Lapset eri päiväkoteihin(ko)

Mom
Töihin lähtö lähestyy (1.8.). Meillä on kaksi lasta, joista toisella (n. 3 v) on ollut hoitopaikka päiväkodissa puoli vuotta. Nyt toinen lapsemme (1 v 1 kk) tarvitsisi myös hoitopaikan 1.8. alkaen ja näyttää/kuulostaa siltä, etteivät lapsemme pääse samaan päiväkotiin.

Ovatko lapsenne eri päiväkodeissa? Mitä tykkäätte?

Onko teille tarjottu vaihtoehtoa, jossa lapsenne sijoitettaisiin eri hoitopaikkoihin? Oletteko suostuneet/kieltäytyneet? Millä perusteella?

Haluamme lapsemme samaan päiväkotiin. Onko minun pakko suostua siihen, että lapsemme sijoitetaan eri päiväkoteihin?

Tuntuisi työläältä kuskata lapsia aamuisin kahteen eri osoitteeseen ja "harrastaa" kanssakäymistä kahden hoitopaikan kanssa.

Kertoisitteko kokemuksistanne, kiitos suuri!
 
Ei tarvi suostua siihen, että on eripaikoissa hoidossa. Mä ainakin kieltäydyin just sen takia, et saisin aloittaa näiden jakamisen kuudelta, et ehdin 7 töihin. Ja muutenkin. Tässä sen taas näkee, että itse asiakasta eli lasta ei paljoa ajatella.
Muutoin sulla on hyvässä mallissa asiat. Itselläni on töihin lähtö heinäkuussa eikä paikasta ole ollu mitään tietoa. Ehkäk jos edellisviikolla ilmoittaa niin hyvä on. Nyt mulla oli pari epävir.työpäivää tässä niin niillekään päiville ei hoitopaikkaa löytynyt. (Vaikka se on oikeus) Pikkasen kiehahti kun meilläpäin on hoidossa lähestulkoon kaikkien lapset. Myös niiden joilla on yksi ja jotka ovat itse kotona. Jouduin palkkaamaan kaverin sitten meille hoitamaan lapsia. Vähän tekis mieli viedä asia lautakuntaan ja katsoo kuka kaverille palkan maksaa! Johtaja oli kyllä yrittänyt palkata jotain tyttöä meille kotiin. Siis kysymättä multa mitään. Ei se onneks käyny sille tytölle, eikä me olis suostuttu. On kokemusta siitä nimittäin. Paikka on kun pommin jäljiltä kun tulen töistä kotiin, vesilasku tähtitieteellinen ja mä maksan saman maksun kuin veisin jonnekin kodin ulkopuolelle hoitoon. +kustannan ruoat päälle.

No, onnea vaan sulle ja mä jään odottamaan kúin meidän käy!
 
Mulla on ollut koko hoitohistorian ajan kaksi eri hoitopaikoissa. Töihin kun lähdin niin kuopus oli 1,5v ja hän meni pph:lle, esikoinen silloin 4 meni päiväkotiin, meillä ei ole pk:ssa alle kolme vuotiaita ja halusin kuitenkin isomman pk:hon.
Tämän vuoden nuorempi nyt 4 on ollut ryhmiksessä (vaihtoi sinne koska tämä maailman paras pph jäi eläkkeelle :( :'( ) ja vanhempi on ollut eskarissa joka on koulun yhteydessä.

Meillä on onneksi niin että ns päätieltä jota pitkin menen töihin ei ole kuin muutaman kymmenen metrin poikkeama molempiin paikkoihin, joten ajallisesti menee ehkä 5-10 min enemmän aikaa kuin jos veisi samaan paikkaan.

Positiivisenä ole ottanut sen että sisarukset eivät juurikaan tappele iltaisin koska ovat olleet erikseen, viikonloppuisin ottavat kyllä vahingon takaisin :whistle:

Mulla on vain positiivistä kerrottavaa.
 
tekisin niin, että pitäisin vanehmman siellä missä on ja laittaisin nuoremman jonoon samaan paikkaan, eli pitäisin eri päiväkodeissa ja odottaisin sitä vapautuvaa paikkaa. näin on löytynyt paikkoja kyllä meille.
 

Yhteistyössä