Lapset hyppii silmille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raskasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raskasta

Vieras
Mulla menkat tulossa ja olo sen mukainen. 5-vuotias hyppii silmille minkä kerkiää. Tekee mitä huvittaa. Ei tottele mitään.
Ainoa millä saa jotain tekemään on luvata hyvää. Ja siihen en lähde enää. Enkä halua heille opettaa että mitään ei tartte tehdä ellei palkintoa tule. Lyö ja raapii äitiään.
Isä käväs pari päivää kyläs ja nyt laps tollanen. Iskä oli kiltti ja leikki lasten kans. En ymmärrä miks lapsesta tuli nyt tollanen. En tiedä johtuuko se isän käynnistä mut heti ku iskä oli lähtenyt nii lapset käyttäytyy noin.
Millä saan ne taas ruotuun. 5-vuotias opettaa pienemmänki tollaseksi. Olen jo ihan poikki. Itkettää. Ei mitään kunnioitusta minua kohtaan.

Koita jotain muuta keinoa, kuin tavaralla palkitsemista. Vaikka päinvastoin, että jos ei jotain tee, niin menettää jonkun etuuden.
Ja jos jollain palkitset, niin palkitse vaikka lupaamalla lukea satu, pelaamalla peli tms. yhteisellä tekemisellä.
Jos meillä lapsi raapii tai lyö niin joutuu omaan huoneeseen jäähylle kunnes tulee pyytämään anteeksi.

Lueppa ihan itsekin kirjoituksesi. Lapsilla kävi joku joka oli kiltti ja leikki niiden kanssa eli ihan selkeää huomion kaipuuta. Ota särkylääkettä ja lukekaa vaikka jotain tai tehkää jotain muuta rauhallista. Lapset saavat huomiota ja rauhoittuvat.

kyllä meillä valitettavasti pojat käyttäytyy minua kohtaan kuin peili.Eli jos olen hyvällä tuulella,lapsetkin ovat.Jos olen väsy ja tiuskin ja komentelen,ne vaan yltyy kiusaamaan mua enemmän...näin se on valitettavasti. :/

Lapset muuten lisäksi vaistoaa aika hyvin aikuisen mielialan. Mulla ainaki jos oikeen on rasittava päivä ni lapset on vähintäänki yhtä rasittavia. Toisaalta taas jos on kerranki oikeen pirtee ja ilonen ni lapset on myös ;)

meillä on ihan samanlaista ja kun itsellä ollut pinna kireellä ja muutto touhut päällä ei ole paljon jäänyt lapsille aikaa ja meidän pikkuherra on kuin pikkupiru tänään päätin aamulla että en jaksa lähteä tappelun kanssa päiväkotiin viemään heitä vaan saavat jäädä kotiin auttamaan ihan rauhassa saivat katsella lasten ohjelmia leikkiä kavereiden kanssa ja annoin vanhemman pakata astioita apuna oli poitsu kuin unelma ja niin innoissaan kun oli hyödyksi ja sai kehuja illalla tuumasi että kyllä oli tänään kiva päiva kun ei yhtään tapeltu.....

Yhteistyössä