Lapset hoidossa täyttä päivää ja viikkoa vaikka mies kotona.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nössykkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nössykkä

Vieras
Mies on ollut nyt työttömänä nelisen viikkoa ja koko tämän ajan on lapset olleet hoidossa 7.30 - 16. Olen yrittänyt puhua, että lapset saisivat olla kotona, tai ainakin päivät olisivat lyhyempiä ja vähemmän viikossa, mutta ei. Ja vaatii minua viemään lapset. Jos en vie, niin sitten vie itse. Olen jo miettinyt hoitopaikan irtisanomista, mutta miehelle voi tulla työkomennus ihan milloin vain, sellaisella alalla, joten pakko olla hoitopaikka valmiina.

Miten saan miehen ymmärtämään, että ainakin päiviä vois lyhentää? On puhuttu, on huudettu, on aneltu...

Kai lapsilla on enemmän virikkeitä ja kehittävämpää olla tarhassa, jos mies on laiska heitä hoitamaan. Todennäköisesti vaan pitkästyisivät kotona tai katsoisivat telkkaria.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Sanooko mies mitään järkevää syytä sille miksei voisi nyt tilaisuuden tullen viettää aikaa lastensa kanssa?

Eipä ole oikeastaan sanonu.

Tekee tosin noita omia pieniä projektejaan tuossa samalla, joten niihin ei pystyisi ihan täysipainoisesti keskittymään jos lapset pyörii mukana mutta silti...

Ja kyllä tuo yleensä tykkää lasten kanssa touhuta ja olla, touhuaa välillä enemmän kuin minä...

kai mies vois hakee lapsia päiväunien ja välipalan jälkeen..puol kolme vaik..asutteko kaukana tarhasta,jos vaik kävelis lastenkaa tarhasta kotia ..siinä menis vähän aikaa.. sit kotona puuhailis jotain laastenkaa vähän aikaa.. alkais valmisteleen ruokaaa ja kattais pöydän..

tee lyhyemmästä hoitoajasta sopimus ja lätkäise se miehen eteen. Siinä säästää rahaa, jos vaikka on alle 7h päivässä (80% maksusta). Sen voi sitten vaihtaa, jos tilanne muuttuu. Esim 8.30-15 olis aika mukava :)

Alkuperäinen kirjoittaja m:
kai mies vois hakee lapsia päiväunien ja välipalan jälkeen..puol kolme vaik..asutteko kaukana tarhasta,jos vaik kävelis lastenkaa tarhasta kotia ..siinä menis vähän aikaa.. sit kotona puuhailis jotain laastenkaa vähän aikaa.. alkais valmisteleen ruokaaa ja kattais pöydän..

Puoli kilometriä on päiväkodille meiltä, joten sopiva kävelymatka olis. Ei hae kuin sillon, jos minulla menee pitempään töissä enkä ehdi hakuaikaan päiväkodille. Itse olen 20 kilometrin päässä töissä.

Ruoka on kyllä yleensä ollut valmiina :)

Alkuperäinen kirjoittaja äippyli:
tee lyhyemmästä hoitoajasta sopimus ja lätkäise se miehen eteen. Siinä säästää rahaa, jos vaikka on alle 7h päivässä (80% maksusta). Sen voi sitten vaihtaa, jos tilanne muuttuu. Esim 8.30-15 olis aika mukava :)

Hei, tämä vois olla toimiva ajatus :) Ja sitten jos sopis niin, että kun miehelle töitä taas ilmaantuu niin vois vaihtaa taas takaisin kokopäivähoitoon... Vai tarviko hoitosopimuksen tekoon molempien nimmarit? En muista tähän hätään...

Uusimmat

Yhteistyössä