Lapset aloittivat tänään päiväkodin "pehmeän laskun". Toinen jäi hyvillä mielin, toinen jäi huutamaan kuin hyena..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
oli todella kurja lähteä pois kun pienempi lapsi jäi huutamaan kädet ojolla, sydäntä raastavasti äitiä :(
Eikä ole mitään hajua kuinka pitkäksi aikaa jäi huutamaan. Nyt olen tän koko ajan miettinyt että kuinkahan siellä menee ja miten kurja fiilis lapsella on..
Koskahan helpottaa?
Ja onkohan jäänyt huutamaan miten kauaksi aikaa..

Muilla samoja tilanteita?

Meillä 1v2kk ikäinen huusi ensimmäiset 2 viikkoa, kolmannen viikon puolessa välissä ei enää aamuisin huutanut. Mutta minä laitoin iskän viemään niin kauan, että jäi huutamaan, ei sydän olis ittelläni hennonnut jättää :) Ei ollut kuulemma huutanut kuin sen aikaa, että iskä oli kadonnut näkyviltä, pari eka päivää huutoa oli jatkunut noin 5min. Kysy niiltä hoitajilta, kyllä ne kertoo :) Ja laita iskä viemään, jos mahdollista.

Voi kuule se loppuu heti kun lähdet näköpiiristä.
Iahan tavallista. pienemmät vaan tekevät sitä. Myös kun tulee hakemaan saattaa itkeä sydäntäsärkevästi. Ei se ole mitenkään epänormalia, on vaan eroahdistusta, muttakun lapsi alkaa touhuamaan kaikkea kivaa , unohtuu se että on päiväkodisa.

Mies menee töihin aikaisemminkuin minä niin ajateltiin että minä veisin lapset jotta heidän hoitopäivä lyhenisi.
Mies menee useasti jo seitsemäksi töihin ja minun pitää olla töissä vasta 9.30.

[QUOTE="vieras";26859989]Meillä 1v2kk ikäinen huusi ensimmäiset 2 viikkoa, kolmannen viikon puolessa välissä ei enää aamuisin huutanut. Mutta minä laitoin iskän viemään niin kauan, että jäi huutamaan, ei sydän olis ittelläni hennonnut jättää :) Ei ollut kuulemma huutanut kuin sen aikaa, että iskä oli kadonnut näkyviltä, pari eka päivää huutoa oli jatkunut noin 5min. Kysy niiltä hoitajilta, kyllä ne kertoo :) Ja laita iskä viemään, jos mahdollista.[/QUOTE]

Oho, aika kauan.
Kyllä se tosiana pahaa teki jättää äitiä huutava lapsi sinne vaan. Mutta eihän siinä muu auttanut, pahemman asiasta olis tehnyt jos olisin jäänyt pitkittämään asiaa.

Hoitaja nappasikin vain huutavan lapsen sylistäni ja sanoi että mene vaan ja poistuivat toiseen huoneeseen.

Meillä aloitti viime viikolla kolme lasta uudessa päiväkodissa (4 v 7 kk, 2 v 10 kk ja 1 v 2 kk). Nuorin on ekaa kertaa ulkopuolisilla hoidossa, vanhemmat on olleet aikaisemmin toisessa päiväkodissa. Tällä hetkellä keskimmäinen protestoi jäämistä kaikkein eniten, arvelen, että ainakin pari viikkoa kestää tuota. Oli yksivuotias kun aloitti edellisessä pk:ssa, luulisin, että itki perään alkuun viikon, toista. Itku loppui aina siihen kun äiti/isi hävisi näkyvistä eli ei huutanut koko aamua tai pitkin päivää tms. Ja sama lapsi protestoi päiväkotiin jäämistä välillä myöhemminkin, joten taitaa olla hänellä luonnekysymys... Kuitenkin yleensä päiväkodissa on ollut kivaa ja lapsi hyväntuulinen.

