Lapset iltapäiväkerhossa vaikka äiti kotona..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hhhhhmmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hhhhhmmmm

Vieras
Onko se ok että 1-2. luokkalaiset ovat koulupäivän jälkeen klo 16 asti iltapäiväkerhossa, vaikka äiti on joka päivä kotona....? Ja ihan siis siksi että äiti haluaa olla rauhassa/ei jaksa lapsia kotona.

Luulin että ip-kerhot on sellaisille joiden vanhemmat tulee töistä vasta siinä 16-17 aikaan, ettei tarvitse lasten olla yksin kotona....

no minusta se ei ole ok enkä ymmärrä, mut tiedän että tätä tapahtuu.
kai se on sitten subjektiivinen iltapäiväkerho-oikeus.
en ymmärrä miksi lisätä pienen 1-2lk taakkaa pistämällä hänet vielä ip-kerhoon koulun jälkeen. en ymmärrä!

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
No jos ne lapset eivät vie paikkaa lapsilta jotka joutuvat menemään tyhjään kotiin, niin en näe ongelmaa. Monella paikkakunnalla kun ip-paikkoja ei riitä kaikille, en siinä tilanteessa tuota ymmärrä.

no en todellakaan ymmärrä! Tietysti en tiedä juuri heidän "tilannettaan",mutta kuulostaa epäoikeudenmukaiselle sekä pieniä koululaisia kohtaan että toisia koululaisia kohtaan, jos vaikka jonottavat paikkaa, vanhemmat pitkään töissä yms.
Entä jos äidillä sairaus, masennus, tekee töitä kotoo käsin....?

Onko se ok että 1-2. luokkalaiset ovat koulupäivän jälkeen klo 16 asti iltapäiväkerhossa, vaikka äiti on joka päivä kotona....? Ja ihan siis siksi että äiti haluaa olla rauhassa/ei jaksa lapsia kotona.

Luulin että ip-kerhot on sellaisille joiden vanhemmat tulee töistä vasta siinä 16-17 aikaan, ettei tarvitse lasten olla yksin kotona....

No ei todellakaan ole ok. Mikä ihmeen vimma näillä nykynaisilla on saada lapsia, mutta sitten ei jakseta hoitaa ja kasvattaa/olla heidän kanssaan eli olla läsnä???

• Tykkää
Varmaa samat ku oli päivähoidossa 7-17 kesät talvet, vaikka äiti kotona vauvan kanssa. Lapset on raskaita ja ärsyttäviä. Sen lisäksi niitä pitää kasvattaa. Siksi on parempi, että ammattilaiset kasvattaa eikä lapset nuku päikkäreitä ni menee kivasti pikkukakkosen jälkeen nukkumaan. :)

• Tykkää
no en todellakaan ymmärrä! Tietysti en tiedä juuri heidän "tilannettaan",mutta kuulostaa epäoikeudenmukaiselle sekä pieniä koululaisia kohtaan että toisia koululaisia kohtaan, jos vaikka jonottavat paikkaa, vanhemmat pitkään töissä yms.
Entä jos äidillä sairaus, masennus, tekee töitä kotoo käsin....?

Peesaan osin tätä, mutta en ymmärrä miksi "masentunut" tai, jos on jokin sairaus, joka rajoittaa huomattavasti elämää niin hankkii monta lasta, kun ei sitten jaksa huolehtia ja olla heidän kanssaan...?

[QUOTE="tarhantäti";28809880]Varmaa samat ku oli päivähoidossa 7-17 kesät talvet, vaikka äiti kotona vauvan kanssa. Lapset on raskaita ja ärsyttäviä. Sen lisäksi niitä pitää kasvattaa. Siksi on parempi, että ammattilaiset kasvattaa eikä lapset nuku päikkäreitä ni menee kivasti pikkukakkosen jälkeen nukkumaan. :)[/QUOTE]

Peesi tälle :)

Meillä oli lapsi ip hoidossa vaikka yksinhuoltajana olin kotona..kotona oli ainainen läksyjen teko -ongelma ja kaipasin vähän omaa aikaa.. Iltapäiväkerhosta kun hain lapseni, läksyt oli tehty ja loppupäivän jaksoin riekkua lasten kanssa pihalla. ei kannata heti moralisoida. Joskus on kotona vaikeaa ja eikö sinunkin palkkasi makseta hänen hoidostaan?

[QUOTE="tarhantäti";28809880]eikä lapset nuku päikkäreitä ni menee kivasti pikkukakkosen jälkeen nukkumaan. :)[/QUOTE]

Miten tää liittyy mihinkään?
Mun parivuotias ei nuku kotona eikä päivähoidossa päikkäreitä.

[QUOTE="vieras";28809922]Miten tää liittyy mihinkään?
Mun parivuotias ei nuku kotona eikä päivähoidossa päikkäreitä.[/QUOTE]

Monet vanhemmat kieltää, että heidän lapsi ei saa nukkua päikkäreitä, kun ei sitten illalla nukahda.

