arvosteleva ja huomaan, että se alkaa jäytää myös meidän suhdettamme. Tiedän ja ymmärrän toki että lapsia pitää kasvattaa ja usein tiukasti ojentaakin, en ole mikään pehmoisä. Mutta jos melkein jokainen sana on jonkinlaista moitetta ja arvostelua eikä vastapainoksi juuri koskaan tule minkäänlaista positiivista palautetta, niin onko vika minun suhtautumisessani vai missä. Itse olen aina kuitenkin antanut lapsilleni myös rakkautta. Tällä hetkellä minusta tuntuu, että kumppanini ei hyväksy lapsiani vaan yrittää vain muokata heitä joksikin muuksi. Aina jos ehdotan, että tekisimme jotain kivaa myös lasten kanssa, ei se koskaan häntä kiinnosta, vaan silloin joudun aina menemään yksin ja meillä on oikein mukavaa. Toivonko mahdottomia kun kuitenkin haluaisin tehdä asioita yhdessä koko perheenä eikä aina erikseen lasten ja kumppanin kanssa? Haluaisin saada suhteen toimimaan mutta keinot tuntuvat olevan vähissä.