Tällä hetkellä nuorimmainen ei niin paljon protestoi jäämistä, mutta hakiessa on hetken iloinen, sitten aloittaa huomiottajättämiskampanjan, eli kääntää päätä pois eikä katso päin, ei halua syliin, ei kuuntele juttelua jne... Sekin tuntuu tosi pahalta kun selvästikin tällä ilmaisee protestinsa päiväkotiin jättämistä vastaan, tyyliin "te hylkäsitte mut tänne, nyt mä en sit välitä teistä"... :( Eihän tuo kauan kestä kotiintulon jälkeen mutta ikävää silti.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="aloittaja";26860069]No kivat sulle!
Lapseni ovat 5v ja 3v. Pakkohan se on töihin mennä, jotta saa leipää pöytään.[/QUOTE]

Eikun tarkoitin siis että alle 3-vuotiaana. Viittasin tuohon 1v 2kk ikäiseen lapseen. Olisi pitänyt lainata kommenttia.

Muistakaa, että sinne hoitopaikkaan saa aina soittaa kesken päivänkin ja kysyä että huutaako, ja miten menee! Näi me ollaan aina vanhemmille opastettu. Jotkut vanhemmat jää norkoileen ikkunoiden taakse ja kattelee miten lapsi viihtyy tai huutaa, ja sit lapsi näkee jostain ikkunasta vilauksen eikä se auta asiaa yhtään. Eli jotta itse saisit työrauhan ja rauhaisan mielen, voit soittaa vaikka sata kertaa ja kysyä miten lapsellasi menee, mutta älä ainakaan mene sinne kurkkimaan ikkunoihin! Terveisin hoitotäti. =)

[QUOTE="jenni";26860145]Muistakaa, että sinne hoitopaikkaan saa aina soittaa kesken päivänkin ja kysyä että huutaako, ja miten menee! Näi me ollaan aina vanhemmille opastettu. Jotkut vanhemmat jää norkoileen ikkunoiden taakse ja kattelee miten lapsi viihtyy tai huutaa, ja sit lapsi näkee jostain ikkunasta vilauksen eikä se auta asiaa yhtään. Eli jotta itse saisit työrauhan ja rauhaisan mielen, voit soittaa vaikka sata kertaa ja kysyä miten lapsellasi menee, mutta älä ainakaan mene sinne kurkkimaan ikkunoihin! Terveisin hoitotäti. =)[/QUOTE]

:laugh: no itselleni ei kyllä tulisi mieleen jäädä ikkunoiden taakse kurkkimaan.

Yksinään oli kuulemma halunnut itkeä ja olla hetken ja sitten oli lopettanut ja mennyt iloisena ulos.

joo meidän melki 3v huutaa välillä vieläkin hoitoon jätettäsessä, kun ei haluaisi hoitoon. Ja hoitohistoriaa reilu vuosi takana. Isompikin sanoo monesti, et voi kun voitais aina olla vapaalla.

Silti niillä on kivaa hoidossa ja mukavaa tekemistä, eikä päivän aikana ilmene ikävöintiä.

Katsotaan miten sujuu, kun tässä syksymmällä jään kotiin lasten kanssa, et kuinka ne huutaa kotona, kun haluaisivat hoitoon.

Älkää jääkö ikkunan taakse tai aidan taakse kurkkimaan. Lapsenne saattaa nähdä teidät ja luulla että piileskelette koko ajan jossain lähellä ja sitten yrittää lähteä etsimään äitiä aidan ulkopuolelta.

[QUOTE="vieras";26860096]Eikun tarkoitin siis että alle 3-vuotiaana. Viittasin tuohon 1v 2kk ikäiseen lapseen. Olisi pitänyt lainata kommenttia.[/QUOTE]

Siis öö, mitä sinä horiset? Onko tuo mielestäsi liikaa itkua, jos hieman yli 2 viikkoa itkee perään? Ja ekat kaks päivää itku oli kestänyt noin 5min, sen jälkeen loppunut samantein kun iskä katos näkyvistä. Voi tsiisus :laugh:

Oikeasti käyttekö te nyt ihan täysillä? Tokihan lapsi itkee kun jätetään vieraaseen paikkaan, vaikka on kuinka tutustuttu, mutta tottuu nopeasti ja viihtyy sen jälkeen hyvin (jos normaali, terve lapsi). Ettekö te kestä lapsenne itkua sitten, vai mikä mättää? Kerrottakoon vielä, että aloitin työt osa-aikaisena ja edelleenkin, 1v10kk ikäisenä lapsi saa olla 2-3pv/vko hoidossa, täyttä viikkoa ei ole tehnyt vielä koskaan. Jos se on teidän mielestänne väärin, niin sitten on, meillä tämä toimii hyvin :)