No ei se mun mielestä kovinkaan kamalaa ole jos eivät vaan sitten vie paikkaa joltakin joka sitä vanhempien työnteon tai opiskelun vuoksi tarvitsi.

Suurin osa lapsista on iltapäiväkerhossa ja ensimmäisillä luokilla koulupäivät on tosi lyhyitä. Onhan se vähän tylsää jos kaikki kaverit on kerhossa eikä kotona mitään puuhaa. Ja lisäksi vielä toi läksyjentekohomma. Meidän huudeilla asuu paljon maahanmuuttajalapsia, ja on varmaan ihan hyvä että he tekevät läksyt iltapäiväkerhossa ohjaajan avustuksella kun kotona ei välttämättä vanhemmat edes ymmärrä Suomea.

[QUOTE="Mä vain";28809890]Peesaan osin tätä, mutta en ymmärrä miksi "masentunut" tai, jos on jokin sairaus, joka rajoittaa huomattavasti elämää niin hankkii monta lasta, kun ei sitten jaksa huolehtia ja olla heidän kanssaan...?[/QUOTE]

Niin että jos vaikka joutuu pyörätuoliin lasten ollessa alle kouluikäisiä, ne pitää automaattisesti antaa huostaan? Ihminenhän ei toki voi sairastua tai vammautua enää lasten saannin jälkeen...

No jos ei ole iltiksessä, jää aika syrjään luokan kuvioista, ainakin meilläpäin jossa melkein kaikki menevät iltikseen. Lisäksi tässä kunnassa on taattu iltispaikka kaikille 1-2-luokkalaisille, joten kenenkään paikkaa ei viedä. Itse olen osan päivistä töissä, osan kotona, tulemme keskustelemaan lapsen kanssa, haluaako olla vapaapäivinä iltiksessä vai ei, ja tämän mukaan ilmoitetaan kerhoon kummin tehdään.

Vanhempi on kotona, eli siis työtön tai hoitaa pienempiä sisaruksia? Jos kht loppuu vaikka helmikuussa ja pienempi lähtee hoitoon -> mihin ekaluokkalainen, ei niitä ip-paikkoja silloin ole jaossa, vaan on mentävä syksyllä? Tai työtön, tuskin saa ip-paikkaa työllistyessään ja ekaluokkalainen joutuu tulemaan tyhjään kotiin? Taatusti hakisin paikan hyvissä ajoin ja käyttäisin. Tietysti ehkä ei ole pakko 16 saakka käyttää paikkaa..

Ihan oikeasti iltapäiväkerhot on kyllä perustettu sitä varten, ettei työssäkäyvien/opiskelevien vanhempien lasten tarvitse viettää iltapäivää yksin. Mutta kaikkia palveluita käytetään hyödyksi, vaikka ei tarvetta olisi.

[QUOTE="Vieras";28809978]Niin että jos vaikka joutuu pyörätuoliin lasten ollessa alle kouluikäisiä, ne pitää automaattisesti antaa huostaan? Ihminenhän ei toki voi sairastua tai vammautua enää lasten saannin jälkeen...[/QUOTE]

En tarkoittanut tätä vaan sitä, että, jos on jo olemassa jokin vakava sairaus!!! Opettele lukemaan.

[QUOTE="Mä vain";28809890]Peesaan osin tätä, mutta en ymmärrä miksi "masentunut" tai, jos on jokin sairaus, joka rajoittaa huomattavasti elämää niin hankkii monta lasta, kun ei sitten jaksa huolehtia ja olla heidän kanssaan...?[/QUOTE]

Jos on masentunut/sairastunut vasta lasten jo synnyttyä? Aika harva varmaan on syntymämasentunut, veikkaisin ma.

[QUOTE="vieras";28809998]No jos ei ole iltiksessä, jää aika syrjään luokan kuvioista, ainakin meilläpäin jossa melkein kaikki menevät iltikseen. Lisäksi tässä kunnassa on taattu iltispaikka kaikille 1-2-luokkalaisille, joten kenenkään paikkaa ei viedä. Itse olen osan päivistä töissä, osan kotona, tulemme keskustelemaan lapsen kanssa, haluaako olla vapaapäivinä iltiksessä vai ei, ja tämän mukaan ilmoitetaan kerhoon kummin tehdään.[/QUOTE]

peesi. meilläkinpäin kaikki menee iltikseen eikä se paikka ole keltään pois.

Meillä oli lapsi ip hoidossa vaikka yksinhuoltajana olin kotona..kotona oli ainainen läksyjen teko -ongelma ja kaipasin vähän omaa aikaa.. Iltapäiväkerhosta kun hain lapseni, läksyt oli tehty ja loppupäivän jaksoin riekkua lasten kanssa pihalla. ei kannata heti moralisoida. Joskus on kotona vaikeaa ja eikö sinunkin palkkasi makseta hänen hoidostaan?

NO olihan sinulla omaa aikaa, sen aikaa kun lapsi on ollut koulussa.

• Tykkää
Reactions: Porho

Yhteistyössä